Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:30

saroanda schreef:
Quellian, bewaar je dat voor de tweede ofzo? Hier gaat de kleding er per maat uit. Hij zit nu in maat 92/98 en maat 86 is allemaal al weg.

Nee, ik wacht tot iemand het kan gebruiken :D Vriendin van me gaat binnenkort aan de klus, dus wellicht dat het naar haar kan met de tijd.
Ik heb er wel over zitten denken om het op kledingbeurzen of op de rommelmarkt te verkopen, maar ik heb weinig zin en tijd om alles uit te zoeken en te sorteren.

saroanda

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:40

Merkkleding krijg je nog wel verkocht via internet. Merkloos raak je aan de straatstenen niet kwijt. Ik geef het weg en soms verkoop ik het in pakketten voor heel weinig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:43

Daarom, er zitten maar weinig merk kleertjes bij (wat van Noppies en Dirkje en 1 setje van Esprit), daarom geef ik het liever weg aan iemand die het kan gebruiken. Het is de moeite gewoon niet om het uit te zoeken en te doen.

Ik wilde het vorig jaar naar Polen brengen, maar vriendlief moest zijn lease auto toen inleveren, dus het kwam er niet meer van.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:26

ditano schreef:
@Zonnebloem :Wat bedoel je met wat je eet ?
Ik eet gewoon dagelijks een warme maaltijd , aardappels , groente , vlees , ovenschotel , stampotten of
pasta .Soep maak ik zelf .
Alleen heb ik niet zoals Pimmetje een eigen groententuin waar ik het hele jaar van kan leven .
Fruit heb ik altijd in huis ...stukje vlees haal ik bij de slager .

Bepaalde dieten of enkel biologisch eten kunnen er voor zorgen dat je meer uitgeeft aan je boodschappen dan een gemiddeld persoon.
Haal je je brood bij de bakker en vlees bij de slager ben je duurder uit als iemand die brood van 40 cent eet en de kiloknallers uit de supermarkt haalt.
Als jij graag iets extra's uitgeeft voor kwaliteit dan kan 250 euro een heel redelijk bedrag zijn.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:57

Davinia, sterkte as donderdag! Klinkt idd als een erg dure maand. Maar ik geloof dat jullie niet veel thuis zijn nu? Ik heb het eerste jaar alleen wat lampjes aan de ramen gehangen (bij de Action niet te duur te krijgen) en ben toen na de kerst alles in de uitverkoop gaan halen. Scheelde me zeker de helft!

Shoppen ben ik niet goed in. Ben een enorme krent, en alles wat ik leuk vind, vind ik mezelf dan weer niet staan haha. Dus ik loop er niet heel erg mode bewust bij, alleen in dingen die ik lekker vind zitten. Overigens niet alleen slobberkleding, maar vooral basic spullen zeg maar.

Kleertjes van de kinderen. Ik heb nu voor de kleine man eigenlijk alles bij elkaar liggen tot en met maat 98, zeker haha. Allemaal gekregen gelukkig :o Van Amber heb ik alle kleertjes wel op maat uit gezocht, en toen per pakket op MP gezet. Heb toch denk ik wel per pakket gemiddeld een 20 euro gekregen. Er zaten ongeveer een 60-70 stuks kleding in een pakket :)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:05

-k heb voor me dochter knutselspulletjes gekocht en nieuwe handschoenen, sokken, en haar elastiekjes enzo.. Was in totaal 13 euro kwijt. Dus best goed gedaan toch.

Ik ga voor kleding voor ons vaak naar de Primark, gelukkig komt er 1 in Eindhoven, en ook regelmatig bij c&an zeeman en wibra.
En schoenen per seizoen een duurder paar, en dan vaak nog bristol enzo. Vorige week voor me eigen leren laarzen gescoord voor 11 euro.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:31

Leren laarzen voor 11 euro, dat noem ik nog eens geluk hebben!

Ik heb net een paardrijbroek gekocht , 69.95. Dus weer een extra uitgave, maar wel een die echt
nodig was heb geen paardrijbroek meer die nog niet is 'op' gereden.

