Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niello schreef:Van de week wezen kijken voor een nieuwe randloze toilet. Volgens de verkoper heb je bij deze toiletten wel kans dat er weleens waterdruppels over de rand komen. Dit ongeacht het merk. Wat zijn jullie ervaringen?
moonsparkle schreef:Ik heb een aantal bedrijven benadert maar allemaal hebben ze minimaal een jaar wachttijd
Zonnebloem92 schreef:moonsparkle schreef:Ik heb een aantal bedrijven benadert maar allemaal hebben ze minimaal een jaar wachttijd
Ow wauw.
In dat geval ben ik wel blij dat we het via de badkamertoko doen, kost wel wat maar dat scheelt wel zelf zoeken en lange wachttijden.
Kaka schreef:moonsparkle schreef:Ik heb een aantal bedrijven benadert maar allemaal hebben ze minimaal een jaar wachttijd
Klinkt bekend hoor, hier ook geen aannemer meer te vinden die dit jaar nog tijd heeft. Hoor ook regelmatig dat zelfs het maken van een offerte niet lukt voor de bouwvak.
Ik ben op zoek naar ervaringen en hoop die hier te vinden. Wij zijn een oude schuur aan het verbouwen tot woning. Mooie rondhouten balken, grote open ruimte, wordt supergaaf. Maar komt wel met wat bouwtechnische uitdagingen. De constructeur heeft aangegeven dat we er beter aan doen geen beton te gebruiken op de verdieping, ivm het gewicht. De aannemer raadt aan tegels niet op iets anders dan beton te plakken ivm de werking van houtbouw en kans op scheurvorming. Stucwerk valt daarmee ook af (plafond wordt afgewerkt met hout). Wij willen echter wel een kleine badkamer op de verdieping, maar wat zijn dan mooie alternatieven qua vloer- en wandafwerking? Een douchebak en glaswand voor de douchecel kun je op maat laten maken (de badkamer komt onder een schuin dak, dus een standaard douchecabine gaat niet passen), daar komen we wel uit. Op de vloer kunnen we linoleum (o.i.d.) gebruiken, dat hebben we ook gepland op de benedenverdieping als alternatief voor een gietvloer (financieel iets aantrekkelijker)
Maar wat gebruiken we op de overige wanden en dan vooral de natte wanden (de droge wanden kunnen we afwerken met hout, dat past bij de rest)? Er zijn verschillende kunststof panelen op de markt. Heeft iemand die hier in zijn badkamer gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen qua verwerking en slijtvastheid?