Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:25

Daarom wil ik een motor waar ik iets rechter zit, had al een idee dat een sport niet zo comfortabel is wat dat betreft.

Ik ga op vakantie, lekker een weekje snowboarden *\o/*
We zouden om 4 uur weg, maar waren beide al wakker :+

Snoevie

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:49

Veel plezier goldie!

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:48

Oo leuk! Is niet jaloers ofzo hoor :+
Veel plezier!

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:44

pluche_pluus schreef:
21 februari etentje
Goldie
Plieza
Snoevie
Angelkisssss
Ovb pluche_pluus (werkt tot 17u, 60 min reistijd)

Ik rij op een CBR 900 uit 98. Wat betreft je polsen, er zijn een aantal oplossingen. 130 rijden is er 1 van, dan is de wind precies goed om mij op te tillen zodat ik niet meer op mijn polsen leun. Verder proberen om bewust niet op je polsen te hangen maar met je core jezelf in positie te houden.
Goed ontspannen tussendoor, andere houding aannemen.
Aantal keer wat langere stukken achter elkaar gereden (min 3 uur zonder pauze) en dan helpt dit voor mij redelijk. Mijn knieën zijn over het algemeen minder gelukkig dan mijn polsen.

Wat leuk dat je op het circuit gaat rijden DAMwolf! Welk circuit? En heb je je licentie, of gewoon trainingsdagen?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:50

Oeh, dat lijkt me nou zo gaaf: circuit rijden! :D En ben ook wel benieuwd of je inderdaad een racelicentie hebt of gewoon zo gaat.

Goldie, fijne vakantie! Waar gaan jullie wintersporten?
Wij zouden dit jaar voor het eerst samen gaan, maar omdat we een huis gekocht hebben, is dit plan even op de lange baan geschoven :) Nu eerst sparen voor alles in huis ed en dan misschien volgend jaar samen op wintersport. Vriendje kan al skieën, ik nog niet zo.. :)

Hier al een aantal weken niet meer gereden.. Ga per maandag fulltime voor de klas en heb dan doordeweeks geen tijd meer om te lessen, tenzij instructeur weer avondlessen plant (was vanwege ijzel 's avonds nu niet zo). Denk dat het dus helaas nog even gaat duren eer ik mijn 'papiertje' heb.. Achja, komt goed! :)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:58

Veel plezier goldie!

DAMWolf, als jij ooit een r1 koopt ben ik jaloers op je :D
Over 2 jaar ga ik snel mijn A rijbewijs halen dat ik er ook een kan kopen.

Ik kan nu nergens op rijden, de motor van mijn vriend is meer als 35kw en ik kom met mijn voeten niet aan de grond.
Maar nu wil hij misschien een 2e "winter" motor erbij kopen die 35kw is zodat ik ook kan rijden *\o/*

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:19

Ik heb nog nooit langer dan een paart uurtjes op een motor gezeten waar je last van zou kunnen krijgen van je polsen.
Heb zelf een type wat extreem rechtop zit, heerlijk zit dat. Snelweg alleen niet zo leuk, maar dat is snelweg eigenlijk sowieso niet :+.

Heb je een nieuwe baan Blinnii?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:21

Ik rijd inderdaad ook met aangespannen buikspieren om het gewicht van mijn polsen af te halen. Nu rijd ik een wel een supersport maar er zit verschil tussen een 600, 900 en een 1000cc qua houdingen. Ik zit rechter op mijn 600'tje dan op de r1 die 1000cc heeft. Ben ook op mn trouwe beestje naar Frankrijk gereden en dat had ik echt niet gekunnen op de r1 :D

Ik heb helaas nog geen racelicencie. Die gaat er denk ik ook niet komen of ik moet een miljoen ofzo winnen. De racesport is erg duur. Denk aan andere motor, onderdelen, kappenset (want je mag geen licht, spiegels en knipperlichten op het circuit voeren), benzine, vervoer, banden en nog wel veel meer. Ik ga gewoon lekker trainingen volgen voor mijn eigen rijvaardigheid. Natuurlijk ook een beetje om al die mannen af te troeven :o

Waar weet ik nog niet. Ligt er een beetje aan waar mijn motor zich op dat moment bevind. Is ie in hier Denemarken, ga ik Knutstorp of Sturup Raceway op. Is ie in Nederland wordt t Assen, Lelystad of Circuit Zolder in België.

