[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:58

volgens mij wel, ik heb laatst de IPhone van iemand op stal geupgrade naar iOS 6.0.1, was geen probleem

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:09

Morrie schreef:
volgens mij wel, ik heb laatst de IPhone van iemand op stal geupgrade naar iOS 6.0.1, was geen probleem

Dan is dat een 3GS geweest denk ik?
De 3G kan niet verder...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:17

ik zal het eens vragen, ze is er alleen voorlopig niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:28

Kom per toeval in dit topic terecht. Misschien dat er hier iemand is die mij kan helpen. Ik heb van mijn broer een Iphone 4 gekregen. Hij kreeg nl een nieuwe bij zijn abo. Ik ben zelf totaal niet handig met dit soort dingen, maar het is mij gelukt om hem te synchroniseren via de Itunesstore en ik heb een update (IOS6.0.1) gedownload. Het "ding" werkt prima, ware het niet dat af en toe tijdens het bellen degene aan de andere kant mij niet meer kan horen???? Soms gaat het dagen goed en dan in ene hoor ik weer aan de andere kant; "Hallo, hallo, ik hoor je niet meer", als ik dan terugbel is het geluid vaak ook nog steeds weg en als ik het een dag (of een half uur) later probeer dan is alles weer prima. Heb hem al eens afgesloten, sim-kaart opnieuw geplaatst, batterij leeg laten gaan, enz enz.

Het is niet zo dat ik met mijn oor per ongeluk de luidspreker aanraak (uitdruk). Na wat vragen in de buurt schijnt het zo te zijn dat de Iphone 4 dit gewoon af en toe heeft????? Ik heb intussen mijn oude vertrouwde telefoon weer uit de kast getrokken want in eerste instantie wil ik gewoon kunnen telefoneren.

Is er hier iemand die dit ook wel eens heeft? Is het op te lossen? En zo ja, hoe?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:29

Upgraden kan inderdaad vanaf 3gs.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:34

Met enige twijfel zet ik dit bericht toch online, omdat ik niet zeker weet of ik nu de regels overtreedt wbt downlaoden, maar omdat ik het graag goed en eerlijk wil doen, plaats ik het toch.
Ik heb jaren lang een ipod gehad, met veel plezier. In het voorjaar is deze stuk gegaan. Nu zou ik graag weer een nieuwe willen hebben. Nu ziet ik een beetje met het feit, of het wel zo verstandig is. Want, met als ik naar de toekomst kijk, gaat downloaden op een gegeven moment er uit. Heel begrijpelijk en daar ben ik ook deels een voorstander van. Maar, hoe zou ik dan aan muziek kunnen komen? Ik luister nu bijvoorbeeld alleen nog naar Spotify en vind het een heerlijk programma. Maar mocht ik bijvoorbeeld een Ipod Classic kopen, kan ik mijn bestanden niet overzetten omdat ik ze niet heb gedownload. (Laat ik vooropstellen, ik betaal wel elke maand 5 euro, dus geheel 'eerlijk') Hoe doen jullie dit? Zijn er verder nog opties? Tips?

Ik hoor het wel! :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:26

Ik heb zelf een usenet downloadabonnement. Daarnaast heb ik ook Spotify Premium, waar ik netjes 10 euro per maand voor betaal.

Mijn credo is, en zal altijd blijven, gemak dient de mens. Ik ga niet naar een videotheek als ik binnen nog geen 4 minuten een nieuwe film op m'n computer heb staan. Ik ga niet wachten tot bijvoorbeeld de nieuwste The Big Bang Theory, Glee of Castle hier in NL eens een keertje uitgezonden worden. Dankzij het Sickbeard systeem worden deze automatisch gedownload wanneer ze uitkomen. Wanneer hier een betaald alternatief voor komt zal ik hier ook zeker gebruik van maken, maar dan moet het wel met hetzelfde gemak gaan. Voorlopig is dat er nog niet en gelukkig staat de Nederlandse wet nog aan mijn zij ;)

Echter, voor muziek is Spotify Premium echt een betere uitkomst, mede door de "interactiviteit" van de playlists. Ik volg bijvoorbeeld de 3FM Mega top 50 (die playlist heb ik op "offline afspelen" staan dus wordt automatisch gedownload) en die wordt elke week bijgewerkt waardoor ik altijd de nieuwste muziek bij me heb. Bij mijn iPod was ik na een maand of 1,5 alle muziek echt ZAT die er op stond. Kan ook met mijn smaak te maken hebben hoor ;)

Long story short: Investeer niet in een iPod classic, maar in een iPod Touch of een smartphone waar Spotify Premium op kan :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:34

Inderdaad Spotify Premium, maar downloaden zal nooit verboden worden in Nederland. De overheid is van plan een download verbod in te voeren voor professionele downloaders, dus die het met een geldoogmerk doen. Zelfs in de Verenigde Staten is downloaden niet illegaal onder de "fair use" policy, uploaden daarentegen is illegaal. Maar Nederland zal dat nooit gebeuren voor particuliere gebruikers, pas nog tijdens een cursus internetrecht gehad.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:44

Ik hoop dat woensdag mijn Iphone 5 binnenkomt! :) Zal wel weer even wennen zijn, van 2 jaar Android weer naar Apple.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:53

Zo alweer een hele dag een nieuwe Iphone 4s ben blij met mijn keuze, meneer van de Belcompany vroeg nog ik echt niet de 5 wou qua kosten zou het nisk schelen. , maar ik vind deze gewoon niet mooi..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:56

