[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:37

Geen idee of dat die benaming herzien is ofzo, of dat het iets lokaals is, maar als ik nu Google op "sleg" dan zie ik alleen maar van die grote hamers en al die hulzen worden palenrammers genoemd :P

Nummus

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:14

Wat een straf zeg dat uitzicht van jou. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:47

Ik ken een sleg niet anders als een hele grote houten hamer.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:47

Bij manlief noemde ze het een slei of slaai (geen idee of ik het goed schrijf). Is ook wel streekgebonden allemaal hoor. Weersen bijvoorbeeld of wallen is er ook zo één.

Marlies, 1 tip maak je nooit te druk om teveel gras. Als je paarden het echt niet meer aan kunnen dan kun je het altijd nog laten maaien. En een oud gezegde luidt dat als je veel hooi kunt maken je dit ook moet doen want je hebt het nodig. Nodig omdat er een slechte winter aan komt of een droge zomer. En de praktijk heeft het ook al vaak bewezen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:07

pmarena schreef:
Geen idee of dat die benaming herzien is ofzo, of dat het iets lokaals is, maar als ik nu Google op "sleg" dan zie ik alleen maar van die grote hamers en al die hulzen worden palenrammers genoemd :P

Nou, omdat het ook gewoon zo heet :)*

Ik ken het ook niet anders dan hoe jij het omschrijft.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 12:32

Vandaag nog 1 dag 30+ graden en dan zijn we eindelijk door de hittegolf heen *\o/* . Ik ben echt zo niet gemaakt voor dit weer... Echt klussen zit er dan ook niet echt in.

Iets wat ik wel heb opgepakt nu uitloop van het kippenhok eindelijk helemaal weg is ( *\o/* ) is een tijdelijke speelplek voor de honden, gekoppeld aan hun kennel. Die kennel is prima nu voor tijdelijk gebruik zo (2 * 4 meter) en veilig wanneer we weg zijn (want op stenen en met dak er op). Maar omdat ze ook niet los kunnen misten we wel iets waar ze toch net even wat meer kunnen spelen. Mooi is het verre van... maar wel praktisch! En dat is in dit stadium toch echt even belangrijker. Als het schuurtje gesloopt is en alle afval weg gaan we even opnieuw bekijken hoe we het tijdelijk opzetten tot we (hopelijk volgend jaar) iets meer permanents kunnen opzetten.

Met de hitte had ik een goedkoop en simpel zwembadje opgezet op de paddock (afgezet voor de paarden natuurlijk). Maar de opblaasrand was ook al lek... Niet echt handig. En tja... Als het dan toch al niet meer heel bruikbaar is om nog een keer op te zetten... Dan kan je er net zo goed nog even de paarden lol van geven :D .
Hoe binnen een minuut een zwembad te legen... Aldus Dailey :D

Maar naast de lol moet er natuurlijk ook gewerkt worden ( :+ )
Dus de paarden hebben daarna ook nog even geholpen met snoeiwerk :D

Vanochtend heb ik een flinke bult snoeiafval weggebracht en zojuist de aanhanger weer volgeladen met plastic. Hoopte dat het het laatste zou zijn, maar het paste er toch echt weer niet allemaal op. Maar even zien of het lukt vandaag nog een keer te rijden en anders wellicht morgen. Zou toch wel fijn zijn als dat hoofdstuk ook afgesloten kan worden :D

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:38

Heerlijk wat een lol heeft die (en jullie zo te horen :D )
En wat een bergen plastic :oo Hopelijk is nu echt het eind in zicht .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:37

Hahahaha wat een heerlijke filmpjes :+: <3 En wat een heerlijke knol volgens mij :+ <3

Volgens mij hadden de honden inderdaad wel ff een rausplekje nodig, ze zijn zo blij :):)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:02

Het liefste was hij er in gaan liggen geloof ik :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:05

Daar krijg je toch zwaar de scheit van zachtjes aan zeg, dat never-ending plastic :=

Hihi echt weer een koudbloed hoor, die staan er meteen bovenop als ze water zien :D
Mochten de honden niet eerst even met het badje?

Wel lekker als je iets van een rennetje hebt waar de honden in kunnen rausen als ze dat nodig hebben terwijl ze er in zitten :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 20:15

DubbelDun schreef:
Heerlijk wat een lol heeft die (en jullie zo te horen :D )
En wat een bergen plastic :oo Hopelijk is nu echt het eind in zicht .

