We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:49

Ik ben toch nog eens aan het kijken naar raisin, maar het is me niet helemaal duidelijk of ik dan direct van mijn bank kan overmaken of dat ik dan verplicht ben daar een soort van spaarrekening te moeten openen. Als je het direct vanaf eigen bank kunt overmaken en dan ook aan het eind gelijk weer terug krijgt op je rekening heb ik wellicht wel interesse gezien de gunstigere rentes. Heeft iemand nog een tip voor een filmpje waarin je precies ziet hoe het werkt? Hoeveel dagen zit er meestal tussen dat je een deposito wil nemen voor het echt start met lopen en hoe lang duurt het terugstorten aan het eind van de looptijd? Ik lees dat dat soms best lang duurt als ik op Google zoek.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:53

Ik ben zzp er en heb een aov. Heb een kantoorbaan dus zal niet snel arbeidsongeschikt raken door mijn werk. Maar omdat paardrijden natuurlijk wel risicovol is vind ik de verzekering wel een fijn idee. Ik betaal 135 euro per maand, en kan de kosten ook aftrekken van de inkomstenelasting, waardoor je eigenlijk 40% minder betaald.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:55

Het duurt volgens mij tot maximaal 4 dagen. Moet je wel alles goed aanleveren natuurlijk.
Je stort eerst geld naar je Raisin rekening, dat is met een dag gebeurd. Als je spaarrekeningen via Raisin hebt, kun je het doorstorten en staat het daar een dag later.
Voorbeeld: ik stort zondagavond een bedrag naar Raisin. Maandag verwerkt mijn bank dat.Rond de middag staat het er bij Raisin op. Ik stort gelijk door naar mijn Distingo spaarrekening en daar staat het dan dinsdag bij. Een deposito duurt wel langer inderdaad.

Als je een linkje wil, doe maar een PB.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:58

moonsparkle schreef:
Zijn er hier ook zzpers met een aov? Ziekte kunnen we een paar maanden opvangen, maar soms denk ik weleens wat als mijn man arbeidsongeschikt zou raken voor het werk wat hij nu met veel plezier doet. Maar ik vraag me ook af wanneer je daar recht op hebt? Als je ook echt geen alternatief werk kunt doen of ook als je je huidige functie niet meer uit zou kunnen voeren bijvoorbeeld? En ik begrijp dat de verzekeringen wel erg prijzig zijn.

Het is ook echt zoiets van als je het niet nodig hebt kost het je hartstikke veel voor niks, maar als je wel echt arbeidsongeschikt raakt dan heb je wel echt een probleem.

Je kan kiezen tussen dekking voor het beroep wat je hebt niet meer uit kunnen oefenen, of in het algemeen niet meer kunnen werken. Het eerste is wel iets duurder natuurlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:50

Fitzroy schreef:
Het duurt volgens mij tot maximaal 4 dagen. Moet je wel alles goed aanleveren natuurlijk.
Je stort eerst geld naar je Raisin rekening, dat is met een dag gebeurd. Als je spaarrekeningen via Raisin hebt, kun je het doorstorten en staat het daar een dag later.
Voorbeeld: ik stort zondagavond een bedrag naar Raisin. Maandag verwerkt mijn bank dat.Rond de middag staat het er bij Raisin op. Ik stort gelijk door naar mijn Distingo spaarrekening en daar staat het dan dinsdag bij. Een deposito duurt wel langer inderdaad.

Als je een linkje wil, doe maar een PB.

Bedankt en kun je het dan gemakkelijk weer overmaken van raisin naar je eigen rekening en er altijd weer makkelijk mee stoppen als je looptijd voorbij is?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:54

Ik moet ook voor inboedel gaan zitten. Ik ben oer 1 januari van 8 naar 14 euro pm gegaan en dat vond ik nogal een grove forse verhoging. Maar nog niet de tijd gehad er naar te kijken.

