Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:25

Mandarijn12 schreef:
Die keuken hierboven heb ik ook. Sterkte :+ :')

Vrienden van ons ook, die zijn er gelukkig erg tevreden over :)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:26

SaskiaB schreef:
Mandarijn12 schreef:
Die keuken hierboven heb ik ook. Sterkte :+ :')

Vrienden van ons ook, die zijn er gelukkig erg tevreden over :)

Ik ook. Maarre, iets met schoonmaken...

SaskiaB

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:05

Ja, dat is wel een dingetje met een zwarte keuken. Maar heb het er graag voor over en schoonmaken moet toch. Ik kom er over een jaar wel op terug om te laten weten hoe blij ik er dan mee ben ;)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:09

Kvik ziet er ook goed uit.

Alleen jammer dat ik geen prijslijst van de kastjes kan vinden.

Hier ligt sinds maandag de betonvloer in de keuken, dus er komt een beetje schot in de zaak!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:48

Bij ons zit de Bodbyn er bijna helemaal in :) Nu wachten op het aanrechtblad, die wordt over 6 weken geleverd. We weten nog niet zo goed wat we van die klik-open laden vinden.... vooralsnog zijn we nog niet onverdeeld enthousiast eigenlijk....

In opbouw, laatste bovenkastje en afwerkplaat moeten er nog bij hier:

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:55

Ik word niet wijs van de site van Kvik eigenlijk.

Pmarena, waarom ben je niet tevreden over de lade's? Ik weet niet welke het zijn, maar is aanklikken en dan komt ie naar je toe?

Ik moest heel erg aan soft close wennen. Viel me echt mee dat het is blijven leven.

Maar toen we hier kwamen een oud keukentje zonder en dan merk je pas hoe erg je eraan gewend was geraakt. Goed dat we geen echte buren hebben, anders lijkt het alsof je continu met de deuren slaat :p

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:12

Nou het zijn idd die nieuwerwetse lades, je drukt er tegen en dan gaan ze open. Wat iig bij het werken aan de keuken vrij irritant is, want iedere klipklap sta je er tegen aan en gaan die dingen open.... en onze katermansjes (bijna 1 jaar) springen er ook nogal eens tegenaan en dan staan ze ook steeds open.... we hopen maar dat dat ongewild open gaan met het aanrechtblad er op en normaal gebruik wel mee zal vallen.

Maar ik vind het sluiten ook vrij vervelend, je moet ze nogal hardhandig dichtsmijten willen ze daadwerkelijk dichtgaan, anders stuiteren ze gewoon weer open := Softclose is fijn, maar terug open stuiteren is niet zo tof.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:46

Onze IKEA keuken zou vandaag geleverd worden. Maar, komt ie: ik kreeg minder dan een uur voor het aflever-window een telefoontje van het transportbedrijf, dat zij de keuken nooit ontvangen hebben van het distributiecentrum -O-
Dus ze kunnen zometeen eventueel wel het aanrechtblad leveren, maar verder niks. Huilen, want de keuken zou eind deze week ook geïnstalleerd worden, en ik wil over 3 weken verhuizen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:53

Heb je bij Ikea nagevraagd of hun verklaring klopt ??

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:55

Wat vreemd zeg. Ik zou inderdaad ook maar even contact opnemen met Ikea wat hun verklaring hiervoor is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:57

pmarena schreef:
Bij ons zit de Bodbyn er bijna helemaal in :) Nu wachten op het aanrechtblad, die wordt over 6 weken geleverd. We weten nog niet zo goed wat we van die klik-open laden vinden.... vooralsnog zijn we nog niet onverdeeld enthousiast eigenlijk....

Pmarena: mooie keuken! Vraag: die open vakken wil ik ook wel naast de koelkast. Zijn die gewoon zo te koop bij Ikea?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:01

BiBiQ schreef:
Wat vreemd zeg. Ik zou inderdaad ook maar even contact opnemen met Ikea wat hun verklaring hiervoor is.

DubbelFun schreef:
Heb je bij Ikea nagevraagd of hun verklaring klopt ??

Het transportbedrijf zou ook even contact opnemen met IKEA en me terugbellen, maar ga er inderdaad vandaag zelf ook nog achteraan.. Stom gedoe dit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:20

Niqui schreef:
pmarena schreef:

Pmarena: mooie keuken! Vraag: die open vakken wil ik ook wel naast de koelkast. Zijn die gewoon zo te koop bij Ikea?

Dank je! Ja dat zijn de....ehm...Tornviken kasten volgens mij :)

Jeetje wat balen zeg van die keuken -O-
Hopelijk komt hij nog boven water en wordt hij snel alsnog geleverd....

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:28

Dank je wel. Ik ga even kijken :-)

@C_estmoi: dat is supervervelend. Ik hoop dat Ikea een oplossing voor jullie heeft. Eventueel zelf ophalen een optie?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:24

Oei, balen zeg. Is het nog steeds zo een chaos daar?

Moet nog steeds een oven en kookplaat kiezen. Had een 5 pits gasfornuis, 90cm breed en nu moet het dus inbouw zijn.
Wilde met afzuigen erin, maar die van Ikea is weg. Waren reviews ook niet positief over, maar goed......

Ovens vind ik altijd wel mooi, maar heb geen idee waar die dure uitgebreide echt van is?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:40

Niqui schreef:

@C_estmoi: dat is supervervelend. Ik hoop dat Ikea een oplossing voor jullie heeft. Eventueel zelf ophalen een optie?