Hahah ja, wij zaten net zo te genieten als hij :D

xXutopiaXx schreef:
Hahahaha wat een heerlijke filmpjes :+: <3 En wat een heerlijke knol volgens mij :+ <3

Volgens mij hadden de honden inderdaad wel ff een rausplekje nodig, ze zijn zo blij :):)

Haha ja, het is echt een heerlijk dier! Altijd in voor een lolletje :D En hondjes inderdaad heel erg blij! We gaan wel regelmatig naar de speeltuin, maar gewoon daarnaast ook iets thuis is echt wel heel fijn!

Jes schreef:
Het liefste was hij er in gaan liggen geloof ik :D

Haha ja dat scheelde een paar keer niet zoveel, maar het water was te snel op :+ Hij ging daarna wel uitgebreid liggen rollen in zijn eigen gecreëerde modderpoel :D
Afbeelding

pmarena schreef:
Daar krijg je toch zwaar de scheit van zachtjes aan zeg, dat never-ending plastic :=

Hihi echt weer een koudbloed hoor, die staan er meteen bovenop als ze water zien :D
Mochten de honden niet eerst even met het badje?

Wel lekker als je iets van een rennetje hebt waar de honden in kunnen rausen als ze dat nodig hebben terwijl ze er in zitten :j

Ja de hoop is wel dat het na morgen gewoon klaar is :+ We zitten al in elk geval al over de 500kg plastic (geloof 600+ maar heb de bonnetjes even niet bij de hand).

Met hondjes wel overwogen, maar kwam net even onhandig uit. Yorek heeft sowieso een hekel aan water haha!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 09:48

Ojee, Pogo heeft een vriendje/vriendinnetje :+
Maar ze zijn wel ontzettend cute samen!

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:51

Jeetje wat is ie smerig!! :oo Hahaha heerlijk :+:

En die duifjes zijn met recht tortelduifjes, te schattig <3 Pogo ook echt :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:54

_O- Dailey is wel een handigerd om erbij te hebben zie ik...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 17:15

Nummus schreef:
_O- Dailey is wel een handigerd om erbij te hebben zie ik...

Zolang dingen gesloopt mogen worden wel ja :D :+

----

FEEEEEST *\o/* *\o/* Éindelijk al het plastic weg *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Vandaag veel hulp van mijn moeder gehad. We zijn echt enorm opgeschoten! Nog een laatste flinke aanhanger plastic en EINDELIJK alles weg!

Daarna zijn we verder gegaan met het vogelschuurtje wat tegen de carport aan zit. Die wil ik graag leeg en (soort van) schoon hebben voor de winter zodat we iets hebben waar we dingen onder dak kunnen zetten (fiets etc.)

Vergeten een echte voor-foto te maken. Het hele gangpad lag vol met oude vloerbedekking, doorzichtige golfplaten (broooos!! Ze vielen al uit elkaar als je ze vast pakte haha) en (jáwel) nog veel meer plastic. Maar dat hebben we ook allemaal afgevoerd naar de vuilstort.
Afbeelding

En toen zijn we even goed los gegaan met de sloophamer en breekijzer :D Hier en daar zat het ook geschroefd, dat eerst maar zoveel mogelijk los gehaald (4 verschillende maten en soorten schroeven :+ ). Maar het grootste deel is in elkaar gespijkerd. Wat er nu nog in zit ging wat lastig dus daar ga ik een andere keer mee verder. Maar al flinke stap zo!
Afbeelding

Voor de afwisseling tussendoor samen de rij buxussen er uit gehaald die ik graag weg wilde hebben. Touw om stam, andere uiteinde om de trekhaak vd auto en gaaaan :+ . Was nog fiks wat werk, maar alles is er uit *\o/*

En de eerste 50kg ook gelijk naar de vuilstort weggebracht.
Afbeelding

De rest van de buxussen en oudere snoeiafval breng ik ook binnenkort even weg. Verder wil ik even die platen en gaas wat uit het vogelschuurtje komt naar ijzerboer brengen. Hout moet nog even verder opgeruimd worden. Maar het lijkt zelfs nu al heel anders!

