Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:14

Statiegeld heb je idd al betaald bij het afrekenen, maar het is altijd lekker als je wat flessen in hebt geleverd en je de keer erna minder betaald.
Ik ga regelmatig naar de hoogvliet en heb daar ook een klantenkaart waar je elke keer geld kunt sparen, net zoals bij statiegeld flessen. Uiteindelijk, na een maand of 3, doe ik daar 'gratis' boodschappen mee. Altijd handig in periodes aan het eind van de maand.

Hier deze week helaas niet kunnen bezuinigen op boodschappen, waren rond de 100 euro kwijt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:25

Sonja_vR schreef:
wetenschappelijk onderzoek naar de werking van kleurstoffen bij adhd-ers is wat mij betreft overbodig...van geel ga ik keihard :):)

_O- _O-
Sorry moest vreselijk lachen om je uitspraak.

Je hoort inderdaad wel vaker dat mensen met ADHD daar erg sterk op reageren. Ik zou ook beter moeten opletten met bepaalde dingen, maar heb geen ADHD hoor.

Zo drink ik vanwege allergien geen zuivel etc. Maar vergeet altijd mijn calciumtabletten 8)7

Morgen de poffertjes van de Lidl die als beste zijn getest :9k :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:37

ja maar tis echt zo Dimple >insert pruillip< :') hihi, nah, heb vorig jaar op een verjaardag een plak regenboogcake op omdat dinnetje zo haar best had gedaan op die cake , ik had op den duur medelijden met mijn omgeving :oo maar leedvermaak had de overhand _O- _O-

wil nog eens een testje doen, setje wilton colours kopen en kijken wat de verschillende kleurtjes doen :D
als ik dan een duffe dag heb, dat ik kan zeggen, "vandaag kan ik wel een druppeltje blauw gebruiken ofzo " O:)

lijstje van deze week word trouwens best flink, maar dan hoef ik de komende twee maanden geen koffie te kopen

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:06

Sonja_vR schreef:
ja maar tis echt zo Dimple >insert pruillip< :') hihi, nah, heb vorig jaar op een verjaardag een plak regenboogcake op omdat dinnetje zo haar best had gedaan op die cake , ik had op den duur medelijden met mijn omgeving :oo maar leedvermaak had de overhand _O- _O-

wil nog eens een testje doen, setje wilton colours kopen en kijken wat de verschillende kleurtjes doen :D
als ik dan een duffe dag heb, dat ik kan zeggen, "vandaag kan ik wel een druppeltje blauw gebruiken ofzo " O:)

lijstje van deze week word trouwens best flink, maar dan hoef ik de komende twee maanden geen koffie te kopen

Moet je echt doen :')

Zorg dat je een stress bestendige omgeving hebt :') Heb die test vroeger gehad hahah vonden ze niet zo grappig athans ik wel maar de omgeving niet :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:16

manzano schreef:
joyce2 schreef:
Ach, wij zien de flessen als een tegoedbon. De frisdrank willen we toch al hebben, je betaald de prijs, net als bij elk ander artikel en als je de verpakking weer inlevert krijg je geld. Mooi toch? Zou van mij wel bij meer artikelen zo mogen zijn :D Ik vind het altijd weer lekker als ik bij de kassa sta en ik heb een bonnetje waardoor we weer wat "korting" krijgen.

In de prijs zit het statiegeld niet. Dat komt er nog bovenop als apart bedrag. Dus het is niet net als elk product.

Hahaha dat meen je niet! Dat is me nog nooit opgevallen, wat dom... :+

manzano

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:17

Misschien toch maar even op het bonnetje kijken volgende keer hahahaha :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 08:47

Helaas betaal je de statiegeld wel.. cola bij de lidl 0,73 + 0,25 (statiegeld), wat je ook weer terug krijgt bij het inleveren. Eigenlijk bij elke winkel en frisdrank is dat zo. Bij de lidl staat het er boven bij een heleboel andere supermarkten niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:15

manzano schreef:
Misschien toch maar even op het bonnetje kijken volgende keer hahahaha :D

De afgelopen weken heb ik steeds bonnetjes nagelopen, omdat ik wou weten hoeveel geld we aan wat voor producten uitgaven. Ik heb het niet 1 keer gezien ^) :=

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:25

Het kan ook zijn dat het al bij de prijs van de fles inbegrepen zit en het er niet los bij staat.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:25

Ik ook wel eens gehad, dacht ik bij de Jumbo goedkope cola te hebben. Komt er bij de kassa nog eens 25 cent per fles bovenop de prijs van een fles.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:33

Oh Sonja, ik zie je al gaan. Ik zou echt in mijn broek piesen hoor. :')

Moet toch nog wat schappies halen.......mannen..........zuinig aan doen, maar wel zaniken wanneer ze iets voorgeschoteld krijgen waar ze geen zin in hebben.
Ik vind shoarma, met broodje, en salade best een maaltijd. Niet de gezondste, maar als ik paprika door de shoarma doe en er een fikse salade bij maak kan het best......
^) wiluknie......... -:(-

Pech, we eten vanavond shoarma }:)

