Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:50

Zidore schreef:
ik heb een groene keuken (ja hoe verzonnnen ze het) en die wil ik nu wit krijgen, iemand tips??
ook wil ik graag de houten vloer lakken met witte verf, dus als daar tips over zijn ook graag welkom (geen botenlak zoals ik hier lees dus)

Groene keuken? Is dat niet weer helemaal in tegenwoordig? :D
Voor de vloer misschien goeie traplak gebruiken? Wij hebben nu best een dure voor de trap gebruikt van Sikkens, schijnt ook erg goed te zijn als ik dat zo hier en daar lees.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:34

okee....een heel klein beetje huis en vooral veel Nös (de fanatieke), Sky de standaard teckel en Vica, onze opvangpup

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:59

Mae schreef:
Voordat ik het op marktplaats gooi, waag ik eerst een gok hier op bokt, genoeg gouden klushandjes hier heb ik al gezien ;)
Ik ga 1 oktober samenwonen en heb wat kleine dingetjes die ik niet mee kan nemen. Ze zijn uitermate geschikt om aan te knutselen en dat kunnen een aantal hier erg goed :D
Ik heb een schattige grenen secretaire die ik ooit zelf al wilde whitewashen.
Helaas nooit van gekomen, ik heb al 1 lade kaalgeschuurd :+ Hij lijkt me geweldig als 'ie helemaal wit is, dus mocht iemand er een leuk project in zien...
Ook heb ik een hocker met opbergruimte en wieltjes, helemaal handgemaakt door mijn oma. Binnenin heb je enorm veel ruimte (hier zitten er boeken in) en je kunt er ook op zitten want hij is van superstevig MDF gemaakt en er zit een dik kussen bovenop. Het is dat ik gewoon de tijd niet heb om hem opnieuw te bekleden, anders had ik 'm echt zelf gehouden :j
Daarnaast heb ik nog een grappig lila poefje, kun je makkelijk een nieuwe overtrek omheen maken.
Ik ben erg blij als ik ervan af ben en als iemand er iets leuks mee kan, dus voor een klein prijsje mag het weg :)

Ik ben erg benieuwd waar je woont.. vind de hocker namelijk nogal leuk... maar weet niet of het te doen is kwa afstand om hem op te halen.

Ibalia

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:51

Ben gisteren begonnen met het schuren van het buikkasje voor mijn dochter..
Het kastje wordt wit en ik twijfel nu of ik de handgreepjes zilver of zwart ga spuiten.

Er zit een stukje houtsnijwerk in wat zich ervoor leent omzwart te verven maar ook hier weer twijfel..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:23

@Dems, hou nou eens op met die leuke beelden van je huis ;-)
Wat een snoepies!! Nös laat hem wel even zien wie de baas is, Sky kijkt af en toe naar je van 'ehm.. ik wil ook meedoen' te leuk! Maar om on topic te blijven, hoe kom je aan die schitterende vloer???

@ denz, tja of het de mode wordt of niet, ik vind het afgrijselijk. ik ga eens kijken bij sikkens, schijnt sowieso wel goede verf te zijn

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:16

Niene87 schreef:
Ik ben erg benieuwd waar je woont.. vind de hocker namelijk nogal leuk... maar weet niet of het te doen is kwa afstand om hem op te halen.

Oei, ik woon zelf in Spijkenisse, dan is Rijssen wel een eindje weg denk ik!
Nu is het wel zo dat mijn vriend doordeweeks in Ede werkt en slaapt, dat is een klein uurtje. Mocht je 'm echt graag willen, kan ik altijd vragen of hij 'm mee wil nemen en dat 'ie daar opgepikt wordt :)

Geweldig filmpje Dems, heerlijk aan het stoeien zo :+: En je hebt een geweldig huis, het zou zo in een blad kunnen!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:29

@Zidore: die vloer komt volgens mij bij de Praxis (of de Gamma) vandaan. Tis "shell white" met v groef en was niet heeeeel duur. Volgens mij iets van 24 euro per vierkante meter.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:43

