Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:23

Idinn, hier is dat dus altijd en de hele winkel :') er waren er trouwens wel drie aan het bestellen :+
Zo, hier staat een grote pot zuurvlees te pruttelen!

Dinsdag naar de diëtiste voor het eerst, dus ik ben erg benieuwd. Zal ook wel impact hebben op mijn koopgedrag :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:31

Mijn vriendje gaat zo de halve kruidvat kopen zodat ik nog een week met goed fatsoen kan werken tussen het niezen, hoesten (seabert is er niks bij) en ziek zijn door. Kost een hoop geld zag ik al online....

Ik vind het niet erg als er wat lege schappen zijn en er wordt hard gewerkt, ik vind het wel erg als er dingen niet goed zijn en ze staan te lummelen....

gisteren was ik even bij de hema en daar stond een lange rij die niet bepaald snel korter werd.... ok als er maar 1 meisje is vind ik dit prima, maar er stonden nog 3 tuthola's bij de kassa te prutsen?! Daar zeg ik dan wel wat van!

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:15

Oh vervelend he als je je zo voelt.. Goed je rust nemen is ook belangrijk ;)

Wij hebben de boodschappen voor heel de week weer binnen, maar moest ook wat kado'tjes halen etc, dus er was toch gauw al weer 50 euro door heen... Ben benieuwd hoe de rest van de weken gaat verlopen!

Even hier spammen; iemand op zoek naar lief veulentje? Zie m'n onderschift! :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:30

Ik heb ook weer een goede daad verricht. Had nog een pakje kipreepjes in de vriezer.. Wilde het zelf niet meer omdat ik dat liever bij de slager haal dus heb het net aan de katten gegeven! Ze hebben zitten smullen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:32

Haha, vis blieven ze niet, maar kipreepjes weer wel :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:27

Mootje schreef:
Haha, vis blieven ze niet, maar kipreepjes weer wel :D

2 van de 4 :+
Heb mn grootste al voor gek verklaard. Normaal eet ie het zo op en nu moest ie het weer niet.. Op de vraag " ben jij nou een kat of niet?" had ie geen antwoord!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:20

Hier ook een veulen voor een nieuwe baas, super mooi/leuk/lief en knap :D zie onderschrift.

Boodschappen gaat hartstikke goed, 30 euro Lidl, 17 euro Deka en voor de hele week warmeten binnen.
Misschien nog wat brood en dan blijft er nog wel wat over voor wat lekkers: kids hebben herfst vakantie.

Wij eten deze week(begin bij vrijdag, pindag):

Vrijdag uit eten i.v.m. verjaardag zoon
Zaterdag Fajita
Zondag eten bij oma
Maandag: stoofperen, aardappel, worstje
Dinsdag: Rijst met cashewnoten, Chevapcici, sla, doperwtjes
Woendag: Frites, broccoli,snack (eigen frituur)
Donderdag: Spinazie met ei, aardappel, wittebonen/tomatensaus, vlees(kiezen uit de vriezer)

Stoofperen heb ik gekregen, een hele tas vol. Vandaag alles geschild en gekookt, gaat in porties in de vriezer. :9

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:47

Ik was net bij de AH 46 euro kwijt. Maar daarvan was 18,- aan wijn.
Dus 28 euro voor 5 dagen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:01

Ik las vandaag in Libelle dat er een site is met recepten gebaseerd op de folders van de grote supermarkten. Alleen ben vergeten hoe de site heet. Iemand hier die die site kent?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:07

Yenom? Hier heb ik verschillende keren kleinere boodschappeen gedaan, tot nu toe 58 euro voor 4 personen uitgegeven. Komt vast nog wat bij, onze week duurt tm woensdag. Morgen nog macaroni met kaassaus en ernaast doperwtjes en een gehaktballetje, dinsdag pompoentaart met geitenkaas en voor woensdag zal ik moeten improviseren.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:56

Citaat:
Ik las vandaag in Libelle dat er een site is met recepten gebaseerd op de folders van de grote supermarkten. Alleen ben vergeten hoe de site heet. Iemand hier die die site kent?

Die is hier al vaak genoemd.
http://www.robsbudgetmenus.nl Hij geeft veel leuke bespaartips ook.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:18

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:29

Mootje, geweldig :D ik ben geneigd het te kopen :j
hou wel van dat soort boeken, al is het maar voor de heb :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:30

Ik had vorige week maandag voor 40 euro boodschappen gedaan.
Daar zat ook een bus shag bij om sigaretten te draaien van 17 euro.
En ik heb het gered. Maak normaal wel meer op.

Als het goed is ga ik vanavond weer boodschappen doen en dan zal ik mijn bonnetje wel eens plaatsen. Misschien dat mensen daar nog tips voor hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:03

Wij waren uiteindelijk met z'n tweeen 74 kwijt incl sigaretten en gel voor mn vriend. Ik had hem 30 euro gegeven voor de dagen dat hij niet mee wilde eten.. dat was na 3 dagen al op... echt bizar haha! Weet nog steeds niet hoe hij dat voor elkaar kreeg..echt een gat in zijn hand volgens mij. Ik was 20 kwijt voor een hele week!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:03

Mannen en goedkoop boodschappen doen gaat ook maar zelden goed hihi

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:11

Ik heb gisteren week boodschappen gedaan voor 64 euro. Ben alleen WC papier en hondenbrokken vergeten :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:12