Afbeelding

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:25

Heb jij net zo'n hekel aan buxussen als ik? :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 17:30

Nummus schreef:
Heb jij net zo'n hekel aan buxussen als ik? :=

Ja echt enorm :D
Werkelijk geen idee waarom precies.... Maar ik kan ze niet uit staan :+

Heb nog wel advertenties gezet dat mensen ze gratis op mochten halen, want het waren mooie groene buxussen. Maar geen interesse.. Tja. Dan niet :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:45

Dat je daar je fiets in durft te zetten :p smerig. Het knapt al aardig op nu jullie er flink doorheen gerausd zijn, echt wat verzetten jullie veel werk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:56

Zo lekker aan het rausen geweest weer +:)+

Gingen ze makkelijk uit de grond? Hier hadden we rokende koppelingsplaten destijds bij het met de auto er uit trekken van struiken :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:10

Komen ijzer boeren het niet bij jullie ophalen?
Hier komen ze langs, mogen ze het wel gratis hebben van mij.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:42

Jes schreef:

Wij hebben laatst een oude schuur gesloopt en het ijzer en (klein beetje) koper naar de oud ijzer boer gebracht. Dat bracht nog mooi even 200 euro op. Dus als je behoorlijk wat oud ijzer hebt dan kun je daar nog een leuk zakcentje mee verdienen. Zonde om dat zomaar mee te geven.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 21:47

Hannanas schreef:
Dat je daar je fiets in durft te zetten :p smerig. Het knapt al aardig op nu jullie er flink doorheen gerausd zijn, echt wat verzetten jullie veel werk!

Haha ga het nog wel een beetje schoonmaken natuurlijk :D

pmarena schreef:
Zo lekker aan het rausen geweest weer +:)+

Gingen ze makkelijk uit de grond? Hier hadden we rokende koppelingsplaten destijds bij het met de auto er uit trekken van struiken :=

Ja, het was nu goed te doen! Maar ik denk wel alleen dankzij de enorme droogte. Die zandgrond valt dan gewoon echt uit elkaar.... De laatste paar staan ter hoogte van de waterbak en 1 van de nieuwe grondpinnen die ik nog wel eens bewater met dit droge weer. En die gingen er echt veel lastiger uit!

En flink gerausd inderdaad, voel 'ehm wel nu :+ Maar echt weer wat mooie stappen gemaakt zo!

Jes schreef:

Gratis ben je het hier inderdaad zo kwijt! Hebben we ook al twee keer gedaan. Toen heel erg veel los gaas etc. En toen nog geen aanhanger. Maar denk met wat ik nu heb (o.a twee grote zinken goten) het wel de moeite waard is om het zelf weg te brengen. Er ligt ook nog een enorme hele zware ijzeren pijp (?) over de hele lengte van de oude schuur die plat gaat. Alleen dan moet ik eerst een slijptol hebben/lenen om die in kleinere stukken te maken.

Kymalin schreef:
Wij hebben laatst een oude schuur gesloopt en het ijzer en (klein beetje) koper naar de oud ijzer boer gebracht. Dat bracht nog mooi even 200 euro op. Dus als je behoorlijk wat oud ijzer hebt dan kun je daar nog een leuk zakcentje mee verdienen. Zonde om dat zomaar mee te geven.

Zo dan! €200 is wel echt flink de moeite waard!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:00

Mijn moeder had volgens mij 75 euro bij de ijzerboer en nog een keer een kleiner bedrag. Dat bewaart ze en geeft ze vervolgens uit bij de stort als ze daar puin moeten brengen (helaas niet gratis, tuinafval gelukkig wel).
Ze heeft ook buxussen. Die mogen nog even blijven staan. De 60 meter conifeer is inmiddels wel gekortwiekt (stammen staan nog, daar is een machine voor nodig).

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:12

Enkel een vraag over het duivenhok en omdat ik even niet meer weet of het al gezegd is. Dragen jullie eigenlijk wel mondkapjes? Je kunt namelijk flink ziek worden van die duivenpoep.

Zonde van die buxus. Dat snap ik toch niet, dacht altijd dat het de best verkopende struik was bij het tuincentrum, en gratis wil niemand ze hebben. Ik hou er wel van, als simpele groenblijver.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:42

daffie1986 schreef:
Enkel een vraag over het duivenhok en omdat ik even niet meer weet of het al gezegd is. Dragen jullie eigenlijk wel mondkapjes? Je kunt namelijk flink ziek worden van die duivenpoep.

Zonde van die buxus. Dat snap ik toch niet, dacht altijd dat het de best verkopende struik was bij het tuincentrum, en gratis wil niemand ze hebben. Ik hou er wel van, als simpele groenblijver.

Zo simpel is dat niet meer, met die takkerupsen := :')

*gaat weer in meeleesstand