[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:55

Ik wil nooit meer een houten vloer omdat het niet bepaald praktisch is...het werkt , er komen snel krassen op...hartstikke mooi hoor hout maar mij teveel onderhoud om het netjes te houden. Zeker met huisdieren , als 1 van de katten een keer springt zitten er weer krasjes van nageltjes op :P

En je durft geen stoel te verschuiven , bang voor een kras :P

Dan verkleurt het ook nog eens , als je eerst ergens een bankstel hebt dan moet de volgende even groot zijn en precies op dezelfde plaats staan , of je moet de hele vloer weer helemaal opnieuw opschuren en lakken...wat een getob joh :)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:33

Wij nemen wel een houten vloer :o omdat we het mooi vinden..praktisch is anders idd.

Marjolein

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:55

Als je alles op je houten vloer ziet is de kwaliteit ook niet echt denderend geweest.

Mijn ouders hebben een houten vloer en daarvan vind ik het juist mooi dat het zo leeft. Daar hebben ze de vloer ook op uitgezocht het is een scheepsvloer en die worden met de jaren mooier.

Wij gaan voor een houtlook vloer van tegels. Voordelen van tegels met vloerverwarming maar wel ene mooiere uitstraling dan echte tegels.

Voor de keuken gaan wij voor een combi van een moderne strakke grafietkleur, met een warmere look door het in hardhouten paneeldeurtjes uit te laten voeren. Hoogglans vind ik wel erg mooi. Maar niet bij mij want ik ben geen poetser en ook niet in een jaren 30 huis.

Badkamer hebben we nog niet echt gekeken, ik hoop dat er nog een paar mooie stukken op BVA komt zodat we daar wat op kunnen besparen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:21

Tja , het is gewoon een dure hardhouten vloer hoor , de bewoners voor me hebben enorm verbouwd en hebben voor alles echt kwaliteits-spul gekozen , niet bepaald beknibbeld :)

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:11

Tja dat het zo leeft en dat je ook ziet dat erop geleefd wordt vind ik juist mooi.
Wij nemen een rustieke gerookte vloer en hij wordt geschaafd, daardoor is hij al niet heel erg glad.
Ik hou er wel van als een houten vloer er afgeleefd uitziet, geen probleem hoor krasjes e.d.

Bij een laminaatvloer daarintegen vind ik krasjes echt niet mooi.

Het voordeel vind ik dan juist dat je na zoveel jaar de vloer weer helemaal kunt opknappen als je dat wilt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:30

Als je een beetje een "ruwe" vloer neemt met een wat stoere looks dan is het anders inderdaad :)

Die van mij is dus echt mooi gaaf glad hardhout warm/goudbruin hout , de eerste dag dat ik de krabpaal overeind zette had ik al een schrap te pakken zag ik bij daglicht :P

Kun je de hele vloer weer voor dik 1000 euro laten opschuren en aflakken , maar nu staan er alweer overal krabbeltjes van die katten , en zal het vloerkleed er inmiddels ook wel weer in staan door het zonlicht :P

Ik wilde liever mooie mediterrane plavuizen o.i.d. , en dan meteen vloerverwarming eronder , dat is ook niet ideaal met hout.

Dit nieuwe huis heeft een soort eiken vloer , mooi robuust :)

Je ziet het echt niet , zelfs van dichtbij en als je met je hand / nagels eroverheen gaat en de vorige bewoners moesten het ook bewijzen door in de keuken bij het luik een hoekje op te tillen want je gelooft het echt niet :D Maar het is zeil !

Wist niet dat er zulk mooi zeil bestond zeg , je hebt voor het oog een mooie robuuste houten vloer , maar al het gemak van zeil , echt een verademing :j

Na zoveel jaar de vloer opknappen : Dat kan met een andere vloer toch ook ? :)

We hebben nu nog last van werkend hout , maar dan met een salontafel met klep. Heel apart en oud ding , die klep is maar iets van 50 cm lang maar dat ding zet uit !!!! Echt niet normaal. Hij gaat van 3 cm te kort (heb je dus een enorme naad naast de klep :P ) tot een cm of 2 te lang waardoor de klep niet meer dicht kan. Echt bizar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:56

onze vloer wordt laminaat :j beneden ligt het al (licht beuken volgens mij), boven gaan we beige eiken leggen. Echt hout vinden we nu nog te duur, vooral omdat de vloer die er beneden in ligt iets van 4 jaar oud is en er echt nog super uit ziet. En idd ook omdat we 2 katten hebben, wat zoals Pmarena al zegt gauw te zien is op echt hout.

