[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:15

x__Danielle schreef:
Het is natuurlijk ook niet verplicht, maar vaak wel slimmer met bieden, koopcontracten nakijken, voorwaardes stellen etc....

Daar hebben we ons over laten informeren door de hypotheekverstrekker.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:32

pmarena schreef:
Ach , dan heb je er toch ook niet teveel voor betaald in principe , want hij was het je waard ;)

Dat is de beste redenatie... haha.. dat maakt een hoop goed.

Noukie

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:42

Heb de bezichtiging van vanmiddag afgezegd, appartement was al iets buiten mn budget en toen was de omschrijving ook nog ineens aangepast, 6 vierkante meter kleiner! En op een kleine 40 valt dat wel écht vies tegen. Bleek de eerste schatting niet te kloppen :') Slecht verhaal.
Maar morgen 2, ben erg benieuwd, wel heel ander stukje Utrecht, maar goed, moet t toch gaan ervaren :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:09

Mijn ervaring met afmetingen en makelaars is dat je het beste maar gewoon zelf kunt gaan kijken , die gasten knallen vaak zomaar wat op het internet zonder zich echt goed te informeren , echt niet normaal :o

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:30

wij hebben geld uitgespaard door geen aankoopmakelaar in te huren en geen verkoopmakelaar, alleen zijn naam mogen we gebruiken om op Funda te kunnen staan. En de verkopers hebben de makelaar wegens slecht functioneren ook afgezegd..dus we hebben het zonder makelaar gekocht..geen probleem, als je lid bent van Vereniging Eigen huis kun je alles downloaden (contracten) wat je nodig hebt!
Daklatten zitten nu ook op het huis, dan komen de dakgoten en het zinkwerk, dan komen de pannen erop!
Eerste stal is nu ook kaal gemaakt, oude verroeste traliewerk is er af en ziet er al veel beter uit!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:34

pmarena schreef:
Mijn ervaring met afmetingen en makelaars is dat je het beste maar gewoon zelf kunt gaan kijken , die gasten knallen vaak zomaar wat op het internet zonder zich echt goed te informeren , echt niet normaal :o

ja, denk dat ze dat in dit geval ook gedaan hadden, maar dat er met bezichtigen toch uit kwam dat het gewoon niet geloofwaardig meer was. Dat ze niet alles op de centimeter uitmeten snap ik, maar wat je zegt, zelf kijken zegt uiteindelijk het meest.
Maar als een makelaar het naar beneden bijstelt.. dat belooft weinig goeds :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:59

Het kan ook nog zo'n helder licht zijn dat het in het echt juist wat groter bleek , 50m2 , maar hij /zij het verkeerd aangepast heeft , mij verbaast niks meer met makelaars :P

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:03

Dát zou mooi zijn!! Maar helaas, vroeg er aan de telefoon naar en toen zeiden ze dat het kleiner uit was gevallen dan de eerste schattig. Sja, das aan de ene kant mooie reden om flink onder de vraagprijs te bieden natuurlijk :D, maar aan de andere kant.. is het voor mij gewoon té klein.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:26

Goh wat gaan jullie in ene snel!

Noukie: dat is wel balen! Hoop dat er nog andere leuke appartementen zijn?

Morgenavond hebben wij een afspraak bij de hypotheekman en daarna kunnen we gaan bieden :D
Hoeveel kan je er normaal onder gaan zitten? Het huis dat wij op het oog zitten is de vraagprijs 235.000 , maar staat al 2,5 jaar te koop en moet erg aan verbouwd worden (cv, boiler, nieuwe keuken/badkamer/toilet, stucwerk etc) gaat om 90 m2.
Hoeveel zou je er onder kunnen gaan zitten? Wij dachten rond de 190.000.
Wij twijfelen nog over een aankoopmakelaar, heb altijd het gevoel dat ik wordt afgezet met van die praatjes...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:39

Ja, zijn er. Wel iets andere buurten (niet perse minder, maar gewoon anders :D) maargoed, ik weet ook dat ik geen top budget heb. 1 die ik vandaag ga kijken is ook super opgeknapt en heel betaalbaar, dus ben benieuwd!

