Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:09

Op de Duitse Ebay wordt er nog aardig wat Faktum aangeboden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:35

Ik ga over een paar maanden beginnen met de slaapkamers opknappen (eerst de vissen naar buiten).
Wil iig de grote slaapkamer witten, daar heeft de hond wat van de verf vd muur gepeuterd en blijkt eronder een donkerder rode laag te zitten. :')
Dus dat weer ff netjes maken.
En misschien een kleurtje op een vd muren, maar dat zie ik dan wel.

Daarvoor wil ik de kleine slaapkamer verven, daar ga ik wsl zo'n goedkope emmer saus vd Action voor gebruiken waar ik een kleur door meng, puur om het steriel witte te doorbreken omdat mijn bed en kast ook wit zijn en ik bijpassende witte wandplankjes wil ophangen.
Ik zat zelf te denken aan blauw, donker turquoiseachtig of groen, zodat het een beetje een pasteltint wordt maar niet te zoetsappig zegmaar.
Zat eraan te denken om dan gewoon klein beetje kleur erdoor te mengen, een vlak schilderen en als dat droog is kijken of het zo goed is of dat er wat meer kleur door mag, net zolang tot het naar wens is.
Het hoeft niet fel oid maar precies genoeg om het witte te doorbreken.

En als ik dan toch bezig ben gelijk het toilet witten en daarna verven en evt de gang ook gelijk maar een nieuw kleurtje (ook het wit doorbreken zegmaar) en een plank in de keuken ophangen.

Maar eerst de bovenkast van mijn buffetkast in elkaar zetten en mijn kapstokken ophangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:10

@lor1: als je een donkere kleur wilt maken van een pot wit heb je aardig wat mengkleur nodig. Niet alle mengkleuren gaan nl uit van een witte basis :)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:02

Hier komt een nieuwe vloer dit weekend, ik was dat lichtgrijze zoooo zat met een hond, kat en 2 konijnen die met Modder poten naar binnen walsen _-:(
Op de camping hebben we een houten vloer, daar zie je de helft minder op _O-

Dus druk met leeghalen, de oude vloer gaat naar de buurvrouw en het weekend los *\o/*
Afbeelding
Dit word de nieuwe
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:14

2009 schreef:
Hi, zou ik jullie een vraag mogen stellen?
Ik heb deze lamp gekocht (ikea), voor aan het plafond. Alleen als je nu in bed ligt kijk je recht in het felle licht van het peertje.

Is hier een gemakkelijke oplossing voor?
Op internet zie ik wel “diffusers” of “blenders” maar ten eerste vrij duur en ten tweede niet te verkrijgen in deze diameter (33 cm)... ik ben toch niet de eerste met zon hanglamp aan het plafond??

[ [url=m/7pCkRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan van die zachtere lampen kopen die minder fel zijn, of zo'n lamp met aan de onderkant een zilverkleurig stuk, die schijnt niet naar beneden maar alleen opzij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:28

@dana: mooie vloer, past goed bij die houten wand.
@marlies: dat zei ik ... een kopspiegellamp :)

Natuurlijk kan minder watt ook, maar ik gok dat het een E27 fitting is (een brede) en die heb je in LED niet veel met een lager wattage.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:34

Filament is ook led en heeft laag wattage en minder helder licht.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:44

Thanks voor de reacties op mijn hoekbankvraag! :o

Waarom ik perse een hoekbank wil: omdat de keuken zich daar echt voor leent. Hij is niet heel breed. Aan 2 kanten zitten ramen. We willen graag een hoekbank onder de ramen zetten, zodat we lekker in de keuken kunnen relaxen en naar buiten kunnen kijken. Verder spaart het ook ruimte, omdat de tafel wat meer opzij kan staan. We willen ook een televisietje in de keuken zetten, dus dan is het lekker als je in de hoek kunt 'hangen' :D Het moet echt een 'woonkeukentje' worden.

2 banken tegen elkaar kan ook, maar een hoek is mooier en dat schuift ook niet uit elkaar als je precies in die hoek zit en dan heb je ook een naad.

