Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:10

Mijn vader heeft mijn Apple Watch gezien en nu wil hij ook!

Hij heeft een Samsung telefoon dus Apple gaat hem niet worden.

Kunnen jullie advies geven wat passend zou zijn?
Hij wil in ieder geval zijn passen/activiteit registreren. Val detectie zou fijn zijn.

Verder bellen, appje beantwoorden is wel welkom.

Niet te ingewikkeld aangezien hij niet heel handig is. En niet te kleine letters.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:20

daantjuhhh schreef:

Hij wil in ieder geval zijn passen/activiteit registreren. Val detectie zou fijn zijn.

Niet te ingewikkeld aangezien hij niet heel handig is. En niet te kleine letters.

Ik geloof dat er ook apple watches zijn die met een andere telefoon kunnen. Weet niet precies welke, ik heb de 8 en daar gaat het niet mee, maar daar kan je je eens in verdiepen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:20

Oh dat zou kunnen hoor. Maar mijn vader is niet zo van Apple.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:53

daantjuhhh schreef:

https://www.samsung.com/nl/watches/gala ... /#benefits
Vind dit wel wat voor een man.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:27

Oeh ja die is qua uitstraling echt heel gaaf!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:29

Vandaag de Watch 6 40mm gepast in de media markt, zat fijn, die gaan we donderdag kopen (op de zaak). 319€ incl btw, dus btw krijgen we terug en het is een zakelijke aftrekpost.

€ 50 cashback van Samsung actie
€ 75 + inruil waarde waarschijnlijk 32€ voor een oude telefoon, Mediamarkt actie, helaas wel op een cadeaukaart maar soit.

Zo is hij ineens een stuk goedkoper.

Die Classic had dezelfde acties (mogelijk zelfs nog iets meer cashback van Samsung, dat weet ik niet), het was inderdaad een mooi ding. Voor mijn kleine polsen veel te groot maar voor een mannen pols kan het wel denk ik. Hij was is volgens mij in 43&47mm, zou hem zeker even laten passen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:46

Ja. Ik denk dat het verstandig is dat wij even naar een media markt gaan of dergelijke.

Maar goed. Mochten er nog tips zijn dan hoor ik ze graag. Dan kan ik wat vergelijken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:47

Hoe werkt dat met een appel horloge met activiteiten/workouts? Kun je dan met paardrijden zo een gekleurd lijntje krijgen op de kaart?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:53

Sommige workouts houden je route bij, anderen niet. De paardrijden-workout van Apple zelf houd je route niet bij dacht ik, die is meer bedoeld voor rijden in de bak. Dus ik gebruik Equilab, of ik zet gewoon een wandel-workout van Apple zelf aan. Dan krijg je inderdaad je hele route in de map.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:15

Dat is dan wel een prima workaround voor de workout. :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 07:11

Prairy schreef:
Vandaag de Watch 6 40mm gepast in de media markt, zat fijn, die gaan we donderdag kopen (op de zaak). 319€ incl btw, dus btw krijgen we terug en het is een zakelijke aftrekpost.

€ 50 cashback van Samsung actie
€ 75 + inruil waarde waarschijnlijk 32€ voor een oude telefoon, Mediamarkt actie, helaas wel op een cadeaukaart maar soit.

Zo is hij ineens een stuk goedkoper.

Die Classic had dezelfde acties (mogelijk zelfs nog iets meer cashback van Samsung, dat weet ik niet), het was inderdaad een mooi ding. Voor mijn kleine polsen veel te groot maar voor een mannen pols kan het wel denk ik. Hij was is volgens mij in 43&47mm, zou hem zeker even laten passen.

heb je toevallig een foto gemaakt van om je pols?

Ik heb zelf de twijfel nu over de 5 of de 6 van samsung... En neig naar een grote klok, heb van de week de garmin forerunner 745 in huis gehad maar die vind ik persoonlijk te licht, te klein dus is weer retour gegaan :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:10

Nee maar we gaan vanavond nog een keer, dan zal ik proberen eraan te denken om dat te doen voor je

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:37

Ik zoek voor mijn vent een Ignite 1 in het zwart/koper, tot nu toe op Marktplaats genoeg gevonden maar niemand die reageert.

Mocht er iemand hier in het topic er 1 te koop hebben, dan houdt ik me graag aanbevolen!

