Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:11

Saul schreef:
karuna schreef:
Net op de radio de vattenfall klanten zijn per 1 oktober ook gigantisch de pineut :(:)

Klopt. Echt ik ben me rot geschrokken. Wij gaan x3 en het was al niet goedkoop bij ons.

Alle websites liggen momenteel plat. Denk dat iedereen in paniek is en aan het kijken is of ze elders goedkoper kunnen. Wat wss niet kan.

Ik maak me echt enorme zorgen hierover.
Wij hebben het niet slecht, we zijn niet rijk maar mogen niet klagen.
Maar dit? Ik weet niet of wij dit gaan trekken ..

Van die 2,02?

Dat is toch helemaal niet duurder dan elders? Wij hadden dus gekeken omdat ons vaste contract afliep en overal betaal je tussen de 600 en 900 voor 1400 kuub gas en 2500 kwh stroom.

Als nieuwe klant invullen bij vattenfall zou 836 zijn!

Maar net de nieuwe tarieven ontvangen van vattenfall van 2,02 voor Gas en dan komen we op €384 dus ja dat is veel! Maar veel minder dan gedacht.

Onze vaste contract was 1,10 per kuub dus het wordt een keer zo duur maar wij zijn allang blij dat het de prijzen van 3 a 4 euro per kuub zijn zoals elders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-22 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:12

Sorry spenk ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

Wij gaan naar €1000+ per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:13

Saul schreef:

Wij hebben ook de nieuwe tarieven gekregen van Vattenfall, 2,02 voor een kuub heb jij wat anders gekregen dan? Wij komen van een vast contract van 1,10.

Of had je een vast contract van nog veel lager dan die 1,10? wij gaan nu van 200 naar 384 bij Vattenfall per 1 oktober.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:13

Karin schreef:
secricible schreef:
Hier lopen 2 kleine kinderen, dus illusie om onder een dekentje te kunnen zitten. Dus liever iets mobielers :D

Ik heb vorig jaar rond deze tijd een Oodie aangeschaft. Afgelopen winter heb ik er enorm veel plezier van gehad en ook op frisse avonden, als ik eerder geneigd was om even een halfuurtje met mijn rug tegen de verwarming te gaan zitten. Dat hoeft nu niet meer.

Nee, ik doe er niet mee open als er iemand aan de deur staat :)) maar voor thuis werken, rondlopen in huis en bankhangen vind ik het de uitvinding van de eeuw.

Deze hebben ze ook voor 20 euro bij de Primark (en ze hadden ze rond de kerst ook bij de Intratuin en Groenrijk).

Zalige dingen, mijn dochter en ik hebben er de afgelopen winter ongeveer in gewoond.

De cv staat hier in de winter altijd op 20/21 graden maar met dat ding aan (snuggie/snuddie heten ze ook wel), en pantoffels aan, zat ik heerlijk naar mn zin op de bank terwijl het maar 17 graden was.

Dekentje erbij evt voor over m'n benen en ik zat heerlijk naar mijn zin.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:15

Saul schreef:
karuna schreef:
Net op de radio de vattenfall klanten zijn per 1 oktober ook gigantisch de pineut :(:)

Klopt. Echt ik ben me rot geschrokken. Wij gaan x3 en het was al niet goedkoop bij ons.

Alle websites liggen momenteel plat. Denk dat iedereen in paniek is en aan het kijken is of ze elders goedkoper kunnen. Wat wss niet kan.

Ik maak me echt enorme zorgen hierover.
Wij hebben het niet slecht, we zijn niet rijk maar mogen niet klagen.
Maar dit? Ik weet niet of wij dit gaan trekken ..

Ik heb eind augustus al een prijsverhoging voor de kiezen gekregen van Vattenfall, komt er in okt dan weer 1 of was dat deze van eind aug?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:16

Ik koop uit principe niet bij de Primark :D maar idd, ik heb ze later ook bij de Intratuin gezien. Overigens niet de originele Oodies.

Ik ben iig heel blij met mijn Oodie :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:17

Spenk schreef:
Saul schreef:

Wij hebben ook de nieuwe tarieven gekregen van Vattenfall, 2,02 voor een kuub heb jij wat anders gekregen dan? Wij komen van een vast contract van 1,10.

