Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:24

Ik was al eerder bij hem over de vloer geweest he :p en gezien het feit dat dit al een aantal jaar aan de gang is en hij er net een paar maanden woonde voor ik er kwam, is de kans extreem klein xD

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:29

Ik gebruik voor een gezin met 2 kids in een jaar tijd 3.360.. vrijstaande boerderij.... Jouw "huisje" is onze woonkamer. En wij zijn heel zuinig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:31

Volgens mij slaat de meter wat tandjes over of heeft iemand de komma eruitgesloopt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:33

Morganlefay schreef:
Volgens mij slaat de meter wat tandjes over.

Tot zover heb ik het de meter nog niet zien doen. Maar dat er iets niet klopt is duidelijk. Mij lijkt dat er geknoeid is met de meter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:35

lifaya schreef:
Morganlefay schreef:

Tot zover heb ik het de meter nog niet zien doen. Maar dat er iets niet klopt is duidelijk. Mij lijkt dat er geknoeid is met de meter.

Vermoedelijk om een groentetuin te verbloemen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:36

Een erg mooie en dure groentetuin :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:08

lifaya schreef:
Morganlefay schreef:

Dat was voor zover mogelijk een maand geleden al duidelijk dat dat ding niet nauwkeurig werkt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:53

Jeetje wat een gedoe!!

Morgen idd gewoon weer aan de bel hangen! En alles terug laten mailen heb je alles zwart op wit

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:39

TS ik heb ter vergelijking toch maar even mijn meterstandenlijstje er bij gepakt.
Ik geloof dat ik redelijk vergelijkbaar woon. Ik woon in een 2 kamer portiekflat op de bovenste etage. De woning heeft dubbel glas uit het jaar 0, wel een gaskachel, maar die tel ik even niet mee. Ik heb geen energieslurpers in huis. Heb een laptop, een wasmachine die 2x per week draait. En 2 tv's. Allebei klein formaat. In de keuken een combimagnetron die een paar keer per week draait en af en toe gebruik ik het tostiapparaat of een ander keukenapparaat. De woning heeft energielabel G, dus ik heb in de winter af en toe een elektrisch kacheltje gebruikt. Stofzuigen 2 à 3 keer per week ivm mijn konijnen. Verder ben ik weinig thuis, dus de tv staat geen hele dagen aan.

Mijn verbruik aan stroom in de maand mei was 60 kWh.
Als jij een verbruik van 10 kWh per dag hebt, dan moet er wel iets mis zijn.
Laat die ijking alsjeblieft doen, want dit klopt echt niet.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:03

Ik snap dat je terughoudend ben met een ijking ivm mogelijke kosten, maar als je deze cijfers ziet, dat is best schokkend? Ook nu heb je nog een veel te hoog verbruik, ondanks het minimale wat je zou verbruiken. Dat het hoger was in de maanden voor de eindrekening is logisch, dat waren de wintermaanden, dan zit je denk ik wel zo'n beetje op het dubbele qua verbruik. Dus dat zou een verklaring kunnen zijn voor de piek..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 20:05

ik was va 16 december tot 9 januari in amerika en heb dus eigenlijk geen koude winter gehad en verwarming nooit hoog staan.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:13

Maar in de rest van januari, februari, maart, april verbruik je sowieso meer dan in juni/juli, door bv lampen. Het is een gegeven dat je in de maanden meer verbruikt dan in de zomermaanden, en als je meter zodanig op hol is dat ie het 3 dubbele registreert, zal ie in die maanden misschien wel het 6 dubbele hebben geregistreerd....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 20:15

ik werkte vooral avonden en heb meestal maar 1 spaarlamp aan als ik thuis ben. ben ik van huis staat alles uit. ik verbruik nu net zoveel als toen :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:19

heb je een kruipruimte? Misschien dat er daar via een draad wordt afgetapt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:06

lifaya schreef:
ik werkte vooral avonden en heb meestal maar 1 spaarlamp aan als ik thuis ben. ben ik van huis staat alles uit. ik verbruik nu net zoveel als toen :P