Wij hebben net de nieuwe vloer uitgekozen voor onze beschadigde slaapkamer. Het is een -al zeg ik het zelf- PRACHTIG laminaat geworden! Prijzen vielen me reuze mee. Deze was iets van 18 euro per m2.
Dit is 'm:
Afbeelding
Ze hadden hem ook in een lichte kleur, maar ik vond de donkere wat 'echter' lijken. Ze hadden ook nog een heel mooi pine laminaat, leek ook net echt hout. Mochten we ooit de 'kinderkamer' in moeten richten, dan wordt het 't pine laminaat: http://www.kronotex.com/images/10_Kolle ... quisit.jpg

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:57

Voor de klussers onder ons:

In mijn nieuwe huis zijn de deuren waarschijnlijk donker eiken gebeitst en daarna dik in de vernis gezet, ik wil alles gewoon wit hebben maar kan niet over beits lakken, voor zover ik weet...

Iemand nog goede ideeen of moet ik me gewoon kwaad gaan maken met afbijt??

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:16

Eerst moet je de bestaande vernislaag goed ontvetten met ammoniakwater (water waaraan 10% ammoniak is toegevoegd) of St. Marc en laten drogen. Alles vervolgens goed ontglanzen, volledig mat schuren met fijn schuurpapier korrel 180, zonder de vernislaag te beschadigen. Daarna goed ontstoffen. Vervolgens breng je een soort primer aan, een tussenlaag die je lichtjes schuurt en ontstoft. Daar breng je de verf waarmee je wilt afwerken aan.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:25

Rinske schreef:
Wij hebben net de nieuwe vloer uitgekozen voor onze beschadigde slaapkamer. Het is een -al zeg ik het zelf- PRACHTIG laminaat geworden! Prijzen vielen me reuze mee. Deze was iets van 18 euro per m2.
Dit is 'm:
Afbeelding
Ze hadden hem ook in een lichte kleur, maar ik vond de donkere wat 'echter' lijken. Ze hadden ook nog een heel mooi pine laminaat, leek ook net echt hout. Mochten we ooit de 'kinderkamer' in moeten richten, dan wordt het 't pine laminaat: http://www.kronotex.com/images/10_Kolle ... quisit.jpg

Die vloer doet me ergens aan denken. Zo is het resultaat als hij ligt.

Afbeelding

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:34

Dus als ik alleen de vernislaag mat schuur kan ik er weer met grondverf overheen om m vervolgens weer af te lakken... Woehoe dat scheelt een hoop ellende!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:17

dems75 schreef:
@Zidore: die vloer komt volgens mij bij de Praxis (of de Gamma) vandaan. Tis "shell white" met v groef en was niet heeeeel duur. Volgens mij iets van 24 euro per vierkante meter.

ik vind hem echt onwijs mooi, krijg je niet snel krassen ofzo? en is het ook een beetje schoon te houden? is het van cando of van een merk? ik ga er eens op googlen want ik wil dezelfde!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:37

hotchocolat schreef:
Rinske schreef:
Dit is 'm:
http://artwoninginrichting.nl/data/products/490/1.jpg

Die vloer doet me ergens aan denken. Zo is het resultaat als hij ligt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CAPSPJR7.jpg

Mooi :j

Bij ons ist maar een klein kamertje :) . Heb wel een hoge plint van 12cm erbij uitgekozen, dat vind ik zo mooi staan in een oud huis :D .

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:22

Onzw woonkamer ik ook niet zo heel breed wel lang.
We hebben bijpassende plinten.
Die hoge plinten vind ik ook mooier.
De vloer is hier nu wel in de aanbieding voor 7,50 per m2

http://viewer2.fsi-viewer.com/praktiker ... %2CSiNqyHp

Wij hadden eerst bij de gamma een vloer uitgezocht (een beetje de gelijke kleur) tot we hier bij de bouwmarkt gingen kijken.
Duitsland is dus een stuk goedkoper met laminaat. Mijn muur achter bij de bank is nu chocobruin geworden de rest blijft wit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:36

Kan me geen fluit schelen hoeveel ie kost, want de aannemer van de buren betaalt toch :)) . We kunnen ook zelf leggen, maar dat doen we ook niet, want ik wil garantie op het werk. Makkelijk he, gewoon kiezen en dat de prijs niet boeit :P .

