Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:45

Bed is af! <3

Helaas matras er nog niet. Nu maar ff mn een persoons matras erin. Heeft bloed zweet en tranen gekost. Papa en broederlief hebben heerlijk gesjouwd, verbouwd, gediscussieerd, ruzie gemaakt maar het zit. Ik mag helaas wegens hechtingen niet sjouwen.. vond ik nu ook niet erg :P

http://img94.imageshack.us/img94/8219/imag1291.jpg

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:50

Wat een geweldig bed! Ik ben benieuwd hoe hij er straks uitziet met mandjes :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:53

Haha Jolanda erg he :=
En ik had je bed al eerder gezien paar pagina's terug, niet helemaal mijn stijl maar ziet er wel lekker stoer/stevig uit! Ben je de rest van je kamer ook aan het stylen of was dit je enige projectje?

Dit is mijn slaapkamer nu, het schilderij tegen de muur wil ik denk ik in de woonkamer hangen boven mijn antraciet kleurige bank en de muur die petrol blauw is. (Zit nu namelijk in een antikraak huisje met vriendin en schilderij daarom op mijn kamer gehangen). Rode muur doe ik dan dus hetzelfde.

http://7.media.hyves-static.net/1475049 ... 49750.jpeg

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:59

Nee was het enige. Gezien ik wel over 2 jaar op mezelf/samen wil. En de rest is nog goed op mn kamer. Bed gaat dan mee. Broertje kan er nog een washing aan geven of spotjes plaatsen :)

Hoop een mooi overtrek te kopen en wat kleine deco dingen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:02

Jouw kamer is ook gaaf, dekbed past mooi bij de muur en het schilderij matcht met beide :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:08

Ja kan me voorstellen dat je dan niet veel gaat kopen, beter om dan straks in een keer alles nieuw te kopen! :) Wil je op kamers of echt al iets groters huren/kopen? Ga je die washing wel doen? Las eerder dat je er nog ff over wilde denken?
Haha ja matcht goed he! Alleen heb nog een ander dekbed en die match minder bij het schilderij. Vind die te druk samen.

zit trouwens te twijfelen over gordijnen. Moeilijk is dat zeg! Wat voor iets hebben jullie?
Ik heb nu deze gezien en dit vond ik de mooiste. Twijfel nog een beetje of ik hem te licht vind qua grijstint maar vond deze print wel het mooiste.
http://www.kwantum.nl/imagesOriginal/De ... 10/0_1.jpg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:11

Chantal, Heb je inkijk? Zo ja, zou ik daar wel rekening mee houden :)
In de keuken heb ik een dubbel plisée, woonkamer alleen vitrage (brons metallic), beide slaapkamers off-white vitrage en velours overgordijnen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:17

Jolandaa_ schreef:
Bed is af! <3

Helaas matras er nog niet. Nu maar ff mn een persoons matras erin. Heeft bloed zweet en tranen gekost. Papa en broederlief hebben heerlijk gesjouwd, verbouwd, gediscussieerd, ruzie gemaakt maar het zit. Ik mag helaas wegens hechtingen niet sjouwen.. vond ik nu ook niet erg :P

http://img94.imageshack.us/img94/8219/imag1291.jpg

Hahahahahaha, heel verstandig om je er dan niet mee te bemoeien :D :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:21

Mootje ik woon op de onderste verdieping maar is zeg maar 4 trapjes omhoog. Dus ik plak van dat afplak plastic ong 40cm hoog op de ramen en dan de gordijnen zodat als je beneden staat niet naar binnen kijkt maar ik gewoon volop licht heb als ik de gordijnen open heb. Flats ertegen over zijn aan de andere kant van het grasveld dus dat is dan prima.
Jij hbt dus wel echt nog extra vitrage er tussen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:26

Ja, terwijl ik 0,0 inkijk heb. Ik heb kunststof kozijnen en dat vind ik echt walgelijk lelijk O:)
De vitrage heb ik trouwens altijd dicht... Ook in de woonkamer, want dat is zo'n enorme wand aan glas en ik zit pal op het zuiden! Ik heb alleen niets voor de schuifpui, want dat vind ik zonde :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:30

Als ik op mezelf ga dan heb ik voorkeur voor white washing.
Verder geen idee wat voor huis dan. Nog niet mee bezig. Eerst een goede baan vinden. Verder heb ik pas 4 maand een relatie dus eerst genieten :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:51

Ik breek even in om m'n nieuwe bank + stoel te laten zien.

Afbeelding

Ik ben er heel blij mee.
De rest van de woonkamer wordt nog aangepast.

Maar m'n pronkstuk is toch wel m'n boekenkast.
Heb hem al een paar jaar, maar ben er nog steeds verliefd op. :o

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:54

Mijn zwager en schoonzusje hebben dezelfde kast. Heel leuk :j :j

Heerlijk zo'n nieuwe bank!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:56

Oh wat een leuke kast :j

Heb net via facebook binnen 10 minuten mijn combimagnetron verkocht :+

Ik hoop volgende week ook weer foto's te kunnen laten zien. Maar ben volgende week ook weer aan het werk en heb net even mijn werkmail bekeken en daar word ik toch niet heel blij van :o

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:25

Ik vind kasten met een ladder eerlijk gezegd alleen maar echt tot hun recht komen als ze heel groot en hoog zijn, en in een hoge ruimte staan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:32

Abiola schreef:
Ik vind kasten met een ladder eerlijk gezegd alleen maar echt tot hun recht komen als ze heel groot en hoog zijn, en in een hoge ruimte staan.

