Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:49

Ibbel schreef:
Cayenne schreef:
Wie was er ook al weer op zoek in de buurt van de Veluwe? (en heeft een leuk gevulde portemonnee? :P )
Wel met een agrarisch bestemmingsplan, maar je mag er ook nog een binnenbak plaatsen :j
en 3 hectare grond!
https://www.funda.nl/koop/stroe/huis-41 ... egenweg-5/

Jaja, rust en privacy. Je kijkt uit op de Denkavit fabriek... En aan de andere kant een mega camping.
Vooral die fabriek is briljant omzeild met de omgevingsfoto's.

Ik zat hem net te bekijken. Vind het heel veel geld voor zo'n locatie, bestemming en afwerking.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:50

Renee1991 schreef:
Twee dingen; één, een makelaar kijkt puur naar de bouw en de ruimtes, niet zozeer naar hoe super netjes het opgeruimd is. Het andere; makelaars kunnen ook een waardebepaling doen. Dat is niet zo officieel als een taxatie maar geeft je wel een beeld van je eigen woning en is gratis. Een taxatie kost meestal rond de 300-500 euro.

Precies dit.... Al zijn taxaties doorgaans nog wel wat duurder. Hier althans. En als je het niet nodig hebt voor de bank is het zonde.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:51

Cayenne schreef:
Paarden reageren idd vaak op varkenslucht.
Ik ken ook iemand die een vakantiehuisje heeft op een park vlakbij het Rendac. Ik ben weleens een dagje op visite geweest en werd me toch een partij misselijk van die lucht :=
Daar zou ik ook niet in de buurt kunnen of willen wonen :n

Alles went, zelfs de Rendac, als ik omwonenden mag geloven.
We zijn er ooit langs gekomen, tijdens onze tocht langs het Wilhelminakanaal. Oogappeltje vond er wat van maar met enige aanmoediging liep ze er wel langs.

Rendac zelf heeft z'n omgevingsvergunning en moet aan behoorlijk strenge eisen voldoen, in tegenstelling tot de vrachtwagens waarmee de dieren opgehaald worden.

Kippen is het ergst maar ik heb zowel de vrachtwagen als de caravan bij een kippenboer staan (twee adressen) en bij beide geen last. Beide hebben wel loslopende kippen dus die concentratie zoals bij die kippenschuren, dat komt daar niet voor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:53

Ibbel schreef:
Is hemelsbreed 3-4 kilometer bij mij vandaan. Ik had zelf bijna aan de Welgelegenweg gewoond, ben blij dat dat huis toen aan onze neus voorbij ging.

Wat grappig, daar hebben wij ook nog een bod gedaan. Maar was een raar spelletje gespeeld door de makelaar.

manzano

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 05:50

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:12

Nou dat de rendac went kan ik niet geloven. Zelfde met de lucht van varkens. Ik heb vlakbij een rijstwafel fabriek gewoond. Laat ik het zo zeggen, ik hoef die dingen nooit meer. Dat zegt wel genoeg denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:31

Wij vroeger vlakbij een pannenkoekenfabriek. Die ging uitbreiden en door nieuwe filters zou de geur dan helemaal verdwijnen. Niet dus, maar ideaal af en toe een mega doos gratis pannenkoeken, poffertjes etc :')

Rendac.. het zal vast wennen, maar aan sommige dingen moet je gewoon niet willen wennen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:37

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:42

Fitzroy schreef:
Ibbel schreef:
Is hemelsbreed 3-4 kilometer bij mij vandaan. Ik had zelf bijna aan de Welgelegenweg gewoond, ben blij dat dat huis toen aan onze neus voorbij ging.

Wat grappig, daar hebben wij ook nog een bod gedaan. Maar was een raar spelletje gespeeld door de makelaar.

Zal niet hetzelfde huis zijn geweest - ik heb het over bijna 30 jaar geleden :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:20

Ik heb vlak bij een grote broodbakker gewoond.
Daar werd je ook niet vrolijk van hoor. Op streng dieet zijn en dan de hele dag door de lucht van krentenbollen, vers gebakken brood, croissantjes, kerststol :')
Dat rook veel te lekker :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:25

Ik kom onderweg naar mijn werk langs de Bolletje. Heelijk, althans. Naast Bolletje zit een waterzuivering. Dus het gaat vaak van "hmmm yummie" naar " :r " -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:45

Qimm schreef:
Ik kom onderweg naar mijn werk langs de Bolletje. Heelijk, althans. Naast Bolletje zit een waterzuivering. Dus het gaat vaak van "hmmm yummie" naar " :r " -O-

Dat is waarschijnlijk hun eigen waterzuivering. Ook dat went. Ik heb de nodige renovaties aan die dingen gedaan.

