Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:49

Ja doeiii, eigen keuken eerst :P _O-

De mensen die nog moeten bestellen, moeten dat gewoon lekker zelf doen.
Heb ik ook gedaan :P

Had ze eigenlijk liever volgende week of later gehad (als de kastjes echt goed op hun plaats staan) maar durfde het risico niet aan dat er straks ineens iets uitverkocht, uit het assortiment of 3 maanden niet leverbaar is :=

Als het goed is, blijft er weinig over :)

superpony

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 02:29

Maar een miljoen................Dat kan je echt niet kwijt.

Ik kon het nog rekken en afwachten of de zwarte kastjes terug zouden komen, maar dat wordt hem niet. Kan eventueel zelfs nog eerst de gehel badkamer doen en desnoods nog de tuin en nieuwe stal eerst bijv, maar dat geeft ook frustraties en zie die kastjes niet meer komen.

En pas als keuken en badkamer beiden af zijn, kunnen we slopen en dat is toch wel fijn voor de winter.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:40

Wij hebben een Ikea keuken op het oog voor in ons nieuwe huis; Kungsbacka in het antraciet.
Iemand hier ervaring met deze keuken? En zijn bijv vingervlekken heel erg zichtbaar of valt dat mee?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:01

Celinee_ schreef:
Wij hebben een Ikea keuken op het oog voor in ons nieuwe huis; Kungsbacka in het antraciet.
Iemand hier ervaring met deze keuken? En zijn bijv vingervlekken heel erg zichtbaar of valt dat mee?

Geen ervaring mee, maar ik vond dit ook een mooi frontje. Alleen viel het mij op de website op dat er erg slechte recensies over dit betreffende frontje werden gegeven.
Kijk maar eens bij deze recensies:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/kungsbacka ... -20337341/

Overigens heb ik een Ikea keuken gehad waarbij de frontjes afbladderde, maar dit is echt keurig opgelost. Dit bleek een bekend probleem en wij hebben kosteloos nieuwe frontjes en zijpanelen e.d. uit mogen zoeken.

De keuken en frontjes die we toen hadden, zijn enorm goed bevallen!

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:47

Ik kan bovenstaande wel beamen, ik heb deze fronten in de bijkeuken en idd zeer moeilijk schoon te krijgen. Dacht dat het aan mij lag, gelukkig ben ik niet de enige :')

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:01

Ah goed om te weten! Thanks

We hebben nu een wit hoogglans keuken van Ikea, maar daar valt het wonderbaarlijk wel mee met de vingerafdrukken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:25

Wit hoogglans heb ik ook én drie honden. Lapje erover en schoon.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:56

Hier ook de kungsbacka antraciet op het oog maar na veel dingen gelezen te hebben over het moeilijk schoonmaken twijfelen we.

Volgende week heb ik een winkelafspraak is kijken of er meer frontjes zijn die hier mooi zouden staan

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:30

bcd94 schreef:
Hier ook de kungsbacka antraciet op het oog maar na veel dingen gelezen te hebben over het moeilijk schoonmaken twijfelen we.

Volgende week heb ik een winkelafspraak is kijken of er meer frontjes zijn die hier mooi zouden staan

Als je echt helemaal weg bent van die keuken en je hebt nog even de tijd voor de keuken te willen bestellen, zou je kunnen overwegen 1 frontje te kopen en thuis eens te testen. Er is materiaal waar je op een bepaald moment de vingerafdrukken er niet goed meer af krijgt. Dan ga je verschil zien in mat en glanzende plekken en vegen. Ik vind het altijd lastig met reviews. Sommige mensen ´zeuren´ overal om en sommige mensen kijken weer nergens naar. Maar ik las echt meerdere reacties en dan ben ik toch altijd wat huiverig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:11

Het ligt ook aan je licht inval. Bij sommige mensen zie je echt alles en bij sommigen zie je niks, maar dat komt echt door hoe het licht erop komt.

Bij een keukenboer hier hebben ze fronten die geen afdruk geven. Geen idee of ze apart deurtjes leveren voor een Ikea keuken?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:06

Wat jammer om te lezen! -O-

Voor mij stond al een hele tijd vast dat de volgende keuken de Kungsbacka zou worden.

