Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:48

@fokfanaat, wat zijn jullie precies aan het bouwen/verbouwen?

@Ilsemarie, dat klopt dat het gangpad vrij smal is, maar als we dit aan wilden gaan passen zou ik de hele constructie moeten slopen en dat was zeker voor nu geen optie. De stallen zijn allemaal niet standaard, de kleinste stal is 3x3 en de grootste 5x3, de deuren zijn allemaal breder dan reguliere stallen, dus de paarden kunnen er prima in en uit lopen. (ik heb al gepast en geprobeerd natuurlijk met 1 van mijn paarden) Alleen omdraaien en passeren gaat niet, maar gelukkig heeft de stal 2 in/uit-gangen en heb ik een poetsplaats.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:49

wij hebben een boerderijtje gekocht, krijgen per 1 februari de sleutels en dan kunnen we aan de slag, zowel aan huis als stallen moet flink wat gebeuren, bak moet nog aangelegd worden,

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:59

He wat super leuk, eigenlijk een beetje hetzelfde wat wij gekocht hebben als ik dat zo lees! Wij moeten het huis en de stallen ook aanpakken en ook hier is nog geen rijbak. Ben wel benieuwd naar jullie stekje!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:06

pfff ben jaloers op jullie! had weer mn hoop gevestigd op de loterij, maar helaas...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:07

een jaar geleden behang op de muren gedaan in de hal, in mei 2 katten gekocht en die vonden dat behang toch wel zo leuk..... ^) dat ziet er dus niet meer uit, hebben zojuist structuurverf gekocht met een kleurtje van flexa... die ik dus even niet zo gauw op internet kan vinden haha
Morgen gaat de voorstrijk op de muur en woensdagochtend de structuurverf :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:22

wij zijn inmiddels verhuisd, we zijn nog aan het uitpakken maar nu de meubels er staan vind ik het al heel leuk! Ik zal binnenkort foto's plaatsen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:42

Ik ga hier even meevolgen. Ben bezig met het verzamelen van leuke ideetjes en tips enzo :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:09

wat komen er hier leuke dingetjes voor bij zeg!
wij zijn net voor de kerst verhuist (ik uit huis en vriendje woonde al op zichzelf maar kleiner)
en inmiddels ziet de woonkamer er zo uit :)
Afbeelding

Afbeelding

Moet nog een kleed komen bij de bank en ik wil nog wat kleurigs met accesoires gaan doen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe en of wat haha. en het is nog onwijs rommelig omdat we nog kasten aan het in elkaar moeten zetten voor de laatste zooi en de berging nog moeten opruimen _O-

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:11

Ziet er al leuk uit Eleionomae!
Mooie vloer ook :j
Welke kleur wil je nemen qua accesoires?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:11

wat een gave woonkamertafel heb je heel mooi!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:16

En je avatar komt terug in je kussens :D Super leuk die uiltjes!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:16

Ik had eerst roze kussens op de bank, met een barok print, maar ik vond ze te klein en te rommelig, dus ik heb ze ingeruild voor die kussens met uiltjes (een rib uit mn lijf maar zoo leuk!ik heb iets met uiltjes :P ) maar dat fel roze haalde wel op, de inrichting ansich is namelijk best donker (ik wilde graag dat broquante, veel wit, vrouwelijk, maar vriendje vind dat vreselijk en dus ben ik naar het andere uiterste gegaan, wat veel meer vriendjes dan mijn smaak is :') maar uiteindelijk ben ik kei blij met het resultaat ).

De boekenkast op de onderste foto staat al wel vol met fel gekleurde boeken en dvd's, dat scheelt al wel wat, maar ik denk dat ik met roze en paars verder wil. of fel blauw, want dat komt ook terug in de wc _O- heb nu wel al roze en paarse kaarsen staan in combi met grijs,zwart en wit, dat lijkt wel mooi.

De eettafel is trouwens van Leen Bakker. Was de laatste toen ik kwam kijken en het model is er uit gegaan. MOet zeggen dat ik het vervangende model (enkel in wit) veel minder mooi vond. Dus ben erg blij dat ik deze nu heb.

