Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:38

Dat zijn leuke planten! Die heart leaf <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:10

Die heart leaf heb ik blijkbaar ook :) !
Prachtige plant!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:06

Leuke score! Ik vond het wel jammer dat ik niet kon maar heb er geen seconde meer aan gedacht haha :') we hadden feestelijke opening na een verbouwing op werk en het was zó belachelijk druk :=

Vind die peperomia watermelon zo leuk! Staat ook nog op m’n wishlist :)

Ik heb ook nog een nieuwe vangst, een Calathea Stromanthe Triostar! Hij is zo lief met zn roze randjes <3

Afbeelding
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:07

Warboel schreef:
Leuke score! Ik vond het wel jammer dat ik niet kon maar heb er geen seconde meer aan gedacht haha :') we hadden feestelijke opening na een verbouwing op werk en het was zó belachelijk druk :=

Vind die peperomia watermelon zo leuk! Staat ook nog op m’n wishlist :)

Alles wat ik postte had ik al hoor :D heb er niks gekocht.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:01

Oh lekker gelezen _O- Alsnog mooie planten! <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:28

Een klein deel van mijn plantencollectie :) . Vanmiddag planten verpot en gestekt :)
Dit is denk ik 1/3 deel uit de woonkamer, er staan beneden nog een hoop planten en in de slaapkamers boven :).

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:42

Mooie planten allemaal <3

Nou de Calathea lijkt in het donker veel gelukkiger te zijn, gek :') Dus die houden we in de gang. Maar is het zo leeg in de slaapkamer.. vriend: nou dan moet je maar weer een nieuwe plant kopen :')

Aangezien dat wel de laatste wat grotere plant is die in huis past moet ik wel een goede keuze maken :P
Iemand suggesties?
Denk zelf al aan de Zamioculcas..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:57

Ik wil van mijn bromelia af.
Ieman interesse?

Inmiddels is het nageslacht wat er naar groeit nog groter geworden.

Ik woon in Boskoop (tussen alphen aan den Rijn en Gouda).

Afbeelding
Afbeelding

Hij wordt echt te groot voor het keuken raam en dat is meteen de enige plek waar wij een vensterbank hebben.
Heb nu een (mini?) monkey mask gekocht voor op die plek :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:24

Ik heb er ook zo één gelukkig nog wel plek voor en hij is heerlijk makkelijk in onderhoud. Kan alles hebben. Maar na de bloei heb ik hem niet meer echt veel aandacht gegeven. Heb jij hem opnieuw in bloei gekregen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:15

Sting schreef:
Ik heb er ook zo één gelukkig nog wel plek voor en hij is heerlijk makkelijk in onderhoud. Kan alles hebben. Maar na de bloei heb ik hem niet meer echt veel aandacht gegeven. Heb jij hem opnieuw in bloei gekregen?

Ik heb al sinds december een bloem erin zitten....
Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:22

Wat een gave!
Wij hebben helaas helemaal geen vensterbanken en al een flink plantenoverschot, anders kwam ik hem graag halen!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:44

Ik kan hem niet kwijt, sorry. Maar als het goed is sterft de bloeiende moederplant na het bloeien af toch? Dan is ie weer wat kleiner :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:35

Eelmo schreef:
Ik kan hem niet kwijt, sorry. Maar als het goed is sterft de bloeiende moederplant na het bloeien af toch? Dan is ie weer wat kleiner :D

Bij mij dus niet. Er komen wel baby's aan. Sommige los van de moeder, die zijn prima te stekken maar groeien erg traag. Andere zitten echt vast aan moeder en daar heb ik nog geen wortels aan kunnen krijgen :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:09

Hierbij mijn bromelia. Nog redelijk compact, maar toch neemt hij wel wat ruimte.
Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:35

Ik kan er wel om lachen dat het probleem dus eigenlijk is dat de moederplant maar niet dood wilt, terwijl de meeste mensen moeite hebben met planten in leven houden :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:00

Hihi, ja, da's ook wel een beetje zo! Hij krijgt eens in het half jaar water, staat waar ik hem hebben wil (volle zon, donker) en hij heeft geen krimp. Produceert zelfs babies dus....

