Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 16:06

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:19

Happinez schreef:
Iemand nog zin in een verbouwing ?

Wat een geld voor zo'n oud nest. Daar is minstens 50 jaar niks aan gedaan. Ook niet aan de inrichting.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:21

En het is ook nog eens een monument..
Wat zonde dat het zo vervallen is!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:24

Cayenne schreef:
En het is ook nog eens een monument..
Wat zonde dat het zo vervallen is!

Poeh, dat kost meer geld om het restaureren dan om het plat te schuiven.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:51

En je mag het niet platdrukken :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:53

Dat mag dus idd niet :=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 23:19

Ja en als je er nog wat grond bij wil , zit je dus al op een miljoen en dan moet je nog gaan verbouwen :')

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 06:52

https://www.funda.nl/koop/gees/huis-886 ... straat-70/

Deze al voorbij gekomen?

Gister even bij de vrije inloopmiddag gekeken. Indruk was als je geluk hebt hoef je alleen alles te stippen :+ maar kijkend naar de buitenmuren met verzakkingen enzo. Slopen en nieuw zetten.
In de kelder zagen we vreetsporen van houteters. Sommige stukken vloer kon je beter niet staan.
Schuur wat er los naast staat is nog een wonder dat die rechtopstaat.
Weiland is grotedeels natuurgrond (daar mag niks) wat in een del loopt. Leuk voor schapen, swinters modderboel voor paarden.

Maar al met al iemand die van klussen houdt en veel geld om het weer oke te krijgen zal er heel gelukkig zijn en een mooie plek aan hebben :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:54

Ik vind het wel een sprekend pand in Gees. Prijs is er denk ik ook wel naar om op te knappen. Inderdaad iets moois van te maken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:20

Hé, wat leuk dat je daar geweest bent! Ik had er graag naartoe gewild, maar het is net iets te ver weg om 'even' langs te gaan. Het had (heeft) wel mijn interesse, maar ik zou dus niet boven de 'bieden vanaf' prijs gaan.

Feit dat er niets mag mbt paarden is voor mij de deal breaker. Goed te weten. (dank dus voor je verslagje...:= )

Houteters is gemeld in de brochure (staat heel veel in, gelukkig) en ook de schuur die deels ingestort is. Het is vanuit de brochure wel duidelijk dat er veel moet gebeuren, denk niet dat je voor een ton klaar bent...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:39

Agossie schreef:
Hé, wat leuk dat je daar geweest bent! Ik had er graag naartoe gewild, maar het is net iets te ver weg om 'even' langs te gaan. Het had (heeft) wel mijn interesse, maar ik zou dus niet boven de 'bieden vanaf' prijs gaan.

Feit dat er niets mag mbt paarden is voor mij de deal breaker. Goed te weten. (dank dus voor je verslagje...:= )

Houteters is gemeld in de brochure (staat heel veel in, gelukkig) en ook de schuur die deels ingestort is. Het is vanuit de brochure wel duidelijk dat er veel moet gebeuren, denk niet dat je voor een ton klaar bent...

Dat zal toch ook voor een belangrijk deel afhangen van de hoeveelheid rechterhanden en tijd van de koper.

Uitgaand van een acceptabele staat van de rieten kap, kon de rest best wel mee vallen voor iemand die niet bang is om het zelf te doen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:02

ikke schreef:
Dat zal toch ook voor een belangrijk deel afhangen van de hoeveelheid rechterhanden en tijd van de koper.

Uitgaand van een acceptabele staat van de rieten kap, kon de rest best wel mee vallen voor iemand die niet bang is om het zelf te doen.

Rieten kap moet vervangen worden, staat in de brochure. Als je heel handig bent, dan kan er veel zelf gedaan worden, zeker, maar ik kijk naar mijzelf en kom dan écht niet onder die ton. Ik denk dat er veel meer gedaan moet worden dan zo in de eerste instantie zichtbaar is en dat het meeste geld in het 'onzichtbare' gaat zitten.

Ik ben al veel langer aan het kijken naar een fijne plek on die omgeving (West/midden Drenthe) voor mijzelf en de dieren. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:04

Agossie schreef:
ikke schreef:

Rieten kap moet vervangen worden, staat in de brochure. Als je heel handig bent, dan kan er veel zelf gedaan worden, zeker, maar ik kijk naar mijzelf en kom dan écht niet onder die ton. Ik denk dat er veel meer gedaan moet worden dan zo in de eerste instantie zichtbaar is en dat het meeste geld in het 'onzichtbare' gaat zitten.