Ik wil je niet beledigen maar jij hebt overal een antwoord op waarom dit verbruik niet kan, zorg er morgen voor dat je alle bellen laat rammelen want je kunt hier wel vertellen wat het onmogelijke verbruik is maar je schiet er niets mee op. Wij kunnen je alleen vertellen dat je echt moet gaan ijken, dat heb je al veel te lang op zijn beloop gelaten( mijn mening). Als je zo meteen daar mee om de oren word geslagen door Oxxio dan kun je niet echt een verklaring hiervoor geven behalve dat je de ijking zelf moet betalen al de meter goed blijkt. Daar hebben zij totaal geen boodschap aan, bel morgenochtend direct met de betreffende instantie en zeg erbij dat het echt met spoed moet gebeuren. je kunt dan wel zeggen dat je eerst de rekening wel voldoet om naderhand je geld terug te krijgen, nu, ik wens je daarbij veel sterkte. Er zijn rechtszaken met energie bedrijven gevoerd voor een veel minder bedrag. De zoon waar ik het over had betaalde 15 euro per maand en kreeg zelfs daarvan terug. Kijk wat je leveringskosten per maand zijn (staat op factuur) en tel daar 25 euro per maand bij, dan heb je een redelijk bedrag om van uit te gaan wat jij aan elektra kwijt bent en dan schat ik het nog hoog in. Doe anders op Gaslicht.com een test, dan weet je heel snel wat je maand bedrag zou moeten zijn.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:31

Het verbruik kan ook niet, maar idd elke verklaring wordt van de hand gewezen. Aftappen door de buurman kan niet, want hij is aardig (sommige aardige buurmannen zijn gewoon keiharde criminelen), winter en zomerverbruik is hetzelfde, de meter kan niet doordraaien want dat is je niet opgevallen.

Als een verklaring volgens jou al zo lastig is, moet je nagaan wat een Liander en Oxxio denken.

Maar vind je je huidige verbruik normaal? En zo nee, ben je dan niet bang dat Liander/Oxxio ook de kosten van afgelopen maanden aan je gaan berekenen? Want volgens mij tikt de geldmeter nog steeds aardig aan, ik denk dat die kosten inmiddels al hoger zijn opgelopen dan een ijking.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:34

Ik zou nu inderdaad de ijking meteen aanvragen, morgenochtend meteen als je wakker word. Het is naar dat de kosten nu alleen maar verder oplopen en uiteindelijk ben je dan nog meer kwijt dan je nu misschien kwijt bent. Probeer alles uit te sluiten, anders moet je straks de hele rekening betalen en ben je verder van huis. Heel veel succes ermee meis!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:58

Hey Lifaya,

hier een stille meelezer, wat een ellende zeg...
Ik wil wel iets toevoegen: De veranderingen in je verbruik.
De extreme veranderingen lijken wel te kloppen met een cyclus van een wietplantage.

Om wiet op te kweken wordt er een periode lang (ongeveer een maand of 2) een X aantal uur per dag licht gegeven. Op het moment dat de planten moeten bloeien krijgen ze 24/7 verlichting. Dat verdubbelt dus gerust het stroomverbruik en zou die grote verschillen kunnen verklaren. Het zou me niets verbazen als ze op het moment weer nieuwe plantjes aan het groeien zijn en dat je met een paar weken weer een flinke piek in je verbruik ziet.
Je houdt het goed in de gaten, zie ik, blijf dat vooral doen. Zonder cijfers ben je nergens.
Succes!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 22:14

bigone schreef:
lifaya schreef:

Ik wil je niet beledigen maar jij hebt overal een antwoord op waarom dit verbruik niet kan, zorg er morgen voor dat je alle bellen laat rammelen want je kunt hier wel vertellen wat het onmogelijke verbruik is maar je schiet er niets mee op. Wij kunnen je alleen vertellen dat je echt moet gaan ijken, dat heb je al veel te lang op zijn beloop gelaten( mijn mening). Als je zo meteen daar mee om de oren word geslagen door Oxxio dan kun je niet echt een verklaring hiervoor geven behalve dat je de ijking zelf moet betalen al de meter goed blijkt. Daar hebben zij totaal geen boodschap aan, bel morgenochtend direct met de betreffende instantie en zeg erbij dat het echt met spoed moet gebeuren. je kunt dan wel zeggen dat je eerst de rekening wel voldoet om naderhand je geld terug te krijgen, nu, ik wens je daarbij veel sterkte. Er zijn rechtszaken met energie bedrijven gevoerd voor een veel minder bedrag. De zoon waar ik het over had betaalde 15 euro per maand en kreeg zelfs daarvan terug. Kijk wat je leveringskosten per maand zijn (staat op factuur) en tel daar 25 euro per maand bij, dan heb je een redelijk bedrag om van uit te gaan wat jij aan elektra kwijt bent en dan schat ik het nog hoog in. Doe anders op Gaslicht.com een test, dan weet je heel snel wat je maand bedrag zou moeten zijn.