Theoretisch zouden we een busje kunnen huren. Máár het probleem is dat het distributiecentrum de oven niet bij het transportbedrijf heeft geleverd. Dus waar dat dan zou moeten...? In de praktijk niet echt een optie dus. We hebben inmiddels een aantal telefoontjes/mailtjes verder, maar we weten nog niks.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:49

C_estmoi schreef:
Niqui schreef:

Theoretisch zouden we een busje kunnen huren. Máár het probleem is dat het distributiecentrum de oven niet bij het transportbedrijf heeft geleverd. Dus waar dat dan zou moeten...? In de praktijk niet echt een optie dus. We hebben inmiddels een aantal telefoontjes/mailtjes verder, maar we weten nog niks.

Maar de rest wel? Die oven leveren ze wel na nog. Zou wel de rest gaan halen.

Wij hebben destijds alles meegenomen en de oven kwam ook later, maar best vlot. Was stuk, moest geruild, maar ging ook wel vlot.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:51

superpony schreef:
C_estmoi schreef:

Maar de rest wel? Die oven leveren ze wel na nog. Zou wel de rest gaan halen.

Wij hebben destijds alles meegenomen en de oven kwam ook later, maar best vlot. Was stuk, moest geruild, maar ging ook wel vlot.

Ho goedemorgen, zat even twee dingen door elkaar te doen geloof ik.. De keuken niet geleverd. Ze hebben alleen het aanrechtblad.. (en de oven heb ik dus al thuis, want die kwam in een aparte levering en dat ging met 2 gesprekken door elkaar mis :p ) Maar alle kastjes, koelkast, vaatwasser en kookplaat zijn er dus niet.. :(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:59

Ik ben ook aan het rondkijken op de site.
Hebben jullie een afspraak gemaakt bij Ikea of het zelf ingemeten en via de site gedaan en besteld? Komen zij ook inmeten of niet?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:04

C_estmoi schreef:
Ho goedemorgen, zat even twee dingen door elkaar te doen geloof ik.. De keuken niet geleverd. Ze hebben alleen het aanrechtblad.. (en de oven heb ik dus al thuis, want die kwam in een aparte levering en dat ging met 2 gesprekken door elkaar mis :p ) Maar alle kastjes, koelkast, vaatwasser en kookplaat zijn er dus niet.. :(

Waarvoor wil je dan een busje huren? Om de keuken zelf op te halen, toch? Aan alleen een aanrechtblad heb je niet veel.
Maar apparatuur zou ik me minder druk om maken.

Goof schreef:
Hebben jullie een afspraak gemaakt bij Ikea of het zelf ingemeten en via de site gedaan en besteld? Komen zij ook inmeten of niet?

Alles kan. Je kan hun laten langskomen om te meten, ze kunnen bezorgen, in elkaar zetten etc.

Wij hebben toen daar besteld en liep iemand samen aan de pc even alles door dat je niks mist. Alles meegenomen en in elkaar gezet en gemonteerd.
We hadden ook alles zelf ingemeten en ook extra leiding, elektra werk zelf gedaan.

Nu online besteld, maar we doen het nu in delen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:03

Wij hebben zelf de keuken gemeten/samengesteld en via de website besteld. Via het tekenprogramma kun je goed zien hoe het in de ruimte staat, ik ben best wel even aan het puzzelen geweest om het mooi te laten uitkomen.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:10

superpony schreef:
C_estmoi schreef:

Waarvoor wil je dan een busje huren? Om de keuken zelf op te halen, toch? Aan alleen een aanrechtblad heb je niet veel.
Maar apparatuur zou ik me minder druk om maken.

Goof schreef:

Alles kan. Je kan hun laten langskomen om te meten, ze kunnen bezorgen, in elkaar zetten etc.

Wij hebben toen daar besteld en liep iemand samen aan de pc even alles door dat je niks mist. Alles meegenomen en in elkaar gezet en gemonteerd.
We hadden ook alles zelf ingemeten en ook extra leiding, elektra werk zelf gedaan.

Nu online besteld, maar we doen het nu in delen.

Ik kreeg vanavond nog een belletje, als het goed is wordt alles (behalve de koelkast en vaatwasser..) a.s. vrijdag alsnog geleverd, dus even duimen! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:14

Ik duim heel hard voor je! Erg spannend eigenlijk nog of het nu wel goed gaat.... duimen maar!

Ik heb gewoon in de online keukenplanner het huis en keuken ingetekend. En verschillende keren aangepast al naar gelang er toch iets aan / in de aanbouw veranderde.... tussendoor nog een keer een afspraak gemaakt om even daar ter plekke met adviseur de boel door te kijken en wat vragen te stellen en dingen "live" in de winkel te bekijken om de juiste keuzes te kunnen maken :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:55

Gelukkig C_estmoi!

Ik knijp m wel een beetje. Hoop dat ze alles snel weer beetje meer op de rit hebben. Kan als het goed is over een kleine maand de keuken gaan bestellen en hoop dan niet maanden te moeten wachten. Nu al bestellen is nog niet handig omdat ik nog midden in verbouwing zit. Heb al ruim een jaar het ontwerp in de planner staan, maar dus eerst grondig verbouwd. Ondertussen al wat apparatuur niet meer beschikbaar die ik erin had zitten enzo..
Is straks wel alleen nog een kwestie van nog 1 x de apparatuur langs lopen en laten checken door iemand van Ikea. Plaatsen doen we zelf dus hoop dat ze dingen dan wel op voorraad hebben!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 02:11

C_estmoi, afwachten dus.

Over hun eigen programma om te ontwerpen. Ik vond hem leuk, maar soms ook wel iets beperkt en onhandig soms.
Ik had netjes de afmetingen en dan konden dingen volgens IKEA niet. Heb dat toen aangepast en het die jongen uitgelegd en samen de bestelling ingevoerd daar. Kon en paste allemaal prima, maar op papier dus niet.