[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:44

En dan zo'n teleurstelling -O- Helaas weet ik hoe het is. Ooit komt er een dag...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:46

Sterkte themba.

En wat een onnozele zeg appiesjappie. Beetje jammer voor je moeite.

appiesjappie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:48

Ik denk het ook Georgette!! Ooit komt er een dag!!! haha. Ja inderdaad Mellow. Ik wil bijna de volgende keer tegen de makelaar zeggen van heb je alles doorgenomen? Willen ze geen zolder, giga groot huis, kleine tuin, weet ik veel haha.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:54

Hello hello! Ik ben nieuw bij dit topic, dus kom maar meteen met de deur in huis vallen.

Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een huur appartement in Harderwijk of Ermelo voor 800 - 850 incl. Per maand! Mocht iemand iets weten, let me know.

Alvast bedankt!

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 00:53

Hai ik meld me ook maar even hier!

Ons huis staat inmiddels al bijna 2,5 jaar te koop, om gek van te worden..
Nu eventuele koper die max. €10.000 onder de bieden vanaf prijs wil geven

(We hebben nog wel een beetje winst maar niet veel, en eigenlijk is het huis echt wel meer waard (in onze ogen dan)

Ons huis is in de verkoop gegaan toen we allebei een vaste baan hadden en inmiddels helaas beiden zonder werk komen te zitten (buiten onze inmiddels een half jaar lopende webshop die nog geen winst maakt)

Wij willen naar Duitsland.. en zullen dus nu eerst moeten huren i.p.v kopen..

Voor ons nu de moeilijke keuze doen of niet doen!
Beetje gevoelskwestie dus.. maandag moeten we het laten weten.

Wij wensen iedereen veel succes met de verkoop en het vinden van een huis!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:48

Je kan een tegenbod doen, maar het is maar net wat kan de koper lenen en hoe graag wil diegene het hebben. Is het een starter of al langer op de kopersmarkt. Bedenk je wel dat starters minder kunnen dan voorheen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:54

ik zou idd niet direct weigeren, misschien een tegenbod doen .
ik heb geen idee in wat voor prijscategorie ik moet denken, maar het is momenteel voor verkopende partijen echt bar en boos... maar voor kopende partijen ook als ik kijk naar wat je momenteel kunt kwa lenen etc , als ik naar onze situatie kijk staan de verkoop prijzen nog echt niet in verhouding met hypotheek mogelijkheden tenzij je 50.000 euro op de bank hebt staan...maar hoe kom je als gezinnetje met 1,2 kind en een modaal inkomen aan dergelijk spaargeld?

laat het in ieder geval even bezinken en zet alle plussen en minnen eens op een rij...
hoe groot is de kans dat er een beter bod komt binnen een goede termijn en wat als jullie nog een langere tijd aan het huis vastzitten , kunnen jullie dat dragen , financieel gezien.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:22

Druk hier, gezellig! :D

Nog twee dagen en dan krijgen wij de sleutel!!!!!! Heb er zin in!

Als het om 10.000 euro gaat en het staat al 2,5 jaar te koop plus je maakt nog winst zou ik zeggen doen! Winst maken op je huis is tegenwoordig een unicum. Ik denk echt dat je in deze tijd blij mag zijn als je het verkocht krijgt, laat staan zonder schulden. Daar zou ik niet over na hoeven denken.... Lastig is wel dat je beide je baan kwijt bent..... Maar of je nu hypotheek betaalt of huur maakt volgens mij niet zoveel uit.

Wij hebben een jaar geleden een bod gedaan op een woning, 40.000 euro onder de vraagprijs (deze was veels te hoog bleek uit de taxatie). De verkoper heeft het afgeslagen. Het huis staat nog steeds te koop met als vraagprijs was wij destijds geboden hebben. Maw: Het kan zijn dat er iemand komt die een hoger bod doet, maar de kans is kleiner dat het niet gebeurt denk ik,gezien de huidige markt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:00

Ik zou over 10000 ook niet te moeilijk doen, je moet er vanaf lijkt me.