Oh, en noem me maar Sanne hoor, dat is makkelijker dan damwolf ;)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:37

Cool Sanne! Wel stoer. Ik heb nog geen circuit van dichtbij gezien.
Zolder is schijnbaar wel minder leuk. Zolder heeft erg veel bochten.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:49

Racen is ongelooflijk duur. Mijn vader racet als hobby, en ik vind het mijn studentenbudget prima om mee te gaan voor de lol.
Heel veel geluk gehad dat ik 2X op zijn BMW S1000 RR heb mogen rijden op de baan. Die mag alleen maar op het circuit. Heel anders dan de fireblade!
Als ik later groot en rijk ben komt er een racelicentie.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:09

Oeh een S1000RR :9. Stoer dat je ook een rondje mocht doen!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:30

Die bmw vind ik dan weer helemaal niks :P Net een vrouw zonder make-up :') Ik ben wel bevooroordeeld hoor, één keer op die r1 was voor mij wel genoeg om te zeggen dat ik die ook wel wil 'als ik later groot ben'. Eerst maar eens dan 25kW setje uit mijn hondaatje halen en daar eerst maar eens een beetje mee rijden voordat ik meteen over ga op 1000cc.

Mijn pa vond het al niks dat ik een supersport ging rijden. Die zag mij veel liever op een oude yamaha diversion rondtuffen. Of liever nog, niet :')

Gaaf plieza dat je een rondje mocht doen! Ben een keer op Assen geweest tijdens de circuit dagen en ik vind het toch wel allemaal heul gaaf :o

sorriso, om die bochten gaat het mij juist :) Door een oud brommerongeluk (in de bocht onderuit) heb ik altijd een beetje angst in de bochten. Nu dat ik na ff oefenen een kneedown kan vind ik toch wel heel knap van mezelf. Hard rechtdoor kan iedereen, de kunst is om weinig vaart te verliezen in de bocht en die goed te pakken. Dan kan ik met mn 600tje prima de 1000tjes bijhouden in de bochten. Gaat nu al redelijk op de dijk, maar daar is het risico van het eraf vliegen wel wat groter :P

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:09

DAMWolf schreef:
Die bmw vind ik dan weer helemaal niks :P Net een vrouw zonder make-up :') Ik ben wel bevooroordeeld hoor, één keer op die r1 was voor mij wel genoeg om te zeggen dat ik die ook wel wil 'als ik later groot ben'. Eerst maar eens dan 25kW setje uit mijn hondaatje halen en daar eerst maar eens een beetje mee rijden voordat ik meteen over ga op 1000cc.

Mijn pa vond het al niks dat ik een supersport ging rijden. Die zag mij veel liever op een oude yamaha diversion rondtuffen. Of liever nog, niet :')

Gaaf plieza dat je een rondje mocht doen! Ben een keer op Assen geweest tijdens de circuit dagen en ik vind het toch wel allemaal heul gaaf :o

sorriso, om die bochten gaat het mij juist :) Door een oud brommerongeluk (in de bocht onderuit) heb ik altijd een beetje angst in de bochten. Nu dat ik na ff oefenen een kneedown kan vind ik toch wel heel knap van mezelf. Hard rechtdoor kan iedereen, de kunst is om weinig vaart te verliezen in de bocht en die goed te pakken. Dan kan ik met mn 600tje prima de 1000tjes bijhouden in de bochten. Gaat nu al redelijk op de dijk, maar daar is het risico van het eraf vliegen wel wat groter :P

Een vrouw zonder make-up? Hoezo dat? :') _O-

Mijn pa vindt het te gek. Die heeft zelf al van alles gehad. Op het moment een HD. Ziet het liefst dat ik daar ook een rondje op rijd, maar dat vind ik veel te zwaar.