Ik hoef Niet meer te horen dat ik moet bellen als ik al duidelijk heb aangeven morgen alles af te bellen.. Niet alleen voor jullie duurt dit lang..
Verder klopt het idd dat ca 25 euro realistisch is. Ik betaalde eerst 120 Pm omdat ik liever geld terug kreeg aan het einde van het jaar. Eerste maand betaalde ik 320 omdat ze het automatisch voorschotbedrag hadden uitgerekend voor deze woning. Eigenlijk hadden toen al de bellen moeten rinkelen maar ik ging uit van een simpele fout. Had toen ook gebeld met oxxio dat dit wel heel vreemd was en dit vonden zij ook en hebben het toen naar beneden gedaan.

En ja ik heb overal een antwoord op omdat ik weet hoe ik leef. Logisch.

Mijn buurman woont er een paar maanden langer als ik doe, andere kant een 80+ vrouw en boven mij ook gepensioneerde stellen ;) dit abnormale verbruik speeld nu ca 5 jaar, dus als er word afgetapt zijn het niet mijn directe buren. Simpel as that. Ik weet wat best dat aardige mensen ook crimineel zijn, hell, ik ging er vroeger mee om, maar ik weet zeker dat het niet aan mijn directe buren ligt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:34

Zeg nooit nooit, wij hebben hier in ons stadje een stel gehad van in de 70 dat een plantage in een huisje hadden. Dus leeftijd zegt helemaal niks. Pensioentjes moeten ook aangevuld worden:P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:51

Ik hoorde ook iemand vertellen van een kleinzoon die op zolder van opa en oma aan het hobbyen was en ergens anders in de kelder.
Waren veilige plekken want daar verwachte niemand dat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:23

Buren naast mij hebben net zo een kleine woning als ik heb en ben bij beide binnen geweest voor de rekening. mevrouw naast mij zie ik er niet voor aan om in een wietplantage te slapen :') Buren boven mij, tjah, ben daar niet binnen geweest maar heb er goed contact mee. De mensen verder in mijn straat ken ik niet, maar daar zou het nog best mee mogelijk zijn. Zijn een hoop vage typjes waar ik het iig wel van zou verwachten. Ik hoop gewoon dat het om een kapotte meter gaat. Maar jah, ik sluit niks uit. Dáárom hoop ik nou eindelijk morgen die fraude inspecteur te kunnen spreken. Dat mocht er idd afgetapt worden, dat dit dan word gevonden. Want dan zou dit nog steeds aan de gang zijn gezien mijn nog steeds hoge verbruik.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:26

Je wilt niet weten waar ze 't laten, mijn overbuurman zou je 't ook niet van zeggen, maar toch is 't zo! ;) (nu niet meer, vroeger wel)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:30

Nouja, mijn woning is gewoon klein. Als het niet in de woonkamer is, dan lijkt het mij al onmogelijk. Slaapkamer is 11m2 en met een bed, kast en dressoir is het al vol, heb net een looppad :P

In het huis van mijn ouders heeft ook een wietplantage gezeten, gewoon een normaal gezin. Maar het was een wietplantage van henzelf en eigen gebruik geloof ik, dus geen hennepkwekerij op grote schaal. Bij de verbruiken die ik heb aan kWh zou het toch best om een grote kwekerij moeten gaan lijkt mij? Iig groter als een htk wiet plantage..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:38

Een beetje slimme dealer zorgt dat ze niet de elektriciteit bij de buren vandaan trekken.. En ik durf te wedden dat er genoeg ruimte in de muren is om te rotzooien hier en daar.