Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:29

Voor zover ik weet zijn de achterkanten van alle iPods hetzelfde, dat spiegelachtige met het logo (bij Touch kan het anders zijn, die heb ik nog niet fatsoenlijk van dichtbij gezien).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:31

HorseyDude schreef:
Suus__ schreef:
http://www.more-thing.com/touchlite-for ... 3godqy3lHA

omgomgomg die zijn mooooi kan alleen nie vinden of ze ze ook in Nederland verkopen. :P
OMG Mag ik alsjeblieft een kwijlbakje??? :D :~ :~

Maar even ontopic: bij Mediamarkt in Rotterdam centrum zag ik 'm liggen voor €199,-..... terwijl hij in het Alexandrium (ook in Rotterdam) voor €229,- de deur uit mag! Hoe zit dat?

MM is toch altijd goedkoper? Ik had daar eerst 2 iPods gekocht, classic 80 gb, + 2 opladers voor minder dan 500 euro geloof ik, en toen waren ze nog duur bij andere winkels. :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:40

HorseyDude schreef:
Maar even ontopic: bij Mediamarkt in Rotterdam centrum zag ik 'm liggen voor €199,-..... terwijl hij in het Alexandrium (ook in Rotterdam) voor €229,- de deur uit mag! Hoe zit dat?

Ik denk dat de mediamarkt dan de 1e generatie verkoopt (zonder zilver randje). Kijk even goed naar de fotos en beschrijvingen en vergelijk die met elkaar. 2e generatie is te herkennen aan speakertje en zilver randje.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:42

liedje89 schreef:
IK zit te twijfelen tussen een nano 16GB of 1 touch 8GB. Nu heb ik alleen altijd een beetjeruzie gehad met mijn oude nano, is jou touch ooit al eens vastgelopen? (mijn nano3G loopt echt om het liedje vast alsjehem op repeat hebt staan, alsde repeat uitstaat doet hij normaal trouwens)
En ten tweede ik vind de achterkant van de touch er op sommige foto's bijna net zo uitzien als de nano3G de achterkant van mijn nano3G was echter heel krasgevoelig, ik vond het echt zonde hij werd zo snel lelijk. Is de touch ook zo krasgevoelig??

Ach die achterkant in inderdaad krasgevoelig, mijne zit helemaal onder de krassen maar kan me eigenlijk geen bal schelen. Want je kijkt toch tenslotte naar het schermpje, en als je de achterkant krasvrij wilt houden moet je er een hoesje voor kopen. (Ik heb trouwens 6 sokjes voor 30 euro gekocht voor in me tas, jaszak etc).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:11

Nou ja, als ik zo'n dure mp3 koop kan een hoesje er ook nog wel af. IK vind het alleen niet altijd handig om er een hoesje om te hebben. vaak is dat toch irritant met muziek luisteren op de fiets oid.

Bij de Bcc is de touch 2G trouwens 209 en ik heb hem al op het internet gezien voor 195 (dat was een winkel met thuiswinkelwaarborg dus neem aan dat die op zich wel te vertrouwen is.) Zou dus best kunnen dat dat bij de mediamarkt ook de 2G was. Die wil de Bcc natuurlijk voorblijven.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:48

De ipod touch bestaat niet in 2 GB of misschien in de 1e generatie.... :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:15

Ze bedoelt de 8 GB versie (denk ik) Heb nog nooit van de 2 GB versie gehoord!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:17

2g geeft de generatie aan, niet het aantal gigabyte...De Iphone is namelijk al 3G. Itouch volgens mij ook al...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:18

Sappos schreef:
2g geeft de generatie aan, niet het aantal gigabyte...De Iphone is namelijk al 3G. Itouch volgens mij ook al...
Juist! :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:18

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:38

Het is inderdaad mijn luie notatie voor generatie. Apple noteerd het zelf ook zo dus ik dacht wel logica op zich, sorry voor de verwarring.
IK heb het ook al 4 keer over mijn nano 3G gehad maar dat valt niemand dan op touwens :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:42

Maar mensen wat ziet die IPOD Touch er toch STRAK uit, hè?? *kwijlt nu wel heel erg!* Ik ga 'm de 11e halen, heb er nu al slapeloze nachten van!

Je kan er toch ook foto's erop kwakken?

EDIT: hééé! Pakt hij ook MP3's???

