Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:57

oh nee dat is flink balen! Enig idee hoe ze dat gemist kunnen hebben?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:49

Ooh oliebol! Ik hoop voor je dat het meevalt

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:43

Wieldop schreef:
Pffff, hier even hard van de roze wolk gedonderd.

Als mijn berekening klopt, heeft onze financieel adviseur een grote, grove fout gemaakt in de berekening van onze hypotheek. Mijn vriend heeft namelijk nog een huis die verkocht moet worden en waarschijnlijk heeft hij de voorwaarden van de oude hypotheek niet goed doorgenomen. We zijn nu bezig om dat natuurlijk allemaal te regelen en af te ronden en toen kwam ik uit op een verschil van duizenden euro's.... Ik hoop zo dat ik iets over het hoofd heb gezien, maar ik ben bang van niet. :n

Wat ontzettend zuur wieldop. Wat betekend dat straks voor jullie nieuwe hypotheek?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:56

Wauw Wieldop dat is nog eens een blunder! 8)7
Wij hebben overigens met veh gebeld inderdaad en zij adviseerden echte oplevering

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:24

Hoop ook zo dat het meevalt, maar zit onwijs in de stress. De hypotheek is al lang getekend en de financieel adviseur heeft er nooit wat over gezegd, dat we rekening moesten houden met zo'n grote schuld. Terwijl hij alle papieren had en alles had moeten berekenen (& ik denk ook had moeten weten).
Waarschijnlijk moeten we dus een extra lening nemen om dat gedeelte te betalen. Wat betekent hogere vaste lasten waar we geen rekening mee hebben gehouden. En ook qua investeringen andere keuzes hadden gemaakt.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:18

wat ontzettend balen wieldop

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:22

Idd echt balen! Had zondagavond zo'n geluksmomentje, dat alles goed liep, we alles goed gepland hadden enz. Enz.
Nu vandaag is heel de voorpret weg. Hoop dat ik me ergens gigantisch verrekend heb..

Over drie weken wel de sleutel.. *\o/*

Iemand had toch morgen de oplevering? Veel plezier alvast en dems donderdag!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:41

Mogelijk zie je iets over het hoofd wieldop. Wij dachten ook dat de adviseur een foutje had gemaakt wat ons heel veel geld ging kosten. Bleek gelukkig achteraf niet het geval. Ik hoop dat het bij jullie ook met een sisser afloopt. Redden jullie het financieel wel? Of hebben jullie nu een finacieel probleem? Ik zou als t fout gegaan is toch kijken of je samen nog een oplossing kunt maken

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:44

Ik hoop dat het mee zal vallen wieldop. Echt zonde dat dit nu de pret drukt van iets wat een hele mooie tijd moet zijn.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:24

De financieel adviseur had aangeven rekening te houden met een mogelijke schuld, maar dat die kans heel klein was dat we die zouden hebben. En laat ik het zo zeggen; dat ik daar me dan wel op voorbereid en erg ruim reken.. De financieel adviseur had alle papieren & had vooraf kunnen berekenen dat daar een vrij groot gat uit zou komen. Ik neem aan dat dat zijn rol is om de financiële zaken uit te zoeken en aan te geven als er een groot gat ontstaat bij de overzetting van een oude naar een nieuwe hypotheek??
We moeten wss een extra lening nemen, omdat we nu ons geld al geïnvesteerd hebben in wat we met hem hadden afgesproken en de schuld te groot is om het geld nu nog even bij elkaar te toveren. We kunnen dat op zich wel aan, maar het is niet iets waar we voor gekozen hadden & als we het wisten hadden bezuinigd op andere uitgaven oa het meerwerk ed, omdat je nu dus veel krapper moet gaan leven dan eigenlijk gewild en dat jarenlang..