Ik ben al veel langer aan het kijken naar een fijne plek on die omgeving (West/midden Drenthe) voor mijzelf en de dieren. :)

Jij had toch ook in Emmer-Compascuum gekeken?
Is dat niks geworden ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:20

Agossie schreef:
ikke schreef:

Een rieten kap vervangen kost inderdaad het nodige geld maar verder; een kennis heeft het hele pannen dak, inkl onderconstructie, van haar boerderij laten doen voor goed 50k en die boerderij is een forse maat meer dan deze.

Dat hier het nodige moet gebeuren, is wel duidelijk maar er zijn mensen die hier niet warm of koud van worden en daar, op de rieten kap na, echt geen ton voor nodig hebben.

Voorwaarde is wel dat je de juiste contacten hebt. Als je alles bij de Gamma &co gaat kopen, ga je het waarschijnlijk niet redden......

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:28

Riet is nu enorm duur en bijna niet te doen. Buren hebben net het dak laten doen. 2 jaar geleden al besproken en gelukkig toen de prijs vast laten zetten. In t dorp iemand die heeft het riet vervangen door pannen ivm de prijs.
Vind t wel een huis met mooie ruimtes

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 13:04

MarjanB schreef:
Riet is nu enorm duur en bijna niet te doen. Buren hebben net het dak laten doen. 2 jaar geleden al besproken en gelukkig toen de prijs vast laten zetten. In t dorp iemand die heeft het riet vervangen door pannen ivm de prijs.
Vind t wel een huis met mooie ruimtes

Maar goed pannen zijn tegenwoordig ook de lucht in geschoten kwa prijs en je constructie zal aangepast moeten worden i.v.m. gewicht van pannen.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:16

@agossie wat toevallig dat je daar ook wou kijken!
Ik woon er 10 minutjes vanaf en zo vrije inloopmiddag is bij dit soort huizen wel fijn (en begrijpelijk).

Met wat wij (mijn vriend, mijn vader en ik) zagen zou het richting de 5 ton gaan om het fatsoenlijk te maken als je niks tegen komt waardoor je alsnog zou moeten slopen en nieuw bouwen. Het was te zien dat de fundatie hier en daar niet al te best meer is.

Neemt niet weg dat de ruimtes echt mooi zijn, iets van een oud cafe/bar deel (mijn vader had ergens gevonden met vergunning). En als je tussen het hooi wil slapen, op de hooizolder was ook een kamer met inbouwkast(je) :P .En Gees is een mooi dorp om te wonen en buitenrijden is er top. Heb ooit op een stal een straat er achter gestaan.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:43

Alja schreef:
Jij had toch ook in Emmer-Compascuum gekeken?
Is dat niks geworden ?

Nee, dat is iets bij Emmen, niet Emmer-Compascuum.
Dat bij Emmen is nog steeds niet zeker, maar zit nog wel in mijn hoofd... De locatie is uniek en daar is echt iets moois op te bouwen, maar de makelaar heeft zijn handen afgetrokken, het staat niet meer op Funda en de verkoper vraagt een exorbitant hoge prijs voor wat hij aanbiedt.

Gees lijkt mij inderdaad ook écht een superleuk dorpje, zou er echt wel willen wonen, maar dit huis zal het niet worden. De plek is prachtig, het huis heeft echt potentie, maar voor mij stopt het als er geen paarden gehouden mogen worden, geen bak aangelegd mag worden of een track.

Als je veel zelf kunt en veel connecties hebt, zul je best een eind komen. Ik schat zelf liever te hoog in dan te laag, al ben ik bij dit huis bang dat ik met een ton te laag inschat. Ik gok dat er (heel) veel onvoorzien tevoorschijn zal komen, zoals bijvoorbeeld de fundering, isolatie, alle kozijnen, mogelijk asbest op diverse plekken, alle leidingen (water en elektra), steunbalken, dakspanten, alle goten moeten vervangen, noem maar op! En dan heb je nog niet eens de stoffering en inrichting (vloeren, muren, badkamer, keuken enzovoort).
Als je door het keuringsrapport bij de brochure leest, zie je dat er écht meer moet gebeuren dan wat je op het eerste gezicht denkt.

Er lijkt iets van een 'slijterij' ingezeten te hebben. Eén van de voorkamers is "zaal/slijterij".

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:00

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:08

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:11

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:42

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:57

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:34

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:49

Ach, je zit wel lekker ruim :P