Op Zolder moet je je snelheid verliezen om de bochten te kunnen maken, zulk type bochten gaat het om. Knikjes in de bochten, snap je redenatie wel. Denk dat veel circuits wel zo zijn charme hebben, kan er te weinig over zeggen, maar van wat ik heb gehoord, was Zolder niet het allerleukste circuit.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:20

Nouja de voorkant :') Ik ben echt zo autistisch ingesteld dat het gewoon symmetrisch moet :') De ene koplamp kleiner dan de andere maakt dat ik 'm gewoon spuuglelijk vind, terwijl als de lampen gewoon gelijk zouden zijn ik de motor al een stuk mooier zou vinden :') Ben ik nu raar?

Mijn oom rijdt ook harley, heeft er twee en in eerste instantie was het de bedoeling dat ik op een van de twee ging rijden. Totdat ik er eentje om zag vallen op een rotonde en toen stapte ik van het idee af :p

Edit: mijn pa heeft 23 jaar motor gereden en door hem wilde ik ook motorrijden, maar mocht het niet. Toen ben ik maar gewoon gaan lessen :p

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:30

Hahaha, dat vinden veel mensen. Ik vind het wel erg bruut staan bij de S1000RR. Vind het niet bij alle BMW's mooi. En de aanblik heeft zeker even wat gewenning nodig :P.

Ja joh, is toch niet leuk... Wat denk je van straatje keren als je per ongeluk een doodlopende straat in bent gereden? Gadverdamme...

Hahaha, hij is gewoon bezorgd, ik weet zeker dat hij stiekem toch wel een beetje trots is.

Hier is trouwens een poging gedaan tot inbreken, ik heb ze gestoord en weggejaagd. Was even bang dat mijn Duc weg zou zijn. Ik vrees dat er dan niks voor terug was gekomen :o.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:40

Echt :oo Ik ben zo blij met mn hondje. Als ze ook maar iets hoort 's nachts dan slaat ze aan. Erg leuk als je na t uitgaan of na een lange rit thuis komt.. Iedereen wakker. Maar wel ff kudos dat je bent gaan kijken +:)+ Ik zou t niet durven.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:00

Ben ik echt bang voor hoor... dan mijn Snoeszoeki wordt gepikt. ..
Gelukkig zijn de allroads populairder dan sport. :P

Mijn volgende wordt misschien een bmw 1000 rr, super gaaf die asymmetrie! *\o/* het blok is ook niet symmetrisch geloof ik. Stoer ding :j

Over het pijn in de polsen, ik heb een clip op mijn gashendel zodat ik deze vast kan zetten tegen mijn rem hendel. Helaas is mijn gas uitslag (hoe ver ik mijn gas open draai) paar centimeter. Dan moet ik in de laatste versnelling 160 gaan rijden voordat hij goed blijft hangen, das een beetje hoge cruise control snelheid :+ :=
Met mn 600 was dit echter ideaal, op snelheid gas vast zetten en dan kun je een beetje verzitten enzo :)
Hij blijft trouwens niet zitten als je zelf aan je gas zit hoor Dat is griezelig anders.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:29

Ik had weinig keus dan ze weg te jagen. Ze kwamen namelijk op mij af, eentje met groot zwaar voorwerp in de aanslag. Heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd. Een hond is dan toch zeker wel handig :j. Gelukkig zijn ze niet binnen geweest, maar het is een hoop gedoe.

Ik rij op dit moment te weinig om de aanschaf van een nieuwe motor te kunnen verantwoorden vind ik zelf, dus dan had ik denk ik echt niks terug gekocht. ;(

Pfieuw PP, moet je wel flink sparen, die dingen zijn nog steeds redelijk aan de prijs!
Super handig, zo'n cruise control voor op de snelweg! Maar moet je dan in de 5e versnelling blijven om niet te hard te gaan? Kun je hem niet in zijn 5 daar vast zetten en dan opschakelen?

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:05

Wow heftig Sorriso! Gelukkig heb je ze weg weten te krijgen, en is met jou alles ok.

