Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:48

En toch wachten we nog steeds op foto's!! :D
Ben ook gek op dat soort spullen! Van die rood-wit geblokte gordijntjes en van die staldeuren <3 Maar daar moet je huis ook naar zijn. Wij hebben een nieuwbouwwoning in moderne stijl gebouw (helaas...)

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:50

Mijn staldeuren staan nog steeds naast mijn bed ipv er achter ^)
Konden niet de juiste kleur scharnieren vinden :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:51

GC waar denk je dat al mijn meubels vandaan komen dan.... MARKTPLAATS!!

Ik weiger om 600 euro uit te geven voor een kast oid.
Enige wat we straks nieuw kopen is de 3m kloostertafel en de 8 of 10 stoelen die daar bij komen.
Of ik moet toevallig 1 tegen komen op mp maar die kans is klein.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:56

Nou, dan is mijn smaak gewoon heel anders ha ha ha! Ik hou van ouwe troep, het ademt gewoon gezelligheid... en ik hou van donker. Maar goed, dat is ook de reden dat ik straks jullie meningen nodig heb wat de kleur op de muur betreft, ik ben mijn paarse muur helemaal zat en het past ook niet met de meubels die ik nu heb.

Ik werk heel veel, en 's avonds ben ik dan op stal... heb nog geen kans gezien het zó op te ruimen dat jullie ook zien wat de bedoeling is :D Maar ze komen echt!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:59

Is toch niet erg GC, iedereen heeft z'n eigen smaak en stijl en wat jij mooi vind kan een ander afschuwelijk vinden (en andersom).
Ik heb nu ook nog een samenraapsel maar komt ook omdat ik begon met een woon/slaapkamer en het woongedeelte met zwarte meubels (en een houten scheepsluiktafel met koperen banden <3) heb ingericht en het slaapgedeelte met witte meubels.
En nu ik in een appartement woon is er geen plek in de slaapkamer voor alle witte meubels en heb ik om meer opbergruimte te krijgen een grote witte kast bij de Kringloop gekocht zodat ik mijn voorraad en een deel van m'n keukenapparatuur erin kon opbergen.
Gevolg is dat het een beetje een samengeraapt zooitje is nu maar op zich niet lelijk of druk.
Ga nu wel de boel vervangen voor gewaxte grenen meubels, maar dat gaat in fases gebeuren dus het kan best minimaal een jaar duren voor alles vervangen is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:47

BloemBloem schreef:
http://www.parketenlaminaat.nl te Den Haag.

Bloempje, ik wil echt niet vervelend zijn, maar ga het toch
zeggen, early dew en lime gaat hem niet worden hoor, dat vloekt de tent uit :oo :n

Ah daarom vind ik het zo mooi :') Ver buiten mijn budget, maar toch even opgeslagen haha dank je

Jij zegt het ik dacht het :o

madeliefw schreef:
Mooi huis bloempie.

Hier hebben we ook nog niet genoeg lampen. Ik wil links boven de bank nog een moderne wandlamp of een staand lamp links van de bank. Verder hangt er boven onze eettafel nu 1 lamp. Hier heb ik er nog 1 van en deze komen samen boven de eettafel te hangen (hangt nu niet recht erboven). We zijn erg blij met de kleur groen op de muren. Als iemand wil kan ik wel opzoeken welke kleur het is. Het is donkerder en frisser dan early dew. Ik vind dat interieurstylist Femkeido echt mooie ontwerpen maakt. Helaas kan ik dat niet betalen. De echte octo lamp kost 800 euro en deze lamp heb ik bijvoorbeeld voor 100 euro kunnen kopen. De echte Hay tafel is wel nieuw, maar de witte kuipjes zijn van marktplaats.

Een paar vragen:
We willen drie witte stoelen laten staan en drie gekleurde stoelen erbij. Iemand suggesties? Bij de kwantum hebben ze lichtroze stoelen, die lijken me mooi, maar ook de eames replica in een lichte kleur lijkt me mooi. Of juist een stoel in camelkleur, bijvoorbeeld die van zuiver.
Verder hebben we ideeen nodig voor boven de bank. Ik wil daar denk ik rechts een rekje hebben. En dan boven de bank een lange plank welke je met plankdragers van stoermetaal.nl kan ophangen. Maar zou ook wel het stuk muur achter de bank willen verven. Maar alleen achter en boven de bank en niet bij de verwarming aan beide kanten. En ik twijfel om boven de eettafel aan de muur ook nog iets te hangen. Misschien is het zo wel mooi als straks beide lampen hangen.

