[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:25

zerena schreef:
_MelloW_ schreef:
Wij hebben gisteren offertegesprek gehad, alles ingevuld, word nu opgestuurd. Wat ik wel apart vind is dat de 1% k.k. Die je zelf moet financieren hoger is bij een laag bedrag dan wanneer je een hogere hypotheek "neemt". Ik ben benieuwd hoe het in 2018 komt als je de gehele k.k. Zelf moet betalen ;-) (105 % van de koopsom kun je nu financieren)

Hangt er ook een beetje vanaf waar je je hypotheek afsluit.
Voor zover ik het nu bekeken heb, zou ik bij de hypotheker een behoorlijk bedrag zelf bij moeten leggen.
Als ik naar mijn eigen bank ga, hoef ik niks zelf bij te leggen.
Volgens mijn adviseur hangt het er ook vanaf op welk bedrag je huis gataxeerd is.

Dat klopt, alleen bij hypotheker kun je weer meer dan bij de bank. Ach ja, we zien het allemaal wel. Ben blij als alles straks rond is, alleen dan nog verhuizen... -O-

Zerena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:02

Ja maar ik hoef niet aan mijn max te zitten qua hypotheek dus voor mij maakt dat weer niet uit ;)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:29

Nee idd, wij hebben iets andere prijsklasse ;-)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:05

Ik geloof niet dat het wat word. Meneer wil een zolder tjah dan moet je niet bij een huis gaan kijken met een plat dak

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:14

appiesjappie schreef:
Ik geloof niet dat het wat word. Meneer wil een zolder tjah dan moet je niet bij een huis gaan kijken met een plat dak

Haha wat een logica hebben sommige mensen. Of had die verwacht er een zolder op te zetten ;)

Hier een spannende en dubbele dag. Om kwart over drie naar de notaris!! Tekenen voor ons droomhuis een nieuwe start. Jammer genoeg niet meer met zijn Vieren :( net van de week gehoord dat kindje in mijn buik niet meer leeft! Ga er dus met een heel dubbel gevoel in vandaag. Ene kant heel blij en dolgelukkig andere kant ook heel verdrietig!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:15

Wat een vervelend nieuws Themba... Heel veel sterkte....
Wel moeilijk op te brengen lijkt mij. Nu zou je willen genieten van je nieuwe woning, maar toch voel je je helemaal niet blij :(:)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:16

Wat verdrietig themba. Sterkte!

Vanmiddag komt er een man kijken die eerder al 3 badkamers heeft gedaan bij mijn ouders. Ik hoop dat hij het een en ander kan komen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:28

Sterkte Thema, dat is naar nieuws :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:29

Wat heftig Themba :(:)
Sterkte vandaag. En toch ook wel succes, want inderdaad, dit is ook wel spannend en leuk.
Dubbel :(:)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:04

Themba, heel veel sterkte. :(:)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:12

Jemig Themba :(:) Wat ontzettend triest..... Sterkte :\
Succes vanmiddag.

appiesjappie..... Had die man het IQ van een garnaal?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:42

Themba, heel veel sterkte gewenst, kan we voorstellen dat het allemaal een bak meer moeite kost momenteel :(:)

hier twijfels over wel of niet bij een huis gaan kijken...
vrijstaande woning op 580 m2, maar wel een paar issues , staat nu krap 2 jaar te koop, voor de verkoop is het huis even strak in de verf gezet en de gestuct aan de buitenzijde
de plakkaten stuc zijn er inmiddels wel weer goed van af gekomen :=
dus er is iets mis, verzakt het huis?(staat er al wel een 100 jaar, dus zou inmiddels toch wel klaar moeten zijn met zakken dacht ik zo )
of is het een spouwmuuranker dingetje?
dat laatste is op te lossen, dat eerste is wat minder handig,
verder moet er sowieso nieuw sanitair in , nieuwe cv en de bedrading nakijken natuurlijk
prijs is erg okay, maar een bod zou nog steeds een 25 onder de vp zijn .
in de omschrijving staat heel leuk "ook geschikt als bouwkavel" ik vermoed dat het alleen geschitk is als, als je even pech hebt.

maar een ander veel groter probleem is, zodra de A27 hier aangepakt gaat worden, is er een grote kans dat de provinciale weg hier in 2 gesplitst gaat worden, hoe het nu ligt zou dan tot de laatste toegang tot ons dorp puur voor bestemmingsverkeer zijn , en een nieuw deel wat op dat punt zou moeten gaan aansluiten voor het verkeer wat naar de achterliggende dorpen in de polder zou gaan en het water over richting gelderland(zaltbommel die kant op)
dat nieuwe stuk zou vrij dicht langs dat huis kunnen gaan lopen, maar zekerheid daar over is er voorlopig nog niet :n lang leve de besluiteloosheid van de overheid op drie niveaus...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:46

ach Themba, wat sneu, veel sterkte!!

lastig Sonja, kan lang duren voor er duidelijkheid is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:00

nou, dat is een beetje het probleem idd,
ik bedoel, stel dat de problemen met de gevel zo simpel zijn als "nieuwe spouwankers er in laten zetten en het huis is weer constructietechnisch op orde" dan is het op zich echt wel ene optie :j
maar als er dan met een jaar of vijf bijvoorbeeld opeens ene provinciale weg naast je huis ligt...
dan word je er alsnog niet blij van :n
ga er nog eens een week op broeden denk ik ;) wie weet is het inene verkocht, dan heeft het probleem zichzelf opgelost.
hoewel ik niet echt een verkoop verwacht bij dat huis, staat al 2 jaar voor hetzelfde geld te koop

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:08

Dan verwacht je niet binnen een week verkoop nee :Y)
Wel even goed overwegen inderdaad, voor hetzelfde geldt heb je ineens een hele andere omgeving.