Eet hij dan buiten de deur Inge? Bij de pomp een broodje voor lunch en een avond Mac en je bent de helft van dat geld al zeker kwijt. Bizar ook, maar mannen hebben niet altijd een creatief brein en gemakzuchtig aangelegd.
Ik ga zo ook nog ff boodschappen doen. Straks ff lijstje maken maar..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:14

Lunch en dergelijke die mijn vriend niet van huis meeneemt, betaalt hij van zijn eigen rekening en niet van de gezamenlijke.... voor mij geldt hetzelfde maar ik kan niet buiten mn werk lunchen en ook weinig kopen op het werk dus altijd van huis wat mee. Als ik eten vergeet mee te nemen stuur ik leerlingen naar de AH voor een lunch :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:21

Echt he.. ik ga vanmiddag weer naar de winkel. Mijn lijstje is alweer langer dus.. ach ik ga vanaf volgende week weer meer uren maken dus dan hebben we gelijk 70 euro meer pw..

@Bienotje Hij wil nog weleens wat kleine dingen halen en ja dan gaat het hard.. en die rot sigaretten natuurlijk.. ik weet ook echt niet waar hij het allemaal aan uit geeft.. volgens mij compleet zinloze dingen haha! Heb wel besloten om iets soepeler te gaan zijn met het geld.. we hebben nu nooit wat lekkers in huis :o Zoals mn vriend ongeveer dagelijks zegt: je slaat door met je besparen. Maarja aangezien hij niks over houdt na 1,5 week van het salaris en ik nog een paard en de rest van de rekeningen ga krijgen... ik vind het maar eng haha.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:32

Wat jij hierboven ook zegt ingedebruin het geld vliegt je portemonnee uit. paard, huis, auto, verzekeringen en dan blijft er nauwelijks wat over!

Ik ook net boodschappen gedaan, was 42 euro kwijt in totaal en het is de bedoeling dat we het hier heel de week mee doen.
Vriendlief neemt 10 boterhammen per dag mee naar zijn werk, dus het beleg gaat ook altijd snel en haal ik dan ook bij de Liddl.
Brood ( volkoren ) bij de plus in de aanbieding, tweede halve prijs. Dus nu 4 broden in de vriezer gegooid en dat kost in totaal 3 euro.

Vergeleken met eerst, doen we nu heel goedkoop boodschappen. Gelukkig maar!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:53

_bloempje_ schreef:
Wat jij hierboven ook zegt ingedebruin het geld vliegt je portemonnee uit. paard, huis, auto, verzekeringen en dan blijft er nauwelijks wat over!

Ik ook net boodschappen gedaan, was 42 euro kwijt in totaal en het is de bedoeling dat we het hier heel de week mee doen.
Vriendlief neemt 10 boterhammen per dag mee naar zijn werk, dus het beleg gaat ook altijd snel en haal ik dan ook bij de Liddl.
Brood ( volkoren ) bij de plus in de aanbieding, tweede halve prijs. Dus nu 4 broden in de vriezer gegooid en dat kost in totaal 3 euro.

Vergeleken met eerst, doen we nu heel goedkoop boodschappen. Gelukkig maar!

Klopt! En als ik dan geld over heb komt er weer wat tussen zoals bijv een castratie van de katten oid... Dus dan is het weer 70 euro extra de deur uit! Ik ben van mening dat als je dieren hebt (1 paard, 2 katten) en er gebeurd iets.. dat je daar een spaarpotje voor moet hebben. Daar doe ik het vooral voor. Mn vriend is meer van.. dat zien we dan wel. Dat botst dus nog weleens :P

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:58

Beterschap marley !
Ik ga zo eens naar de winkel, denk dat ik naar de lidl ga ipv aldi.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:39

DebGizmo schreef:
Mannen en goedkoop boodschappen doen gaat ook maar zelden goed hihi

Als mijn vriend een keer meegaat boodschappen doen ben ik ook altijd minstens 30 euro meer kwijt dan normaal :')

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:49

Overigens probleer ik vlees en kip altijd bij de slager & poelier te halen.

100 keer lekkerder, en niet eens duurder.
Sterker nog; ik denk dat ik veel goedkoper uit ben.
En dan nog de veel betere smaak, en niet eerst een halve liter water dat eruit komt zetten als je het in de pan doet...

Vlees, kip en beleg zijn bij de AH zo vreselijk duur! (en een andere keuze is er hier in het dorp niet qua supermarkt).

Heb vandaag weer even inkopen gedaan bij de poelier, het meeste vries ik in, en dan kunnen we weer een paar weken vooruit.
Ik had nu:
- 2x Kipschnitzel cajun kruiden 3,65
- 2x Pampafilet (kipfilet omwikkeld met spek en kruiden) 4,03
- 2x Boomstammetje 2,00
- Pakje kipgrillworst (ruim 100gr) 0,97
- Gerookte kipfilet (ruim 100 gr) 1,75
- 1 Kilo gemarineerde TV sticks 4,91
- 5 Kipmandjes (kip in bladerdeeg voor in de oven); 6,25
Was totaal 23,56 kwijt. Deze spullen had je bij de gemiddelde supermarkt (en bij de AP al helemaal niet!) gehaald voor deze prijs.

De slager in Ederveen heeft ook altijd 3 (goede!) biefstukjes liggen voor maar 5,50. Daar betaal je bij de AP minstens een tientje voor en dan is het ook nog niet te eten.
Ben qua vlees echt helemaal klaar met de AP :j