Overigens wordt de badkamer ook beige. Een neutrale kleur waar je dus ook niet gauw iets op ziet. Morgen komen de tegelzetters, ik vind het erg spannend... 2 weken geleden de badkamer eruit gesloopt en a.s. vrijdag is 'ie als het goed is helemaal af. Spannend dus!

Ik zag hier ook wat leuke keukens voorbij komen. :) Patricia, fijn dat je nieuwe huis er al uitziet zoals je graag wil! Dat scheelt zeker een hoop werk als je er (ooit) uit gaat.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:25

wij krijgen overal in huis vloerverwarming (boven en beneden en badkamer). Beneden gaan we voor tegels, maar moeten nog even goed bedenken welke precies en welke kleur. Boven heb ik altijd vloerbedekking het liefst (lekker warm ;)) maar hoeft nu niet perse ivm de vloerverwarming. Moet nog ff navragen of laminaat wel kan met de vloerverwarming en anders wordt het manlief overhalen voor zeil (vind ik heel mooi, zoveel verschillende patronen! Maar manlief vind het maar niets haha)

De badkamer willen we graag iets aparts, iets 'anders dan anders', maar wat precies zijnw e nog niet over uit. Wel iets tja.. anders maar toch neutraals dat je er niet over een jaar op uitgekeken bent (dus geen rode/groene tegels ofzo).
We hebben al hele gave roestbruine tegels gezien met een echt roestglansje eroverheen, heel apart!

Maar er is zoveel keus! Gelukkig hebben we nog minimaal een jaar :Y) :D

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:20

ik vind houten vloeren ook erg mooi, wist trouwens niet dat zeil er zo goed uit kon zien!
wij gaan voor graniettegels van 80x80 in de woon kamer en keuken (met vloerverwarming) en die wordt in een dikkere versie doorgetrokken naar het terras en de trap voor (zonder vv ;) . In het soutterain (praktijk en kantoor) komt een andere natuursteen ook met vloerverwarming en ook daar komt aan de kant van een soort van terras dezelfde tegel en dan dikker. (en zonder vv weer haha :+ )
Op de badkamer gebakken tegels van heel lichtgrijs gemeleerd, die we nu in een dinkere versie hebben liggen en vv, en op de slaapkamers op zolder laminaat (heb ook lichtgrijs gezien vond ik ook goed passen) en op de eerste verdieping (o.a. onze slaapkamer) komt wel hout of bamboe. Zonder vloerverwarming maar met speciale radiatoren. We hebben nl een aardwarmtepomp en die kan niet alleen verwarmen maar ook koelen, dus met deze temperaturen erg lekker..
wij zijn allebei allergisch dus vloerbedekking komt er niet meer in..
Zaterdagvroeg een boom gerooid die te dicht tegen de stal stond, valt ie natuurlijk niet de kant op die we willen maar op het dak. Nu heb ik een doorkijkdak in de stal... :( gelukkig had de vorige bewoner nog een paar platen liggen dus die krijgen we, omdat we pas van t voorjaar een nieuw dak erop zetten als de geldboom weer gegroeid is.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:04

Tegelzetters zijn bij ons in de badkamer bezig as we speak. Het wordt fantastisch <3

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:55

Josefien schreef:
Zaterdagvroeg een boom gerooid die te dicht tegen de stal stond, valt ie natuurlijk niet de kant op die we willen maar op het dak. Nu heb ik een doorkijkdak in de stal... :( gelukkig had de vorige bewoner nog een paar platen liggen dus die krijgen we, omdat we pas van t voorjaar een nieuw dak erop zetten als de geldboom weer gegroeid is.. :D

Zo, dat is balen zeg!!
Ik vind houten vloeren ook heel mooi, maar het moet wel bij het huis passen. Bij een ouder huis past het goed, bij een nieuwbouw zal ik eerder laminaat nemen. Net even wat strakker.

Ik heb een super gaaf appartement op het oog.. Ben al 2 keer wezen kijken en het bieden kan wat mij betreft beginnen. Wat is normaal om mee te beginnen? Ik hoop ongeveer 8 procent lager uit te komen.. Appartement is anders dan anders, staat nog niet zo lang te koop en de verkopers hebben geen haast (ze hebben nog niks nieuws). Wel weet ik dat zij al een vrij lange tijd daar wonen dus het waarschijnlijk voor een niet al te hoge prijs gekocht hebben..

