Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:37

zoals gevraagd van dichtbij:
Afbeelding

ik meen trouwens dat hij van Interstep is. hij heeft op de lange zijdes een V groef
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 05-01-12 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:40

Heb wel mooi vinyl/pvc gezien, maar dat zijn dan alsnog "planken" die je legt als laminaat.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:41

Wauw, ik ben verliefd <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:45

ja ik ook hoor, ben blij dat we hem er uiteindelijk toch iig in de kamer en de hal (bij de voordeur) hebben liggen :) (vind het stiekem niet zo erg dat we vloerbedekking hebben in de slaapkamer, lekker warm aan de voetjes!)

Denk trouwens ook dat een lichter vloerkleed ook veel doet. Moet alleen wel uitkijken dat het niet gaat vloeken met de salon tafel, want wit op wit is natuurlijk altijd tricky

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:45

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:46

Eleionomae schreef:
ja ik ook hoor, ben blij dat we hem er uiteindelijk toch iig in de kamer en de hal (bij de voordeur) hebben liggen :) (vind het stiekem niet zo erg dat we vloerbedekking hebben in de slaapkamer, lekker warm aan de voetjes!)

Denk trouwens ook dat een lichter vloerkleed ook veel doet. Moet alleen wel uitkijken dat het niet gaat vloeken met de salon tafel, want wit op wit is natuurlijk altijd tricky

gewoon geen spierwit nemen. Hadden wij ook in Utrecht en kon prima vond ik..........
Spierwit kleed is sowieso niet echt aan te raden, want je ziet er alles op ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:49

manzano schreef:
Eleionomae schreef:

gewoon geen spierwit nemen. Hadden wij ook in Utrecht en kon prima vond ik..........
Spierwit kleed is sowieso niet echt aan te raden, want je ziet er alles op ;)

Ja precies zo'n off white :j zwarte vloerbedekking is trouwens ook hel :')
Manzano: hij lijkt idd wel redelijk, die van mij oogt alleen wat grijzer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:50

Ja die plaatjes zijn ook maar indicatief. Wij hebben ook laminaat van dat merk en in het echt is het toch weer anders :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:54

ja dat heb je altijd inderdaad :j
we moeten nu nog een aantal wandlampen hebben (we hebben nergens plafond aansluitingen in dit huis en om nou alles te moeten verleggen...) en in de hal moeten we nog een muur opnieuw behangen, omdat het behang helemaal gescheurd was. Oja en de trap moet nog en de deuren, maar dat doen we pas in het voorjaar.

Deze hebben we iig in de slaapkamer:
http://img859.imageshack.us/img859/2383 ... 151950.jpg

hoort eigenlijk andersom, maar dat paste niet, dus we hebben hem 'op z'n kop' :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:56

Die bloempot is van de Ikea :D

Onze vloer heeft een v groef op de kopse kant en lange kant. Wij hebben op de vloer een wit kleed, ligt alleen onder de tafel, wilde bij de donkere vloer ook iets breekbaars mbt kleur... en we hebben witte/creme eetkamerstoelen, wilde ik toch iets in de zithoek terug laten komen..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:57

Texas1 schreef:
Die bloempot is van de Ikea :D

Onze vloer heeft een v groef op de kopse kant en lange kant. Wij hebben op de vloer een wit kleed, ligt alleen onder de tafel, wilde bij de donkere vloer ook iets breekbaars mbt kleur... en we hebben witte/creme eetkamerstoelen, wilde ik toch iets in de zithoek terug laten komen..

klopt! die hebben we gister gekocht, de plant komt daar ook vandaan, was daar spotgoedkoop _O- orchidee heeft ook zo'n potje. Vriendje moest persé een cactus en zijn potje moest natuurlijk een horizontale streep. HIj is altijd zo lekker tegendraads :P
en dat mini bonsai achtige boompje in de vensterbank, daar wilde ik ook een andere pot om, maar dat mocht niet van vriendje, want hij had m zo van moeder gekregen enzo moestie blijven :)) (mn moeder had m die boom gekocht onder het mom als die blijft leven, blijft mijn dochter ook wel leven als jullie straks gaan samenwonen, en hij leeft al 2 jaar :)) )