Hij heeft 3 weken geleden een salto gemaakt met de fiets, behoorlijk wat schade lichamelijk en qua horloge is het einde verhaal. Gezien hij hem verder voornamelijk voor slaap en als horloge gebruikt, en hij deze het mooist vind, zoek ik dus een andere.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:55

8nnemiek schreef:
Sommige workouts houden je route bij, anderen niet. De paardrijden-workout van Apple zelf houd je route niet bij dacht ik, die is meer bedoeld voor rijden in de bak. Dus ik gebruik Equilab, of ik zet gewoon een wandel-workout van Apple zelf aan. Dan krijg je inderdaad je hele route in de map.

Je kunt Equilab gewoon sygroniseren met je apple watch en die ook op je applewatch starten ipv je mobiel (wel even na de rit de gegevens opslaan in de app op je mobiel), dan hoef je niet apart een workout te starten en tellen de minuten wel als workout.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:01

MarliesV schreef:
Ik zoek voor mijn vent een Ignite 1 in het zwart/koper, tot nu toe op Marktplaats genoeg gevonden maar niemand die reageert.

Mocht er iemand hier in het topic er 1 te koop hebben, dan houdt ik me graag aanbevolen!

Hij heeft 3 weken geleden een salto gemaakt met de fiets, behoorlijk wat schade lichamelijk en qua horloge is het einde verhaal. Gezien hij hem verder voornamelijk voor slaap en als horloge gebruikt, en hij deze het mooist vind, zoek ik dus een andere.

Misschien op Vinted? Ik heb de app eraf gegooid dus kan niet kijken voor je.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:21

Ik heb geen Vinted maar wel een goede tip, zal vanavond ff een vriendin vragen om daar op te kijken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:29

Even gekeken voor je maar alleen rose gouden en zilveren zo te zien

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:30

Watch 6 40mm
Afbeelding
Watch 6 classic 43mm
Afbeelding
Watch 6 classic 47mm
Afbeelding
Watch 5 ik denk de pro
Afbeelding

Helaas hadden ze niet die ene Garmin ter vergelijk. Hopelijk helpt het :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:46

Dank je wel!

Heb de watch 6 47mm besteld :) hier in de buurt is die helaas nergens op voorraad. En geen tijd om ergens naar toe te rijden :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:42

Fijn, hopelijk is deze wel de juiste dan :)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:06

Ik heb een Fitbit luxe, maar die valt steeds onverwachts uit. Terwijl de batterij niet leeg is. Hij heeft het ruim 1 1/2 jaar goed gedaan, maar ik denk dat het tijd wordt om afscheid te nemen van de Fitbit.

Ik zit nu aan de Garmin venu sq 2 te denken.
Iemand daar ervaringen mee??

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:40

Iemand een nieuwer model samsung horloge?

Als ik met de galaxy 6 een sport wil aan klikken loopt ie te zeuren over het feit dat ik de locatie moet instellen. Maar daar heb ik in mijn beleving op alle mogelijke plekken al toestemming voor gegeven...
Afbeelding
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:01

kimmetje26 schreef:
Ik heb een Fitbit luxe, maar die valt steeds onverwachts uit. Terwijl de batterij niet leeg is. Hij heeft het ruim 1 1/2 jaar goed gedaan, maar ik denk dat het tijd wordt om afscheid te nemen van de Fitbit.

Ik zit nu aan de Garmin venu sq 2 te denken.
Iemand daar ervaringen mee??

Volgens mij komt dit najaar de Venu3 uit. Althans dat zijn de geruchten. Mss is het de moeite waard om daarop te wachten dat de Venu2 goedkoper wordt?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:02

x_Jeanine_x schreef:
Iemand een nieuwer model samsung horloge?

Als ik met de galaxy 6 een sport wil aan klikken loopt ie te zeuren over het feit dat ik de locatie moet instellen. Maar daar heb ik in mijn beleving op alle mogelijke plekken al toestemming voor gegeven...
[ [url=m/5o0PrI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7pv90v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan zou ik even contact met Samsung opnemen. Als je overal toegang tot locatie hebt gegeven zou het moeten werken. Zit paardrijden ook op het Samsung horloge?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:25

Ik ben van de Polar Ignite 1 over gestapt op de Vantage V van Polar (2e hands)

Nu al blij mee, kast is veel groter maar ik kan beide horloges koppelen, dus als ik liever een iets chiquere wil dragen dan doe ik de Ignite gewoon weer om.
Maar voor het sporten is de Vantage V echt top, geen gezeur meer met de batterijduur enz.

Meer mensen met een Vantage V die tips/tricks en must do's hebben voor dit model. Er zit zo vreselijk veel op dat ik vermoed dat ik te weinig gebruik maak van de fijne functies zonder tips.