Top, dank jullie wel! Dan ga ik kijken naar een Ipod touch!
Scheelt me nu weer mooi openen van een topic :)
Smartphone valt af, mijn abbo verloopt pas over een jaar en mijn batterij gaat al zo snel. Mijn toestel trekt het simpelweg ook gewoon niet... Dan maar een ipod! :D

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:45

eey,

Weet iemand hoe je films op een Ipad krijgt? Ik kom er echt niet uit.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:49

Ik heb net ios 6 gedownload op telefoontje, wat is dat passbook? En klopt het dat Whatsapp het scherm zeg m aar boven blauw is?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:58

Klopt met whatsapp beeld is iets anders geworden.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:46

Balou_k schreef:
Zo alweer een hele dag een nieuwe Iphone 4s ben blij met mijn keuze, meneer van de Belcompany vroeg nog ik echt niet de 5 wou qua kosten zou het nisk schelen. , maar ik vind deze gewoon niet mooi..

Huh das apart ze verschillen een stukje in prijs...
Heb je lease of koop?

Hier luister ik veel 3fm maar dat spotify klinkt ook wel owke!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:52

Koop lease hou ik niet van :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:54

Maar dat moet toch wel behoorlijk hebben gescheeld?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:26

Marijee schreef:
Met enige twijfel zet ik dit bericht toch online, omdat ik niet zeker weet of ik nu de regels overtreedt wbt downlaoden, maar omdat ik het graag goed en eerlijk wil doen, plaats ik het toch.
Ik heb jaren lang een ipod gehad, met veel plezier. In het voorjaar is deze stuk gegaan. Nu zou ik graag weer een nieuwe willen hebben. Nu ziet ik een beetje met het feit, of het wel zo verstandig is. Want, met als ik naar de toekomst kijk, gaat downloaden op een gegeven moment er uit. Heel begrijpelijk en daar ben ik ook deels een voorstander van. Maar, hoe zou ik dan aan muziek kunnen komen? Ik luister nu bijvoorbeeld alleen nog naar Spotify en vind het een heerlijk programma. Maar mocht ik bijvoorbeeld een Ipod Classic kopen, kan ik mijn bestanden niet overzetten omdat ik ze niet heb gedownload. (Laat ik vooropstellen, ik betaal wel elke maand 5 euro, dus geheel 'eerlijk') Hoe doen jullie dit? Zijn er verder nog opties? Tips?

Ik hoor het wel! :D

Volgens mij is spotify gewoon legaal. Zij hebben de licenties en je betaald ervoor. Mocht er ooit een download verbod komen, dan zal die dus niet voor spotify gelden. Daarnaast kun je altijd nog muziek kopen via itunes.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:44

Ik zit momenteel ook te kijken voor een iPhone + abbo, maar ik schrik me echt rot van de bedragen. Bij mijn vorige telefoon (HTC) ben ik al over de streep gegaan qua budget (wilde niet meer dan 30,- per maand betalen, maar werd 35,-). Maar voor een iPhone (verre van tevreden met HTC) ben je gewoon rond de 50-55 euro per maand kwijt. Ik vind dat eigenlijk echt belachelijk! Betalen jullie dit ook allemaal? Of mis ik gewoon iets? Qua iPhone wil ik de 4s of de 5, qua prijs blijkt dat niet veel uit te maken. Ik heb momenteel 200 belminuten (vodafone), maar als ik veel moet werken (freelance journalist) dan zit ik daar overheen. Internet wil ik minimaal 1G.

Ik zie door alle bomen het bos niet meer. Tele2 is goedkoop, maar als ik recensies lees dan is dat niet veel soeps.

Ik zit nu echt te denken aan simonly dat is voordeliger (na narekenen)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:49

Wil je wel of geen lease is de eerste vraag die je je moet stellen...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:59

Ik heb een abbo met 500MB internet. En heb nu nog 300MB over deze maand.
Ik doe zo veel mogelijk met de wifi. Thuis, bij m'n ouders, bij een aantal vrienden thuis heb ik standaard de wifi.
Ik zou niet weten wat ik allemaal moet doen om 1GB op te krijgen. :=
Ik betaal 37,50 per maand. Dat vind ik nog net te doen. Wil ook zeker niet meer betalen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:02

Koop, absoluut geen lease :).

Ik zit net eens te kijken (handig die gespecificeerde rekeningen) en ik ben nog geen maand boven de 200 mb gekomen, dus 500 mb lijkt me dan ook wel genoeg haha. Scheelt al weer!

En wat voor een iPhone heb jij Needje en welke provider?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:13

Mijn vriend heeft een iPhone 3 maar hij krijgt Whatsapp niet meer geïnstalleerd....
Als hij dat wilt doen krijgt hij een melding dat hij IOS 4.3 oid moet downloaden en dat lukt niet.

Wat nu?!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:26

Ik zit al m'n hele mobiele leven bij Vodafone.
Heb de 4S.
Bijbetalen moet je wel.
Maar ik geef t liever 1x uit, dan dat ik elke maand 20 euro meer moet betalen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:30

Nu is Vodafone gewoon 55 euro.... (eerste jaar ergens in de 40,-).

Bijbetalen vind ik ook niet erg. Maar ik ben nu echt in staat het toestel los te kopen en een simonly aan te schaffen.

Nu kan ik het (makkelijk) betalen, maar ben van plan een baantje minder te nemen (wordt teveel) en het is maar de vraag of ik dan elke maand zo'n bedrag daaraan kwijt wil zijn. Dan inderdaad nu een groot bedrag, maar dat ik het kan missen en dan minder hoge maandlasten voor de komende twee jaar.