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:12

Ja, apple itunes pakt ook mp3. En ik neem aan dat er foto's op kunnnen, het staat in ieder geval wel bij de specificaties van apple.
Wat wel echtbar slecht gaat is eigen filmpjes. Die moet je namelijk wel omzetten naar een bepaald formaat volgens mij. Maar je kan er zelfs spelletjes opzetten dus foto's en mp3 geen enkel probleem. (wma doet ie niet waarschijnlijk maar dat zet itunes wel automatisch om)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:22

Filmpjes zijn helemaal niet moeilijk, je moet ze gewoon naar het juiste formaat converteren en daar zijn tal van site's en programma's voor. Google goes a long way. Even zoeken op "iPod convert movies": http://www.google.be/search?hl=nl&q=ipo ... =&aq=f&oq= .

Van foto's op je iPod heb ik nooit het nut ingezien. iPod voor mij is muziek en niks anders. En ik kom met 30GB al te kort voor al mijn muziek...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:27

Ja maar converteren van filmpjes duurt altijd zo lang:p. daar heb ik dus geen geduld voor. Maar ja ik heb nu ook nog een nano, als ik toch voor de touch ga dan is het misschien wel de moeite waard. Het scherm van de nano is eigenlijk te klein om filmpjes op te kijken namelijk.
haha en ik vind het soms al zo irritantdat ik door mijn 7Gb moet bladeren, dat het veel te veel is. (*8GB ipod nano maar staat niet vol:p)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:58

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen..

Net open ik iTunes, en is opeens al mijn muziek weg! :? Vanmiddag werkte hij nog gewoon, en net wil ik hem opstarten en is alles leeg. Heeft iemand een idee hoe dat kan? :?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:01

Nee, staat de muziek nog wel gewoon op je harde schijf?? Heb je het verplaats misschien kan itunes het niet meer vinden?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:02

liedje89 schreef:
Ja maar converteren van filmpjes duurt altijd zo lang:p. daar heb ik dus geen geduld voor. Maar ja ik heb nu ook nog een nano, als ik toch voor de touch ga dan is het misschien wel de moeite waard. Het scherm van de nano is eigenlijk te klein om filmpjes op te kijken namelijk.
haha en ik vind het soms al zo irritantdat ik door mijn 7Gb moet bladeren, dat het veel te veel is. (*8GB ipod nano maar staat niet vol:p)

Veel werk? :+ Ik vind het net handig als ik al mijn muziek bij me heb. Ik heb vaak dat ik plots in een opwelling een bepaald nummer of bepaalde band wil luisteren en dan is het altijd leuk als je dat ook kan :D Alleen wordt het nu krap, zit al over de 27GB muziek ;( En daar komt dagelijks nog bij.

liedje89 schreef:
Nee, staat de muziek nog wel gewoon op je harde schijf?? Heb je het verplaats misschien kan itunes het niet meer vinden?

Zelfs als je nummers verwijdert/filename aanpast/verplaatst, blijft je nummer nog in de lijst staan. Als je die aanklikt komt er dan gewoon een melding dat hij ze niet kan vinden en komt er een uitroepteken uiterst links naast het nummer.

Seraphim, geen idee hoe het komt. Maar normaal gezien staat er in je iTunes map automatisch een file "Library"/"Bibliotheek" en ik denk dat als je die opent, je hele library weer gevuld is. Dénk ik toch.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:05

Zoals Mientjeuh al zegt, als hij een nummer niet kan vinden, komt er zo'n uitroeptekentje bij te staan, maar mijn lijst is nu gewoon blanco. Bibliotheek is leeg, afspeellijsten leeg, 25 meest afgespeelde leeg. Echt raar.

Muziek staat idd nog wel in op de harde schijf, maar om nou alles opnieuw te importeren is ook zo'n hoop werk, of kun je meerdere albums tegelijk inporteren?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:13

Je kan wel gewoon mappen inporteren dus ikzou gewoon proberen om de hele map met verschillende albums te importeren. Als je itunes instaleerd neemt hij toch automatischalle muziek op de comp op in de de bibliotheek. Als hij het echt niet meer doet zou je nog kunnen proberen hem opnieuw te instaleren.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:16

Dan ga ik dat maar eens doen :j Nouja, morgen dan ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:34

Heb je al geprobeerd wat ik zei? Die file van Library zoeken en die openen? Deze bedoel ik:

Afbeelding

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:36

Is dat jouw iTunes? Dan is de mijne echt voor gevorderden. :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:46

Mientje: heb jij een mac, wanter zit veel verschil tussen de itunes voor mac en windows. Ik kan dat scherm in mijn itunes niet vinden.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:15

IN Windows staat je iTunes Library opgeslagen in
"gebruikersnaam computer" / Muziek/ Itunes en daar staat dan een itunesLibrary.itl