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:04

@nicole10, Als ik jou was zou ik een aankopende makelaar inschakelen, als je ziet hoeveel mensen er veelsteveel betalen voor een huis, dan schrik je echt! ik werk zelf bij een makelaar, en raad je dit dan ook echt aan. De makelaar bied voor je en zorgt dat je de woning krijgt voor de prijs wat die waard is. de mensen die bij ons bieden zonder makelaar, betalen 9 van de 10 keer meer voor een woning dan waarvoor die eigelijk al weg zou gaan!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:10

Ik ga mee met x__Danielle, gelukkig hebben wij ook een aankoopmakelaar in de arm genomen, dat heeft ons wel even een zooitje geld bespaard (zelfs met de kosten van de aankoopmakelaar erbij := )

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:13

Jaa wij zeggen altijd, de kosten die je maakt met ons, verdien je absoluut ruim terug! klinkt als een verkooppraatje, maar is vaak wel waar!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:18

Wij hebben geen aankoopmakelaar genomen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:20

Het is natuurlijk ook niet verplicht, maar vaak wel slimmer met bieden, koopcontracten nakijken, voorwaardes stellen etc....

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:25

Het is ook zo.. voor de hypotheek hebben we ook een tussenpersoon waar ik érg blij mee ben. Zelf had ik geen hypotheekrente van 4.25% voor 10 jaar vast eruit gekregen denk ik :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:32

Ik vind een aankoopmakelaar echt geldverspilling , een verkoper heeft toch een minimum prijs is gedachten en die kun je zelf ook wel opzoeken :)

Tenzij makelaars natuurlijk onderling een beetje een stiekum handeltje hebben , dat zou me niet eens verbazen :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:37

Wij hadden totaal geen ervaring met bieden. We waren wel zelf van plan te gaan bieden en als ik nu kijk hoe we met de aankoopmakelaar hebben geboden en waar we zelf zouden beginnen dan ben ik blij dat we het niet zelf hebben gedaan :=

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:42

Ja dat idee heb ik ook altijd...
Onze aankoopmakelaar wilde zelfs meer gaan bieden op het huis dan we zelf wilden...
Gelukkig hebben we dat niet gedaan toen, want zelfs wat wij wilden bieden vond ik eigenlijk al veel te hoog...

(maar ja je wilt wat he ;) )

pmarena schreef:
Ik vind een aankoopmakelaar echt geldverspilling , een verkoper heeft toch een minimum prijs is gedachten en die kun je zelf ook wel opzoeken :)

Tenzij makelaars natuurlijk onderling een beetje een stiekum handeltje hebben , dat zou me niet eens verbazen :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:47

Denk dat het idd ook wel verschilt per makelaar..
Moet wel zeggen dat ik nog niet weet of we de volgende keer ook weer een aankoopmakelaar willen. Nu wisten we niet wat ons te wachten stond, dus was het heel fijn. Straks weten we een beetje hoe alles gaat en kunnen we het wellicht wel zelf :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:57

Daar hoef je toch ook geen ervaring voor te hebben :P

Gewoon laag bieden , langzaam omhoog , laten merken dat je het huis graag wilt hebben maar dat er ook nog andere leuke huizen zijn en je niet per-sé dit huis MOET hebben.

Je merkt dan vanzelf waar de minimumprijs van de verkopers zit :)

Tja tenzij je het ècht heel erg graag wilt hebben en er desnoods gewoon de vraagprijs voor over hebt :P

Maarja dan nog kun je wel een beetje bluffen en uitzoeken waar de minimumprijs van de verkoper ligt :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:00

Tja het lijkt zo makkelijk bieden, maar ik heb ook vaker gehoord en zelf meegemaakt dat er nog wel iets meer vanaf had gekund dan de koper uiteindelijk heeft betaald.

Hangt natuurlijk ook van je makelaar af. Als ik sommige hier hoor kan je het inderdaad beter zonder doen. Maar daarom ook alleen met een makelaar in zee gaan als het echt goed voelt.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:02

Ben ook op zoek naar een woning, en we hebben ook al wel eens onderhandeld. Blij dat mijn vriend dat doet, want als ik een huis leuk vind, wil ik het TE graag.. (zo heb ik ook mijn paard veel te duur gekocht..hihih.. maar hij was zo leuk..)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:11

Ach , dan heb je er toch ook niet teveel voor betaald in principe , want hij was het je waard ;)