Wij gaan zo op de fiets Almelo rond en wat huizen bekijken, de buurt etc.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:28

Na lange tijd weer terug in dit topic. helaas geen ontwikkelingen. we hebben in juli 2 kijkers gehad ( voo rhet eerst weer sinds 4 maanden) en daar is niets uitgekomen. En inderdaad, je krijgt de meest vreemde feedback van de kijkers. Dingen als; ja we willen perse een tuin ( dat wist je natuurlijk vante voren dat er geen tuin bij zit) of we willen toch 3 slaapkamers ( het zijn er nu 2 maar wel genoeg ruimte, nl 160m2, om zelf een 3e of misschien een 4e slaapkamer te realiseren.) Een stel maakte het wel heel bont; die wilden perse op zaterdagochtend om 9 uur komen kijken. Dus wij dachten ok, die zullen wel heel serieus zijn dan. Wij heel vroeg op staan, huis aan kant, ik nog heel snel de markt op voor verse bloemen, kind en honden de deur uitgewerkt, alles in onberispelijke staat. Komen ze binnen en het eerste wat ze opmerken: Nee, inderdaad we wilden zeker weten dat dit NIET het huis is waar we naar zoeken, we wisten het eigenlijk al maar we wilden het zeker weten. Binnen 10 minuten stonden ze weer buiten. Toen hadden wij het wel even helemaal geschoten hoor. Gelukkig wel een schoon huis en verse bloemen voor de rest van het weekend.
Ons droomhuis is gelukkig ook nog niet verkocht. Ik dagdroom echt dagelijks over dat huis en wat we er allemaal kunnen doen. Zucht... Ik kijk nu elke week op Funda (ipv elke dag), ben zo bang om op een dag Verkocht onder voorbehoud te lezen bij dat huis.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:30

oja, ik las hier van de week in het topic hoe idioot de prijzen zijn in vergelijking met daar buiten. We lijken wel gek hier met ons appartement in Amsterdam, daar kan ik een hele boerderij plus een hoop paarden van kopen ergens in Drenthe! Voor mij hier na nooit meer een huis in Amsterdam!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:35

Joolien schreef:
Ik zou over 10000 ook niet te moeilijk doen, je moet er vanaf lijkt me.

Dat hangt wel af van de prijs, lijkt me. Als je vraagprijs 75.000 is, en je minimaal 60.000 wilt, is 50.000 wel een heel stuk minder. Als je vraagprijs 550.000 is en je wilt eigenlijk 500.000 vangen, is 490.000 bespreekbaar lijkt me....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:26

Ja is ook wel zo Ibbel :j

Balen Bruce, lijkt me echt frustrerend als je zo je best doet voor kijkers en ze dan binnen 10 min weer weg zijn, zouden mij ook de tranen in de ogen springen denk ik. En ik zou die bos bloemen er achteraan flikkeren :')
En ja Amsterdam is echt gillend duur, lol dit krijgen wij daar voor ons bedrag _O-
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/0-150000/

We hebben vandaag onze 'gesloten huizen route' gedaan :P Zo en dat geeft even goed inzicht op huizen!!! Ik had een favoriet, maar eigenlijk meer omdat ik dacht dat het redelijk buitenaf was maar we kregen meteen een naar gevoel bij die buurt, dus die viel meteen af.
Toen daar verder nog rondgereden, nog wel een 1 leuke gezien, ook wel een paar die direct binnen ons budget vallen maar dat was het net niet. Waren huizen die allemaal dicht op elkaar stonden.