Bieden vind ik lastig inschatten, welke regio zitten jullie? Zeker gezien hoe lang het te koop staat kan je een stuk lager gaan zitten, maar of ze erin mee gaan is altijd afwachten. hangt ook af wat zij er voor betaald hebben. Maargoed, niet geschoten is altijd mis, ze kunnen zelf met een tegenbod komen!

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:53

Ligt er ook een beetje aan waar je op uit wilt komen Romeo. Wij zijn ook begonnen met een openingsbod van 40.000 onder de vraagprijs terwijl dat hij pas 4 maanden te koop stond. Vind het geen gek openingsbod hoor voor een huis wat 2,5 jaar te koop staat.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:36

Het is in de gemeente Naarden. Ze vragen er dus 235.000 voor, maar zelf kunnen we max 270.000 betalen ongeveer.
Ik denk dat we voor de 190.000 gaan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:15

Noukie: je kunt bij serieuze interesse bij het kadaster nagaan wat zij ervoor hebben betaald (info opvragen kost ca. 2 euro). Dan weet je iig ongeveer de hoogte van hun hypotheek -als het ook het eerste huis was van de verkoper- en weet je dus wat je ongeveer kunt bieden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:54

Die tip wist ik idd Ffortuna, maar is wel een nuttige ja :) Zo weet je wel ongeveer hoe je kansen liggen en wat reëel is.
Zo staat er ook een erg leuk appartement waar wij de vraagprijs echt te hoog vinden en die blijkt idd voor véél, véél minder aangekocht. Wel lang geleden, maar de prijs nu is ook niet in verhouding tot wat er verder te koop is.. Alleen die mevrouw is er nog niet aan toe te zakken helaas.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:55

Goh, het is even rustig hier..

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:30

....ja druk op werk...dus niet bokken tijdens kantooruren en na werk ben ik :Z . :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:32

Wij zijn ook, druk druk druk (heb ik het al gezegd ... druk).
hahaha wij (nou ja wij.... mijn man en zijn vader) zijn bezig met de bovenverdieping af te maken.
De buurman heeft aangeboden ons weiland te maaien (gras staat kniehoog).
Nu gaan we weer die kant op, om te gaan meten of bepaalde kasten wel of niet gaan passen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:07

Wij zijn ook een beetje druk, want we vertrekken vannacht naar Spanje om daar vrijdag naar ons droomhuis te gaan kijken ;-)

Fingers crossed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:19

Veel succes Monique! Ik duim voor jullie.

Verder zijn wij ook heel druk met klussen. Heb vanaf dit weekend vakantie (3 weken), en als het goed is gaan we het weekend daarop verhuizen. Nu dus hard aan het verven, behangen, komend weekend laminaat leggen... nog volop te doen maar erg leuk!

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:22

veel succes monique, het is nu ook heel warm in spanje, geniet ervan!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:32

Succes Monique!! Veel foto's maken he :D

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:42

Wij ook druk bezig!! Ik ben vooral nu bezig met behang afstomen op de eerste verdieping... wat een werk.
Zaterdag wordt daar ook laminaat gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:49

Denz: met een stoomreiniger is het zo gedaan (zeg ik uit ervaring), ken je niemand die zo'n ding heeft? Wij hebben op die manier ook een hele verdieping met z'n 2en in 2 avonden helemaal gestript.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:52

Hallo, ik meld me ook weer eens...

Ons huis staat nog niet officieel te koop, maar ik heb al een bod...
Erg lastig, want het is niet superhoog, maar goed het is er wel één en ze willen het dolgraag hebben, klinkt heel luxe, maar aan de andere kant..., het staat niet op internet en niks, je weet dus ook niet of er veel mensen zijn die het ook willen hebben en meer willen/kunnen betalen... Erg lastig, vind ik.

@Monique: spannend, heel veel succes! Ik hoop dat het echt jullie droomhuis is!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:54

als je geen stomer hebt: poederwasmiddel in een emmer met water gooien en daar de muur mee instrijken met een borstel of spons. Dan laat het behang ook vanzelf los. Nog even een keer met de krabber er overheen als het behang nog nat is, en het is alsof je met een warm mes door boter snijdt.... Kost totaal geen moeite en je muur is binnen no time kaal.