[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:01

karuna schreef:
Mijn honden en ikzelf en mijn kipjes eventueel. Dat is het.

Dakkapel poe al gauw tegen de 10000 euro vermoed ik dat formaat met de gemeentelijie vergunningen erbij.

Welnee, dat kan voor veel minder!

mirim

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:27

Je zal je ook vast wel al goed voorbereid en i gelezen hebben karuna.
Voor zowel onze vrienden als onze familie ging het ook om een hoofdwoning. Beiden hadden ook eigen geld.
Misschien hangt een en ander ook af van waar je gaat wonen.
Bij onze familie hielp het heel erg dat ze uiteindelijk de burgemeester van de plaats waar ze een huis wilden kopen leerden kennen. En daar een paar flessen wijn mee hebben gedronken.
Echt waar....ik wist niet dat een burgemeester zoveel in te brengen kon hebben :D :+
Dus misschien eerst even aan de pimpel met belanghebbenden karuna :Y) !!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:39

Wat fijn flore !
Hier ook uitstel aangevraagd. Het gaat erg traag helaas. Hopelijk hebben we het over een maand rond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:54

Dakkapel hebben we vorig jaar nog info over gezocht , 3,5a 4,5meter zot je op een 4 tot 6 duizend euro met een prefab kapel,

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:21

Dakkapel hebben wij ook voor rond gekeken 4,5 - 5 meter en dat zat rond de 6000,-

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:27

Hier gaat het ook traag :(
Nog steeds niet getekend hoop toch echt deze week.
Maar aan de andere kant 6 juli loopt t voorbehoud vd verkopers eraf dus als die snel voorbij is kunnen wij ook verder

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:49

Update:
Makelaar belde.
We gaan donderdag tekenen en de aanvraag voor de taxatie gaat ook een dezer dagen de deur uit.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:31

Spannend weer allemaal!

Ik zit in mijn eigen huisje. Vanochtend om 10.00 uur getekend. Voelt heel fijn. :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:35

Fee_ schreef:
Spannend weer allemaal!

Ik zit in mijn eigen huisje. Vanochtend om 10.00 uur getekend. Voelt heel fijn. :D

Aaaahhh :)! Geweldig gevoel he?!

Wij zijn in afwachting van het koopcontract.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:26

We dachten vandaag eindelijk onze aankoopmakelaar te ontmoeten.. maar het liep weer eens anders. na een halfuur wachten was onze aankoopmakelaar er nog niet, dus waren we (ik en schoonouders) maar alvast zelf gaan kijken (was 2e bezichtiging) Belde m'n vriend, aankoopmakelaar had onderweg naar het huis een ongeluk gehad en was in het ziekenhuis. Gelukkig mankeerde ze niks, maar het liep dus even anders. Ontzettend rotte reden, ze kon er natuurlijk niks aan doen dat ze er niet was maar m'n vriend en ik zitten nu wel met wat we moeten doen. Vinden het huis de vraagprijs niet waard, er zijn dingen kapot en dus veel onderhoud nodig, maar we kozen bewust voor die aankoopmakelaar zodat zij een realistisch openingsbod kon bedenken en zij kent het spelletje. Dus nu is het kijken of we toch bieden zonder aankoopmakelaar of dat de aankoopmakelaar last minute nog langs kan komen.

Zo, dat moest er even uit :+

Lekker Fee! Kon je er zo snel al in ja?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:30

*\o/* *\o/* Onze hypotheek is rond *\o/* *\o/*

Duss.. wij hebben een huis gekocht..
nu nog wachten op de notaris wanneer we kunnen gaan tekenen!!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:49

dodyg schreef:

Gefeliciteerd :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:00

Selina schreef:
We dachten vandaag eindelijk onze aankoopmakelaar te ontmoeten.. maar het liep weer eens anders. na een halfuur wachten was onze aankoopmakelaar er nog niet, dus waren we (ik en schoonouders) maar alvast zelf gaan kijken (was 2e bezichtiging) Belde m'n vriend, aankoopmakelaar had onderweg naar het huis een ongeluk gehad en was in het ziekenhuis. Gelukkig mankeerde ze niks, maar het liep dus even anders. Ontzettend rotte reden, ze kon er natuurlijk niks aan doen dat ze er niet was maar m'n vriend en ik zitten nu wel met wat we moeten doen. Vinden het huis de vraagprijs niet waard, er zijn dingen kapot en dus veel onderhoud nodig, maar we kozen bewust voor die aankoopmakelaar zodat zij een realistisch openingsbod kon bedenken en zij kent het spelletje. Dus nu is het kijken of we toch bieden zonder aankoopmakelaar of dat de aankoopmakelaar last minute nog langs kan komen.

Zo, dat moest er even uit :+

Lekker Fee! Kon je er zo snel al in ja?

Niet kopen met aankoopmakelaar, ik ben van mening dat dit zonde van je centje is, gewoon logisch nadenken voor een openingsbod, en eigenlijk ... tenminste zo hebben wij het gedaan, gewoon een eindbod neerleggen, erop of eronder was ons motto.

