Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:17

Naath86 schreef:
Ik ben nu op marktplaats aan het rondneuzen voor wat planten. Moet nog een erg groot deel vullen in de tuin en om alles bij de Tuinland weg te halen, wordt wel erg prijzig!! Zie nu op marktplaats echt voor een paar euro vanalles voorbij komen. Even wat mailtjes de deur uit gedaan en dan misschien van het weekend even het een en ander ophalen! Eigenlijk nooit aan gedacht, maar scheelt toch wel heel veel centjes!!

Top!

En zijn dat dan stekjes? Of al echte planten?

Naath86

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:22

Soms zijn het stekjes, maar soms al behoorlijke planten! Ik ga van het weekend bij één kijken in ieder geval voor de hosta's. Voor 1 euro had ik daar een hosta. Vraag is dus even hoe groot dit is, maar die groeien zo hard. Ben vast goedkoper uit dan bij het tuincentrum, dat is soms zo onwijs duur!

Ik had ook voor 3 euro een vlinderstruik gevonden, is nog wel een stek, maar ook daar betaal je bij het tuincentrum al behoorlijk wat voor. Voor dezelfde grootte toen ongeveer 25 euro!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:32

Ok, ga dan ook maar eens kijken, als we wat verder zijn met de tuin.

Vlinderstruik ga ik zelf stekken, moet alleen een tak bij mijn vader afknippen en in een bak zetten, aangezien ik ze nog niet in de tuin kwijt kan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:37

Ik wilde hem ook zelf stekken, maar dat lukt dan pas in het najaar, want hier zijn ze overal al gesnoeid. En ik wil graag een bloeiende in de zomer!! En voor 3 euro kan ik dat nog eens doen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:40

Naath86 schreef:
Ik wilde hem ook zelf stekken, maar dat lukt dan pas in het najaar, want hier zijn ze overal al gesnoeid. En ik wil graag een bloeiende in de zomer!! En voor 3 euro kan ik dat nog eens doen.

Nou idd

M'n vader heeft 'm niet gesnoeid, dus dat is mooi.

Hoop alleen dat het lukt om ze een tijdje in een bak/pot te zetten, omdat ze nog niet in de tuin kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:08

Heb een vraagje. Woon op een oude stadswal. Heb een tuin met hoogteverschillen. Wil graag het terras wat aan de achterdeur ligt opnieuw ophogen, maar dan zo dat de tegels niet meer gaan kantelen. Wil dus een soort bak maken met planken en daarin de tegels.
Kan ik/mag ik de planken verankeren dmv staaldraad(horizontaal) en bouten aan de fundering van het (huur)huis zodat de planken niet meer gaan wandelen. Terras is 5 meter breed en 1,60 diep.
Moet dus 1,60 meter overspannen van de fundering naar de planken. De stadswal op zich is keihard, heeft zelfs de Elisabethsvloed overleefd, zakken doet ie al heel lang niet meer :D
Hoogteverschil over 1,60 meter is ongeveer 60 cm.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:56

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:26

Met een huurhuis zou ik het niet doen. Collega heeft zoiets ook net met zijn koophuis gedaan.
Kentaro, Dat begint (eindelijk) wat te worden :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:58

Dank je :D Het had sneller kunnen gaan.... Als we nu geluk hebben, komen de tegels zaterdag... Anders had het deze week af geweest!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:32

Ziet er al heel tof uit Kentaro!! Hopelijk snel afmaken.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:30

Hoi meiden, lees wel zeer geregeld mee hoor maar heb ik veel drukte met allerlei dingen en moest ook diverse keren naar het ZH voor m'n knie, maar goed de OK datum is vastgesteld.
En de tuin is een beetje aan het exploderen dus heel veel aan het onkruid weghalen etc.
Ik heb vanmorgen mijn muurbakken gevuld en kon dus nu goed kijken op de potjes wat ik erin zette:
bakken van 90 cm 2x hangpetunia en 2x gewone petunia (je hebt ook die ziektevrij zijn), 2x mini Helichrysum en 2x nepeta (kleintjes). Ik doe niets anders dan elke dag de dode bloemen eruit halen, op tijd water geven en elke week bemesten.
Gisteren ook de aaltjes in de tuin losgelaten, raar gezicht die kronkelen zo de grond in. En maar slakkeneitjes eten jongens want I love mijn hosta's.