Gisteren de hal verder gewit, ziet er fris uit, ik word er wel erg vrolijk van :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:11

ik ga eerst maar weer eens alle eventuele plannen omtrent de verbreding van de A27 en onze provinciale weg er weer eens bij zoeken :+

ik moet hier eigenlijk nog steeds het trapgat nog een laag wit geven, maar geloof dat we hier helemaal niks meer doen :+
mag de volgende huurder lekker zelf doen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:23

Themba heel veel sterkte!!
Lijkt mij dat je nu toch met een heel ander beeld naar het huis kijkt.

Sonja, erg dubbel.
Kan een "buitenkansje" zijn, of een grote domper als die weg er toch komt.

Dames kunnen jullie me een beetje helpen over het hoe en wat met een bouwdeppot?
Kan je het weer aflossen als je toch niet zoveel gebruikt als verwacht?
Betaal je er ook gewoon rente over en is het ook aftrekbaar?
Ik heb er echt de ballen verstand van :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:21

even van de abn site ;)
https://www.abnamro.nl/nl/prive/hypothe ... index.html

maar die rente is niet bij iedere hypotheekverstrekker hetzelde, bij de 1 is de rente die je krijgt over bouwdepot een procent lager dan de rente die je betaald over de hypotheek, maar het geld wat je uiteindelijk niet uitgeeft gaat terug de hypotheek in waardoor die dus acuut een X bedrag lager word.

rabo heeft 1% minder rente op bouwdepot dan dat je betaald over de hypotheek, maar daar gaat overig geld ook weer de hypotheek in als aflossing.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:55

Themba, wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte!

Appiesjappie, enorm knudde zeg, dat had hij ook wel even van tevoren kunnen bedenken. Zo hebben wij dat ook gehad met kijkers, waren dolenthousiast, maar het grote nadeel was dat er geen lift in het appartementencomplex zit. Dat soort dingen zijn gewoon op Funda na te lezen hoor... En anders informeer je daar toch naar bij een makelaar voordat je een bezichtiging gaat inplannen? _-:(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:13

Themba schreef:
appiesjappie schreef:

Haha wat een logica hebben sommige mensen. Of had die verwacht er een zolder op te zetten ;)

Hier een spannende en dubbele dag. Om kwart over drie naar de notaris!! Tekenen voor ons droomhuis een nieuwe start. Jammer genoeg niet meer met zijn Vieren :( net van de week gehoord dat kindje in mijn buik niet meer leeft! Ga er dus met een heel dubbel gevoel in vandaag. Ene kant heel blij en dolgelukkig andere kant ook heel verdrietig!

Och jeetje Wat heftig Themba veel sterkte.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:15

Fiebie schreef:
Jemig Themba :(:) Wat ontzettend triest..... Sterkte :\
Succes vanmiddag.

appiesjappie..... Had die man het IQ van een garnaal?

Inderdaad Fiebie!! Oooh wat baalde ik! Eindelijk kijkers en wil hij een zolder!! Als je dat wil informeer je toch als je het niet zeker weet!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:15

Precies wat ik dacht appiesjappie :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:18

Georgette schreef:
Themba, wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte!

Appiesjappie, enorm knudde zeg, dat had hij ook wel even van tevoren kunnen bedenken. Zo hebben wij dat ook gehad met kijkers, waren dolenthousiast, maar het grote nadeel was dat er geen lift in het appartementencomplex zit. Dat soort dingen zijn gewoon op Funda na te lezen hoor... En anders informeer je daar toch naar bij een makelaar voordat je een bezichtiging gaat inplannen? _-:(

Inderdaad!!! Oooh ik zag het kaartje liggen met het commentaar ik dacht echt van wat is dit nou weer voor een opmerking!!! Nou hopen dat het eerste stelletje ons huisje maar accepteren zoals hij is en denken ach we kunnen er wel een stuk aanbouwen hahah. We kunnen in ieder geval 2 auto's op de dam zetten wat ze zo graag willen.... pff anders word het weer wachten op kijkers!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:20

Echt heel irritant dit soort dingen, heb je eindelijk weer een soort van opleving omdat je 2 kijkers krijgt, komt er dit soort onzin uit.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:33

Inderdaad!! Helemaal blij, als een gek poetsen in huis, in spanning zitten als ze in je huis zijn, de spanning om weer naar huis te gaan en het kaartje te lezen van wat vinden ze van ons huis!!