[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 00:26

Ik vind het als groen liefhebber wel echt heel erg zonde dat niemand ze wilde hebben.

Hier moet je voor grofvuil wel betalen. Start tarief is geloof ik 12 euro en daarna loopt het op. Als je 3x rijdt is dat al weer een leuk bedrag........

Ik wil binnenkort ook ijzer weg brengen, maar lees alleen advertenties dat ze het gratis komen ophalen......alsof je daar blij om mag zijn dat je hun niet hoeft te betalen :)

Heerlijk dat je van al dat plastic af bent.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:41

Nouja ik denk dat er ook best veel mensen zijn die daar inderdaad blij om zijn, dat ze er niet zelf mee hoeven te slepen. Die ijzerboeren komen het maar wat graag halen :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 10:02

Hilary schreef:
Mijn moeder had volgens mij 75 euro bij de ijzerboer en nog een keer een kleiner bedrag. Dat bewaart ze en geeft ze vervolgens uit bij de stort als ze daar puin moeten brengen (helaas niet gratis, tuinafval gelukkig wel).
Ze heeft ook buxussen. Die mogen nog even blijven staan. De 60 meter conifeer is inmiddels wel gekortwiekt (stammen staan nog, daar is een machine voor nodig).

Ja precies, is dan toch nog aardig de moeite waard!
Hier is restafval de eerste 600kg gratis, daarna betaal je per kg. En tuin/snoeiafval mag je 1.000kg per jaar gratis wegbrengen (daarna ook per kg betalen).

daffie1986 schreef:
Enkel een vraag over het duivenhok en omdat ik even niet meer weet of het al gezegd is. Dragen jullie eigenlijk wel mondkapjes? Je kunt namelijk flink ziek worden van die duivenpoep.

Zonde van die buxus. Dat snap ik toch niet, dacht altijd dat het de best verkopende struik was bij het tuincentrum, en gratis wil niemand ze hebben. Ik hou er wel van, als simpele groenblijver.

Ja dankje! Belangrijke waarschuwing inderdaad. Maar we waren er gelukkig al bewust van, we hebben goede mondkapjes liggen voor wanneer we met het duivenhok bezig gaan! En inderdaad zonde van goede buxussen, maar ja... Als niemand ze wil houdt het op en ze moesten op deze plek gewoon echt weg.

Liesje89 schreef:
Zo simpel is dat niet meer, met die takkerupsen := :')
*gaat weer in meeleesstand

Haha dat is misschien ook wel de reden dat niemand ze wilde hebben :+ Dat mensen het niet meer aandurven.

superpony schreef:
Ik vind het als groen liefhebber wel echt heel erg zonde dat niemand ze wilde hebben.

Hier moet je voor grofvuil wel betalen. Start tarief is geloof ik 12 euro en daarna loopt het op. Als je 3x rijdt is dat al weer een leuk bedrag........

Ik wil binnenkort ook ijzer weg brengen, maar lees alleen advertenties dat ze het gratis komen ophalen......alsof je daar blij om mag zijn dat je hun niet hoeft te betalen :)

Heerlijk dat je van al dat plastic af bent.

Sja, heb ze op marktplaats en meerdere Facebookgroepen gehad, maar geen reacties. Ja, 1 iemand die wilde ze eerst hebben maar bleek plantjes van maximaal 30cm hoog te zoeken. Deze zijn waren allemaal heul stuk groter.

Ben in elk geval blij dat ze er weg zijn. Ze stonden in de weg en mij te dicht bij de paarden. En we gaan de komende jaren zelf heel wat beplanting weer plaatsen :D

Afval bij jullie is dan helemaal duur zeg!

pmarena schreef:
Nouja ik denk dat er ook best veel mensen zijn die daar inderdaad blij om zijn, dat ze er niet zelf mee hoeven te slepen. Die ijzerboeren komen het maar wat graag halen :P

Haha de eerste twee rondes was het hier vooral ook gewoon fijn dat het maar weg was!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:54

pmarena schreef:

Dit dus :j
Daarbij moeten ze zelf een hokje uit elkaar halen en de platen van een afdakje halen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:16

Ja dit jaar geen hoeheetdatbeest gehad, die rups die buxussen vreet (mijn moeder houdt dus van buxussen en waar woon ik op het moment? juist) maar vorig jaar wel.