Peijnenburg was een klant in de tijd dat ik als service-engineer werkte. Heel wat peperkoekjes gekregen van ze :9 Die rook je ook altijd maar over het algemeen was dat een aangenaam luchtje.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:53

Het is gewoon van het waterschap, ooit op een schooluitje bezocht. Na 17 jaar vind ik het nog even onaangenaam ruiken :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:57

Wij zitten bij een waterzuivering in de buurt, maar die ruik ik nooit. Met de hond loop ik soms een rondje in de buurt van een fabriek voor katten- en hondenvoer. Echt misselijkmakend. Buiten valt er niet te ontsnappen aan de geur en dan kan ik daar kokhalzend lopen. Wel een mooie buurt bij het bos, maar die fabriek zou het voor mij verpesten. Ons vorige huis stond er gelukkig ver genoeg vanaf om er iets van te ruiken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:03

We hebben in Den Bosch ook vlakbij de waterzuivering gewoond.
Toen roken we nooit iets, maar sinds we er weg zijn hebben ze de boel opgeknapt en daarbij is blijkbaar iets mis gegaan.
Sindsdien lees ik geregeld klachten en heeft de buurt collectief juridische hulp ingeschakeld, want de rioollucht is blijkbaar niet te harden :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:04

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:05

Cayenne schreef:
Ik heb vlak bij een grote broodbakker gewoond.
Daar werd je ook niet vrolijk van hoor. Op streng dieet zijn en dan de hele dag door de lucht van krentenbollen, vers gebakken brood, croissantjes, kerststol :')
Dat rook veel te lekker :D

Oja, daar heb ik ook 2 jaar schuin boven gewoond. Vooral handig als het brood op was. Ik woonde boven de groenteboer. Had wel heel veel last van muizen daar :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:08

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:09

Oh ja, van muizen zou ik ook niet blij worden idd :=

Ik vind het pand er van buiten nog best redelijk uit zien. Misschien als de bouwtechnische staat in orde is?
Zonde als iemand het om gooit.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:13

Goh vorig jaar stond er ook al zo'n mooi huis in Nieuw Beerta te koop, compleet uitgeleefd, schimmel, vocht.
Dacht even dat het dezelfde was, maar dat was dus blijkbaar de Verlengde Hoofdweg 45.
Bijzondere huizen daar. >;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:14

Ibbel, voor mij 20 jaar geleden.

Mmm, Bolletje .. ik moet dan gelijk aan de Almelose Ruiterdagen denken ;)

Die in Nieuw Beerta, wat ontzettend zonde van zo’n huis.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:16

Zie je vaker, hier in het dorp ook een ooit prachtig pand, gekocht door een bouwbedrijf, waarschijnlijk gaf de gemeente geen toestemming voor wat zij wilden en toen maar laten verpauperen in de hoop dat ze alsnog mogen wat ze wilden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:21

Cayenne schreef:
We hebben in Den Bosch ook vlakbij de waterzuivering gewoond.
Toen roken we nooit iets, maar sinds we er weg zijn hebben ze de boel opgeknapt en daarbij is blijkbaar iets mis gegaan.
Sindsdien lees ik geregeld klachten en heeft de buurt collectief juridische hulp ingeschakeld, want de rioollucht is blijkbaar niet te harden :=

Daar zijn wat technische blunders begaan dat z'n weerga niet kent.
De korte versie is: mensen zonder kennis van zaken hebben zich knollen voor citroenen laten verkopen.
Details zijn in de vakbladen te vinden.

Maar sommige mensen zijn ook goed in projectie.
Zo waren er klachten over geluidsoverlast tijdens de renovatie van een zuivering. Het zou een monotone bromtoon zijn, de hele nacht door
Er was echter maar een set motoren die constant draaide en die set was enkele dagen daarvoor stop gezet om gesloopt te worden <<)

Dikke kans dat juist het stop zetten van die motoren ruimte gaf aan andere geluiden uit de omgeving.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:25

Oeh, dat huis in Nieuw Beerta, daar gaan mijn handen van jeuken! Wat zou ik daar graag iets moois van maken. Jammer dat het voor mij écht niet in de juiste omgeving ligt, maar ik zou daar een stacaravan neerzetten en mijn tijd nemen om de boel op te knappen. De vraag is of je er echt heel veel voor terug gaat krijgen.
Het is een monument, dus ik vraag me af óf het gesloopt mag worden (niet dat ík dat zou willen).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:25

Dat is hier in de buurt enkele jaren geleden ook geweest.
(nieuwe) Mensen ervoeren stankoverlast van een varkensboer.
Maar ze klaagden nog steeds over overlast toen hij al 3 maanden leeg lag....