Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JudithGigi schreef:Gewoon gipsplaten met daar tegels op geen optie? Of denk ik dan te simpel?
Kaka schreef:moonsparkle schreef:Ik heb een aantal bedrijven benadert maar allemaal hebben ze minimaal een jaar wachttijd
Klinkt bekend hoor, hier ook geen aannemer meer te vinden die dit jaar nog tijd heeft. Hoor ook regelmatig dat zelfs het maken van een offerte niet lukt voor de bouwvak.
Ik ben op zoek naar ervaringen en hoop die hier te vinden. Wij zijn een oude schuur aan het verbouwen tot woning. Mooie rondhouten balken, grote open ruimte, wordt supergaaf. Maar komt wel met wat bouwtechnische uitdagingen. De constructeur heeft aangegeven dat we er beter aan doen geen beton te gebruiken op de verdieping, ivm het gewicht. De aannemer raadt aan tegels niet op iets anders dan beton te plakken ivm de werking van houtbouw en kans op scheurvorming. Stucwerk valt daarmee ook af (plafond wordt afgewerkt met hout). Wij willen echter wel een kleine badkamer op de verdieping, maar wat zijn dan mooie alternatieven qua vloer- en wandafwerking? Een douchebak en glaswand voor de douchecel kun je op maat laten maken (de badkamer komt onder een schuin dak, dus een standaard douchecabine gaat niet passen), daar komen we wel uit. Op de vloer kunnen we linoleum (o.i.d.) gebruiken, dat hebben we ook gepland op de benedenverdieping als alternatief voor een gietvloer (financieel iets aantrekkelijker)
Maar wat gebruiken we op de overige wanden en dan vooral de natte wanden (de droge wanden kunnen we afwerken met hout, dat past bij de rest)? Er zijn verschillende kunststof panelen op de markt. Heeft iemand die hier in zijn badkamer gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen qua verwerking en slijtvastheid?
Kaka schreef:moonsparkle schreef:Ik heb een aantal bedrijven benadert maar allemaal hebben ze minimaal een jaar wachttijd
Klinkt bekend hoor, hier ook geen aannemer meer te vinden die dit jaar nog tijd heeft. Hoor ook regelmatig dat zelfs het maken van een offerte niet lukt voor de bouwvak.
Ik ben op zoek naar ervaringen en hoop die hier te vinden. Wij zijn een oude schuur aan het verbouwen tot woning. Mooie rondhouten balken, grote open ruimte, wordt supergaaf. Maar komt wel met wat bouwtechnische uitdagingen. De constructeur heeft aangegeven dat we er beter aan doen geen beton te gebruiken op de verdieping, ivm het gewicht. De aannemer raadt aan tegels niet op iets anders dan beton te plakken ivm de werking van houtbouw en kans op scheurvorming. Stucwerk valt daarmee ook af (plafond wordt afgewerkt met hout). Wij willen echter wel een kleine badkamer op de verdieping, maar wat zijn dan mooie alternatieven qua vloer- en wandafwerking? Een douchebak en glaswand voor de douchecel kun je op maat laten maken (de badkamer komt onder een schuin dak, dus een standaard douchecabine gaat niet passen), daar komen we wel uit. Op de vloer kunnen we linoleum (o.i.d.) gebruiken, dat hebben we ook gepland op de benedenverdieping als alternatief voor een gietvloer (financieel iets aantrekkelijker)
Maar wat gebruiken we op de overige wanden en dan vooral de natte wanden (de droge wanden kunnen we afwerken met hout, dat past bij de rest)? Er zijn verschillende kunststof panelen op de markt. Heeft iemand die hier in zijn badkamer gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen qua verwerking en slijtvastheid?
Scum schreef:Dat ziet er leuk uit Veerle. De lichthouten tegel van je bovenste foto (onderste rij, die dan onder het woordje OXFO nogwattes ligt) die hebben wij ook op de vloer. Wand heb ik wel wat marmer achtigs maar niet wit/zwart. Dat is toch meer beige achtig. Ze zijn mat en daar ben ik wel blij mee. Je ziet er niet zoveel plekken op.
IMANDRA schreef:Ik kom weer eens binnenvallen! Heb net wat sample tegels binnengekregen.. maar twijfel heel erg tussen glans en matte. Dus ik vroeg me af wat de meningen daarover zijn hier op bokt haha
IMANDRA schreef:Licht is atm niet top, maar zo kan je ze allemaal zien:
[ [url=m/c4JLgh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kaIHX8.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit hebben we in gedachten qua badkamer:
[ [url=m/L285qT.png]Afbeelding[/url] ]
(de wand achter de wastafel is dan gewoon wit)
Wastafel wordt donker cementkleur (maar die zat niet in de configurator haha, dus hier zie je hem donkerder).
Muurtegels worden denk ik 30x60, op de vloer zijn het 'laminaat' formaten zegmaar. Gok 1,20m lang.
Edit: de donkere staal is de wastafel!
[ [url=m/syNpu5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Denise_Storm schreef:IMANDRA schreef:Ik kom weer eens binnenvallen! Heb net wat sample tegels binnengekregen.. maar twijfel heel erg tussen glans en matte. Dus ik vroeg me af wat de meningen daarover zijn hier op bokt haha
Ik houd niet van glans dus wij hebben ook mat gekozen (visgraat). Badkamer poetsen is sowieso stom, maar nog stommer als je tegels moet poetsen die je niet mooi vindt. Dus dan maar wat meer werk qua poetsen, maar dan kijk ik als ik poets in iedere geval naar tegels die ik mooi vind![]()
Wij krijgen deze combi (hout is wastafelmeubel)
[ [url=m/fk1gFb.jpg]Afbeelding[/url] ]
veerledec schreef:Ok, lastig te zien. Is er nog een reden waarom je een andere tegel achter de wastafel wilt? Persoonlijk zou ik naar mat neigen, maar dat is ook smaak natuurlijk.