Hoopte stiekem dat die poedersuiker eraan zouden gaan. :=

Eigenlijk grappig dat zo'n struikje zulke verdeeldheid zaait. Je hebt er een hekel aan of je vindt ze fijn maar tussenin zit 't nooit. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:39

Nou ik zit er tussenin hoor, ik heb er niks mee maar heb er ook niks tegen :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:00

Ik hou niet per se van buxus. Ik vind ze stinken, dus zelf niet kiezen. Maar ik vind groen verwijderen en dan weggooien altijd zonde. Snap ook niet dat niemand reageert, want morgen kopen mensen zich weer arm in de tuincentra eraan.....

De tip was overigens om ze af te spuiten met de hoge druk en dat werkte super.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 07:29

Nou, en dan wordt je om 6u wakker omdat je auto hard hoort wegrijden en je daarna heel hard kitten hoort miauwen. Nog een beetje half verdwaasd of ik het wel goed hoorde, dacht ik ook al te horen dat er 1 werd doodgereden. Snel schoenen en vest aangegooid en naar buiten gegaan. En was inderdaad 1 kitten plat ;(

Wat klikgeluidjes gemaakt en toen kwam deze knappie heeeeel blij naar me toe. Echt super mooi katje en nog enorm lief ook! Wat bezield mensen toch om dat gewoon maar zo te dumpen....

Foto doet hem echt geen recht, hij is prachtig. Maar ook heel bewegelijk haha
Afbeelding

Zo'n lief ding dat we eigenlijk al zoiets hadden van nou ja, dan moet ie toch maar blijven. Maar met de honden is het geen doen. Even voorzichtig gekeken hoe ze op kitten reageerden, maar dat ging niet goed. Yorek raakte zo opgewonden dat hij zelfs voor het eerst in twee jaar in huis plaste -O-

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:37

Dat meen je niet zeg... Waar hebben mensen hun verstand gelaten |(
Hopelijk vind je snel een geschikt plekje voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:01

Ach jemig :(:) , wat sneu en wat een prachtig mannetje

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:09

Jemig wat een #@$%#^$^&%^$#^%@#$
Sneu dat er al eentje doodgereden is.

Maar wat een lief koppie zit erop.
Grappig wat een verschil in honden zit. Onze teef adopteert ze bijna, is echt super lief ervoor en beschermt ze voor de buurhonden.

Zou haast zeggen breng het maar hier.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:35

Jammer dat je geen nr hebt gezien, die schoften horen opgepakt te worden. Hopelijk komt ie goed terecht.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 08:36

Heb een oproepje op Facebook geplaatst of iemand toevallig een super lieve en mooie kitten zoekt. Daar reageerde overbuurvrouw op dat zij ze had gezien bij de koeienboerderij en dat ze inderdaad van niks bang waren. Ben er even heel gelopen met katje maar hoorde niet daar.

Zijn dus wel al eerder gedumpt en niet vanochtend. Maar wordt het niet minder sneu van.
Als er iemand komt die echt graag een kitten wil mag ie mee. En anders gaan we toch maar even kijken of we het hier werkbaar kunnen maken op een of andere manier. Het is echt een hartendief :+ .

En wel ook al zindelijk! Had een bakje neergezet met wat zand erin bij gebrek aan beter en daar heeft hij al netjes een plasje en een poepje in gedaan.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:45

Zoals jullie wonen zijn katten geen overbodige luxe , honden gaan snel genoeg wennen aan die nieuwe huisgenoot.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:57

Wat een prachtig katje!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:33

Ooooohhhh laat hem mogen blijven bij jou, dan krijgt hij een mooi leven!! Hopelijk wennen de honden er toch aan......

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 10:56

bigone schreef:
Zoals jullie wonen zijn katten geen overbodige luxe , honden gaan snel genoeg wennen aan die nieuwe huisgenoot.

Nah, met ons type honden heb je wel met een flink jachtinstinct te maken. Hij probeerde hem echt te grijpen. Katten op het erf reageert hij ook bijzonder fel op. De kat waar hij mee op is gegroeid was al opletten.

Evengoed wel echt heul serieus overwogen omdat hij echt heel lief is. Maar een collega was al op zoek naar een katertje en is ook helemaal weg van hem. Die komt morgen tussen de middag kijken en eigenlijk wel zeker dat hij dan zijn eigen huisje heeft gevonden!

Vind het stiekem wel jammer, maar een doodgebeten kitten wil ik ook niet op mijn geweten. En anders is het dus steeds extreem opletten en ze echt gescheiden laten leven.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:58

Daar doe je zowel de honden als de kitten geen plezier. Fijn dat gij naar een bekende gaat. Maar wat vreselijk dat mensen zo jonge kittens dumpen -:(-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:01

bigone schreef:

Onze hond vroeger pakte iedere kat die in de buurt kwam; dus nee die honden wennen echt niet zomaar.

Wat sneu zeg dat zo’n kitten dan zo gedumpt wordt. Hopelijk vind je een fijne plek!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:03

Kymalin schreef:
Daar doe je zowel de honden als de kitten geen plezier. Fijn dat gij naar een bekende gaat. Maar wat vreselijk dat mensen zo jonge kittens dumpen -:(-

Overtollige katten en ook hanen trouwens, worden wel vaker bij een boerderij over het hek gekiept. Iets van daar is vast wel ruimte voor ze...

Dat de bewoner dan dus extra kosten moet maken en mogelijk te maken krijgt met verwondingen, ingesleepte ziektes, etc. wordt voor het gemak even vergeten. Nadeel van op een boerderij wonen, je wordt door sommigen aangewezen als gratis vrijwillige opvang van ongewenste dieren omdat opeten of asiel emotioneel of financieel niet acceptabel geacht wordt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:37

Wat een idioten bestaan er toch op de wereld. En dan gewoon in je haast om weg te komen een kat doodrijden!? Echt onvoorstelbaar.

Fijn dat je een goed huis gevonden lijkt te hebben. Het is echt een plaatje!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:06

Jezus, dat is toch vreselijk......

Van mij hoeft niet iedereen van dieren te houden of ze te willen, maar het feit dat je er zo mee om kan gaan, is echt niet goed.

Onze hondjes zijn klein, maar moest ze ook een paar weken een muilkorf omdoen toen de kitten kwam. De rooie kwam volwassen en kwam goed voor zichzelf op.
Een hoge krabpaal helpt wel dat katten weg kunnen.

Nu gaat inmiddels alles goed samen. Maar buiten vliegen onze hondjes nog steeds op katten af..........en vogels en konijnen etc etc...

Het is net als laatst; hebben ze die katten bij het asiel over het hek gedumpt waar honden liepen. Een open veld, geen enkele mogelijkheid om je te verstoppen of omhoog te klimmen.
Hoop echt dat die eigenaar zich goed beroerd voelt, want die beestjes zijn dood in beeld geweest op tv.

Fijn dat deze een goed huisje krijgt.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 14:06

Met kleine hondjes is het inderdaad wat makkelijker. Yorek is ruim 80 cm en 55kg. Dan is het ook met muilkorf een probleem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:19

Die vreet gewoon die krabpaal inclusief kat op :')

Wel ontzettend sneu zeg, belachelijk sowieso maar helemaal met zo'n mooi katje, daar is toch prima een huisje voor te vinden zou je denken :(:) Maar ze liepen dus al langer bij jullie in de buurt rond of werden ze echt op jullie erf afgedropt...?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:05

Ja, natuurlijk is groter ook een groter probleem.

Een krabpaal opeten lijkt me wel heel stug. Wij hadden de krabpaal zelf gemaakt, echt hoog en heel stevig. En er zijn meer opties om katten weg te kunnen laten komen in de hoogte of laag verstoppen etc.

Maar buiten is wel een probleem. Ik denk dat onze hondjes sneller zijn dan de katten, maar de jonge kat is net een hert, dus geen idee.
Het is met de muilkorf goed gekomen, maar het voorkomt niet alles en op een gegeven moment moet hij af.

Het zijn ook soms de honden waar je het niet van verwacht die echt pakken.

Snap gewoon echt niet dat mensen dit doet. En als je kijkt ook hoe vaak het gebeurt.......Alsof het normaal is. En als de beestjes uit een gezin komen, wat zeggen de anderen dan?? Of weten die het niet?? Mijn man en ik zouden elkaar de hersens inslaan geloof ik als de ander zoiets zou doen.........En terecht!