Waar hebben jullie trouwens het laminaat vandaan? Weet iemand een goed merk bijv bij de hornbach?
Ik zag laatst vrij duur laminaat in de aanbieding, maar bleek op internet hele slechte reviews te krijgen. Dus ben benieuwd naar ervaringen :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:18

wat een vervelende situatie Wieldop bah! Als je dingen op tijd weet dan kun je daar inderdaad goed rekening mee houden. Op deze manier is dat lastig. Nu word het je opgedrongen heel vervelend.

Qua laminaat geen idee wij hebben PVC van handyfloor met 40% korting.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:35

Wij hadden vandaag vooroplevering. Was weer leuk om in het huis te zijn! Een aardige lijst met opmerkingen ingevuld van oa vochtplekjes, beschadigingen op de trap en gaatjes in de muren. Maar tot nu toe is alles zo fijn verlopen dat ik verwacht dat dit netjes is opgelost bij de echte oplevering.

Wieldop wij hebben laminaat van Balterio, gekocht bij de Bouwie een soort outlet. Precies hetzelfde laminaat in een andere zaak gezien waar het 7 euro duurder was. Scheelt toch een boel zo!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:23

7 euro per m2 tikt wel aan ja jeetje

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:32

M'n vriend heeft het net gekocht incl ondervloer en kreeg nog eens 65 euro korting zodat het een mooi rond bedrag was :Y) Prima service bij die zaak!
Plinten doen we later en voor boven hebben we alvast vinyl besteld

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:34

Ik ga daar is kijken, thanks!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:20

De eerste 6 woningen zijn opgeleverd bij ons project. Ik ben zo stik jaloers :-( ik heb nog niet eens een brief gehad over de oplevering

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:38

Even een hele andere vraag. Wij zijn er nog niet over uit of we een recirculatiekap of afzuigkap willen in de keuken. Recirculatie zit al in het huis dus dat is een voordeel en een nadeel van de afzuigkap is dat er een (waarschijnlijk lelijke) buis naar buiten moet. Maar ik lees dus ook verschillende dingen over Recirculatie. Bijvoorbeeld dat het minder goed zou werken en dat de filters vaak vervangen moeten worden en dat die ook aardig prijzig zijn.

Hebben jullie adviezen of ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:07

Nooit aan recirculatie begingen tenzij echt niet anders kan.
Grootste nadeel is bij recirculatie dat ook al die vochtig kook lucht in je huis blijft hangen.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:37

Wij hebben gekozen voor een afzuigkap naar buiten. Je moet anders namelijk een duurdere afzuigkap nemen die goed zuigt, maar je merkt dan alsnog dat het resultaat minder is.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:35

Voor ons was de keus simpel wij wilde perse de afzuiging naar buiten en hebben dus een gevel doorvoer laten maken. Anders hou je die kook lucht in huis.

Zijn er hier bokkers bekent met linomat?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

Wij wilden het ook zeker naar buiten. Zodat er geen luchtjes door het huis verspreid worden. Want ook al zeggen ze dat het niet gebeurd, maar 100% kan gewoon niet !!

Oooohh ik snap je helemaal malih, ik zou daar ook stik jaloers op zijn!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:16

Een goede recirculatie is niks mis mee hoor! Wel op tijd je filters vervangen. Ik kook straks op een eiland en krijg zo'n afzuiglift uit het aanrecht!

Bij mij zijn ze nu ook eindelijk begonnen ik heb nou een gat in de grond haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:58

Wij hebben ook zo"n afzuig systeem overwogen van uit het aanrecht. Alleen ervaring leert ons dat de voorste pannen dan niet voldoende worden afgezogen omdat de zuigkracht van zo'n afzuig apparaat toch minder sterk blijkt te zijn.

Wel jammer daardoor hebben we het e.a aan de keuken moeten aanpassen. Het kon wel als je een ander type kookplaat nam. Maar dat wilde we dan weer niet :-p

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:04

Bedankt allemaal. We gaan er even over nadenken, maar waarschijnlijk wordt het dan een afzuigkap.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:58

Wij hebben vandaag onze kijkdag gehad !! Super super super leuk, sommige ruimtes leken groter en sommige iets kleiner. Ik zal even kijken voor een foto erop vanavond.