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:01

Zo blij met m’n nieuwe aanwinsten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:53

Ohhh ik wil ook nog zo graag een watermeloen peperomia <3
Maar ik moet mezelf even een beetje in gaan houden wat betreft plantjes haha.

Ik ben niet zo'n heel groot fan van Bromelia's en je woont ook een beetje te ver weg dus ik pas ook haha :D

Leuke aanwinsten Donkey!

Air schreef:
Mooie planten allemaal <3

Nou de Calathea lijkt in het donker veel gelukkiger te zijn, gek :') Dus die houden we in de gang. Maar is het zo leeg in de slaapkamer.. vriend: nou dan moet je maar weer een nieuwe plant kopen :')

Aangezien dat wel de laatste wat grotere plant is die in huis past moet ik wel een goede keuze maken :P
Iemand suggesties?
Denk zelf al aan de Zamioculcas..

Calathea's zijn ook schaduwplantjes :D
Wat voor soort plant wil je?

Omg mn Monstera Thai Constellation is gisteren binnen gekomen en ik ben er helemaal blij mee <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:54

Leuke planten komen er weer voorbij!

Ik ben aan het schuiven met alle planten. Zien of sommige gelukkiger worden op andere plaatsen. Lastig altijd na verhuizen :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:11

Donkey366: die String of hearts gaat heel snel groeien, leuk om af en toe een foto van te maken! :D

Wauw Navatu! Die is echt heel tof!
Ik zie dat jouw Calathea Zebrina wel redelijk licht staat? Doet ie het daar goed op?
Mijn ogen waren gevallen op de Calathea Orbifolia maar Tuinland had hem niet ;( Dus ben ik thuisgekomen met een kleinere Calathea Zebrina. Heel eigenwijs, maar aangezien ie klein is kan hij altijd nog ergens anders staan als hij het daar niet goed doet :') (en dan moet ik weer een andere plant zoeken.. heeeeul erg :'))

Opzich stond onze grote Calathea al niet heel licht: achter een deels verduisterend gordijn maar blijkbaar houdt hij meer van veeel schaduw. Nouja prima, hebben we nu een plant in de gang :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:16

Ik heb weinig keuze in mn huis want mn hele huis is redelijk licht :)) Elke kamer heeft enorme ramen dus echt donkere plekken hebben we niet, alleen de wc en badkamer en een klein stukje gang maar daar passen geen planten :)) Als de zon erop staat doe ik mn gordijnen wel dicht zodat er geen direct licht op komt en dat gaat redelijk tot nu toe. Wel een paar plekjes erop, maar ik mag niet klagen :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:23

Ah mooi dan houd ik goede hoop. Als deze het goed blijft doen hoop ik er toch ook nog die Orbifolia bij te vinden. :))

Sansevieriabeebie <3
Afbeelding

En de Zebrina :) (foto is wel lichter dan real life)
Afbeelding

En in het tuincentrum allemaal door elkaar :D
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:40

Wauw die Monstera is echt schitterend! <3

Ik ging naar een tuincentrum en kocht daar deze:
Afbeelding
Toen kwam ik bij een ander tuincentrum omdat die leuk zijn en ik nog een moederdagcadeautje wou kopen (goed excuus)..... waten deze daar voor €2 P.s.
Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn niet zo mooi maar krijgen al babyblaadjes dus ik ben gelukkig!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:45

Prachtig je Thai Constellation Navatu <3

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:51

Mag ik even jullie advies in winnen? :D

Morgen ga ik naar het tuincentrum om onder andere wat plantjes te halen voor de verkoop foto's van ons appartement. Tot nu toe hebben maar 2 plantjes het bij mij thuis overleeft, nr 1 nu al zo ander half jaar en nr 2 staat er net 2 maanden. De luchtvochtigheid in ons appartement is nogal beroerd en ik denk ook dat dit de reden is dat alles het niet zo lang overleeft.

Dus ik ben op zoek naar echte (sterke) beginners planten, die er een beetje leuk uit zien :o

Alvast bedankt voor het meedenken!!!