Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:28

Bienotje schreef:
Meelezer meld zich ook eens :-)

Laatst in de wibra the paste en oxi powder van pink stuff meegenomen. En vandaag ook de badkamer foam en cream cleaner gevonden bij big bazar.

The paste werkt top, gootsteenafvoer blinkt weer en was echt vies bruin ook.

Gasfornuis is ook weer top! Moet wel zeggen dat vorige bewoner gasfornuis al flink gemolesteerd heeft met schuurmiddel ofzo dus ik hoef niet bang te zijn voor krassen zeg maar. Er zitten duidelijk wel korrels in voor schurende werking dus met een nieuw gasfornuis had ik het niet aangedurfd :-)

Oh die hebben ze sinds kort dan misschien? Hier nog niet. Een deze dagen eens kijken :)

Bienotje

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:59

Big bazar ligt het verspreid tussen de schoonmaakartikelen, dus niet allemaal als merk bij elkaar zoals je zou verwachten.

Ik ga binnenkort douchefoam op onopvallend plekje op mijn douchecabine proberen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:41

Bienotje schreef:
Big bazar ligt het verspreid tussen de schoonmaakartikelen, dus niet allemaal als merk bij elkaar zoals je zou verwachten.

Ik ga binnenkort douchefoam op onopvallend plekje op mijn douchecabine proberen.

Yep, i know :)
Hoewel de Big bazaar hier in de stad wel alles bij elkaar wegzet, maar de ander indd niet.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 05:31

Ik vind de badkamer reiniger van PS wel okay. Idem voor de Cream. Niet bijzonderder dan andere merken. Hoewel ik de geur wel lekker vind. En onze douche deur niet besloeg na schoonmaken met PS. Kijken hoelang dat duurt haha. De Paste is wel een hoogvlieger wat mij betreft.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:19

Met de Paste van de PS, kreeg ik wel dingen heel erg schoon, en zag het weer als nieuw uit.
Niet dat ik nu zo'n sloddervos ben oid, maar ik kreeg het gewoon heel moeilijk weg, en toen op een gegeven moment, niet meer echt iets mee geprobeerd. Totdat ik dit zag, en het werkt.

Had eigenlijk voor en na foto's moeten maken, hihi!
Wil volgende x even goed inslaan van wat producten...

Hier de Bathroom reiniger en de Cream nog niet gezien. Maargoed, heb de allesreiniger, en daar gaat het in de badkamer ook goed mee! Maar volgende x als ik 'm zie, neem ik het wel mee.

Iemand al de toiletreiniger van gehad/geprobeerd?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:40

Iemand ook bekend met Fabulosa?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 05:41

Banyu schreef:

Wil het graag proberen haha. Dus heb de eigenaar van de groothandel achter Op is Op al gevraagd om daar achteraan te gaan. Benieuwd of dat lukt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 05:57

Nooit van gehoord!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:27

chanicha schreef:
Nooit van gehoord!

Ik ook niet.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:40

Iemand tips om een eiken tafel weer vlekvrij te krijgen? Zitten geen rare vlekken op gewoon wat vettig van brood eten/avond eten etc. Krijg het met een doek met dreft niet weg namelijk.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 07:27

Banyu schreef:

Wat is dit dan?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 07:44

Een schoonmaakmerk wat populair is op tiktok ivm de leuke geurtjes.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:49

Melia schreef:
Iemand tips om een eiken tafel weer vlekvrij te krijgen? Zitten geen rare vlekken op gewoon wat vettig van brood eten/avond eten etc. Krijg het met een doek met dreft niet weg namelijk.

Is het een onbehandelde tafel? Onze onbehandelde houten buitentafel maak ik weer vlekvrij met in warm water opgeloste soda.
Ik sop dan met een kletsnatte doek een paar keer over de tafel, dan gooi ik er een emmer schoon water overheen en dan droogt hij vlekvrij op.
Zo'n waterballet wil je binnen niet := maar de voorzichtige versie: eerst sodasopje en dan met water zal ook wel werken :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:43

Olympia96 schreef:
Banyu schreef:

Wil het graag proberen haha. Dus heb de eigenaar van de groothandel achter Op is Op al gevraagd om daar achteraan te gaan. Benieuwd of dat lukt.

Ja, ze moeten even een nieuwe winkel hier in de stad maken. Hadden we wel is toen falliet gegaan. Dus ben in september pas in de buurt van de winkel. Aangezien er verder in omgeving Breda niks zit.

Kan dat gelukkig wel bij Die Grenze halen, maar the pink stuff helaas niet. Dus misschien wordt het inslaan..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:13

Ik gebruik het niet maar zie het op tiktok regelmatig voorbij komen en zij zijn er allemaal over te spreken. Soms verkopen ze die ook bij die grenze

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:23

Ik heb vanochtend even 2 flesjes meegenomen! €1,50 per stuk vind ik eigenlijk geen geld.

Ik heb Wild & Rhubarb en de Lemon, die spraken en roken mij het meest lekkere.
Vergeleken als bij Luxplus scheelt het maar €0,19 hoef ik maar 2 minuten voor om te rijden, en geen extra verzendkosten.

Met the pink stuff kan de op is op welleens €2 schelen per soort. Dus voordeliger voor mij om daar te halen. :)
Maar helaas is die winkel niet meer in de buurt, dus dan maar een voorraadje tegen die tijd. En en ben er ook redelijk zuinig mee vind ik zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:25

Kana schreef:

In de gouden eeuw gebruikten men veel parfum om geurtjes te verbloemen..

Nog niet overtuigd 8-)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:49

Nielojram schreef:
Kana schreef:

In de gouden eeuw gebruikten men veel parfum om geurtjes te verbloemen..

Nog niet overtuigd 8-)

Ik vind lekkere geurtjes sowieso niks als schoonmaakmiddel haha

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:56

Albertina71 schreef:
Melia schreef:

Is het een onbehandelde tafel? Onze onbehandelde houten buitentafel maak ik weer vlekvrij met in warm water opgeloste soda.
Ik sop dan met een kletsnatte doek een paar keer over de tafel, dan gooi ik er een emmer schoon water overheen en dan droogt hij vlekvrij op.
Zo'n waterballet wil je binnen niet := maar de voorzichtige versie: eerst sodasopje en dan met water zal ook wel werken :)

Vergeten te vermelden inderdaad, maar hij zit in de olie dus wel behandeld ja. Maar soda zal ik eens proberen, thanks!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:59

Albertina71 schreef:
Melia schreef:

Dat is een goede tip! Mijn buitentafel, die onder een overkapping staat, heeft ook lelijke vlekken. Bedoel je baking soda?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:49

PSvanLot schreef:
Dat is een goede tip! Mijn buitentafel, die onder een overkapping staat, heeft ook lelijke vlekken. Bedoel je baking soda?

Nee, ik bedoel schoonmaaksoda. Ik kreeg die tip toen we de tafel kochten bij Kees Smit.

Soda ontvet goed, dus als je soda-water gebruikt op een ge-oliede tafel, dan ga ik er vanuit dat je daarna de tafel weer goed moet invetten.
Ik heb zelf ook 3 ge-oliede tafels staan, maar daar nog geen soda op geprobeerd. Ik heb geen last van vetvlekken, maar juist van watervlekken :(
Ik ben van plan om die te gaan schuren en dan opnieuw in de olie zetten. Hopelijk is die tafel dan weer mooi!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:00

Ik zal eens schoonmaaksoda bestellen bij de AH, een eurootje zie ik ;)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:44

Druk geklets over schoonmaak hier. En ik ben vandaag al blij dat ik heb stofgezogen beneden :'). Het is zo 'n stof ende weer nu de deuren dicht moeten blijven met die regen. Niet te zuinig gewoon...

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:47

[Deleted]
Laatst bijgewerkt door Jigglemouse op 09-05-23 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 07:57

Aangezien jullie zo enthousiast zijn over een stoom reiniger overweeg ik het ook. Maar ja, welke? Een Karcher sc1. 2.3 of 4 of een Black&Decker?

PSvanLot schreef:

fjordjes schreef:
Een tip die ik iedereen kan aanbevelen is koop een stoomreiniger (wel van kärcher).