[img]m/te7buo.jpg[img]
[img]m/JLXFHL.jpg[img]
[img]m/DifdXU.jpg[img]

Mooi huis zeg! Ik zou voor lichtroze of de tint van de muur op de middelste foto gaan voor die stoelen :)
Voor boven de bank, kan ik alleen aan een schilderij denken, ben daar helaas niet zo creatief mee :o

GamblersCup schreef:
Poeh hee, jullie hebben allemaal zoveel geld gestoken in vloeren, muren, verbouwen, meubels... kom ik straks aan met mijn tweedehands meubelhokkie... in ouderwetse stijl, want dat vindt ik zó gezellig... durf straks bijna geen foto's te plaatsen! En dan zijn mijn muren ook nog niet gedaan, en de vloer ook nog niet... :')

Gaat toch alleen om of JIJ het mooi vind! Ik ben benieuwd :D
Woon nu ook al 6 jaar met mijn allegaartjes hoor, langzaam wat meer meubels gekocht en de 2e hands (of 10e hands :') ) vervangen, ben nog niet klaar maar komt wel bij de komende verhuizing. Ik kon pas echt goed een smaak bepalen toen ik al een poosje op mezelf woonde en dingen had kunnen proberen (wat is praktisch), dingen had zien floppen kwa stijl en gewoon veel geprobeerd had :) En, ik had gewoon het geld niet toen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:49

GamblersCup schreef:
Nou, dan is mijn smaak gewoon heel anders ha ha ha! Ik hou van ouwe troep, het ademt gewoon gezelligheid... en ik hou van donker. Maar goed, dat is ook de reden dat ik straks jullie meningen nodig heb wat de kleur op de muur betreft, ik ben mijn paarse muur helemaal zat en het past ook niet met de meubels die ik nu heb.

Ik werk heel veel, en 's avonds ben ik dan op stal... heb nog geen kans gezien het zó op te ruimen dat jullie ook zien wat de bedoeling is :D Maar ze komen echt!

Troost je. Wij zijn ook niet voor het geheel strakke.
Al onze meubels komen van marktplaats ;)
De meeste meubels wil ik mee nemen omdat ik ze gewoon mooi vind.
We hebben een jaar of 8 geleden een keuken gekocht showroom model bij een opkoper en die staat al doet opgeslagen in een schuur. Die hopen we kwijt te kunnen is een boeren woonkeuken, met gele deurtjes zal niemands smaak zijn maar ik vind hem mooi.
Het huis zelf daar zullen we wel de muren gaan stucken enzo en de vloer vind ik wel heel belangrijk gewoon omdat ik hem schoon wil kunnen krijgen.
Maar de meubels intresseeren mij echt niks. Ik vind een combi van landelijk/industrieel en dan een beetje gemend modern en ouderwets gewoon het aller gezelligst. Een huis moet in geleefd worden. Ik kom soms bij mensen en dan s het net of ik in een wachtkamer zit zo clean en wit.
Ik hou overgens wel van een licht huis. Van donker word ik zo somber maar dat is natuurlijk smaak gerelateerd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:22

Madelief, je hond ligt er wel heel relaxed bij! Geweldig.
Ik zag toevallig net in het Karwei blaadje industriele wandrekjes. Heel leuk en misschien een idee voor op je wand?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:26

ClaudiaHS schreef:
Ceetje wij zitten beneden al op beton dus zullen moeten gaan frezen.
Enig idee wat jullie toen dat heeft gekost het aanleggen van vloerverwarming?
Wij hebben een nieuwe ketel sinds vorig jaar maar ook een huis van ruim 350m2.
Badkamers en keuken hebben al vloerverwarming.

Wij hadden ook een betonnen vloer, maar niet geïsoleerd. Dus dan zou je voor de pieren stoken. Ik heb echt geen flauw idee wat het aanleggen en slopen gekost heeft. Dat is op de grote verbouwingshoop gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:30

GamblersCup schreef:
Poeh hee, jullie hebben allemaal zoveel geld gestoken in vloeren, muren, verbouwen, meubels... kom ik straks aan met mijn tweedehands meubelhokkie... in ouderwetse stijl, want dat vindt ik zó gezellig... durf straks bijna geen foto's te plaatsen! En dan zijn mijn muren ook nog niet gedaan, en de vloer ook nog niet... :')

Dat kan toch ook super mooi zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:30

GamblersCup schreef:

Ik heb nog een donker houten smalle boekenkast te koop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:32

karijn schreef:
Madelief, je hond ligt er wel heel relaxed bij! Geweldig.
Ik zag toevallig net in het Karwei blaadje industriele wandrekjes. Heel leuk en misschien een idee voor op je wand?