@DubbelDun, bij de Zitmaxx zijn we dus geweest. Die met die knopen erin zitten echt mega rechtop en zijn niet diep genoeg voor onze lange benen (ik ben 1.80+ en mijn vriend 1.90+). Die eerste die je stuurde valt bij mij dus in de categorie "Amerikaans", die vind ik te grof en was ook niet diep genoeg. Ik hoopte dat jullie me misschien aan andere adressen dan de Zitmaxx konden helpen.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:50

Ik heb heel veel LED-lampjes/bolletjes en de meesten zijn voor een gewoon lampje al te veel (3W). Ik heb er 2 van 1,5 en een paar van 2 en dat gaat net om zo naar te kijken.
Van een hanglamp midden in de kamer mag je wel wat licht verwachten in tegenstelling tot een sfeerlampje en als je er recht in kijkt en dat hinderlijk vind hangt ie óf op de verkeerde plaats óf het is niet het juiste model voor die plaats.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:05

Maar dan heb je geen filament lampen. Gewone led kijkt niet prettig. Afbeelding

Dit is filament, is zo niet storend...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:25

DubbelDun schreef:
@lor1: als je een donkere kleur wilt maken van een pot wit heb je aardig wat mengkleur nodig. Niet alle mengkleuren gaan nl uit van een witte basis :)

Ik wil een lichte pastelachtige tint maken, puur om het steriel witte wat te doorbreken. :)
Als dat een soort poederachtig heel zacht blauw/groen oid wordt is het dus al prima zolang het maar niet te zoetsappig wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:10

@lor: 'zoetsappig' los je op door er iets zwart (heel voorzichtig) of grijs door te doen.

@janine: ik heb genoeg filament lampen die met hun 3 en 4 watt echt té fel zijn om prettig in te kijken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:16

Bedankt voor de tip, ga ik tegen die tijd mee experimenteren. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:17

Een 2e tip als je zelf verf gaat mengen... meng in 1x genoeg aan voor 1 a 2x sauzen want als je later moet bijmaken krijg je nooit meer precies dezelfde kleur :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:22

Ik was van plan om gewoon de hele emmer te mengen, onder het mom dat donkerder/feller voor de gangn n wc altijd nog kan maar ook ivm wat jij noemt.
Nou is een tintje verschil op zich geen probleem en gaat het om maar 1 laagje aangezien er een witte laag onder zit/komt maar telkens een litertje mengen is ook weer zo wat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:46

Omslachtig, je kan beter kleurstalen halen en bij de bouwmarkt laten mengen. Dan kan je ook gewoon van huismerk alle kleuren laten maken. Ik heb pas twee muren gedaan en de kleuren zijn exact als op de staaltjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:48

Maar ik denk niet dat als je met je goedkope emmer van de Action bij een bouwmarkt komt dat ze die voor je op kleur willen mengen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:52

Aldi heeft momenteel ook kleurtjes saus :) niet heel donker, maar volgens mij wel leuke tinten.

En een blik perfection van 2.5 liter bij de praxis is ook maar 20 euro ofzo en in veel kleuren verkrijgbaar :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:00

Action is volgens mij 11 euro en de creme 13 euro.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:02

Ik wil ook helemaal geen kleurtjes van staaltjes maar gewoon het steriel witte doorbreken. :)
En dat kan imo prima met een emmer witte saus vd Action en een potje gekleurde verf.
Ben ik een stuk goedkoper uit ook waardoor ik makkelijker meer ruimtes kan doen ipv elk jaar een andere ruimte.
Ik bedoel maar, ik was voor de woonkamer alleen al €70,- kwijt aan verf van het huismerk vd winkel.
Met een kleinere portemonnee zijn dat wel overwegingen die je moet maken; zit ik nog 5 jaar in een half af huis of ga ik met goedkope verf bezig en ben ik dan dit jaar gelijk klaar. :)

Bedankt voor de tips, ga ik zeker wat mee doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:07

Dan zou ik naar aldi gaan, hele moderne pastel kleuren!!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:16

Laatst bijgewerkt door Niqui op 18-01-19 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:19

Ok, snap de reden nu om zelf te mengen.
Succes!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:08

DubbelDun schreef:
@dana: mooie vloer, past goed bij die houten wand.
@marlies: dat zei ik ... een kopspiegellamp :)

Natuurlijk kan minder watt ook, maar ik gok dat het een E27 fitting is (een brede) en die heb je in LED niet veel met een lager wattage.

LED is zo zuinig dat ze de hoeveelheid licht weergeven in lumen. Zo heeft bv IKEA E27 peertjes met 200, 400 en 600 lm

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:11

Ik heb ook led met 100 Lumen gezien maar ik denk dat een kopspiegellamp beter is.