Zo, moest er even uit :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:49

Klopt dat het er op de bordjes eigenlijk nooit bij staat.......... heb eigenlijk nooit echt over na gedacht waarom niet. Misschien omdat het zo standaard is ofzo.
Bij de AH staat het onder elk product los op de bon. Volgens mij bij de Dirk ook, maar eigenlijk nooit bewust op gelet. Zal het eens doen haha. Ik check altijd de bon, maar statiegeld is zo standaard, dat ik het blijkbaar niet bewust "registreer".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:03

ah heeft het apart er bij staan, dus op de bon eerst product, gevolgd door statiegeld...dacht ik :?
geen idee, koop heel weinig statiegeldflessen :)

Dimple, ik doe altijd nog champignons, paprika, uitje, door het vlees en dan sla, tomaat , komkommer er naast om de broodjes mee te vullen met het vlees , ik vind het een maaltijd :j doen we 1 keer per maand denk ik (maar dan maak ik zelf het vlees kwa kruiden etc )

mijn ex heeft me 1 keer red bull MET suiker gegeven...daarna wilde hij een straatverbod voor dat spul :d i warned him :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:08

Ik eet gewoon broodje shoarma met ijsbergsla en knoflooksaus. That's it.
Vriendlief doet er nog tomaat en komkommer bij.

Moet wel een keer kunnen toch!!! Patat en pannenkoeken zijn toch ook een maaltijd ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:42

Precies, shoarma is een prima maaltijd. Valt bij mij idd onder het rijtje pannekoeken/poffertjes/frituur/chinees ;) Soms maken we er een salade bij, soms eten we alleen broodjes shoarma en bakken we er bijv. wat patat bij.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:08

Boodschappen worden duur tegenwoordig >;)
Vandaag de dingen gehaald die ik anders ook altijd haal,was wel meer kwijt als anders.
Zo het bonnetje maar even nakijken.

Kaas was ook al 30 cent duurder geworden zag ik vandaag.
Heb maar andere kaas meegenomen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:09

We worden gewoon een oor aangenaaid door die supermarkten. Vandaag kon ik bij de Deen alles scoren wat ik nog nodig had (kleine dingen) en alles wat 2 voor 1 prijs!! *\o/*

Ze hebben hier bij de Deen ook een kleine koeling vooraan staan als je binnen komt met daarin alles wat je nodig hebt voor een maaltijd (in de aanbieding) Was nu nu shoarma...........had ik alles al in in huis -O-

En Sonja..........jouw vriend heeft dat nooit meer gedaan denk ik :') :') :')
Ga je er van stuiteren? Snel praten? Of hoe reageer je precies?? (als ik vragen mag :o )

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:11

Ik ga de komende weken is naar de aldi en deen toe,eens kijken of ik dan goedkoper uit ben.
Eigelijk niet,want die 2 staan in het dorp verderop.
Hier in het dorp hebben we de C1000 en Lidl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:46

Wij hebben mazzel dat mijn vriend privé mag rijden met de auto van de zaak, dan is het niet zo erg om af en toe een stukje te moeten rijden voor een goede aanbieding!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:50

Dat is idd wel fijn ja :j

Op zich gebruiken we niet veel benzine,
de zaak verhuisd binnenkort hier naar het dorp,dus kan hij mooi met de fiets naar het werk.
Scheelt ook weer enorm.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:20

Bij de Aldi ben ik juist duur uit altijd :). Maar het hangt helemaal af van wat voor soort producten je koopt. In ons miniwinkelcentrumpje (8 winkels misschien) hebben we een AH, een Aldi en een Coop. Bij de Coop kom ik al helemaal niet, bij de AH het vaakst, ik vind het gewoon een fijne winkel met veel keus. Alleen jammer dat ze er bij de kleine AH's vaak de euroshopperdingen uit gooien.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:49

Ik heb vandaag weer even boodschappen gedaan voor de hele week bij ah. Meestal ga ik alle aanbiedingen af, maar voor vandaag was het even makkelijker om bij een te doen.
Schade was 31,15 en bij action nog even schoonmaak azijn en dubro ontvetter meegenomen voor 3,44.
Bij ah:
2x Baguette ES
soepgroente ES
2x Diepvries sperziebonen ES
Vuilniszakken ES
Wit brood, (was eigenlijk heel duur brood, vriend zal er wel iet opgelet hebben)
Pak Couscous
2x Volle melk ES
2X Fruitdrink ES
2X IJsthee Es
4x cola Es
Houdbare slagroom
suikerklontjes ES
Kruidenboter ES
Rode pepers
Rode paprika
Gele paprika
Filet american
tijm gedroogd
cherrytomaatjes
leverkaas
grillworst
champignons
Zout es
gedroode peterselie
olijfolie

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:25

Iemand nog tips voor lekkere goedkope hapjes voor een verjaardag ? Onze dochter wordt 1 en we hebben 35man over de vloer dan .. Heb al toastjes gehaald met salades, snacks ga ik nog halen en natuurlijk vlaai en taart.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:31

een vriendin van ons had van die lolly cakes, bolletje cake in chocola op een stokje. Kan even niet op de naam komen, maar die schijnen ook heel makkelijk te zijn om zelf maken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:54

Cakepops ;)

Gemakkelijk, betaalbaar en snel:
Wraps met roomkaas en zalm etc. Oprollen, prikkers erin en in stukjes snijden