Ik zag ze net staan! Super tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:36

Zojuist de laatste papieren voor de hypotheek getekend en nu wachten op de officiële overdracht op 2 maart.

Daarna laminaat voor boven uit gaan zoeken en mijn eetkamerset bij Trendhopper telefonisch bevestigd.

Wat vinden jullie van deze lampen?
Afbeelding

Boven deze tafel en stoelen?

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:43

Ik zou denk ik voor zwart staal gaan, wel leuke lampjes!

Wat betreft marktplaats, niks mis mee toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:45

MarjanB schreef:
Ik zou denk ik voor zwart staal gaan, wel leuke lampjes!

Wat betreft marktplaats, niks mis mee toch?

Dat zijn ze wel te maken of te vinden.

Marktplaats is heerlijk. Heel mijn inboedel daar verkocht haha

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:46

Ik vind zelf de lampen iets te open maar ze staan ook heel rommelig boven due spulletjes, in een rustiger ruimte komen ze denk beter tot hun recht ;)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:55

GamblersCup schreef:

Je bent mal GC. Sowieso ben ik blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Onze meubels komen voor een groot deel bij de bouwmarkt vandaan. Dus duur? Nee absoluut niet.
Ik verbaas me er altijd over als mensen, als ze gaan verhuizen, alles nieuw kopen. Daar ben ik a. Te krenterig voor en b. Ik ben okk wel gehecht aan meubels. De witte vakkenkast gaat er overigens donderdag wel uit (weggeefhoek op fb) want vrijdag komen er twee nieuwe kasten (van de Karwei :D ) hout met zwart. Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:08

waxmeltsenzo schreef:
Ik vind zelf de lampen iets te open maar ze staan ook heel rommelig boven due spulletjes, in een rustiger ruimte komen ze denk beter tot hun recht ;)

Je begrijpt dat dat niet mijn spullen zijn maar in de winkel?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:09

Ja dat snap ik. Maar je vraagt wat we vinden van de lampen. Maar ik vind het lastig inschatten zo.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:12

Hebben jullie allemaal ook een paard? Ik kan niet een nieuwe vloer betalen en hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:17

MVasbo schreef:
Hebben jullie allemaal ook een paard? Ik kan niet een nieuwe vloer betalen en hem

Jep! Rijd fanatiek wedstrijden.

Maar heb ook een vriendje en werken beide.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:19

Ceetje_bokt schreef:
GamblersCup schreef:

Je bent mal GC. Sowieso ben ik blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Onze meubels komen voor een groot deel bij de bouwmarkt vandaan. Dus duur? Nee absoluut niet.
Ik verbaas me er altijd over als mensen, als ze gaan verhuizen, alles nieuw kopen. Daar ben ik a. Te krenterig voor en b. Ik ben okk wel gehecht aan meubels. De witte vakkenkast gaat er overigens donderdag wel uit (weggeefhoek op fb) want vrijdag komen er twee nieuwe kasten (van de Karwei :D ) hout met zwart. Ik ben benieuwd.

Wij hebben nu ook veel nieuwe dingen gekocht voor ons nieuwe huurhuis (bank, eettafel, tv meubel, relaxstoel, eetstoelen bijv)
Koop de duurdere dingen wel voor de lange termijn, en het scheelt wel dat ik veel heb kunnen sparen de laatste jaren.
Mijn vriend z'n oude inrichting hebben we verkocht na de verkoop of weg gedaan, die spullen waren wel echt aan vervanging toe :D

En GC, gewoon laten zien. Ben erg benieuwd naar je foto's en inrichting. En uiteindelijk gaat het erom wat jij prettig vind toch? :)

Edit; Vonneke, ik vind ze wel leuk! Vind ze alleen niet helemaal tot zn recht komen in de winkel (idd rommelig met spulletjes eronder en t grijzige plafond).

En hier geen paard, rijd al n tijdje niet meer helaas
Laatst bijgewerkt door Angelaa2 op 07-02-17 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:19

Geen paard meer, helaas.. maar kon het qua tijd ook niet meer redden. Hier beiden een goede fulltime baan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:21

Maar ik denk dat als ik iets moet laten omdat ik een paard had dan ging hij er direct uit!

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:15

Ik heb best veel moeten laten door hem, maar hij geeft mij ook veel geluk. Ik betaal hem wel alleen en alle andere kosten 50%. Blijft dan niet super veel over maar wel genoeg :)