Toen zijn we terug gegaan naar onze eigen wijk waar we nu al huren. Och lordie ,ik ben me verliefd geworden op een huis :') alleen jammer dat ie boven ons budget ligt. Het is misschien te doen en dan zouden we heel brutaal moeten zijn(19.000 eraf := ), als het lukt word ik gek :') Er zit een mega tuin bij, vooral de voorkant, hele rustige plek en heel veel ruimte!
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-48 ... straat-11/

Dit is ons 2e favoriet, gewoon een heel knap huis :)
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-48 ... burcht-21/

Deze is denk ik ook heel interessant al ziet dat blok er heel rommelig uit, dat is wel een nadeel, de rest van de straat was een stuk netter dus misschien zou je met je buren nog wat kunnen doen. Zit wel direct in ons budget.
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-84 ... straat-11/

Dit huis is bij ons om de hoek, met uitzicht op het hertenkamp wat ik zelf een heel leuk pluspunt vind en de supermarkt is een keer languit vallen en je bent er. We vinden de indeling enkel wat onlogisch dus we zouden dan de deur met glas dichtmaken zodat je een mooie ruime woonkamer krijgt zonder vervelende deur en de muur in de keuken deels doorbreken en een barretje maken.
http://schakelmakelaars.nl/woningen.asp ... tion=Fotos

Deze zit aan een doodlopende weg en helemaal randje Almelo. Hele goede locatie alleen geen zolder wat we een groot nadeel vinden.
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-48 ... straat-51/

We hebben er nog een paar op het verlanglijstje staan maar wel besloten dat we niet te kritisch gaan zijn en het echt als investering gaan zien. Het zou zo maar kunnen dat we binnen een paar weken een huis hebben :') Er staat genoeg!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 00:31

Joolien, gewoon een keer gaan kijken. Wij zijn ook gaan kijken, hebben een bod gedaan van een aanzienlijk bedrag. Nadeel bij je eerste huis is dat het kort te koop staat, maar ik zie ook nog veel dingen die moeten gebeurdn aan het huis + een aantal radiatoren in minder goede staat.
Laatste 3 zien er het netst uit, minder onderhoud. Laatste is wel de netste en volgens mij gewoon een zolder, er staat 3 woonlagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 01:28

Ja is wel zolder maar enkel vliso trap vandaar :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 04:43

Bij ons zit er nu ook een vlizotrap. Wij maken er een vaste trap in. Het kost extra geld natuurlijk maar het lijkt mee te vallen. We zijn gisteren voor badkamers wezen kijken en echt te gekke tegels gevonden die we willen combineren met een basic witte tegel. Helaas zijn die tegels echt duur...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 08:20

:wave:

Ben ik ook weer. Topic een beetje uit het oog verloren door drukke weekenden, Lowlands, druk op werk etc.

Een hoop nieuwe mensen! Welkom iedereen! :D

Hier nog steeds weinig vorderingen. Vlak voor Lowlands hadden we ineens halsoverkop 2 bezichtigingen maar waren beide meer oriënterend meerdere huizen aan het bezoeken dan echt specifiek geïnteresseerd in dit huis begreep ik van de makelaar.

Het aantal bezichtigingen loopt wel door. Helaas is de makelaar niet heel erg consequent in het nabellen van mensen. Wil het hier nog over hebben en over het feit dat hij echt moet gaan vissen naar de reden waarom mensen hier niet terug komen. Misschien is er iets wat we nog kunnen veranderen. (behalve de prijs. :') )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 08:21

Wat een prijzen trouwens, Joolien. Om jaloers op te worden! Haha! Hier in de omgeving (rand Amsterdam/ buitengebied) begin je een beetje bij 230/250 voor een soortgelijk huis.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:49

@Joolien, zo zeg! Voor die prijzen kun je hier een appartement kopen.