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:56

Haha wou dat ik dat had rinske! (hoewel mijn huis ook redelijk blank stond gisteren maar dat is nieuwbouw en hoort er bij zolang er geen dak op zit)
Wij hebben straks beneden wat duurder laminaat en boven komt bouwmarktlaminaat omdat we daar toch niet zo veel komen. Beneden hebben we een hele standaard eiken kleur, boven wil ik wit/grijs. Alleen moet ik nog een vloer voor op de zolder vinden, wil daar eigenlijk geen laminaat omdat ik daar de was ga doen en vaak dingen erg nat ophang.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:47

Nou eh... hierbij ook mijn huis. Woon hier nog met mijn ex, dus zal binnenkort hopelijk ergens anders een nieuwe mooie woonkamer kunnen maken.

Maar goed, dit is het nu:

Afbeelding

Ohja, wij stappen door de voordeur direct in de woonkamer, dus hebben we een dik donkerpaars gordijn daar hangen tegen de tocht.
En mijn grote liefde is de eettafel met die mooie zilveren lamp erboven! <3

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:39

Mooi die balken en de schouw :j .

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:42

Ik stuur niet specifiek voor tips dit bericht, maar mijn zusje doet de opleiding interieurverzorging. Op dit moment is zij op zoek naar mensen voor wie zij gratis een interieuradvies op mag stellen, als aanvulling voor haar portfolio. Voor de mensen die er echt niet uitkomen en graag advies wil hebben van iemand die er speciaal voor aan het leren is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:46

Uh, ik denk dat ze interieurontwerper/-stylist doet en niet interieurverzorging. Als ze interieurverzorging doet wordt ze schoonmaakster :P .
Ik heb die opleiding ook gedaan, zit ze op het Sint Lucas in Boxtel?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:57

Oh ik heb daar eventueel wel interesse in :) Ik ga morgen met mijn vriend kijken voor een huis, dus mocht dat hem worden dan is ze van harte welkom!!
edit: het is wel een huis dat zo goed als af is, de vloer willen we er wss in houden maar meubels en verf moet nog aangeschaft worden

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:25

Rinske schreef:
Uh, ik denk dat ze interieurontwerper/-stylist doet en niet interieurverzorging. Als ze interieurverzorging doet wordt ze schoonmaakster :P .
Ik heb die opleiding ook gedaan, zit ze op het Sint Lucas in Boxtel?

Ik zat ook al te denken, ze doet de huishoudschool? ;)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:55

Leslie90 schreef:
Oeh wat een leuke dingen komen hier langs!

Ik wil ook op mezelf, en ik vind het interieur en ideeën van Eric Kuster altijd zooo geweldig.

:~ :+:
Afbeelding
Afbeelding

Dat donkere vind ik echt warmte en sfeer uitstralen, en de details maken het gezellig en mooi.
Ik vind wit mooi in de accesoires, maar echt geen muren, vloer, eettafels enzovoort.
Ik wou ook altijd een strak modern huis met veel wit, maar nu ik deze designs zag van Kuster, viel ik gelijk van me geloof :o
Dit vind ik veel warmer, wit maakt alles naar mijn mening zo snel een kille en te steriele indruk.

Weet iemand toevallig waar ik zo´n houten vaas/bak kan krijgen die op beide foto´s te zien is op de salontafel met de bloemen erin?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:26

Yvet_90 schreef:
Ik stuur niet specifiek voor tips dit bericht, maar mijn zusje doet de opleiding interieurverzorging. Op dit moment is zij op zoek naar mensen voor wie zij gratis een interieuradvies op mag stellen, als aanvulling voor haar portfolio. Voor de mensen die er echt niet uitkomen en graag advies wil hebben van iemand die er speciaal voor aan het leren is.

Ons huis is nog niet af maar kan ze ook iets met een bouwtekening? Wij twijfelen namelijk nogal over onze indeling.