Kentaro: wow mooie tuin. Daar kun je straks je ziel en zaligheid in kwijt. Waarom heb je 2 deuren bij je terras?
Michelle: ik zou gewoon een hele rechte border maken en ook het pad zoveel mogelijk recht maken. 't Wordt nu zo'n allegaartje. En padden vangen en zo ver mogelijk wegbrengen, ze pissen straks overal en zijn ontstuitbaar.
Karin: leuk je minivijver. Je kunt er ook leuke bollen in laten drijven.
Nicole: mooie vijver. Ik heb een vijver overdwars met een vlonder eroverheen. Nu met hekjes rondom i.v.m. de kleinkinderen, niet mooi alleen functioneel. Ik zou er wel voor zorgen dat licht in de vijver 's nachts uit te doen, ook vissen rusten 's nachts.
Ben zo ongeveer weer bij denk ik.
*nnemiek: heb je al een waterval? MP is vaak je beste vriend.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:13

Kentaro ben benieuwd hoe het is als het af is!

Wij zijn vandaag ook druk bezig geweest in de tuin! De pergola boven de vijver is af, maar nu zijn we druk aan het bedenken wat we er over heen doen voor klimplant.. Ik zit heel erg te twijfelen tussen een clematis en dan misschien twee kleuren, of de Blauwe regen.. Ik houd daar ook zooo van!! Dilemma dus! Iemand tips??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:07

Een druif zou ook nog kunnen :D
Ik zou in het ieder geval kijken voor iets dat weinig blad/bloem verliest i.v.m. boven de vijver!?

Dank je! Ben vandaag vergeten foto's te maken, maar het straten is nu zo goed als af (alleen moeten er nog een aantal tegels gezaagd worden en dan gelegd). Dinsdag komen ze gras leggen, die tegels plaatsen en de (plantaan) boom plaatsen. Dan wordt het hard nadenken over welke planten in de borders :D
Ben al erg blij met het resultaat!

Margreet, bij openslaande deuren zijn het er toch meestal 2?!? :+ We hadden helaas geen keuze, anders had ik liever voor een schuifpui gegaan!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:40

Mooi uitzicht zeg!
Heel gaaf

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:25

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:36

Gaaf Kentaro! Vind dat houten schuurtje ook gaaf :j

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:59

Mooi Kentaro!
Die zitkuil zo langs het water is echt gaaf!

Verder lees ik vooral wat mee. Ik zie al interessante tips langskomen, de tip om op marktplaats plantjes te zoeken ga ik zeker onthouden!

En ik kon het niet laten, en heb wat potten in de voortuin gevuld met eenjarigen:
Afbeelding

Eigenlijk volkomen onzin, wat verder ziet het er nog zo uit.... :D
Maar voor het idee wel leuk.
Afbeelding

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:06

Kentaro schreef:
Margreet, bij openslaande deuren zijn het er toch meestal 2?!? :+ We hadden helaas geen keuze, anders had ik liever voor een schuifpui gegaan!

Haha, ja maar ik bedoel deze Afbeelding
Of kijk ik nu helemaal verkeerd?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:11

daar zat ik ook al naar te kijken op die foto Margreet :D

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:14

de linkse is misschien de deur naar de tuin van de buren?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:12

_O- o bedoel je de poort..... Die linkse is inderdaad van de buurman :') We 'delen' het pad naar achter en daar scheiden onze wegen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:34

En van wie is die grond? (Voor het geval van ruzie met de buren :') )
Oeps, net alles water gegeven, want alles hing slap. Oeps O:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:17

Allebei de helft. Dus in geval van ruzie moeten we ieder aan onze eigen kant lopen..... :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:19

Hier vandaag ook inkopen gedaan voor de tuin, wat bloeiends voor de hangbakken gekocht, 3 tomatenplantjes en een vlinderstruik. Ik heb avonddienst, ik moest gaan werken, en ben heel benieuwd naar als ik thuis kom, want vriendje was al zijn best bezig met plantjes zetten. :D
Verder moet er nog aan het terras gewerkt worden, rand bij de schutting is verzakt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:58

Een vlinderstruik wil ik ook heel graag! M'n buurman (links :D ) heeft er een staan. Echt niet normaal hoeveel vlinders daar vorig jaar in zaten!!
Heeft je vriend er nog wat moois van gemaakt?? :D