Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:17

Dat is zeker ook belangrijk MVasbo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:20

Was straks even bij Karwei. Die hebben veel leuke accessoires en leuke spulletjes van oa VT wonen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:24

Ik moet ook best veel laten door mijn paard en mijn ezels... maar zolang ik gewoon kan leven en het niet ten koste gaat van eerste levensbehoeften of dat ze me in de problemen helpen, heb ik het er graag voor over! Daar is het mijn hobby voor. Extra dingen (de nieuwe trailer, de muur laten doen, nieuwe meubels kopen etc) moet ik gewoon even voor sparen. Voor de trailer had ik een bijbaantje (je mag hier tot 450 euro per maand bijverdienen zonder er belasting over te hoeven betalen, steek je zo in je zak) en in een paar maanden had ik het bijelkaar. Toen nog even verder gespaard en met 1000 euro naar Ikea gereden om de slaapkamer compleet te vervangen. Zo'n lekker gevoel! :j
Morgen een gesprek met een taxi bedrijf of ik er een bijbaantje kan krijgen, want die muur gaat toch wel veel kosten ben ik inmiddels achter. Omdat ik geen behang wil, en de muur netjes met Putz afgewerkt moet worden en dan geschilderd.

En zo wordt het stukje bij beetje (langzaam...) opgeknapt hier :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:24

Heeft iemand nog goede ideeën voor trapbekleding? Wij willen het graag laten doen voor een leuke prijs, geen tapijt.

Eerst wilde ik het zelf gaan doen, met laminaat overzettreden of flexstairs en dan de stootborden met behang of leuke tegels... Maar dat zie ik niet meer zitten :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:25

Kun je die overzettreden niet laten doen? Daar kun je een trap zó mee op laten knappen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:26

Laten doen met laminaat of pvc?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:29

MVasbo schreef:
Hebben jullie allemaal ook een paard? Ik kan niet een nieuwe vloer betalen en hem

Ik heb geen paard meer.
Toen ik nog wel een paard had dacht ik ook wel beter na over aankopen en kon niet zomaar alles kopen, dat had ik er ook graag voor over. Werkte toen ook fulltime en was zelden thuis dus hoe het eruit zag boeide me eigenlijk niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:30

Wij hebben 4 paarden. 2 grote en 2 mini's dat wel.
6 kippen, 4 katten, 2 honden.
Tja en af en toe heb je een dikke rekening van de DA, dan gaat het hard met het geld en moeten we soms even wat zuiniger doen.
Maar we mogen absoluut niet klagen.

Wbt die lampen paar posten terug, ik vond ze ook te open.
Als je van industrieel houdt zou ik van die dichte nemen voor boven de tafel.
Maar dat is mijn keus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:43

Oe ik zag hele gave 'lampen' van snoerboer. Ziet er stoer uit!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:44

Ja bij karwei hebben ze echt leuk spul :D

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:02

:wave:

Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik lees al veel mee en heb al veel leuke tips/ kamers/ ect gezien!

Vonneke, die lampen zijn erg leuk maar het nadeel vind ik dat je snel in het licht kijkt en dat vond ik erg irritant, na een week of drie heb ik ze van het plafond getrokken O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:04

Gezellig Artemis! Welkom

Ik wil ze ook niet boven de eetkamertafel oid. Denk ik de bijkeuken bij de muur.

Deze zijn ook te dimmen, dat maakt veel verschil denk ik. Snap goed dat je er scheel van wordt als je er constant in kijkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-17 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:13

MVasbo schreef:
Hebben jullie allemaal ook een paard? Ik kan niet een nieuwe vloer betalen en hem

Ja, ik heb mijn huidige paard al ruim 12 jaar. Ik sta al bijna 16 jaar op dezelfde pensionstalling dat zeer brtaalbaar is.

Ik struin marktplaats ook graag af. Vooral ook voor schoenen. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen te hoge hakken kopen, 1x dragen en voor een habbekrats ze weer te koop zetten.