Fitzroy

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:02

@moonsparkle, ja, dat kan. Wel heb ik zelf altijd nog wel een kleine buffer bij Bunq en de Rabo spaarrekening. Waar ik in geval van nood direct de beschikking over heb.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:22

Er gaat vaak wel een werkdag overheen. Tot op heden nog geen problemen gehad met raisin. En ik zit er nu bijna een jaar

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:31

Wij hebben door hoge medicijnkosten hond nog 7 euro te besteden voor 4 dagen. (Gelukkig nog genoeg reserve achter de hand :') )
We gaan de uitdaging aan :D
Brood zit in de oven van een mix die we nog hadden.
Verder kunnen we volgens mij nog ruim een week uit de voorraad eten (eigen moestuin, dus volle vriezer)
Alleen over 2 dagen even brood kopen en misschien nog een ingrediënt voor een maaltijd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:39

Als je wat ‘brood van gisteren’ haalt bij de AH bijvoorbeeld, dan heb je nog 6,50 over :P

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:46

8nnemiek schreef:
Als je wat ‘brood van gisteren’ haalt bij de AH bijvoorbeeld, dan heb je nog 6,50 over :P

Brood vd ah is toch überhaupt niet eetbaar :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:55

Benzz schreef:
8nnemiek schreef:

Dat ligt er helemaal aan welke je koopt. Zit nogal wat verschil in.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:16

Ik ga liever naar de bakker!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:45

Brood van de bakker vind ik onbetaalbaar en daarnaast veelte lekker dat ik het veelte snel opeet :o Brood uit de supermarkt bespaar ik dubbel, en qua aankoop goedkoper en ik doe er langer mee :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:46

Ja wie niet ?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 02:13

Tancreda4 schreef:
Brood van de bakker vind ik onbetaalbaar en daarnaast veelte lekker dat ik het veelte snel opeet :o Brood uit de supermarkt bespaar ik dubbel, en qua aankoop goedkoper en ik doe er langer mee :+

Leven mag ook hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:09

Ieder zo zijn ding waar hij/ zijn wel of niet op wil besparen toch? Ik koop altijd Lidl brood en vindt het lekkerder dan Jumbo 'vers' brood, die is altijd zo snel uitgedroogd ondanks dat ik het gelijk in de vriezer doe.

Ik spaar en bespaar zodat ik kan reizen, daar geef ik dan weer graag geld aan uit, wat een ander zonde kan vinden. Sparen en besparen zonder doel is ook zonde :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:59

8nnemiek schreef:

Dat doen we inderdaad al vaak, ideaal als je toch alles in 1x weg eet.
En ja soms haal ik van de bakker en dan geniet ik extra :D

Mijn motto is, soms moet je senseo drinken om van goede koffie extra te genieten. Zo ook met brood :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:20

Ik vind de pain de boulogne van de Ah dikke prima hoor. Geen nood aan duur bakkersbrood.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:30

Needje schreef:
Ik vind de pain de boulogne van de Ah dikke prima hoor. Geen nood aan duur bakkersbrood.

Die haal ik ook meestal.

Tot 2 jaar geleden hebben mijn ouders een ambachtelijke bakkerij gehad. Mensen kwamen van ver om brood en gebak te halen.

Ze zijn twee jaar geleden met vervroegd perisoen gegaan en sindsdien heb ik een zoektocht gehad naar fatsoenlijk brood. Er is een bakker 15km verderop die echt heel goed brood verkoopt wat kort aan dat van mijn ouders komt, maar dat is me niet handig om iedere week naar toe te gaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:01

Benzz schreef:
8nnemiek schreef:

Ligt heel erg aan het soort inderdaad :j
Ik vind zelf het Zaanse brood erg lekker, en blijft ook lang goed. Mijn vriend is dan weer gek op het maïsbrood.
Vriendlief eet 3 broden per week, dus daar ga ik geen broden van 3,50 per stuk voor kopen, als hij een brood van 50 of 75 cent net zo lekker vindt :Y)

En als ik eens écht lekker brood wil dan bak ik het zelf. Zit natuurlijk ook deels tussen de oren, maar dat vind ik nog lekkerder dan duur bakkersbrood :9

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:03

Ik vind het brood van de ah over het algemeen prima, van de Jumbo is de kwaliteit vaak al een stuk lager en van de Hoogvliet is de kwaliteit ronduit beroerd. Het komt oud uit de winkel. Lidl heb ik weinig gekocht maar was voor mijn herinnering ook prima.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:43

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 04-02-25 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 20:49

Geen ervaring mee sorry!

Hier ook gewoon brood bij de Appie. Ik vind de bakker zo'n gedoe, staat vaak een rij heb ik dan geen zin in... Liefde & Passie brood van de Appie is prima vind ik dan, en Waldkorn brood ook.
Maar ben niet zo'n enorme broodeter :7
Hou wel erg van de rozijnenbolletjes, die kleintjes. Koop meestal hele zak om mee te nemen, als ik ergens heen moet. Lekker tussendoortje. Met AH latte machiato ijskoffie. Mmmmm.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:51

De bakker is hier nog geen minuut lopen, dat zal ook schelen :D