Ik heb zelf laats ook kleding van mezelf op marktplaats gezet. Twee leren jassen, twee paardrijbroeken, paardrijlaarzen, schoenen. De schoenen niet allemaal verkocht, maar wel een aantal.
Ik denk dat ik binnenkort nog eens grote opruiming doe en dan misschien wel weer het een en ander op marktplaats gooi!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:31

Goedekope maar leuke kadootjes voor je dochter!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:43

Roxyi, leuke cadeautjes! En hoe meer ze uit kunnen pakken, hoe mooier ze het vinden he :D

Schoenen voor me zelf, jeetje. Das een tijd terug :+ Ik heb geloof ik 2 jaar geleden vlak voor de kerstmis een paar laarzen gekocht bij de Bristol voor €10 :D En anderhalf jaar geleden heb ik van mijn vriend Nikes gekregen haha. Deze waren afgeprijsd voor €40, dus eigenlijk ook helemaal niet duur aangezien ze normaal €95 kosten. Oh, ik vergeet bijna mijn stal schoenen. Die heb ik dit jaar januari gekocht, aangezien de snowboots die ik droeg helemaal versleten waren. Ik had ze op internet uitgezocht, zouden €80 kosten excl verzendkosten. Toch voor de zekerheid maar eens bij de ruitershop gaan kijken of ze iets hadden wat te vergelijken was, hadden ze de zelfde staan _O- Eigenlijk zouden ze daar een tientje duurder zijn ( maar goed, dat zou ik ook bijna kwijt zijn met verzenden ), ware het niet dat ze met 50% korting waren.
Over een meevaller geproken :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:50

Dan loop ik net door de winkel en zie ik zoveel leuke dingen. Maarja weetje ik heb shabrakje en ik heb laarzen...je kunt wel blijven kopen.
Ik ben ook niet van in al die setjes rijden, simpelweg ook omdat ik het geld er niet voor over heb.

Ik zag ook een heel mooi fleecedeken, afgeprijst naar 15 knalblauw. Maarja ik heb een oud zweetdeken voor na het rijden, losrijzweetdeken en wedstrijd zweetdeken.
Het is leuk, maar niet echt noodzakelijk en toch weer 15 euro. Vroeger had ik het zo meegenomen, maar nu denk ik wel eerst iets beter na!

Dus het is bij de paardrijbroek gebleven en hopelijk gaat deze weer even mee! Ik vind 70 euro ook duur zat voor een paardrijbroek, ik heb er niet in de 100 euro voor over! Als je soms de prijzen ziet...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:08

Knap dat je het dan toch hebt laten liggen :D

Ik heb voor mijn rijbroek toen niet eens 50 euro betaald. Ik vind dat gewoon echt zonde geld. Buiten het feit dat ik het niet er aan uit kán geven, wil ik het dus ook helemaal niet. Zoals ik al eerder eens opmerkte, van extra geld ga ik liever leuke dingen met mijn familie doen :+:

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:13

Ik koop kleding (zowel voor gewoon als voor de paarden) ook allemaal in de uitverkoop.
Zag vanmiddag nog hele fijne lange gebreide (jurk)truien bij de Sting, afgeprijst naar E 15,- en ook nog een hele leuke broek voor 25,- Niets meegenomen (heel braaf)
Primark ben ik 1x geweest, in Spanje (Jezer) Daar een ribbroek gekocht voor E 13,- en die is nog steeds superfijn! Absoluut een goede koop geweest dus!
Primark hier dichts bij is Rotterdam, anderhalf uur met de auto.... :wave: NOT!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:36

Jaa en het was echt een gaaf zweetdeken, maarja er zijn zoveel leuke dingen.

Ik heb eerder ook van mondoni rijbroeken gehad, helaas nu echt versleten! Deze waren ook maar een euro of 40 geloof ik, erg leuk geprijsd dus! Maar het is en blijft wel nog altijd 40 euro...het vliegt zo je zak uit!

Primarkt moet je het ook treffen vind ik wat kleding betreft.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:46

Ik koop idd ook al mijn rijbroeken in de uitverkoop (van Horze)
Dit houdt in 30 euro voor een broek met kunstlederen zitvlak :j

Mijn truien voor op stal koop ik voornamelijk bij de Action
Dat zijn van die "mannen truien" met cappucions
heerlijk warm voor 5 euro per trui

Heb nu 2 grijze en 1 rode en 1 gele (deze is van Puma, was ook in de uitverkoop)
Hierdoor kan ik leuke combi's met mijn huidige rijbroeken maken :j
heb bij de Hypo leuke sokken gekocht in de aanbieding
Iets met rood en grijs en geel dus zo heb ikalsnog "setjes" :))

Ik koop pas weer wat voor mijn paard, als ik wat verkocht heb
eerder niet :n

Heb nu nog een fleecedeken en dekje te koop (welke mijn pony te klein is)
dus pas als die verkocht zijn
koop ik weer iets nieuws (of niet) :o

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:48

Ik heb van Horze twee broeken à 25 euro, Mondoni ook eentje (die gaat toch al 7 jaar mee, maar is nu wel echt op), eentje van een tientje en nog een paar van HH van de uitverkoop, steeds max 35 euro.