Mijn makelaar was gematigd positief over mijn kijker van gisteren. Hopelijk wordt het wat.
Ik ben al direct mijn Funda Huizen Top Drie aan het updaten geslagen :D

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:57

@ nelleke; hee jij ook nog hier? verdorie ;-)
@ joolien; ongelofelijk die prijzen, daar koop je serieus op sommige plekken in amsterdam een garage voor! zitten echt leuke huizen bij en ik denk dat je voor dat droomhuis van je best een beetje van de vraagprijs af kan halen hoor. ik weet dat er hier in de buurt een huis met een vraagprijs van 7 ton eruit is gegaan bij het eerste beste bod van nog geen 5 ton. wie niet waagt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:02

Ja ik kan ook lahen om de prijzen want ik kom zelf uit Noord-Holland en daar is t ook een stuk duurder, daar beginnen dezelfde huizen bij 160/170. En we gaan gewoon zulke biedingen doen dat we uitgelachen worden door de makelaar :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:36

Joolien schreef:
Ja ik kan ook lahen om de prijzen want ik kom zelf uit Noord-Holland en daar is t ook een stuk duurder, daar beginnen dezelfde huizen bij 160/170. En we gaan gewoon zulke biedingen doen dat we uitgelachen worden door de makelaar :')

Dat "uitlachen" hebben wij ook gehad maar uiteindelijk beslist de verkoper. Veel kijkplezier. *D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:46

ik ben druk bezig met allerlei info te vergaren, maar dat is dus lastig, want ik zoek juist indicaties van bepaalde verbouwkosten... en die zijn moeilijk te vinden... `ja mara al die zaken zijn verschillend blablabla` zie dan maar eens uit te vogelen wat sowieso de bedragen zijn waar je op moet rekenen bij een klushuis...

dak en ramen/kozijnen zijn allemaal wel te doen kwa uitzoeken, maar de gevel :? drama om daar zinnige info over te krijgen.

ben er wel uit dat het ene interessante huis kwa locatie echt niet slecht is, mocht die provinciale hier gesplitst worden waarbij doorgaand verkeer de polder in over een nieuw stuk word geleid, is dat nog steeds op gepaste afstand van het huis, zelf meer ruimte tussen het nieuwe stuk provinciale weg en het huis dan nu tussen ons huidige huis + bestaande provinciale weg.
dus dat zou nog steeds vooruitgang zijn tov de huidige situatie :j

Dak renovatie + isolatie en het vervangen van de kozijnen/ramen in de gevels op de kopse kanten is haalbaar,
1 raam beneden is lek, maar als de kozijnen netjes zijn is dat ene lage kostenpost...
alleen die gevel en het verzakken...het is een huis van 100 jaar oud, die ga je hier niet vinden zonder verzakking in enige mate, maar ja, de gevel moet wel iets aan gebeuren , op zoek dus naar een spraakwillige kenner...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:22

Ik ga me hier ook eens melden.

Wij zijn al jaren van plan om ons "droomhuisje" te gaan kopen, alleen nog niet echt iets tegengekomen.
Nu is er iets op ons pad gekomen wat wel interessant is, en vandaag gebeld voor een bezichtiging.
Nadeel is wel dat we nog een woning hebben die nog verkocht moet worden, we hebben nooit echt iets concreets gedaan daartoe. Lees hier al dat het niet meevalt.

Woning waarnaar we gaan kijken staat ongeveer een week te koop, sinds vrijdag staat het bord in de tuin, volgens Funda staat het al een paar dagen eerder te koop.
De woning voldoet niet helemaal aan het ideaalplaatje, we zouden graag ruimte bij huis hebben gehad voor eventueel in de toekomst paarden aan huis te kunnen stallen, dat is hier niet mogelijk.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:55

Sonja, je zou kunnen proberen om iemand uit de bouw-wereld (kennis, vriend, broer, vader, oom enz enz, de vrouwelijke variant kan natuurlijk ook) mee te nemen bij de bezichtiging. In mijn geval is mijn schoonvader bouwkundig ingenieur, dat was wel erg handig. Hij kon met wat meekijken in 'ons' huis aardig inschatten wat de kosten voor bepaalde aanpassingen zullen worden.