Ogh en die zwart/wit/grijs gestreepte stoel, daar ben ik nog steeds zo blij mee. Die had ik al maanden in huis staan omdat die bij een uitverkoop met 50% korting te koop stond en ik moest en zou m hebben. Veel te duur natuurlijk nog steeds (de hele bank is bijna net zo duur als de stoel en dan was de stoel nog wel in de uitverkoop :') ) maar hij past hier perfect :)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 05-01-12 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:18

mooi eleionomae! wat heel mooi en mkkelijk is, is een mooi kleurrijk bos bloemen neerzetten, maakt ook meteen sfeer

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:20

Wat een prachtige vloer Eleionomae! Welke is dat als ik vragen mag? :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:21

cindybijl schreef:
mooi eleionomae! wat heel mooi en mkkelijk is, is een mooi kleurrijk bos bloemen neerzetten, maakt ook meteen sfeer

klopt. Die orchidee en groene plant doen ook al veel! (staan er nog maar sinds gister) Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen om vazen te kopen _O- . Bij mijn ouders staan ook altijd bloemen in huis en ik heb dat altijd als prettig ervaren :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:21

Wat een grappige hoek-stoel :D :D
Idd wat meer kleur maakt het net wat frisser. Kan met kleine dingetjes (kaarsen bijv.... die op tafel zijn ook donker).
Wel leuk hoor.

Is er een reden dat jullie de vloer in de breedte hebben gelegd ipv de lengte (met het licht mee)??

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:22

Ik denk dat turquoise er mooi bij zal staan.
Maar accessoires kan je gemakkelijk wisselen als je de kleur zat bent!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:24

Dieuwke_ schreef:
Wat een prachtige vloer Eleionomae! Welke is dat als ik vragen mag? :)

eehm daar vraag je me wat. Ik heb hem bij de vloeren outlet in Joure gekocht. en ik kan hem nu niet meer op hun website vinden. Het was iig een hel om hem te leggen. Wat een rot vloer. we zouden hem in eerste instantie door het hele huis leggen, maar zijn daar op terug gekomen. Hebben in de slaapkamer inmiddels vloerbedekking en beneden in de studeerkamer en hal vinyl.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:25

manzano schreef:
Wat een grappige hoek-stoel :D :D
Idd wat meer kleur maakt het net wat frisser. Kan met kleine dingetjes (kaarsen bijv.... die op tafel zijn ook donker).
Wel leuk hoor.

Is er een reden dat jullie de vloer in de breedte hebben gelegd ipv de lengte (met het licht mee)??

Omdat de keuken ook in de woonkamer zit (achter de bank) en hij zo makkelijker doorlegde. En de hal ligt ook in de breedte, dus hoefden we minder te verzagen. Ik had het ook liever in de lengte gezien, maar in de breedte scheelde zoveel qua verlies aan verzagen.

En de kaarsen op tafel zijn idd ook donker, maar daar kwam mn moeder mee aanzetten rond kerst haha. had met kerst namelijk heel mooi een zwart glanzend tafelkleed met een witte loper met barokke glitterprint op tafel en dan staken die zwarte kaarsen heel mooi af. Ben er alleen nog niet toe gekomen om daarvoor ook gelkleurde kaarsen te kopen :)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 05-01-12 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:26

Oh, dat klinkt minder positief :') Heb je misschien een foto van dichtbij? Er zal vast iets vergelijkbaars te vinden zijn :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:27

die stoel is idd ook gaaf!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:31

Dieuwke_ schreef:
Oh, dat klinkt minder positief :') Heb je misschien een foto van dichtbij? Er zal vast iets vergelijkbaars te vinden zijn :)

ik zal even eentje voor je maken!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:32

Eleionomae: Gave vloer!! Wij hebben ook zoiets, alleen net wat anders hahaha... de Wellington Eik van Balterio. Overigens een super vloer om te leggen!! Klikt ideaal!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:33

Moet me ook (weer) in vloer verdiepen voor de begane grond. Die moet erin liggen voor de keuken komt.... (week 9). Dan moet er ook al gestuct zijn en dat kan pas weer als de haard erin zit (moeten we ook nog uitzoeken en laten plaatsen, incl. afvoer enzo).

Pffff al die keuzes :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:36

ja waardeloos he :') dat had ik ook toen bleek dat we die vloer niet door het hele huis gingen leggen, sh*t wat moet er dan in?!! gelukkig was net de Carpet Right bij ons open gegaan en die heeft echt mooie vinyl vloeren :j