Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niello

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:54

Dank jullie voor de info mbt de randloze toilets. Graag hoor ik nog welke merken en type's oké zijn.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:25

Als je 2 ronde spiegels wilt zou ik eerst gaan proefkijken in een badkamerzaak. Viel ons heel erg tegen, daarom ook niet gedaan. Nu 1 van 1m doorsnee en dat werkt prima (maar wellicht een iets minder breed badmeubel)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:45

Niello schreef:
Van de week wezen kijken voor een nieuwe randloze toilet. Volgens de verkoper heb je bij deze toiletten wel kans dat er weleens waterdruppels over de rand komen. Dit ongeacht het merk. Wat zijn jullie ervaringen?

Ja, gebeurt hier wel. Het advies is eigenlijk altijd doorspoelen met toiletbril dicht. Dat doe je bij deze dus wel ;-).
Maar spoelkracht is volgens mij ergens nog wel iets in te stellen en hier kan dus verschil in zijn.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:16

Deze week start het tegelen in de badkamer, dit komt op de vloer. De muren houden we strak wit, stuc icm langwerpige Amsterdamse witjes.
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:19

Die zijn ook erg leuk. Met welke meubels en kranen ga je dat combineren?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:08

Echt houten meubel, granieten wasbak en zilveren kranen/douche.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:36

Wil er iemand meedenken? Ik wil eigenlijk een bad en een douche, maar geen idee hoe dat te realiseren is zonder het propvol te maken of zodat het überhaupt past.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is hoe het nu ongeveer is
Afbeelding

Wat ik sowieso graag er in wil hebben is de wasmand en een rek voor handoeken/kleding. Deze zitten nu aan de muur gelijk rechts om de hoek. Ik vind het zo apart dat er ruimte te kort is steeds terwijl er dan in het midden zoveel ruimte is :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:45

Een bad en de douche op de lange zijde naast elkaar past net niet zeker? Zie dat een gemiddeld ligbad 1.80 is, dus dan is er maar 60 over voor de douche. Te weinig...
En een hoekbad met daarnaast de douche op de lange zijde? Achterin bijvoorbeeld? Dan kan je links de wc en rechts een langere wasbak achter de deur, of andersom.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:51

Sowieso hoeft een bad van mij geen 180,maar ik heb al 170 op de foto ingevoerd :') ik zit ook met een raam aan de lange zijde achter in, volgens mij is mijn huidige bad wel iets lager dan het raam, zal dat dan kunnen of is dat met een raam niet handig?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:00

Een raam achter het bad zou voor mij geen probleem zijn.

Linksachter de douche, rechtsachter een hoekbad, links/rechts een wastafel en dan de andere kant de wc. Heb je daar ook nog wel ruimte voor een wasmand. Kan je de deur de andere kant op laten draaien? Dan oogt het ook al wel anders denk ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:10

De deur draait sowieso naar buiten, ik zie dat ik die verkeerd om er om gezet heb. Ik ga straks even kijken naar jullie ideeën. Bedankt. Had trouwens wat bedrijven gemaild en de eerste stuurde terug dat hij vol zit tot en met 2022 := ik hoopte het in de zomer vakantie te kunnen laten doen of in september dat het nog een beetje oke weer is

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:42

Hi, ik lees al een tijdje mee en nu mijn eigen badkamer af is wil ik deze ook met jullie delen :D

We hadden toen we dit huis kochten alleen 2m2 badkamer naast de keuken liggen op de begane grond

Afbeelding

We hebben een grote slaapkamer boven opgedeeld in 2 kamers door een muurtje te bouwen en een kozijn uit te zagen. De rest hebben we laten doen door een 'mannetje' die we via via kende :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al heeft de badkamer rond de 11k gekost. Om dit voor elkaar te krijgen hebben we vooral een beetje slim in proberen te kopen (goed letten op koopjes, de planken laten zagen bij een zagerij en zelf lakken in plaats van kant en klaar ergens kopen enzovoorts)

Al met al zijn we super blij het met resultaat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:54

Mooi zeg zo die wasbak en dat hout Judith

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:17

Zonnebloem92 schreef:
Mooi zeg zo die wasbak en dat hout Judith

Thanks! Dat is ook echt mijn favoriete onderdeel van de badkamer <3 origineel voor een euro of 1500 gezien bij de Hornbach, maar uiteindelijk incl kraan klaar voor een euro of 600 :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:23

Leuk! Is dat gunmetal, die kranen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:04

veerledec schreef:
Leuk! Is dat gunmetal, die kranen?

