Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:24

Serieus ik begrijp dat bouw bedrijf van ons niet... opzolder is een stuk waar de aansluiting zit voor je wasmschine wij hebben daar een extra stop contact laten plaatsen zodat je er ook een droger kunt meer zetten. Zo staat het ook vermeld in je meer en minder werklijst wasmachine en droger kunnen niet op elkaar door t hoogte. Niet naast elkaar door de mv installatie en niet naar voren want daar zit de opening van je knie Schotten.

Wat een kuikens eerste klas sirieus
Afbeelding

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:33

Kan toch naast elkaar? Het is alleen niet erg logisch ingedeeld :+ maar dit moeten jullie zelf toch ook op tekening gezien hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:56

Opening van knieschot is niet handig. Maar weet je zeker dat een droger wil?
Vooral in nieuwbouwhuis droogt je was zo snel wanneer ophangt. Scheelt ook enorm in stroom kosten en je kleding gaat ook 2 keer zo lang mee :)*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:56

Ik heb een combi :))

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:27

Naast elkaar kan alleen als je ze voor de mv installatie zet. Met de achterkant naar de mv installatie maar als je dat doet dan kun je niet meer bij t opening van je knie schotten.

Op de bouw tekening was de opening van t knie schotten niet te zien. Dus dat konden we helaas niet weten.

Dit is een foto van de buren. Wij hebben daar een technische ruimte dus bij ons is dat ene traphekje een muurtje geworden. Wij hebben een klein vierkant hokje zegmaar. Beetje lastig uit te leggen op tekst.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:38

Malih: kunnen ze de opening van de knieschotten niet verplaatsen?
Dan kan je hem toch voor de mv zetten.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:53

Dat is inderdaad de vraag die ik hun ook gesteld heb. Lijkt mij de makkelijkste oplossing

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:54

Hoe vaak moet je dan bij de installatie zijn?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:36

Bij de mv instaltie niet vaak als het goed is. Dus je kunt ze voor die installatie zetten, maar dan moeten ze wel de opening van het knie schot verplaatsen (dit is de enige opening aan de hele wand)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:51

Maar hoe vaak moet je bij dat knieschot zijn? Ik snap dat het geen ideale situatie is en ook echt niet goed over nagedacht. Alleen voor het verplaatsen van de knieschoten zal het wel te laat zijn, tenzij je extra geld betaald. Dan kun je nog overwegen het zelf te doen. Of het zo te laten, want volgens mij kom de droger maar voor een klein gedeelte voor het knieschot. Dan is de vraag hoe vaak kom je er en valt er niet een andere constructie te verzinnen (bij hoe je het knieschot wil openen) waarbij je het goedkoopst uit bent.

Ik zou eens even onze tekeningen erbij moeten pakken of de positie van de knieschotten is aangegeven. Ik zou nl. zweren van niet.

Vermoedelijk hebben ze alleen gekeken naar de positie ten opzichte van het ooit plaatsen van een gang. Dan wil je dat knieschot echt niet veel verder naar rechts hebben.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:04

Het is een beetje lastig om op deze foto te laten zien aan jullie. Maar het probleem is dat het bij ons dus een vrij kleine ruimte is. Wij hebben er apart een technische ruimte in laten maken. De ruimte van het trap hekje tot het knie schot is 1.5 meter de afstand tussen de MV installatie en de muur die wij hebben laten plaatsen is 2 meter. Als ik ze dus naast elkaar plaats maar voor de MV installatie staat het voor het knie schot. Wil ik bij het knie schot kunnen dan moet ik de hele droger uit die ruimte halen om iets achter het knie schot vandaan te halen. Ik zal even proberen een foto van de plattegrond te laten zien. Dan kun je zien hoe klein de ruimte is.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:05

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:32

Met die tekening wordt wel wat meer duidelijk ja.. := Je zou eens je technische omschrijving of de extra opties door kunnen lezen in zin van staat daar duidelijk in dat er een aansluiting naaast de WM zou komen of staat er alleen in de technische ruimte extra optie voor WD (evt. te bepalen in overleg). Als het nl. het laatste is is het overwegen waard eens te polsen bij VEH.

En richting de bouwer sta je sterker als je gezamenlijk neerlegd dat het uilskuikens zijn... Bij ons zat de afvoer van de WM onder een stopcontact. Hoe verzin je het..

