Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:20

Ik weet het nog niet Kentaro, ben erg benieuwd maar ik word nog 40 minuten vastgehouden door de baas. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:46

Dan hoop ik dat je een leuke baas hebt.............. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:58

In ieder geval heeft ie me om 23:55 losgelaten, en toen ik thuis kwam zag ik toch niet zoveel. :+ Maar nu wel, plantjes zijn gepoot, een hoop onkruid is gewied, maar er staat ook nog veel in. En er hangen weer bloemetjes in de hangbakken, meteen een stuk fleuriger,

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:07

:D Ik vind dat ook altijd zo gezellig, hangbakken met kleurige plantjes erin! Kan niet wachten tot wij de tuin in kunnen gaan richten!
Had gedacht dat de tuin gister af zou komen, maar het gras moet dus nog besteld worden -O-
Hebben gisterochtend al wel even heerlijk genoten van een ontbijt op ons zonnige teras :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:43

Gras bestellen? Dat ligt toch gewoon bij elke kweker klaar om te kopen :o?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:49

We krijgen graszoden..... :+ Ik snap er werkelijk niets van waarom het allemaal zo lang moet duren?!??!? Kreeg gister te horen dat ze het volgende week zaterdagmiddag pas af komen maken....... -O-

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 06:56

Gras is ook 4-6 weken te laat met groeien. Ik hoorde hier van de graszodenman ook al dat zo ver achter lopen en al extra land gehuurd had. Zijn eigen land is al leeg verkocht voordat hij het kon afsteken en het duurt va. 6 weken voirdat hij weer kon steken,

Naath86

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:38

Maar graszoden kan je toch ook gewoon bij elk tuincentrum ophalen

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:40

Tuurlijk, maar ze hebben ze vaak niet op voorraad als je er veel moet hebben. Tuincentra halen ze ook bij graszodenkwekers vandaan hoor.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:13

Graszoden worden iedere morgen vers afgesneden. Ze moeten ook dezelfde dag gelegd worden. Snijbloemen redden het ook niet zonder water zo moet je het zien.

Ons tuincentrum heeft een dag levertijd. Bestel je vandaag dan kan je ze morgen ophalen vanaf 9 uur. Ze worden dan om 8 uur gesneden en gebracht van een kweker naar tuincentrum..

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:16

Hier hebben de graszodenkwekers al een levertijd van 4 weken, het is veel te koud geweest.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:25

Ik zal jullie even een foto van mijn tuin van 17 april en van nu laten zien...

Dacht dat er weinig verschil, maar nu ik de foto's zo zie, zie ik toch wel wat verschil....
Vanaf de zijkant ziet het er zoiezo groener uit... Als je er boven staat zie je toch wel nog wel veel zand... Veel is nog echt jong gras....

Afbeelding
foto (1) by mayling27, on Flickr

Afbeelding
tuin by mayling27, on Flickr

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:58

Hoi meiden ik ga even bijlezen. Net terug van vakantie.

In het park waar we zaten kwam je op ieder pad een heerlijk geurende kamperfoelie tegen wat me toch wel heel erg deed twijfelen er toch maar weer een te kopen, maar ja, waar zet ik hem dan neer :?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:58

Mayling: wat een mooie bosrijke omgeving. Zonde van die schuttingen want die ontnemen je het (uit)zicht! Ik zou er wat anders op verzinnen, bijvoorbeeld betongaas met planten (Hedera/kamperfoelie/goudenregen/clematis) er tegenaan!

Die bomen in je tuin zou ik laten staan en een hangmat tussen hangen! Verder een kronkelpaadje naar achteren (zitje!) en wat hogere beplanting om hoekjes te creeeren.... Mijn vingers jeuken, haha!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:56

hahaha, die hangmat heeft er gehangen, maar die bomen zijn te gevaarlijk hier... vorig jaar zijn er al enkele als lucifers omgeknapt.. ik woon in een chaletje.. En daarnaast groeit er bijna niets door die reuzen.....

Betongaas met planten is wel heel leuk, maar er loopt een wandelpad hier achter en moet zeggen dat ik wel heel erg aan mijn privacy gehecht ben... voordat die gaas helemaal dicht gegroeit is, zijn we jaren verder...