Ja, dat is inderdaad gunmetal! :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:06

Gaaf zeg JudithGigi!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:33

Ik heb een aantal bedrijven benadert maar allemaal hebben ze minimaal een jaar wachttijd -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:49

moonsparkle schreef:
Ik heb een aantal bedrijven benadert maar allemaal hebben ze minimaal een jaar wachttijd -O-

Ow wauw.
In dat geval ben ik wel blij dat we het via de badkamertoko doen, kost wel wat maar dat scheelt wel zelf zoeken en lange wachttijden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:04

moonsparkle schreef:

Jeetje....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:08

moonsparkle schreef:

Klinkt bekend hoor, hier ook geen aannemer meer te vinden die dit jaar nog tijd heeft. Hoor ook regelmatig dat zelfs het maken van een offerte niet lukt voor de bouwvak.

Ik ben op zoek naar ervaringen en hoop die hier te vinden. Wij zijn een oude schuur aan het verbouwen tot woning. Mooie rondhouten balken, grote open ruimte, wordt supergaaf. Maar komt wel met wat bouwtechnische uitdagingen. De constructeur heeft aangegeven dat we er beter aan doen geen beton te gebruiken op de verdieping, ivm het gewicht. De aannemer raadt aan tegels niet op iets anders dan beton te plakken ivm de werking van houtbouw en kans op scheurvorming. Stucwerk valt daarmee ook af (plafond wordt afgewerkt met hout). Wij willen echter wel een kleine badkamer op de verdieping, maar wat zijn dan mooie alternatieven qua vloer- en wandafwerking? Een douchebak en glaswand voor de douchecel kun je op maat laten maken (de badkamer komt onder een schuin dak, dus een standaard douchecabine gaat niet passen), daar komen we wel uit. Op de vloer kunnen we linoleum (o.i.d.) gebruiken, dat hebben we ook gepland op de benedenverdieping als alternatief voor een gietvloer (financieel iets aantrekkelijker :') )

Maar wat gebruiken we op de overige wanden en dan vooral de natte wanden (de droge wanden kunnen we afwerken met hout, dat past bij de rest)? Er zijn verschillende kunststof panelen op de markt. Heeft iemand die hier in zijn badkamer gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen qua verwerking en slijtvastheid?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:51

Zonnebloem92 schreef:
moonsparkle schreef:

Ow wauw.
In dat geval ben ik wel blij dat we het via de badkamertoko doen, kost wel wat maar dat scheelt wel zelf zoeken en lange wachttijden.

Ook badkamer winkels zaten tussen de reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:53

moonsparkle schreef:
Ook badkamer winkels zaten tussen de reacties

Bizar joh.
Wij hebben begin april akkoord gegeven voor de badkamer, en hij wordt eind augustus geplaatst dus als ik dit zo hoor is dat erg snel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:53

Kaka schreef:
moonsparkle schreef:

Klinkt bekend hoor, hier ook geen aannemer meer te vinden die dit jaar nog tijd heeft. Hoor ook regelmatig dat zelfs het maken van een offerte niet lukt voor de bouwvak.

Ik ben op zoek naar ervaringen en hoop die hier te vinden. Wij zijn een oude schuur aan het verbouwen tot woning. Mooie rondhouten balken, grote open ruimte, wordt supergaaf. Maar komt wel met wat bouwtechnische uitdagingen. De constructeur heeft aangegeven dat we er beter aan doen geen beton te gebruiken op de verdieping, ivm het gewicht. De aannemer raadt aan tegels niet op iets anders dan beton te plakken ivm de werking van houtbouw en kans op scheurvorming. Stucwerk valt daarmee ook af (plafond wordt afgewerkt met hout). Wij willen echter wel een kleine badkamer op de verdieping, maar wat zijn dan mooie alternatieven qua vloer- en wandafwerking? Een douchebak en glaswand voor de douchecel kun je op maat laten maken (de badkamer komt onder een schuin dak, dus een standaard douchecabine gaat niet passen), daar komen we wel uit. Op de vloer kunnen we linoleum (o.i.d.) gebruiken, dat hebben we ook gepland op de benedenverdieping als alternatief voor een gietvloer (financieel iets aantrekkelijker :') )

Maar wat gebruiken we op de overige wanden en dan vooral de natte wanden (de droge wanden kunnen we afwerken met hout, dat past bij de rest)? Er zijn verschillende kunststof panelen op de markt. Heeft iemand die hier in zijn badkamer gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen qua verwerking en slijtvastheid?

OP de wanden zouden tegels toch geen bezwaar moeten zijn? Die worden toch wel vaker op van de stuc platen geplakt?
Kijk anders eens voor vinyl/ pvc. De gelijmde variant. Dat kun je ook in een natte ruimte gebruiken volgens mij. https://www.floorify.com/nl-nl/help/faq ... n-badkamer

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:57

Gewoon gipsplaten met daar tegels op geen optie? Of denk ik dan te simpel?