En nu, terwijl ik dit typ, heb ik net onze koopovereenkomst van de printer geplukt, even goed controleren, en dan kunnen we gaan tekenen! Bijkomstig voordeel is dat de erfpacht volledig is afgekocht :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:10

dat is voor iedereen en ieder huis verschillen Bloem
Ik ben heel blij dat wij een aankoopmakelaar ( vriend ) hadden want die heeft echt alles qua vergunningen , contracten voor de paardenhouderij uitgezocht

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:11

dodyg schreef:

Gefeliciteerd!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:11

besita schreef:
Ik ben heel blij dat wij een aankoopmakelaar ( vriend ) hadden want die heeft echt alles qua vergunningen , contracten voor de paardenhouderij uitgezocht

Uiteraard, maar ik gok dat er nu niet gekeken is naar een
perceel waar vergunningen e.d. nodig zijn :) Vandaar dat ik dan zeg hou die
centen lekker in je zak!
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 14-06-16 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:15

Aankoopmakelaar was voor ons een bewuste keuze, dus we willen het liefste wel daarmee blijven werken. Ze heeft voor donderdag een afspraak gepland en gaat nog met ons overleggen wat de volgende stappen zijn. Maar lees in dit topic mensen die het prima zonder kunnen en mensen die er wat aan gehad hebben dus het is inderdaad voor iedereen anders. Wellicht is iemand ons weer voor, maar het is niet ons droomhuis, alleen voor een leuk prijsje kunnen we er wel een leuk huis van maken maar willen ze de hoofdprijs dan hoeft het wat ons betreft niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:27

besita schreef:

Ja maar dat is ook niet meer heel simpel een huis kopen natuurlijk :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:58

Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe woonplek en de binnenkomende koopcontracten.

Een aankoop makelaar zal nut hebben, maar is natuurlijk geen must.
Het hangt er denk ik ook vanaf hoeveel ervaring je zelf hebt met de aankoop het soort huis, grond en de rest wat er omheen kan hangen.
Voor een doorsnee nieuwbouwwoning met bekend bestemmingsplan en zonder ernstig achterstallig onderhoud ben ik er van overtuigd dat je je geld beter in je zak kan houden.
Verhuizen kost al meer dan genoeg!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:00

:wave: Gefeliciteerd iedereen die een woning heeft gekocht/verkocht!

Vrijdag gaan mijn vriend en ik een paar appartementen bezichtigen in Soest en Baarn. Voor de eerste keer dat we koopwoningen gaan bezichtigen, dus spannend. We hebben geen aankoopmakelaar. Hartstikke duur.
Hopelijk zit er een leuke woning tussen :D.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:39

Waarom neem je niet een aannemer oid mee die een inschatting kan maken van de kosten?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:10

Dodyg gefeliciteerd!

Fee wat heerlijk!

Dakkapel had ik ook ingeschat op zo'n 6000 euro. Moeten we maar eens gaan rekenen dadelijk of we dat nu meteen doen of over een jaartje want we willen ook een nieuwe keuken en een raam in de keukenmuur laten maken.

Vanmorgende officiële bevestiging gehad van de kredietcommissie en vanmiddag belde de taxateur al. Hij komt morgenvroeg om 11 uur al dus onze kopers zetten er nu ineens vaart achter, fijn! :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:21

Gefeliciteerd iedereen die stappen in de juiste richting maakt, of zelfs de koop al rond heeft! Zo spannend voor jullie!
Hier heeft het allemaal even een beetje stilgestaan. Toen we belden voor de twee woningen die al 'Langer' te koop stonden bleken die beiden net verkocht en toen stond er niets meer op wat voor ons geschikt en betaalbaar was en ook nog aansprak.
Ook heeft mijn vriend de auto total loss gereden, wat toch weer een aanslag op de financiën betekend.
Maar toch maar weer eens een bezichtiging gepland binnenkort voor een huisje wat er net op staat. Iets minder 'af' dan het vorige waar we hadden gekeken, maar enkel cosmetische dingen en verder ziet het er leuk en geschikt uit.
Wat zou het ongeveer kosten om een keuken door te laten breken naar de woonkamer? Zal wel een h-balk in moeten denk ik, dus dat doe je niet zomaar zelf zonder er verstand van te hebben...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:03

Gefeliciteerd Dodyg!! :D

Aankoopmakelaar hebben wij ook niet gehad. Onze hypotheekadviseur heeft veel gedaan en het bieden en bezichtigen hebben we zelf geregeld.

Ik zal nu voornamelijk mee lezen, aangezien ik geen huis meer hoef te kopen natuurlijk. Het liefst show ik elke keer foto's van de voorderingen van de verbouwing, maar dat doe ik maar niet. :')

Wil jullie allemaal wel heel erg bedanken voor alle tips en tricks, heb er heel veel aan gehad en het was echt heel fijn om hier terecht te kunnen met alle vragen! :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:23

Fee_ schreef:
Gefeliciteerd Dodyg!! :D

Aankoopmakelaar hebben wij ook niet gehad. Onze hypotheekadviseur heeft veel gedaan en het bieden en bezichtigen hebben we zelf geregeld.

Ik zal nu voornamelijk mee lezen, aangezien ik geen huis meer hoef te kopen natuurlijk. Het liefst show ik elke keer foto's van de voorderingen van de verbouwing, maar dat doe ik maar niet. :')

Wil jullie allemaal wel heel erg bedanken voor alle tips en tricks, heb er heel veel aan gehad en het was echt heel fijn om hier terecht te kunnen met alle vragen! :D

Maak een apart topic aan, ik vind het leuk en leerzaam om te volgen *\o/*
En ik ben altijd nieuwsgierig hoe het er bij een ander uitziet

Hier zijn we inmiddels begonnen met het opknappen van de deuren, alles is weer bijna netjes wit. In de woonkamer heb ik nieuwe spullen gekocht (de 2e bank is er eindelijk uit *\o/* )

Volgende week komt er iemand voor het toilet en hopelijk kan die snel aan de slag en dan ga ik nieuwe foto's laten maken :)

En gefeliciteerd Dodyg! *D