Wat betreft het uiterlijk van de BMW, ik ken hem alleen met race kappen. Dus geen koplampen/lichten/nummerbord. En dan vind ik het een best mooie fiets. :). Maar ben het met DAMwolf eens dat het niet de knapste is. KTM vind ik erg gewaagd gesneden. Mooie vormgeving. De R1 is ook mooi. Ik ben alleen niet in de positie om dingen af te keuren op uiterlijk. :+

Wat betreft circuits. Mijn vader heeft heel wat gehad. Zijn favoriet is Spa-francorchamps. Zolder is wel een leuk baantje, maar niet heel lang. Wel leuke organisatie die niet te moeilijk doen (db's enzo). Zandvoort is onveilig. Assen is leuk, maar alleen maar Assen is saai. Verder wat Duitse banen die best de moeite waard zijn om een stukje te rijden. Oschersleben, Hockenheim, Schleiz. We zijn ook een keer naar Brno geweest. Erg leuk. Wel erg ver weg.
Assen is echt een aanrader om te leren. Heel veilig vanwege de ruime baan en grote uitloop/uitglij stukken.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:40

Plieza, wat is er onveilig aan zandvoort?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:33

Sorriso schreef:
Pfieuw PP, moet je wel flink sparen, die dingen zijn nog steeds redelijk aan de prijs!
Super handig, zo'n cruise control voor op de snelweg! Maar moet je dan in de 5e versnelling blijven om niet te hard te gaan? Kun je hem niet in zijn 5 daar vast zetten en dan opschakelen?

Ja maar dan zuipt ie weer meer :7 inderdaad lagere versnelling in hogere toeren of gewoon handmatig.

Heb nog lang geen centjes voor een nieuwe motor, ben ook nog lang niet uitgekeken op de huidige. Maar dromen mag toch? :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:30

Nou PP ik hoor dat er toch heel veel hayabusa's en gsxr's worden gestolen. Vaak ook alleen maar die en dat is ook de reden waarom ik absoluut geen soes wil.

Ktm vind ik ook wel erg leuk, alleen niks voor mij. Te kort, te klein en te wendbaar :') Van de nieuwe '12/13/14 r1 ben ik dan weer geen fan. Ik heb op een '99 gereden, de laatste versie met carburateurs en ik ben mn hart verloren :o Stuk minder zenuwachtig dan die nieuwere met injectie en ik vind het design mooier. Die nieuwere vind ik zo lomp. Maar als ik dan een r1-bigbang zie krijg ik het ook wel weer warm :') Die technologie vind ik echt supergaaf!

Edit: ik ben ook wel benieuwd wat er onveilig is aan zandvoort :) Ik hoor veel verhalen over de nurburgring en dat het heel gaaf is, maar ik ga daar voor geen goud op. Al die idioten met hun auto's die iedereen gewoon maar van de weg rijden en al die olie op het wegdek -O- Plieza echt waar, zullen we van vader ruilen :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:42

Zandvoort heeft geen uitloop als je op je waffel gaat dus vandaar dat het onveilig is.
Mijn baas is daar een jaar of wat bijna verongelukt toen hij met 210 zijn achterwiel liftte met zn middenbok en zo vol de boarding in ging. Hij heeft het ternauwernood overleefd, ik mag daar dus ook niet rijden (nou ja mogen, liever niet ;))
Ik rij veel op PVI in Lelystad.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:57

Dat wordt dus geen zandvoort voor mij. Dan maar lelystad of assen :) Maatje van me rijd ook veel op lelystad. Hij zegt dat als ik de kans heb, daar eens moet rijden. Hij vind de begeleiding daar echt super, en dat heb ik wel nodig. Heb een goeie beheersing over mijn motor, maar ik heb altijd twijfels bij de bochten.

Als je er weer eens rijdt, en je ziet een klein ventje op een zwart/gele cbr900 met een rood pak waarop staat 'the midget', doe 'm maar de groetjes van Sanne :D

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:49

Een motor niet nemen omdat de kans aanwezig is dat deze gestolen wordt vind ik wel een bijzondere reden.

Gsxr en busa's zijn 1000 in een dozijn fietsen, niks speciaals.
Ze zullen vast erg fijn rijden, maar in mijn omgeving laatst nog ktm is gestolen.

R1, super gave fietsen _/-\o_ vooral de matzwarte met koperen velgen en voorvorkpoten :9 echter vind ik het jammer dat het een fiets is met imago.
Vind het juist echte meiden fietsen omdat hij zo laag is en handzaam :D