Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:24

Zet dan ook dat schaaltje op dat laatste kastje, dan kunnen de sleutels daar in ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:12

Zijn er geen ondiepe hoge kasten die je van dezelfde deuren kunt voorzien als je keukenkastjes? Ik denk dat het in een ruimte toch mooier is om een stijl aan te houden.
Ik weet dat Ikea van sommige types ondiepe kasten heeft, die wel in die hoek zouden passen (wij hebben op een andere manier ook zo'n gebrek aan diepte probleem).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:16

Ikea heeft kasten van 37? cm diep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:22

Mijn ouders hebben in de bijkeuken een kastwand gemaakt van bovenkastjes, passend bij hun keukenkastjes. Ook zij hebben in de keuken verder geen bovenkastjes. Hun keukenkastjes komen ook bij de ikea vandaan. Zo'n kast-wand zouden jullie ook tegen die muur kunnen zetten natuurlijk! Als je wil kan ik er wel een foto van maken?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:53

Wij hebben ook gewoon 3 kastjes op elkaar gezet om er 1 hoge van te maken. Wij hebben dan wel gewoon onderkasten gebruikt maar met bovenkasten kan dat ook heel goed :D misschien dat je die dan wel aan de muur vast moet maken voor wat meer stevigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:08

Bovenkasten zijn minder diep dan onderkastjes, en de bijkeuken bij mn ouders is meer een extra halletje met een wasbak haha, zodoende!
Mn ouders hebben wel de smalle hoge variant hebruikt daarvoor, wat ook meespeelt in de uitstraling natuurlijk. Je kan het zo strak of speels maken als je zelf wilt!

De ikea billy kasten hebben wij zelf nog een tijdje als keukenkasten gebruikt, zijn wat dat betreft diep zat, en als voorraadkast ook stevig genoeg. Met borden gingen de planken wel doorzakken na een tijdje, dus dat zou ik niet aanraden, maar wij hebben dan ook servies voor 12 personen (om over de glazen nog maar te zwijgen).. :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 21:51

Nou, de aanhanger ligt vol en de portemonnee is leeg :D.

Die bovenkastjes waren toch niet geschikt, in plaats daarvan hebben we deze plank gekocht om boven het aanrecht te hangen:
Afbeelding
Afbeelding

En dan dus de Billy kasten, dat verrijdbare keukenblok, en wat klein spul..

Is het slim om dit te kopen en neer te zetten voordat de pvc vloer er in ligt? Nee :D Maar doen het lekker toch :D

We hadden de bovenkastjes nog even voor het effect op elkaar gestapeld neer gezet, maar nee vond het niet mooi. Ze komen beter tot hun recht in de bijkeuken.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:51

Gerard met zijn twee grootste hobby's: Whiskey drinken en Ikea puzzels in elkaar zetten :D
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:52

}> :D hihi leuke foto, ben benieuwd naar het eind resultaat :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:53

Is dat links op het aanrecht de nieuwe plank? Die kleurt goed bij het aanrecht als ik het zo zie, wordt vast heel mooi.

Proost Gerard!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:57

Hij krijgt hulp :D
Afbeelding

Die plank is het bovenblad van het verrijdbare keukenblok, waar hij nu met bezig is. Zal de plank die boven het aanrecht komt zo ook even op de foto zetten..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 23:40

Het eind resultaat, met de sleutelschaal van Hilary :D
Afbeelding

En de plank zoals hij ongeveer moet komen:
Afbeelding

Plank samen met aanrechtblad, andere nerf maar zelfde kleur.

Afbeelding

Morgen na het werk weer verder met de gewone klussen zoals behangen en schilderen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:43

Mooi :j , past allemaal ook prima bij elkaar!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:13

Heel mooi!!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:22

Mooi!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 07:17

Goh, dat is een goed idee. Toch echt wel beter dan kastjes inderdaad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:04

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:10

Die strips heb ik ook : van de ikea !
Ik wil er nog wat hebben voor ergens anders maar wat zijn die krengen dan duur.....
Bij Ikea 9 euro (en nog wat) maar verder heb ik ze nog niet onder de 20 euro kunnen vinden.
50 cm (schat ik ongeveer) strip.
De ikea is hier zeker weer 20 min heen en 20 min terug. Weet niet of ik dat alleen voor die lampjes er voor over heb. Moet ik nog even denken en ondertussen blijf ik zoeken.

Het verschil zit trouwens in het koppelbaar zijn bedacht ik me. Maar dat hoeft bij mij niet perse. Mijn vriend heeft het toch zo gemaakt dat ze op 1 schakelaar zitten. De strips zitten wel niet aan elkaaar, maar de elktr.draden zijn wel met elkaar verbonden en weggewerkt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:25

WendyLotte schreef:
Die strips heb ik ook : van de ikea !
Ik wil er nog wat hebben voor ergens anders maar wat zijn die krengen dan duur.....
Bij Ikea 9 euro (en nog wat) maar verder heb ik ze nog niet onder de 20 euro kunnen vinden.
50 cm (schat ik ongeveer) strip.
De ikea is hier zeker weer 20 min heen en 20 min terug. Weet niet of ik dat alleen voor die lampjes er voor over heb. Moet ik nog even denken en ondertussen blijf ik zoeken.

Het verschil zit trouwens in het koppelbaar zijn bedacht ik me. Maar dat hoeft bij mij niet perse. Mijn vriend heeft het toch zo gemaakt dat ze op 1 schakelaar zitten. De strips zitten wel niet aan elkaaar, maar de elktr.draden zijn wel met elkaar verbonden en weggewerkt.

Nee, het verschil zit 'm deels in de kwaliteit van de LED's en vooral in de lichtopbrengst (in lm).
De strip hierboven is een voorbeeld van 630lm (vergelijkbaar met een 40W gloeilamp)
Voordeel van deze platte strips is vooral dat ze vrijwel overal onzichtbaar weg te werken zijn.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:25

Af en toe liggen ze in de lidl-graaibakken met een afmeting van ca 150 voor weinig. Als je de tijd hebt en regelmatig bij de lidl komt, gewoon een kwestie van regelmatig even kijken. Ze staan nl niet altijd in de krantjes. Wij hebben ze net achter de bovenkastjes geplakt ipv eronder, daar was nl nog wat ruimte omdat we ze niet braaf zoals de keukenboer aanraadde afgewerkt hadden.

En waauw wat een mooie keuken...... nu ik dit zie zou ik willen dat ik nu pas mijn keuken zou gaan veranderen ipv een jaar terug....

Edit; nog een idee om de strip onzichtbaar onder jullie plank te plakken. Waarschijnlijk komt de hele plank strak tegen de muur, dus geen ruimte er achter, maar als je een frees hebt dan kun je er een stukje uit frezen waar de strip in kan vallen zodat je hem niet ziet zitten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 05:02

https://www.ledstripkoning.nl/

Super service en goede kwaliteit.
Ook nog eens voordelig.
Bij de bouwmarkt en de Ikea vond ik ledstrips veel te duur.
had 15 meter nodig in 3 delen met koppelstukjes enzo, voor in de kleding kast. Elke plank 1 strip.
Geloof dat ik voor net geen 200€ klaar was.
Bij de bouwmarkt moest ik het dubbele betalen. Bij Ikea hadden ze niet wat ik wilde.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:41

Bedankt voor de tips!

Vanavond de grenen theebusjes rekjes met een theezakje iets donkerder gemaakt, maar weet nog niet of ik het donker genoeg vind.. Morgen als het droog is nog maar eens kijken, een anders op zoek naar beits om van grenen eiken te maken :D

Vanavond ook de LG koelkast besteld... Sorry maar moet even een filmpje showen van de koelkast.. :D

In het filmpje zie je ook het water reservoir voor de versie die geen aansluiting op de waterleiding heeft.. Degene die wij besteld hebben heeft wel water aansluiting. Ernstig niet? :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:11

ik dacht dat de centjes op waren na de Ikea?! haha

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 23:24

Liezel1 schreef:
ik dacht dat de centjes op waren na de Ikea?! haha

Euhh ja gelukkig is mijn salaris binnen haha.. Nee zonder gekheid, dit was de zuinigste/stilste en grootste in zijn prijsklasse, en wel een nuttige investering :D :D :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 01:04

WOW! gaaf issie