Heb ooit eens 2 broeken nieuw gekocht van Pikeur en Kentucky, geloof ik. Kon in 1x min. 250 euro afrekenen en de Pikeur heeft het nog geen jaar volgehouden -:(- Geen garantie meer, weg centjes!

Oke, ze zijn echt een stuk mooier, maar dan liever een minder mooie, goedkopere die min. 2 jaar meegaat!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:51

Dat neem ik me ook wle eens voor eerst iets verkopen voor er iets nieuws komt!

Bij de action hebben ze daar van die mannen truien? Die moet ik nog hebben voor bij de paarden!

Ik heb ook een rijbroek van Br maar dan via marktplaats gekocht. Op dit moment zijn dit de enige 2 rijbroeken die het nog doen. Dus de br en mijn nieuwe. Aangezien ze iedere dag gebruikt worden heb ik er wel 2 nodig en helemaal als je hoort dat ik geen droger heb... haha!

Uitverkoop in de gaten houden, als ik dan nog eens een echte goedkope tegenkom, is het mooi meegenomen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:06

Kleding koop ik nauwelijks, en dan ook nog in de uitverkoop, maar als ik wat koop is het meestal ook flink duur! Ik heb dus niet zoveel kleding, maar wel alleen kleding die me geweldig staat (vind ik dan) en waar ik me dus goed in voel. En met veel kwaliteit, dus het gaat tig jaar mee. Een uitzondering maak ik voor rijkleding, daar loop ik in oude truien van toen ik 16 was.
Van H&M-spul krijg ik altijd spijt, het is het allemaal nét niet en blijft niet lang mooi.Als ik dat aantrek denk ik: Oh. Leuk. Maar als ik Karen Millen (bijvoorbeeld) aantrek denk ik: Waaauw. Wat ben ík mooi!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:10

Ja zijn van die truien met cappucion en met 1 grote 'zak' voor op zeg maar
Bij action
Vanaf maat S tot Xl
Vallen wel groot
Omdat het 'mannen truien' zijn (vind ik er niet zo uitzien btw)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:48

Ik lees hier graag mee, maar rijbroeken en cadeaus vallen voor mij eigenlijk niet onder 'boodschappen'.

Zelf gister 3 kilo aardappelen voor 1,5 euro gehaald bij de AH (aanbieding). Ben maar in mijn eentje dus moet al flink eten om die 3 kilo op te krijgen. Maar: Wel goedkoop + dat ik er wel het één en ander van kan maken voor een langere periode :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:55

Sinds een maand of twee doe ik ook regelmatig boodschappen dus ik lees even mee :)
Heb hier gelukkig wel de aldi, c1000, AH en hoogvliet in 1 winkelcentrum zitten :o
Dus ga voor de grote boodschappen meestal eerst met de folders op de bank zitten :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:56

Levensvoorraaf stamppot andijvie maken! Invriezen, en daarna weer opbakken. Een van mijn favoriete gerechten! Maar ja, als je een vriezer hebt, dan kun je wel 20 kilo aardappels kopen, het komt toch wel op.
Of aardappelkoekjes maken, die blijven ook lang goed.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:14

Even een vraagje, wat voor verhouding maken jullie de boerenkoolstamppot ? Ik heb altijd net teveel aardappels.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:00

Ik kijk gewoon totdat ik het groen genoeg vind :P

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:55

Ik doe 1/3 boerenkool en 2/3 aardappelen.

Vandaag boodschappen gedaan ik was 45 euro kwijt - maar ik moet einde van de week nog een keer, we krijgen in het weekend logees.

Ditano, je hebt gelijk, wij eten het hele jaar vrijwel alleen groente uit eigen tuin. Dat scheelt natuurlijk veel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:05

Sheran schreef:
Ik kijk gewoon totdat ik het groen genoeg vind :P

Same here :D In vergelijking tot mijn moeder is het bij mij een stuk minder groenterig :=