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:06

hahahaha dat is een mooie van je moeder! Wij zijn vandaag namelijk ff bij de Ikea geweest, bureau gekocht en nog wat frutsels, maar wel belangrijke haha... Ze zijn nu namelijk de trappen aan het bekleden.. dus vanmorgen even gevlucht... eerste trap en de overloop boven is klaar. Morgenochtend nog tweede trap en dan zijn we daar ook weer vanaf!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:08

kijk dat schiet mooi op Texas! Wij gaan de trap schuren, schilderen en weer opnieuw bekleden met van die traptegels. Zaten er al op en trap is zwaar beschadigd bij het verwijderen door het schoonmaak bedrijf wat in ons huis heeft gezeten. En het is een huur huis, dus wil er ook niet al teveel geld aan uit gaan geven omdat we hier toch niet de rest van ons leven willen blijven. Mijn bureau komt ook van ikea (zo'n expedit)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:09

Wij hebben alleen V-groef op de lange kant. Bij laminaat met gewoon formaat (dus niet extra-lang) vind ik het op de kopse kanten niet zo mooi :o Dat hebben mijn ouders wel, dus kon het wel goed vergelijken (vind het in die winkels met een paar plankjes altijd lastig).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:11

manzano schreef:
Wij hebben alleen V-groef op de lange kant. Bij laminaat met gewoon formaat (dus niet extra-lang) vind ik het op de kopse kanten niet zo mooi :o Dat hebben mijn ouders wel, dus kon het wel goed vergelijken (vind het in die winkels met een paar plankjes altijd lastig).

dat had ik dus ook. De vloeren lagen in die outlet bij ons allemaal wel redelijk uitgelegd verdeelt door de winkel, maar er waren maar weinig vloeren waarbij ik een vgroef op de kopse kant echt mooi vond (en dat waren dan ook direct de onbetaalbare vloeren :') )

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:13

Wij hebben inderdaad planken van 2 meter lang en 25 cm breed... en ik moet zeggen, je ziet het niet eens echt heel goed...

Wij hebben overigens het Vika bureau gekocht...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:14

Texas1 schreef:
Wij hebben inderdaad planken van 2 meter lang en 25 cm breed... en ik moet zeggen, je ziet het niet eens echt heel goed...

Wij hebben overigens het Vika bureau gekocht...

Ja daarbij is het super mooi!!! Wij hebben ook een plank in huis gehad van dat formaat. Heeeeeeeeeeeeel lang over getwijfeld, want vind dat lange super. Maar uiteindelijk toch de kleur doorslaggevend ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:15

ja dat scheelt inderdaad nogal qua plank lengte. Naar die Vika heb ik ook nog gekeken! vond alleen die van Expedit zo makkelijk omdat je hem aan die kast kon koppelen :j

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:46

Ja klopt, vond ik ook!!! Maaar... die Vika kon in 2 meter en die andere niet en wilde perse een groot bureau... dus de Vika gekozen! :D

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:10

Eleionomae schreef:
ja dat heb je altijd inderdaad :j
we moeten nu nog een aantal wandlampen hebben (we hebben nergens plafond aansluitingen in dit huis en om nou alles te moeten verleggen...)

Ik heb ook nergens een plafondlamp hangen, aan het begin even wennen, maar ik ben nu om, we hebben een aantal stopcontacten wel aangesloten op een lichtschakelaar, dus knop omhalen en het is direct heel sfeervol, nooit een enorme peut licht in eens maar zacht licht. Plus makkelijker om te wisselen wand en schemerlampen kan ik zo weer opbergen en vervangen door een ander zonder te staan martelen boven mijn hoofd. Heb ik veel licht nodig doe ik meer lampen aan. Ik hoef nooit meer plafondlampen. Alleen boven de eettafel in de keuken mis ik hem.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:13

Je hebt ook dimmers voor plafondlampen hoor :+

Ik vind staanlampen dan juist onhandig. Heb ze wel gehad, maar staan vaak in de weg, lastig met stofzuigen etc. haha.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:15

Jaah maar een plafondlamp licht vanuit een heel ander punt aan. Ik heb geen enkele staande lamp in mijn woonkamer verder, dus daar heb ik geen last van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:18

Ligt er ook maar aan wat voor plafondlamp je neemt natuurlijk. Sommigen richten juist naar boven.
Maar ieder z'n ding.
Ik vind het niks. Veel te kaal.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:22

Kaal? Aan je plafond bedoel je?

Ik heb een puntdak en daar zit het plafond direct in zeg maar, dus ook in een punt met over de hele lengte van het huis een kleine koof die is afgewerkt met een gelakte eikenplank die het zelfde is als de vloerdelen. Dus ik heb wel iets om de boel te breken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:27

Aan het plafond, en in het geheel ja.