Ja, vloerder is al geregeld. Als de pleisterwerker klaar is, komen ze de trap opmeten, bad en douchebak plaatsen, keuken opmeten en de bouwdroger zetten
Oh dat 'klaar' is zo herkenbaar, doen wij ook aan de lopende band. Tot mensen dan vragen; 'oh dus dan kun je echt boven slapen?' Euhhhh nee, dan moeten we nog schilderen, isolatie op de vloer leggen, de houten vloer leggen, elektra aansluiten en afwerken. Het wordt super gaaf! Echt heel mooi
Het is weer tijd voor een update, sorry voor de enkele dagen stilte. Ik was niet helemaal fit eind vorige week en deze week. Op zondag heb ik samen met de buurman de trap verder afgebroken.
Op maandag ben ik mijn super deal bed gaan halen. Toen ik aankwam kreeg ik de vraag “is een 180x200 ook goed ipv 160x200?” Nou natuurlijk
Hier staat mijn bed nu, hopelijk niet te lang, want echt niet ideaal zo is de stal, maar beter dan buiten.
Toen kwam er een bezoeker binnen, niet moeilijk te gokken wie.
En dan het volgend probleem (voor de verandering) Gisteren zijn ze de screen komen plaatsen, wanneer blijkt dat er geen stroomvoorziening is bovenaan. De ramenman heeft dat dus niet gemeld, dus wist ik het niet. Nu ben ik er wel zeker van dat als ik die opmerking maak, dat hij gaat zeggen “ heb ik wel gezegd”. Maar dit betekende dus dat ze de pas die dag aangebrachte pleisterwerken, hebben moeten afbreken Die brave man was niet gelukkig! Maar het werkt
En zo ver staan de werken vandaag
Vandaag heb ik ook de offerte getekend voor de trap. Helaas moet ik veel geduld hebben, de trap is er pas vermoedelijk eind januari
Gezondheid gaat voor updates hoor Niks om sorry voor te zeggen.
Zonde van het screen en de trap. Maar uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed.
Het ziet er nu al heel gaaf uit!
webster543
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-23 21:36
Weekeind update
Vrijdag en vandaag heb ik gewerkt in huis. Ik heb een schuurmachine te leen gekregen, dus schuren schuren schuren en nadien insmeren. Dan opruimen, lamp inpakken en stelling afbreken.
Schuren
Profiteren van de stelling
Dan insmeren
Bescherming rond de ramen verwijderen
Resultaat, ook de vloer opgeruimd
En, even om te laten zien, alleen werken is niet altijd ideaal. Zoals hier op de foto, staat de ladder op een stelling.
Via die weg heb ik de stelling naar beneden gehaald Oké, een gevalletje “don’t try this at home “
Morgen nog enkele plafonds afwerken en dan is hij klaar. Helaas komt morgen ook de vloerder, hij kon niet meer verschuiven, dus morgen wordt het wat moeilijk. Ik schaam mij dood dat ze overlappen en ik hoop dat het gaat lukken.
senna21
Geplaatst: 12-11-23 22:20
Er is niks om je voor te schamen. Weer mooie stappen vooruit gemaakt. Wellicht ook wel fijn dat er iemand in de buurt is wanneer je van de avontuurlijke fratsen uithaalt .
Heel tof hoe het samenkomt zo, die houten balken zijn echt prachtig. Ik vind het echt bewonderenswaardig dat je het topic zo bijhoud, ook nog eens! Erg leuk om te volgen.
Wat wordt het moooooi! Echt schitterend en petje af voor jouw acties. Of ze allemaal verstandig zijn?!
pol013
Geplaatst: 13-11-23 09:55
Wat ben je dapper bezig zeg. Ik zou precies hetzelfde kunnen uithalen. Maar als ik het bij een ander zie denk ik: doe nou niet
webster543
Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-23 18:59
Tegel-update
Maandag was het hier eerst nog even spannend. De vloerder was hier om 6.45u en behoorlijk slecht gezind omdat de pleisterwerker nog niet klaar was. Het was duidelijk dat beide elkaar van begin niet echt kunnen luchten, de vloerder is een Pietje precies die zelfs overuren doet om zijn werk maar gedaan te krijgen, de andere levert goed werk, maar is nooit gehaast en werkt “deeltijds”. Om 9u kwam de man om de keuken op te meten en nadien ben ik gaan werken. Ik dacht half en half een lijk aan te treffen thuis, maar het viel mee Omdat de pleisterwerker zoals altijd om 14.30 vertrok, lag de vloer nog bezaaid met de papieren beschermlaag. Ik heb gezegd dat ik die ‘s avonds wel zou weg halen, maar uiteindelijk hebben wij dat samen gedaan. Om 18u is de vloerder dan vertrokken nadat de kelder gevloerd was. Ondertussen was alles (op een stukje na) ook bepleisterd en het ziet er geweldig uit!!
De eerste tegel
En de kelder volledig
Om 18.30 komt de trappenman de maten opmeten voor de trap en toevallig komt ook de architect langs. Die twee beginnen een hele discussie waar ik echt he-le-maal niks van begreep. Tot overmaat van ramp moest ik vertrekken voor een opdracht, dus heb ze alleen gelaten met de opmerking “ik wil een trap, de rest boeit mij niet “ Normaal zou de levering pas maart volgend jaar zijn, maar die brave man had begrip voor de situatie en stelde voor eind dit jaar of begin volgend jaar, de trap al te leveren. Balustrade zou dan later volgen heilige man
Gisteren de volgende ramp
Door al de regen is het grondwaterniveau zo gestegen dat het langs de onderste wachtbuis naar binnen loopt. De werkmannen van de watermaatschappij hebben de stop er niet goed opgezet. De verantwoordelijke is vandaag langs gekomen en vrijdag wordt het goed gemaakt ( maar er moet natuurlijk een tegel weg )
Gisteren zijn de mannen van Sanicole langs gekomen om de doucheplaat en het bad te plaatsen. Een hele onderneming, gezien er geen trap staat. Ik was weer stilletjes weg en hoopte geen slecht nieuws bericht te ontvangen over de stunten die zijn uitgehaald. Gelukkig alles goed gegaan
Vandaag was de vloerder alleen en kon hij doorwerken. Zo ziet de eetkamer en keuken er uit
Ook goed nieuws ivm de keuken gekregen. Normaal was levering ook ergens januari, maar er is een gaatje in de agenda van een medewerker half december. Dus ik heb mijn keuken voor kerst Volgende week komt er een bouwdroger in huis en op donderdag komen ze de ketel plaatsen. Die mag nog niet opgestart worden omdat de vloer anders te warm wordt voor de lijm van de tegels. Bouwdroger zal beginnen in de badkamer, zodat ze die zeker half december nog kunnen tegelen.
En vandaag ook een lompigheid gebeurd…
Heb de pleisterwerker al een bericht gestuurd.
Morgen gebeurt er niks, de vloerder had een andere opdracht, maar vrijdag is hij er weer.
Edit,
Morgen gebeurt er toch iets!!! De elektricien komt langs
Laatst bijgewerkt door webster543 op 15-11-23 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt