Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 14:16

Doubtless schreef:
We hebben een huis in regio Oss gekocht :)F Dichter bij vrienden en schoonfamilie!

Spannend. Leuk Oss. Woont mijn tante.

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 14:17

Wij hebben net het koopcontract getekend, nu de kopers nog.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:18

horsii schreef:
Wij hebben net het koopcontract getekend, nu de kopers nog.

Half gefeliciteerd *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:20

Zo de eerste bezichtiging staat al voor zaterdag, via Facebook :D
Makelaar zou hem vandaag aanmelden op Funda

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:18

Nou mijn taxatie is eindelijk bekend. Was wat miscommunicatie waardoor het niet werd doorgestuurd naar de juiste mensen en het dus ook niet bij mij terecht kwam.

Waarde is met mijn verbeteringen sinds 2014 verdubbeld :+ . Wat er uiteindelijk na koopgarant berekening als overwaarde uit komt is ruim de helft meer als dat ik zuinig had geschat.

Kortom, mooi potje om flink de nieuwe woning aan te pakken (kunstof kozijnen + triple glas, nieuwe keuken, elektra fixen etc).

Kortom. Erg tevreden :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:05

Shiloh schreef:
Nou mijn taxatie is eindelijk bekend. Was wat miscommunicatie waardoor het niet werd doorgestuurd naar de juiste mensen en het dus ook niet bij mij terecht kwam.

Waarde is met mijn verbeteringen sinds 2014 verdubbeld :+ . Wat er uiteindelijk na koopgarant berekening als overwaarde uit komt is ruim de helft meer als dat ik zuinig had geschat.

Kortom, mooi potje om flink de nieuwe woning aan te pakken (kunstof kozijnen + triple glas, nieuwe keuken, elektra fixen etc).

Waar had je de taxatie precies voor nodig? Want je oude huis is getaxeerd en je hebt een nieuwe gekocht?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:15

Ik krijg nu al 2 kennissen via messenger welke op zoek zijn voor hun dochter.
Allebei alleenstaand, moeilijk moeilijk, duur, duur, overbieden en verwachten dat ik het dan misschien met een vriendenprijsje van de hand doe :+

Je kan ook voor een flat kijken binnen budget.
Ik ben geen liefdadigheidsinstelling :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:19

listiglistje schreef:
Ik krijg nu al 2 kennissen via messenger welke op zoek zijn voor hun dochter.
Allebei alleenstaand, moeilijk moeilijk, duur, duur, overbieden en verwachten dat ik het dan misschien met een vriendenprijsje van de hand doe :+

Je kan ook voor een flat kijken binnen budget.
Ik ben geen liefdadigheidsinstelling :o

Haha linkje van de makelaar doorsturen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 20:20

Spannend

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:27

Wat super Shiloh!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:37

Suzanne F. schreef:
Shiloh schreef:

Waar had je de taxatie precies voor nodig? Want je oude huis is getaxeerd en je hebt een nieuwe gekocht?

Taxatie oude woning was gedaan, maar ik wist de waarde nog niet. Ik heb een koopgarant woning. Dus de woning bouw gaat de woning terug kopen en de taxatie waarde bepaald dus hoeveel geld ik ga krijgen. Dus voor mij was die waarde natuurlijk heel erg belangrijk. Geen open markt biedingen, wat de taxateur zegt is basis voor de berekening voor wat ik krijg. Dus het was heel belangrijk voor mij dat het een nette onafhankelijke taxatie was. En kan alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben en het me erg meevalt ten opzichte van de voorzichtige schatting die ik zelf had gemaakt.

Kortom, dit is zo’n beetje equivalent aan het hoogste bod ontvangen in de verkoop :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:39

Ah nu snap ik hem. Wat fijn voor je!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:44

Dat is mooi Shiloh, extra budget is altijd welkom, zeker als je nog plannen hebt!

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:49

Hier heb ik de foto's van mijn woning ook binnen. Ik denk dat die begin volgende week online komt.
Ben heel benieuwd hoeveel animo ervoor gaat zijn.
Het is een benedenwoning met tuin en 2 slaapkamers. En die zijn hier heel schaars dus hopelijk komen er veel mensen op af.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:59

De mijne staat er sinds vanochtend op, al 6 bezichtigingsaanvragen, veel expats zoals verwacht.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:02

Dat is wel super fijn Shiloh.

Horsii ook geeliciteerd met het koopcontract.

Linda ook al 6 aanvragen. Gaat snel dan zo :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:39

Ja ik zit inmiddels op 16 aanvragen sinds deze ochtend.
Waarvan 95% expats :+ mijn Engels eens uit de kast trekken...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:54

O ja, jij doet de bezichtigingen zelf, hè? Succes! Hoeveel laat je er komen?

Ik krijg maandag de sleutel! En ben volgende week vrij om te klussen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:55

Fitzroy schreef:

Leuk! Succes met klussen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:38

Fitzroy schreef:

Allemaal, je weet maar nooit, hoeft maar 1 gek te zijn :$

Mijn moeders huis heb ik ook zelf verkocht, die ging 40K boven de vraagprijs, verkopen kan ik wel :P

Oh fijn, verstand op 0 en klussen :z ik kijk er nu al naar uit...ik 31 mei

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:41

Succes met klussen!

En lekker zoveel bezichtigingen listiglistje!

Hier is mijn berekening van wat ik krijg uit de woning inmiddels bevestigd door de makelaar die de terugkoop regelt. Heb akkoord gegeven en ze gaan nu het contract opstellen. 29 juli passeren. Passeren van de nieuwe woning is 1 juli, dus heb mooi ruim de tijd om de boel geregeld en verhuisd te krijgen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:45

Makelaar die ik vandaag sprak regio Amersfoort gaf aan nu gemiddeld 6 bezichtigen voorheen ruim 20, is wel hogere prijs segment

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:37

Ik moest voor de financiering ook kijken naar taxatie. (Situatie: bod geaccepteerd, oude huis nog niet in de verkoop).

Uiteindelijk voor calcasa gekozen. (O.a. Vanwege de stijgende rente). Calcasa kost €85 en wordt door de banken die voor mij de laagste rente hebben geaccepteerd. Op een ‘echte’ taxatie moet je natuurlijk wachten. En dat kost hier in de regio al snel €600. Mocht calcasa tegen vallen, dan kan een taxatie altijd nog.

Nieuwe huis €18k hoger getaxeerd dan mijn bod.
Dat is dus mooi voor mij.
Huidige huis voor €20k minder dan ik hoop te krijgen. Gelukkig geen probleem voor de financiering nu. En een fysieke taxatie wil ik nu niet op mijn huis. Dat mogen de toekomstige bewoners doen. Het zou vervelend zijn als ze opeens spaargeld moeten inleggen omdat het lager getaxeerd blijkt dan hun bod.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:33

Wij hebben net een hele gezellige avond achter de rug op de thee bij de nieuwe buren. Hele leuke mensen! Jong stel, ook wel een beetje nerds zoals ik en mijn zus. Zij groene handen, hij handige klusser ook. Heel leuk gekletst over het huis, de verbeteringen die zij gedaan hebben. De buurt. Etc etc. Ze hebben ook de offertes gedeeld voor de spouwmuur isolatie en het vervangen van de kozijnen/glas. Ook rondje door het huis daar gedaan. Altijd leuk om te zien hoe eenzelfde huis toch weer een totale andere uitstraling heeft.

Ja, dat voelt zeker goed dat dat de buren gaan worden! Best wel opluchting. Ik heb nu namelijk echt regelrechte horror buren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:49

Ghhhh hier de hypotheek weer afgekeurd, of beter gezegd, de intentieverklaring van mijn werkgever. Top op vrijdag, om 4 uur…. HR niet meer te bereiken.

HR heeft vorige keer gewoon een fout gemaakt waardoor het niet klopt. Wel uitstel gekregen van ovb financiering…. Maar nu maar hopen dat we het redden in het nieuwe tijdsframe, aangezien we niet hadden verwacht dat we de intentieverklaring ook nog opnieuw aan zouden moeten vragen en we hadden verwacht dat de eerste check vandaag wél okay zou zijn omdat ik vorige keer een fout gemaakt zou hebben. Dan hadden we alleen as week nodig gehad voor de definitieve check.
Nu het niet blijkt te zijn dat ik meer documenten had moeten sturen, maar er een nieuwe intentieverklaring moet komen moet alles opnieuw de mangel in.

Gaat om een suffe fout van HR (meeruren en ORT’s door elkaar gehaald)… je zou verwachten dat dat bij zo’n groot bedrijf met aparte HR afdeling toch goed moet gaan… dus beter kost het me geen huis -O- .