Die lampen zijn mooi maar wel voor een grote hoge ruimte denk ik.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:18

Ceetje_bokt schreef:
GamblersCup schreef:
Poeh hee, jullie hebben allemaal zoveel geld gestoken in vloeren, muren, verbouwen, meubels... kom ik straks aan met mijn tweedehands meubelhokkie... in ouderwetse stijl, want dat vindt ik zó gezellig... durf straks bijna geen foto's te plaatsen! En dan zijn mijn muren ook nog niet gedaan, en de vloer ook nog niet... :')

Je bent mal GC. Sowieso ben ik blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Onze meubels komen voor een groot deel bij de bouwmarkt vandaan. Dus duur? Nee absoluut niet.
Ik verbaas me er altijd over als mensen, als ze gaan verhuizen, alles nieuw kopen. Daar ben ik a. Te krenterig voor en b. Ik ben okk wel gehecht aan meubels. De witte vakkenkast gaat er overigens donderdag wel uit (weggeefhoek op fb) want vrijdag komen er twee nieuwe kasten (van de Karwei :D ) hout met zwart. Ik ben benieuwd.

Alweer uit de meeleeshoek! :D

GC, ik ga mee met Ceetje. :j Een huis inrichten is zó persoonlijk. Ik hou er wel van als het anders is dan eh, de 'mode' zeg maar. Ik heb een familielid van 70+, hij woont in een huis vol met spullen die hij tijdens zijn reizen verzameld heeft. En verder staan er boeken. Het is een heerlijk huis, het voelt er zo fijn! Terwijl er niks aan 'ingericht' is, er staan gewoon spullen die hij mooi vindt. Of praktisch. Of allebei. :D Het werkt in ieder geval goed.

Mijn huis is ook een verzameling krijgertjes en spullen die ik door de jaren heen verzameld heb. Voelt lekker voor mij dus prima.

Ik ben benieuwd hoe je huis eruit gaat zien GC. Ik lees iets over een paarse muur, ik ben nu al fan. :D
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 07-02-17 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:26

Dat is wel handig dimbaar, dat waren die van mij niet, hoorde later dat je ook lampen hebt die alleen van onder doorzichtig zijn, maar toen had ik die lampen al lang en breed via Mp verkocht haha.

Inrichting is idd erg persoonlijk, ik heb vandaag een wand (12meter) in een donkere kleur laten schilderen, ben er zelf helemaal weg van, maar voor veel andere is het misschien te heftig :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:32

Haha dat is dan toch een beetje zonde.

Ben benieuwd naar je donkeren wand!

We hebben hier een hele mooie kleur groen op de muur... Maar enkel wanneer de zon er niet op staat. Dan is ie veel te licht/fel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:35

Ik had in vorige huis een limegroene wand ,had wel wat :j . Vergeleken met al het grijs wat ik nu heb := , ojee straks verf ik de muur nog over :')

Boven word het wel lekker veel kleur straks , heb een gratis pot oranje en bamboe groene muurverf staan die graag helpen met het wit de kop in te slaan ! Enige probleem boven is wat muren met scheuren en stukjes die eruit liggen . Leuk een oud huis :P

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:39

Afbeelding
zal morgen proberen een fatsoenlijke foto te maken van de hele wand, in het echt is de kleur wat groener
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:52

Dat vind ik wel tof!!

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:55

@Rebecca, kun je boven niet eerst behangen en dan schilderen?

Thanks vonneke, ik ben er ook heel blij mee! Vond het wel een beeeetje spannend toen ze begonnen ;)

Edit
het was zo

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Artimes op 07-02-17 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:56

Gave kleur zeg! Ik hou daar ook wel van :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:07

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:47

Mooi geworden Artimes.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:42

Artemis, ik ben benieuwd naar een foto van hoe het nu is :D wij hebben straks ook zo'n lange wand en twijfel nog steeds of het wel verstandig is om die donkerder te maken.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:51

Zal zodra alles weer op zn plek staat een foto maken :) vandaag komen ze er nog een schroblaag opdoen.

wij hebben twee jaar getwijfeld om het te doen :p en nu denk ik waaaaarom heb ik dat niet eerder laten doen :p

We wilde het eerst zelf doen, maar durfde het toch niet aan om zelf te kitten (tussen wand en plafond) en de hoeken. En dan een donkere kleur netjes erop fiksen.