Maar praktisch is voor mij intussen net zo belangrijk, zo niet belangrijker, als/dan mooi.
Ik poets niet graag, maar wil wel dat het schoon en mooi is :D

Balen zeg.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:59

Ik ben vandaag bij ikea geweest en de kungsbacka gaat het voor ons helaas niet worden.
In de winkel waren er veel vegen enz zichtbaar. Ik had mn schoonmaak doekje meegenomen haha maar wat een rot materiaal zeg. Heel jammer want het uiterlijk stond me wel aan.
De lerhythhan zou evt nog een optie zijn dat was wel goed schoon te krijgen maar ik heb het liefst gladde deurtjes zonder patroon erin.
De rest van de frontjes gaan hier niet bij de rest van het huis passen.
Ik heb nog even om erover na te denken gelukkig.
De ikea prijzen staan me wel aan haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:06

LOL, ik zie je al helemaal bezig met je schoonmaakdoekje op de deurtje :D Jammer dat die het niet wordt, maar wel de beste manier m het zeker te weten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:19

bcd94 schreef:
Ik ben vandaag bij ikea geweest en de kungsbacka gaat het voor ons helaas niet worden.
In de winkel waren er veel vegen enz zichtbaar. Ik had mn schoonmaak doekje meegenomen haha maar wat een rot materiaal zeg. Heel jammer want het uiterlijk stond me wel aan.
ha

Briljant _O_ Dat is wel een goede als ik ooit nog een keer voor een nieuwe keuken ga. Beste voorbereiding ooit :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:56

Voor mensen met een donkere keuken die moeilijk schoon te maken is: doekje met afwasmiddel en warm water erover, dan nadrogen met keukenpapier. Dan gaan de vlekken er af. Ze zitten er we weer op na een keer aanraken, maar hey, je hebt schone kastjes voor een half uur :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:00

Zijn er geen gebruikers ervaringen te vinden ergens? Het wordt toch verkocht.

Bij onze vorige creme witte keuken zag je in bepaald licht ook weleens afdrukken, maar wij hadden handvaten en ik probeerde echt die vast te pakken.

Ik vond juist de Ikea kasten erg makkelijk schoonmaken. Mijn moeder heeft een hele dure keuken van een luxe zaak en dat is een drama.
Maar wat ik eerder zei, de goede zaken verkopen ook deurtjes die geen vingerafdrukken laten zien, dus alleen deurtjes kopen zou ook nog kunnen.

Ik denk zelfs dat je er zelf nog wel een laagje op kan doen, zodat je het minder snel ziet of dat er goede trucjes voor zijn. Anders kocht niemand het.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:20

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:20

Geen IKEA, maar komt in de buurt. Ik heb een mat zwarte keuken van de kvik, die is echt eenvoudig schoon te houden. Doekje erover en alle vingerafdrukken en afdrukken van kinderhandjes zijn eraf. En we hebben grepen, dat scheelt aanzienlijk!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:32

SaskiaB schreef:
Geen IKEA, maar komt in de buurt. Ik heb een mat zwarte keuken van de kvik, die is echt eenvoudig schoon te houden. Doekje erover en alle vingerafdrukken en afdrukken van kinderhandjes zijn eraf. En we hebben grepen, dat scheelt aanzienlijk!

Heb jij de Prato of de Bordo? Dat zijn de zwarte keukens die ik zo gauw zie op de site van Kvik.

Hoe bevalt de keuken?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:37

Bordo black
Afbeelding

Hij bevalt goed, maar heb hem pas kort. Zoals je ook ziet aan de afwerking :')
Raambekleding, tegels, koof voor de afzuigkap, wandrek, het komt eraan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:48

Kon de afvoer van de afzuigkap niet in dezelfde hoek door de muur ??

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:55

DubbelFun schreef:
Kon de afvoer van de afzuigkap niet in dezelfde hoek door de muur ??

Helaas niet, ivm de latei.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 02:23

Mooi hoor!

Heb je boven de magnetron en onder de oven? Ik wil die ook boven elkaar, maar weet niet wat handiger is. Ik gebruik de magnetron zelf vrijwel nooit. Hooguit als 2e oven.

Ik vind KVIK niet zo heel duidelijk, of ligt dat aan mij?

Maar ik wil de zwarte houten deurtjes van Ikea en KVIK heeft zo te zien niet die stijl in die kleur.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:23

Boven is heteluchtoven met magnetron en onder een stoomoven. Magnetron gebruiken we eigenlijk alleen om hapjes voor de baby op te warmen.

Ze werken bij kvik, net als bij IKEA, met vaste prijzen per onderdeel.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:24

Die keuken hierboven heb ik ook. Sterkte :+ :')