Hilary schreef:Mijn moeder had volgens mij 75 euro bij de ijzerboer en nog een keer een kleiner bedrag. Dat bewaart ze en geeft ze vervolgens uit bij de stort als ze daar puin moeten brengen (helaas niet gratis, tuinafval gelukkig wel).
Ze heeft ook buxussen. Die mogen nog even blijven staan. De 60 meter conifeer is inmiddels wel gekortwiekt (stammen staan nog, daar is een machine voor nodig).
Ja precies, is dan toch nog aardig de moeite waard!
Hier is restafval de eerste 600kg gratis, daarna betaal je per kg. En tuin/snoeiafval mag je 1.000kg per jaar gratis wegbrengen (daarna ook per kg betalen).
daffie1986 schreef:Enkel een vraag over het duivenhok en omdat ik even niet meer weet of het al gezegd is. Dragen jullie eigenlijk wel mondkapjes? Je kunt namelijk flink ziek worden van die duivenpoep.
Zonde van die buxus. Dat snap ik toch niet, dacht altijd dat het de best verkopende struik was bij het tuincentrum, en gratis wil niemand ze hebben. Ik hou er wel van, als simpele groenblijver.
Ja dankje! Belangrijke waarschuwing inderdaad. Maar we waren er gelukkig al bewust van, we hebben goede mondkapjes liggen voor wanneer we met het duivenhok bezig gaan! En inderdaad zonde van goede buxussen, maar ja... Als niemand ze wil houdt het op en ze moesten op deze plek gewoon echt weg.
Liesje89 schreef:Zo simpel is dat niet meer, met die takkerupsen

*gaat weer in meeleesstand
Haha dat is misschien ook wel de reden dat niemand ze wilde hebben
Dat mensen het niet meer aandurven.
superpony schreef:Ik vind het als groen liefhebber wel echt heel erg zonde dat niemand ze wilde hebben.
Hier moet je voor grofvuil wel betalen. Start tarief is geloof ik 12 euro en daarna loopt het op. Als je 3x rijdt is dat al weer een leuk bedrag........
Ik wil binnenkort ook ijzer weg brengen, maar lees alleen advertenties dat ze het gratis komen ophalen......alsof je daar blij om mag zijn dat je hun niet hoeft te betalen

Heerlijk dat je van al dat plastic af bent.
Sja, heb ze op marktplaats en meerdere Facebookgroepen gehad, maar geen reacties. Ja, 1 iemand die wilde ze eerst hebben maar bleek plantjes van maximaal 30cm hoog te zoeken. Deze zijn waren allemaal heul stuk groter.
Ben in elk geval blij dat ze er weg zijn. Ze stonden in de weg en mij te dicht bij de paarden. En we gaan de komende jaren zelf heel wat beplanting weer plaatsen
Afval bij jullie is dan helemaal duur zeg!
pmarena schreef:Nouja ik denk dat er ook best veel mensen zijn die daar inderdaad blij om zijn, dat ze er niet zelf mee hoeven te slepen. Die ijzerboeren komen het maar wat graag halen

Haha de eerste twee rondes was het hier vooral ook gewoon fijn dat het maar weg was!