Wij hebben de lek inmiddels gevonden. Het materiaal van de stop is gewoon vergaan. De pinnen waarmee de stop vast zat zijn gewoon afgebroken en daar lekt het water nu gewoon rap uit het bad. We gaan kijken of goed kitten aan de buiten en binnenzijde rondom de stop helpt. Zou anders toch zonde zijn van het bad!
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-25 17:09
Dat is wel heel vervelend Celebi, ik wist niet eens dat dit kon.
Hier duiken de kinderen iedere dag nog wel even in het zwembad. Maar ik denk dat hij volgende week ook opgeruimd gaat worden. Ik hou het weerbericht nog even in de gaten.
Jokonootje
Geplaatst: 20-08-25 17:16
Hier draait hij ook nog volop. Gelukkig hoeven wij m niet op te ruimen. Ga dit jaar proberen het water goed te houden gedurende de winter. Normaal maken we m klaar door half leeg te laten lopen, af te dekken en de pomp af te koppelen.
In het voorjaar maken we m weer helemaal schoon, koppelen de pompen aan en ready to go.
Wij ruimen hem dit weekend op. Kinderen gaan maandag weer naar school en het wordt dan ook koeler.
Heeft iemand hier overigens ervaring met een UV lamp om het water schoner te houden?
Electra63
Geplaatst: 23-08-25 19:04
Ik ben op vakantie in Spanje in een villa met zwembad. Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk onze grote vijver dempen. Ik ga mijn man overhalen om een vast zwembad te plaatsen op de plek van de vijver.
Dan hoeven wij ons huidige zwembad niet meer op- en af te bouwen.
Omdat de nachten wat kouder zijn, merk ik dat het zwembad niet zo makkelijk meer opwarmt. Ik stond er gisteren even in, was gewoon 19 graden Nu ik erover nadenk, moet ik dat bubbelfolie er maar weer eens in doen.
Hier ook maar 20 had ergens in me hoofd vandaag de laaste dag zwembad pret. Maar water is mij te koud ook heeft de zon er niet echt zin in vandaag en staat flinke wind, dus dat allemaal bij elkaar heeft mij ervan doen afzien er nog 1x in te duiken. Zou zon mooie zomer dag moeten zijn een van de laaste voorlopig maar helaas niet hier . Misschien krijgen we nog wat nazomer in september/ oktober. Want komende tijd zegt buienradar regen en 19-20 graden.
opisop_shop
Geplaatst: 26-08-25 17:56
Wat is jullie ervaring met overwinteren van het zwembad? Wij denken er over na om dat voor de eerste keer te doen. Let wel, wij wonen in Oostenrijk, dus strenge vorst en (hopelijk ) veel sneeuw. Tips?