Ja dat is ook zo...... in dit soort kasten heb je de ladder niet nodig :D

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:44

Ehm ik wel want ik kom anders niet in de bovenste schappen. :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:47

Ja, maar het zijn niet de kasten zoals je vroeger had bij de bieb van meters hoog ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:50

Ik snap wat jullie bedoelen en dat is idd niet geval bij mij thuis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:53

Maar scheelt weer krukje pakken :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 06:11

Welkom Chantal ....appart dat er in Nederland nog huizen zijn zonder verwarming .
Lekker klusje nog je kozijnen weer enigzinds toonbaar te krijgen .
Ik heb een koop appartement in Duitsland :D .
Gordijnen heb ik alleen op de slaapkamer , in de woonkamer een plissee en een voile .

Geslaagd je bed Jolandaa_ , past vooral heel mooi met je ruitjes overtrek .

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:05

Mootje ik heb inderdaad ook kunstof, daarom ga ik mijn gordijnen maar op de grond doen, tis alleen zo’n duur grapje voor rolgordijnen er ook nog bij telaten doen want die moeten ook op maat gemaakt worden. Dus doe eerst gordijnen en alleen op mn slaapkamer rolgordijntje en de rest doe ik eventueel later wel.

Jolandaa inderdaad als je pas 4 maanden een relatie hebt kan ik me voorstellen dat je nog geen samenwoon plannen hebt. Ben ook wel blij dat ik nu eerst iets voor mezelf heb hoor zonder meteen met iemand aan iets vast te zitten. Als het dan niet klikt uiteindelijk dan hoef ik mooi niet nog eens te verhuizen.

Natasja een lekkere relaxte bank/stoel! Misschien een tip om de hoes even te strijken of kan die er niet af :) . Dat de vouwen eruit gaan? Of ben ik de enige die dat opvalt hihi.
Mooie kast ook, alhoewel ik hem zonder trap mooier zou vinden, maar inderdaad handig als je klein bent. (offtopic, je hebt een flinke collectie virginia andrews! Mooie boeken he! Ik heb ook enkele series maar wil de andere eigenlijk ook nog erbij, maar moet eerst mn andere boeken uitlezen :P ) .

Sakkia combimagnetron had ik ook al willen hebben :P Succes met je werkmails weg te werken.

Ditano, apart he. Deze zijn gewoon nog erg oud, andere complexen zijn wel al gerenoveerd dus dat komt waarschijnlijk met de tijd wel. Keuken, toilet en douche komen volgend jaar in ieder geval al aan de beurt. Ik zit nu in een anti kraakhuis ook met een gaskachel. Winter wel even heel koud maar het went wel. Vind het op zich ook wel knus. Zal straks ook wel iets gaan schelen dat de warmte niet door het plafond weg vliegt omdat alles daarboven ook verwarmd is. Heb daar ook dubbelglas en mn huis nu nog enkelglas.
Enne koop appartement in Duitsland! Daar zullen ze wel net wat andere style qua inrichting hebben of valt het mee?

Heb net de sleutels afgegeven aan de stukadoor, hij had ff snel rondgekeken maar vond de muren/plafonds maar slecht, ook dingen die ik zelf niet door had gegeven. Hij zou het vanmiddag even nalopen dus ben benieuwd wat hij er mee gaat doen. In ieder geval positief hoe slechter hij het vind, hoe beter het word denk ik :P Ze hebben vast geen toestemming om zomaar alles te doen wat niet doorgegven was van de woningbouw, maar misschien dat ze de andere gaten enzo vast mooi dicht smeren O:) . Ik heb het koffiezet apparaat en de koekjes gewezen.
Heb nog even de afstanden nogmaals nagemeten en ga straks nog even naar de kwantum om gordijnen te laten maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:24

Vind die boekenkast erg mooi, maar ook de bank een beetje rommelig :o

Dinsdag zouden ze bij ons de halletjes en de trapgaten komen spachtelen. Ze hebben werkelijk top werk geleverd!! (ik hoop nog steeds gauw foto's te kunnen maken, maar weet niet in welke doos m'n toestel zit........ }:0 )
Maar goed gaan kan natuurlijk niet in 1x.... De gene die het aan de hand van de tekeningen uitgerekend had, zat er máár de helft naast :P (had gezegd 35 m2, maar werkelijk was 65 m2 }:0 ) Werd dus aardig wat duurder, maar er was dus ook een behoorlijk te kort aan spachtel.
Dat werd later de dag gebracht. Waren het niet dezelfde kleuren............. Nu bleek dat de ene kleur was aangemaakt voor spachtel en de ander voor saus. Ze boden aan dat ze later terug konden komen om het in 1 kleur te sausen. Maar toen ze de bouwlampen weg haalden en de rommel op ruimden, bleek het toch wel héél mooi uit te pakken!! We hadden hier zelf niet opgekomen, maar het is echt heel mooi geworden :D

Zojuist bij de notaris geweest. Zijn nu 1 huis kwijt :D Wat een opluchting is dat zeg!!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:27

Pfff. het zal ook eens in 1x goed gaan he :P

Bij ons gaat het ook niet in 1x goed.. keukenblad was 38 mm ipv 50 mm... zucht.. -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:33

:= Ik sprak laatst iemand die jaren keukenmonteur geweest was. Niet normaal hoe vaak het fout ging met de afmetingen van een blad! (bij onze nieuwe buren was het 'maar' 30 CM te kort }:0 )
Maar in ons geval, pakte het gelukkig uiteindelijk juist positief uit en dat is vaak niet :+

Zaten we gisteravond op het gemeentehuis om onze adreswijziging door te geven. Kon niet, want ons nieuwe adres stond nog in aanbouw...................... :evaw: