Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:41

JenniferU schreef:
Goedeavond, ik meld me hier even ondat ik een nieuwe smartwatch zoek.
Ik had eerst de samsung galaxy gear (1 denk ik) nu heb ik de galaxy fit 2 (3 jaar terug gratis bij de s20 fe.
Beide horloges hadden last aan t einde met opladen ook na nieuwe bandjes. Beide horloges gingen ongeveer 3 jaar mee. Op zich prima maar zoek nu een opvolger.
Wat ik belangrijk vind ik dat ik notificaties kan lezen, stappenteller en oproepen kan weigeren + berichten kan beantwoorden en uiteraard waterdicht dus ermee kunnen douchen want ik vergeet m af te doen _-:(
Liefst wil ik nu een wat meer horloge vorm ipv een rechthoekige.
Budget max €200,- ik heb altijd samsung telefoons gehad.
Wie kan mij adviseren? Welke wel welke niet?
Ik neig naar de samsung galaxy watch 4 40mm rose gold.
Mijn fit 2 gaat ongeveer 4 dagen mee denk ik?

Ik zie toevallig jouw berichtje. Ik had hiervoor een Samsung watch, volgens mij degene die jij noemt. Ik zat indertijd met het dilemma dat de batterij echt slecht meeging van de Samsung en ben toen gaan vergelijken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat goedkoop in dit geval wellicht duurkoop zou zijn als ik weer voor Samsung zou gaan en ben voor een Garmin gegaan: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1010462
Ongelooflijk blij mee, batterij gaat makkelijk een week mee, allerlei mogelijkheden met het ding..

En dat terwijl ik echt fan ben van Samsung voor in ieder geval de telefoons. De watches vielen me dus nogal tegen.

Mijn advies zou zijn budget iets op te rekken of even wat doorsparen want het is het geld wel waard. :j

wendy1987

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:22

Ik heb een garmin met vele ali bandjes, prima haha! Die doen t goed zat. Niet zo duur en gewoon prima netjes!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:09

Vraag aan de kenners... Ik ben een complete leek op gebied van smartwatches. Ik heb sinds kort de diagnose adhd en wil minder op mijn telefoon zitten maar wel structuur opbouwen.

Ik zoek een smartwatch met volgende opties:

Batterij die minimaal 3 dagen mee gaat

Apps erop kunnen zetten en gebruiken. In mijn geval RoutineFlow vooral, zodat ik mijn taken op mijn horloge kan afvinken (is dat mogelijk?)
Herinneringen of notities in mijn telefoon kunnen zetten
Meldingen van apps ontvangen (Google kalender, mails, WhatsApp en mijn routine app). Ik heb dus een microfoon nodig en bij voorkeur een luidspreker.

Bloeddruk zou leuk zijn
Ermee kunnen betalen ook

Niet te groot, ik heb smalle polsen. Ik kan er niet mee slapen.

Wie heeft hiervoor tips?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:16

Oja, ik heb een Android telefoon :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:08

Prairy schreef:

Als je er allerlei Android apps op wilt installeren is die nieuwe Samsung Galaxy Watch 6 dan niet iets voor jou?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:57

Bagheera_206 schreef:
Prairy schreef:

Als je er allerlei Android apps op wilt installeren is die nieuwe Samsung Galaxy Watch 6 dan niet iets voor jou?

Ik zie dat de batterij misschien net een dagje mee gaat, zou het liefst wel iets langer ermee willen doen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:34

Dat is inderdaad wel het grote nadeel van de horloges met Android of appel. Neem je een ander merk smartwatch/activity tracker gaat hij dagenlang mee, maar kun je er helaas niet jouw apps op installeren. :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:47

Ik ben echt een complete leek... Kan ik dan gewoon een app uit de Google Play Store installeren?

Of krijg ik de meldingen van mijn app te zien en kan ik die ook afvinken?

Noob hier :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:30

Ik heb gisteren de Apple SE smartwatch besteld.
Ik krijg hem vandaag binnen.

Erg benieuwd hoe het mij bevalt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:02

Prairy schreef:
Ik ben echt een complete leek... Kan ik dan gewoon een app uit de Google Play Store installeren?

Sommige Android apps hebben een speciale variant voor op horloge. Ik weet dus niet of jouw specifieke apps een extra variant hebben die je op een horloge met Wear OS kunt installeren. Dan kun je dus ook de app letterlijk installeren op je horloge. Bij een sporhorloge van bijvoorbeeld Garmin, Polar, Suunto of Fitbit krijg je iig de meldingen op je horloge, maar kun je dus geen apps installeren op je horloge.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:10

Altijd leuk les in de buitenbak. :D Ik vind het nog steeds stom dat hij in de app alleen 1 rood lijntje laat zien terwijl via de website hij wel netjes de kleurtjes laat zien bij activiteit paardrijden.

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:15

Prairy schreef:

Denk dat dit linkje het op zich wel ok verteld.

https://fwd.nl/mobile/koopgids-smartwat ... rthorloge/

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:45

Dank, dat helpt inderdaad!
Zit nog te denken, mijn telefoon moet ik ook dagelijks opladen, wat dat betreft is er dus eigenlijk geen verschil. Slapen doe ik er toch niet mee dus zou hij snachts aan de lader kunnen.

Denk dat ik maar eens naar de Mediamarkt ofzo ga om te passen, kijken wat ik nog fijn vind qua maximale grootte.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:25

T is jammer dat je niet wandelen kan gebruiken voor paardrijden . Of nou ja, kan wel maar die gebruik ik ook voor echt wandelen. Want daarin geeft die wel snelheid aan in de app met kleurtjes..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:52

Heeft iemand hier ervaring met de Garmin Venu S2 hartslag registratie tijdens een activiteit? Ik ben vandaag 5,5 uur dood geweest :+

Afbeelding

Vandaag was de eerste keer dat ik een activiteit heb geregistreerd op mijn Venu S2 en op een of andere manier heeft hij precies vanaf dat ik hem aan zette tot ik hem stopte geen hartslag geregistreerd.
We zijn iets na 10:30 vertrokken en waren iets voor 16:00 waren we weer terug op het beginpunt. En al die tijd had ik naar het schijnt geen hartslag. Alle andere dingen heeft hij wel gewoon geregistreerd.

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:55

Het lijkt dan in de instellingen van je app te zitten.
Staat bij die instellingen de polshartslagmeter aan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 04:50

Binkie_Eline schreef:
Een vraagje, en ik denk dat dat hier het juiste topic is.

Ik wil een apple watch gaan kopen, maar degene die ik op het oog heb komt met een wit bandje. Nu loop ik veel bij de paarden en mijn huidige horloge wordt erg vies. Een wit bandje is dan erg besmettelijk. De bandjes van de apple watch zelf zijn zo'n 60 euro. Weet iemand of de goedkopere bandjes van andere websites ook zijn werk doen? Zijn deze net zo goed en zitten deze net zo stevig vast aan de apple watch als die van het eigen merk?

Ik heb een hele verzameling bandjes van Ali :Y)
Zijn bandjes van een tot twee euro, en ik merk echt geen verschil met de originele.

Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 06:44

Daar ga ik ook even achteraan.
Ik heb nu z’n siliconen bandje die bij de Watch zit.
Heb hem nu 1 dag om.
Misschien is het puur gewenning, maar ik vind het niet heel prettig.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:32

Garmin heeft diverse soorten sluitingen en breedte van bandjes. Ik kan de versie voor mijn Instinct 2s nog niet goed vinden. :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:21

Marije_jiplover schreef:
Het lijkt dan in de instellingen van je app te zitten.
Staat bij die instellingen de polshartslagmeter aan?

Ja, zoiets dergelijks kwam ik op Google ook tegen, maar enkel in hoofdlijnen. Nergens kon ik specifiek vinden waar ik dergelijke instellingen op mij Venu S2 kan zien/wijzigen, zelfs niet in de gebruiksaanwijzing van mijn Venu S2. Ik ben overal geweest wat ik ook maar enigszins kon linken aan de hartslagmeters, zowel op m’n horloge als in de app op m’n telefoon maar ik krijg nergens iets gevonden waar ik dat aan of uit kan zetten.

Edit: ik denk trouwens dat je deze bedoeld. Die staat dus gewoon aan. Normaal wordt mijn hartslag dus wel gewoon continu geregistreerd, maar tijdens die activiteit dus niet.

Afbeelding

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:23

8nnemiek schreef:
Binkie_Eline schreef:
Een vraagje, en ik denk dat dat hier het juiste topic is.

Ik wil een apple watch gaan kopen, maar degene die ik op het oog heb komt met een wit bandje. Nu loop ik veel bij de paarden en mijn huidige horloge wordt erg vies. Een wit bandje is dan erg besmettelijk. De bandjes van de apple watch zelf zijn zo'n 60 euro. Weet iemand of de goedkopere bandjes van andere websites ook zijn werk doen? Zijn deze net zo goed en zitten deze net zo stevig vast aan de apple watch als die van het eigen merk?

Ik heb een hele verzameling bandjes van Ali :Y)
Zijn bandjes van een tot twee euro, en ik merk echt geen verschil met de originele.

[ [url=m/LzDahK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh super! Zitten die meest rechter bandjes ook lekker? Is dat een soort elastiek?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:27

mijn dochter wordt binnenkort 10 jaar en ze wil graag een smartwatch voor haar verjaardag. Ik ben totale leek op dit gebied. Waar moet ik op letten? Ik heb wel gevonden dat er voor kinderen best veel betaalbare smartwatches te vinden zijn.
zou bijvoorbeeld dit een leuke zijn?
https://www.amazon.nl/Smartwatch-Inclus ... 36633&th=1

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:58

juval schreef:
mijn dochter wordt binnenkort 10 jaar en ze wil graag een smartwatch voor haar verjaardag. Ik ben totale leek op dit gebied. Waar moet ik op letten? Ik heb wel gevonden dat er voor kinderen best veel betaalbare smartwatches te vinden zijn.

Ik ken dat merk niet. Van Garmin en Fitbit heb je ook modellen voor kinderen, misschien is dat beter qua betrouwbaarheid?

------

Algemene vraag; helpt een smartwatch jullie echt bij het actiever leven?
Ik sport 3x per week en lijkt me wel leuk om meer inzicht te hebben maar vraag me af hoe nuttig het nu echt is. Ik zou een Apple watch dan overwegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:59

Blinkie_Eline, die rechterbandjes zijn van een soort heel rekbaar rubber gemaakt, die rek je flink uit en kun je zo over je hand schuiven. Ik vind ze echt ideaal! Wordt niet snel vies, je spoelt het zo af, je blijft nergens achter haken en het kan niet los schieten en het zit gewoon erg comfortabel. Je moet alleen wel precies de goede maat hebben omdat je ze dus niet kan instellen. Ik had er een paar besteld die net een beetje groter bleken te zijn dan in de advertentie stond, en dan zitten ze al gauw te los.

Biks, ik merk zelf dat het wel iets helpt ja :j Ik merk vooral dat ik bij het wandelen met de hond bijvoorbeeld toch altijd eerst even mijn horloge om doe zodat ik mijn hartslag en stappen/kilometers kan bijhouden, en dat ik dan toch even wat verder ga lopen omdat ik mijn gemiddelde aantal stappen hoger wil krijgen :') Heb ik een dag helemaal niks gedaan, en zijn het aantal stappen heel laag, dan motiveert dat ook wel om de dag erna toch wat meer te doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:35

Biks2 schreef:
juval schreef:

Ik ken dat merk niet. Van Garmin en Fitbit heb je ook modellen voor kinderen, misschien is dat beter qua betrouwbaarheid?

------

Algemene vraag; helpt een smartwatch jullie echt bij het actiever leven?
Ik sport 3x per week en lijkt me wel leuk om meer inzicht te hebben maar vraag me af hoe nuttig het nu echt is. Ik zou een Apple watch dan overwegen.

Ik doe krachttraining met Apple Watch en de app die ik gebruik om mijn schema's in te zetten werkt ook op de watch (ook als telefoon niet mee is). En dat vind ik echt top!
En na de workout klaar is staat deze in de Conditie app en kan ik evt hartslag ed zien.