Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:55

Dimple, valt denk wel mee ... iig bij ons zie je steeds meer van die plastic afvalzakken staan langs de weg als ze die komen ophalen. En ook vaak mensen die het in de containers gooien. Bij m'n ouders gaat alle plastic afval in die zakken (t/m de tussenleggers van de vleeswaren). Hier in Belgie ook geen statiegeld, maar wel PMD (plastic, metaal en drankkartons) en bijna iedereen verzamelt dat ook apart in. Ik doe het niet, omdat ik maar ruimte heb voor 1 afvalbak op kot en voor een blikje tomatenpuree ga ik niet helemaal naar beneden en buiten om die in de plastic zak te gooien. Op mijn vorige kot had ik er wel ruimte voor en daar deed ik dat wel netjes apart inzamelen.

Voordeel als ik hier een echt merk cola/ice tea koop ik de flessen in NL kan inleveren en er statiegeld op terug krijg :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:58

Nou hier is het lastig hoor. Als ze zeggen dat ze komen voor het plastic zijn ze er niet. Ligt het niet klaar dan komen ze wel. Soms ligt het er dagen. Vind dat niet kunnen. Dus ik ben er niet zo fanatiek mee als ik zou moeten.
Zal het eens vragen bij de gemeente.

Nu weer on topic :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:58

er zijn al veel gemeentes die volgens mij naast de groene en grijze (en papier?) container ook een container voor plastic hebben voor bij de mensen thuis. Denk dat dat de oplossing is. Zo'n colafles wil je toch niet in je prullenbak lijkt me. Veel te groot. Dus als je dan toch naar je containers moet lopen is het een kleine moeite om het in de oranje (plastic) te gooien dan in de grijze.

manzano

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:59

Maar het ging me er meer om dat ik statiegeld zo'n wassen neus vind in de zin dat je er mee bespaart. Je hebt het eerst zelf betaald :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:05

Ja alleen voor mij is het besparen ... omdat ik het hier niet betaal en je bepaalde flessen in NL wel gewoon kan inleveren. En aangezien ik daar toch elk weekend ben :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:09

idinn schreef:
Ja alleen voor mij is het besparen ... omdat ik het hier niet betaal en je bepaalde flessen in NL wel gewoon kan inleveren. En aangezien ik daar toch elk weekend ben :+

Ja ok....... je hebt uitzonderingen :P
Maar ik ken mensen die serieus statiegeld flessen sparen omdat het zo lekker scheelt in de kosten :') :))

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:11

Dat meen je niet MZ. _O- _O-

Wil ik zuurkool maken,.............over de datum. Domme doos dat ik ben. Nu maar zelf een schoteltje in elkaar flansen met overgebleven groente. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:12

Dimple schreef:
Dat meen je niet MZ. _O- _O-

Wil ik zuurkool maken,.............over de datum. Domme doos dat ik ben. Nu maar zelf een schoteltje in elkaar flansen met overgebleven groente. :=

Ach gewoon eten, t is toch al zuur! :')

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:37

manzano schreef:
Maar het ging me er meer om dat ik statiegeld zo'n wassen neus vind in de zin dat je er mee bespaart. Je hebt het eerst zelf betaald :')

Een besparing is het idd niet. Maar voor ons heel handig als er weer eens iets onverwachts tussendoor gefietst komt :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:51

Ik las hier iets over afval. Wij betalen nu nog eens extra per leging van de grijze container. Zo stimuleren ze dat je afval gaat scheiden.

Ik ben egr benieuwd Sammy hoe dat 'wereldgerecht' van de Lidl is, zag hem in de folder staan. Dus let me know :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:53

Ik wil altijd zo snel mogelijk van de lege flessen af, scheelt weer troep in huis... En inderdaad het levert helemaal niets op. Zuiniger is t om gewoon water en thee te drinken :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:56

Ach, wij zien de flessen als een tegoedbon. De frisdrank willen we toch al hebben, je betaald de prijs, net als bij elk ander artikel en als je de verpakking weer inlevert krijg je geld. Mooi toch? Zou van mij wel bij meer artikelen zo mogen zijn :D Ik vind het altijd weer lekker als ik bij de kassa sta en ik heb een bonnetje waardoor we weer wat "korting" krijgen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:27

Ik zag hier bij ons bij de Aldi nu ook Coca Cola staan. Geen idee of het goedkoper is, of hetzelfde smaakt. Wij drinken geen Cola, maar verbaasde me er wel over!!

