fokfanaat schreef:stroom -230 kwh dus dat is wel lekker
Hier stroomverbruik 151 en teruglevering 389, per saldo -238 kWh. We hebben 12 panelen van totaal 4151 watt piek vermogen (zuid west).
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Wij hebben afgelopen maand 3 kuub verbruikt. Wel met een weekje vakantie erbij, en verder alleen voor douchen en warm water, en ik heb een keertje in bad gelegen.
Die eco stand lijkt toch wel veel te schelen. Eerder hadden we al snel 7 kuub verbruikt in zo'n maand.
Sansevieria schreef:Wat hier ook nog wel een heel klein beetje verbruik gescheeld heeft, is de mengkraan niet meer op warm te draaien om je handen te wassen.
Bij de keren dat ik mijn handen was op een dag scheelt dat echt, is even wennen, maar kan best met koud water.
Alle beetjes helpen denk ik dan.
MyWishMax schreef:Ik zit aan de 15m3. Maar weet niet zo goed hoe ik dat lager kan krijgenga ook even per uur kijken komende weken
viphorse schreef:.. wassen en borden ook koud afspoelen .
Sansevieria schreef:Wat hier ook nog wel een heel klein beetje verbruik gescheeld heeft, is de mengkraan niet meer op warm te draaien om je handen te wassen.
Bij de keren dat ik mijn handen was op een dag scheelt dat echt, is even wennen, maar kan best met koud water.
Amira_ schreef:Sansevieria schreef:Wat hier ook nog wel een heel klein beetje verbruik gescheeld heeft, is de mengkraan niet meer op warm te draaien om je handen te wassen.
Dit heeft bij ons ook écht verschil gemaakt. Blijkbaar gebruikten we de warmwater kraan toch best vaak; vorige maand zaten we op 16m3 en deze maand op 10m3. Verder zie je precies wanneer wij douchen; 3 keer per dag gaat het verbruik omhoog en verder staat het keurig op 0.
Von schreef:viphorse schreef:.. wassen en borden ook koud afspoelen .
Niet afspoelen is nog beter
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/eige ... oor-je-het