Daarbij moet ik het wel doen op low-budget.. ik woon alleen en veel geld heb ik niet hahaha
Maar alle tips zijn uiteraard welkom..... :D

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:04

is het een druk wandelpad? Ik zou gaan voor een groene erfafscheiding, vind de schuttingen niet mooi en niet passen in het bos. Hedera groeit behoorlijk snel trouwens. Beukenhaag?
Je tuin lijkt groter als je wat doorkijkjes maakt zodat je niet gelijk de hele tuin overziet. Ben benieuwd wat het gaat worden hoor!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:12

ik zelf ook nog... hahah.. Ben nu eerst nog bezig met het gras (dat moet nu nog groeien) en stoep aan het leggen.... zodra dat af is, ga ik verder na het volgend project... ;) stapje bij beetje, hoop ik dat het steeds meer ergens op gaat lijken ;) Ik vind het heerlijk in de tuin, maar groene vingers? nee die heb ik helaas niet.. en ook weinig inspiratie.... Dat vind ik zelf soms wel jammer...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:39

Met vallen en opstaan leer je veel hoor Mayling

Ik heb vandaag naar her tuincentrum geweest voor m'n mini moestuin.
Ik wil het proberen in de zinken teilen. Vorig jaar is het met zaaien hopeloos mislukt dus nu maar kleine plantjes gehaald; tomaten, cherry tomaten, gele en rode paprika, aardbeien en meloen. Gisteren mijnde bloemenwinkel al een paar sla-plantjes meegenomen.
En op de gok maar weer zaadjes meegenomen voor worteltjes, radijs en Rucola sla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:05

Gisteren met vriendin naar Trompenburg Rotterdam geweest. Mooie plantjes gekocht. Elfenbloem, irissen,
koraaldruppels, Oost Indische Kers(tuberosum), en natuurlijk de tuin rondgewandeld. 't weer was niet echt super maar de plantjes des te meer.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:36

Mayling wat is je gras al opgeknapt!

Mijn schoonzusje moet 2 weken wachten op gras van de kweker.. Ze konden ze donderdag af komen halen, staan ze daar zijn hun graszoden weg... Kunnen ze weer 2 weken wachten.

Hier ook al een stuk verder in de tuin! schutting tussen de buren staat, ben mn plantenbak voor de schutting aan het vullen. Staat nu een passie en 2 lavendels in. Over 2 weken hebben we allebei vakantie en willen we de schutting achter vervangen. Wie kwam er nou uit Brielle? Als je nog stekjes nodig hebt mag je best eens bij mij in de tuin komen snuffelen hoor! Weet niet of ik iets leuks voor je heb staan.

En leuk he, zo'n mini moestuin. Ben ik nu ook mee bezig, ben nu een aantal dingen binnen aan het opkweken (courgette, maïs, sperziebonen, worteltjes). Eind mei steek ik het buiten in de grond.
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 12-05-13 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:41

Leuk topic!
Wij hebben vorig jaar de voortuin opgeknapt en willen dit jaar de achtertuin voorzien van nieuwe tegels en stenen.
Ik werk zelf bij een tuincentrum, dus altijd al geïnteresseerd geweest in planten en vooral bloemen.
Zal eens een fotootje maken en plaatsen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:25

Dat ben ik kaygee! Thanx!
Op dit moment kan ik nog niets kwijt, maar als we eenmaal wat verder zijn heel graag! Leuk :)

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:42

M_erell schreef:
Ik meld me hier ook maar even. Ik heb een mooi balkonnetje op het Noorden die ik een beetje wil gaan inrichten. Maar kom op internet niet heel ver als ik zoek naar planten die weinig zon nodig hebben. Iemand tips?

Ik zag bij Aldi leuke houten vlondertegels liggen. Leuk voor op een balkon! Paar balkonbakken met geraniums en petunia's en leuke meubels dan kom je al een heel eind! Je kan ook nog bijvoorbeeld hanging baskets ophangen met aardbeiplanten. :Y)

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:16

Ik meld me ook. Is er iemand die zelf een loungebank van steigerhout heeft getimmerd? Ik denk namelijk dat ik dat zelf ook wel kan maar vraag me af wat ik ermee bespaar.

Ik ben de tuin aan het inrichten en het lijkt me leuk om een hoekbank te hebben om een vuurplaats heen. Zag een voorbeeld op www.welke.nl

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:36

Hello, nee niet zelf gedaan, maar bij xsteigerhout.nl kun je kant en klare bouwpakketen kopen. Ik weet niet waar je woont, maar een vriend van mij maakt ze ook, en die is zelfs nog goedkoper dan xsteigerhout en die worden kant en klaar afgeleverd :)