De enige plek waar hier een WD kan komen is pal aan de overkant van de WM.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:35

Bij ons was inderdaad ook de openingen van die knieschotten niet aangegeven. Er was even sprake van dat het in de weg zou zitten voor een kast die wij om de CV heen willen bouwen, maar dat blijkt gelukkig toch te kunnen.
Wel vreemd dat bouwbedrijven dus zelf bepalen waar die openingen komen?

Malih kun je niet de droger met de rug tegen de knieschotten aanzetten? Niet ideaal, maar dan heb je toch alles in de technische ruimte. Maar misschien is het ook nog goed na te denken of je uberhaupt een WD nodig hebt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:38

Dan heb je wel weer een giga verlengsnoer nodig. dat zou met nieuwbouw niet de bedoeling moeten zijn :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:01

Zou niet nodig moeten zijn inderdaad, maar eigenlijk is het al mis gegaan en als je zo wel een oplossing hebt... ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:06

buren zijn ook vollop aan het mailen naar de bouwer. Mij voorkeur zou ook zijn om de droger met de rug naar de huidige opening van de knieschotten te plaatsen, maar dan zou ik het wel fijn vinden als ze de opening zouden verplaatsen cq elders op zolder zouden plaatsen. ik vind dit gewoon een ondoordachte actie :-o

Wat betreft de meer minder werklijst staat er

Aansluiting t.b.v. condensdroger incl. loze leiding
Het leveren en aanbrengen van een aansluiting t.b.v. een
condensdroger op een aparte groep.. De afvoer van het
condenswater zal geïntegreerd worden met de afvoer van de
wasmachine. De aansluitingen worden gerealiseerd in de
nabijheid van de wasmachineaansluiting.

Wat de droger betreft. Wij gebruiken de droger voor handoeken, sokken, onderbroeken en rompers. Ik haat harde handdoeken :-O toen onze droger stuk was en ons zoontje 2 weken oud was werd ik helemaal gek :-P

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:15

Wieldop ; jemig, ik ga voor je duimen dat je toch een misberekening hebt gemaakt!
Lijkt me vreselijk als je nu al heel wat investeringen hebt gedaan.

Nanda ; leuk he, het binnenkijken! Werd er nog een toespraak gehouden?

Wij nemen ook een afzuigkap naar buiten maar laten het na de bouw doen.
We vonden de vraagprijs van het bouwbedrijf te duur en aangezien mijn vader loodgieter is en een hoop mensen kent..... kunnen we het een stuk goedkoper krijgen!

Hier een flinke tegenvaller... 10 weken geleden schouderoperatie gehad.
Bleek allemaal nog niet goed te zitten dus gister wéér onder het mes geweest.
Bleek een enorme bicep ontsteking te hebben en een frozen shoulder.
Dat wordt voor mij dus niet klussen en dat had ik zo leuk gevonden in ons eerste eigen huis :(

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:43

Malih, is het niet mogelijk om aan de andere zijde van de muur een gat te maken? Zodat je twee openingen aan 1 kant hebt? Mocht je achter de schotten moeten, kan je er via de andere kant bij?

Jammer dat je niet mag klussen Joyce, hele grote tegenvaller! Misschien dan maar koffie/thee/broodjes juf spelen en af en toe wat gereedschap aangeven of moet je absolute rust?

Ik heb ook nog geen droger. Heb hem ook nog niet gemist, dus dat laat ik nog maar even zo. :)

Als iemand verstand heeft van rechtsposities wat betreft hypotheken of een adres weet met goede kennis/ervaring houd ik me aanbevolen. Ga Vd week sowieso even met vereniging eigen huis contact opnemen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:26

Zonde Joyce!! Maar bedenken kan je nog wel.
Was super leuk om van binnen te zien! Maar verder niks van een praatje hoor, gewoon iedereen mag kijken :) niks gemist dus.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:52

Even een andere vraag.. Welke verzekeringen nemen jullie allemaal op het huis?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:53

Inboedel en opstal. Is er nog meer dan?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:52

Geen idee, het is m'n eerste huis. :+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:00

Hier nog mensen met leuke nieuwtjes over hun huis? Of foto's?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:07

Op dit moment voor ons niks nieuws. Binnenkort begint de bouw dus dan wordt het leuker :)) verder binnenkort een sollicitatie voor vakantiewerk ( ik ben nog student) en dan kan ik hopelijk wat meer bijdragen aan de inrichting van ons huis