Wij hebben hier nog wat lege kratten bier staan van een verjaardag! Altijd fijn om weer in te leveren!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:34

Bij de aldi staat sinds kort inderdaad echte coca cola, was me ook al opgevallen. Volgens mij niet goedkoper dan in de normale supermarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:50

_bloempje_ schreef:
Ik las hier iets over afval. Wij betalen nu nog eens extra per leging van de grijze container. Zo stimuleren ze dat je afval gaat scheiden.

Hier (najah bij m'n ouders) hadden ze het er ook over inderdaad, maar dan om op gewicht te laten betalen. Op zich prima, maar dan wil m'n pa wel een slot op de container :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:01

Dimple schreef:
Omdat je plastic toch apart moet afvoeren bedoel je? Ben bang dat als ze het afschaffen op plastic flessen iedereen het gewoon bij vuilnis kiept, toch?

Ben je ziek MZ? Wat heb je?

ik kijk hier wel uit om plastic in de gewone kliko te doen := je betaalt hier per keer aan straat zetten een bedrag...nu gaat ie 1 keer per maand aan straat, maar ook om de week drie van die grote zakken plastic , als ik die in de kliko doe dan moet ie om de week aan straat als ik het al red :+
gelukkig komen ze hier het plastic gewoon ophalen , pakken, blik en glas breng ik eens in de week of om de week zelf weg met het boodschappen doen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:04

joyce2 schreef:
Ach, wij zien de flessen als een tegoedbon. De frisdrank willen we toch al hebben, je betaald de prijs, net als bij elk ander artikel en als je de verpakking weer inlevert krijg je geld. Mooi toch? Zou van mij wel bij meer artikelen zo mogen zijn :D Ik vind het altijd weer lekker als ik bij de kassa sta en ik heb een bonnetje waardoor we weer wat "korting" krijgen.

In de prijs zit het statiegeld niet. Dat komt er nog bovenop als apart bedrag. Dus het is niet net als elk product.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:08

Over het brood:
Het boek 100% gifvrij is erg interresant en daar staat in dat zuurdesem toch echt het gezondst is met goede uitleg erbij

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:32

Als ik heeeeel eerlijk ben kan ik me om dat soort dingen totaal niet druk maken :o
Net zoiets als E-nummers enzo :o

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:33

Wij hebben omdat we in een boven woning wonen, een ondergrondse container waar we met een pasje de zakken in kwijt kunnen. Per keer dat ie open gaat, betalen we €1,- Hier wordt dus ook goed gebruik gemaakt van de plastic heroes zakken!
Oud papier wordt ook apart gehouden, en ben pas aan het glas begonnen om dat eruit te houden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:35

Ben ik ook niet mee bezig anders eet ik niks meer :D

Ik let wel op zo min mogelijk suiker te eten. Ook vanwege mijn astma, maar voor de rest sta ik er maar niet teveel bij stil. Anders word ik nog gekker dan ik al ben :o :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:37

Dat heb ik dus ook, ik woon hier in Antwerpen al best dichtbij de ring, m'n ouders wonen praktisch onder de rook van Rotterdam. Dan maakt het ook niet zo uit wat ik in mijn eten nog binnen krijg. Ik let er alleen op dat ik zwart verkoolde dingen niet opeet. Maar goed, dat is ook gewoon niet lekker. Verder eet ik qua brood gewoon wat ik lekker vind en niet wat het gezondst is. Gezond daar heb ik groente en fruit voor :+

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:44

Owh maar ik eet ook geen zuurdesem hoor...
Let wel op zo min mogelijk E nummers

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:00

manzano schreef:
Gister op TLC (je moet wat als je ziek bent) zitten kijken naar couponing..... Das echt bizar!!!! Voor 1900 kopen en alles gratis mee

Dat heb ik laatst ook gezien ...dat is een sport op zich :=
Laatst schoot iemand in de stress omdat ze 2 $ moest betalen voor 5 volle winkelwagens .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:09

manzano schreef:
Als ik heeeeel eerlijk ben kan ik me om dat soort dingen totaal niet druk maken :o
Net zoiets als E-nummers enzo :o

helaas moet ik wel ...anders ben ik een stuiterend labiel projectiel := :+
bepaalde kleurstoffen moet ik echt mee oppassen, suikers, en nog wat zaken anders gaat het niet goedkomen niet :')

wetenschappelijk onderzoek naar de werking van kleurstoffen bij adhd-ers is wat mij betreft overbodig...van geel ga ik keihard :):)