Of had je een vast contract van nog veel lager dan die 1,10? wij gaan nu van 200 naar 384 bij Vattenfall per 1 oktober.

Nee zelfde prijzen. Maar bij ons is de stroom het grootste probleem.
Toch eens kijken voor zonnepanelen ….
Maar daar is eigenlijk geen budget voor.

Ashley dat durf ik niet te zeggen. Dat lijkt me niet zo kort op elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:19

Ah ja ik hoor vooral dat gas het probleem is. Dat is bij ons ook het meeste geld. Waar verbruik je dan zoveel stroom aan? Misschien kan je besparen? Hoeveel verbruik je per jaar?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:20

pmarena schreef:
Best veel mensen spoelen de vaat eerst af voordat het in de machine gaat. Dan kan je net zo goed meteen afwassen vind ik ook :=

Ja precies!
En ja over de snelheid van inruimen en over de ruimte kun je van mening verschillen haha! Het past gewoon niet bij mij. Ik heb niet graag veel spullen :o (oh en ik heb best veel uiteindelijk... dat is natuurlijk handig en fijn, maar het voelt ook altijd als een last..)

Hier komt het verhaal van de elektrische deken vandaan:

https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... gevaarlijk

https://www.kennisplatform.nl/hoe-kan-i ... erminderen.

MWM: mijn ervaring is dat als je ernstig en/of chronisch ziek bent, alles soms anders is. Dus als jij die deken nodig hebt, dan is dat gewoon zo! Dat ga ik echt niet ter discussie stellen hoor!
Sowieso moet iedereen uiteraard zelf weten wat hij/zij doet, maar wat je in je opvoeding leert (electrische deken = slecht) kan soms de rest van je leven blijven hangen ;)
(Inmiddels ben ik er wel eens vaker achter gekomen dat sommige dingen die ik vroeger meekreeg inmiddels achterhaald zijn :') )

Onder een dekentje op de bank zitten doe ik overigens altijd, bijna het hele jaar door. Maar dat is dan een gewoon dekentje, geen electrische.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:24

Spenk schreef:
Ah ja ik hoor vooral dat gas het probleem is. Dat is bij ons ook het meeste geld. Waar verbruik je dan zoveel stroom aan? Misschien kan je besparen? Hoeveel verbruik je per jaar?

Stroom zitten we op 10 000 kw per jaar :o
Voornamelijk door de hooistomer voor de paarden.

Dit kunnen we eigenlijk niet anders doen ivm allergieën.

En (niet allemaal tegelijk boos worden) de grondwater pomp staat ook best regelmatig aan en de airco voor onze dochter omdat het anders 40 graden is boven.

Sproeien gaan we dan maar mee stoppen. Dat houdt wel in minder gras, dus meer hooi stomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:28

Saul kun je voor zonnepanelen of andere bezuinigingsmaatregelen niet je hypotheek verhogen of een lening aangaan?

Bij ons is het nl per maand goedkoper om met een lening een warmtepomp te financieren ipv de nieuwe maandbedragen te betalen :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:28

ashley1 schreef:
Ik heb eind augustus al een prijsverhoging voor de kiezen gekregen van Vattenfall, komt er in okt dan weer 1 of was dat deze van eind aug?

Zal er aan liggen, liep jouw contract af dat je eind augustus nieuwe tarieven kreeg? Ik heb een variabel contract al het hele jaar en de wijzigingen daarvoor zijn standaard 1 januari en 1 juli. Dit jaar komen daar 1 april en 1 oktober bij. Maar als jij nu net een ander contract of verlenging hebt waarbij je nieuwe tarieven kreeg kan het 1 oktober idd weer wijzingen.

Die tariefwijziging van vattenfall was al even bekend, karuna. Hebben we het hier al over gehad.

Nikass, haha snap ik hoor. Die dingen blijven onbewust hangen en houd je je gewoon aan. Ik zot altijd al onder dekentje idd maar afgelopen winter was dat soms te weinig dus ga ik die extra elektrische deken proberen op die momenten. Ook omdat ik eigenwijs ben en niet hoger wil qua medicatie
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 05-09-22 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:29

Saul, heb je zonnepanelen? Zo niet dan haal je die er binnen twee a drie jaar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:32

Saul schreef:
Spenk schreef:

En (niet allemaal tegelijk boos worden) de grondwater pomp staat ook best regelmatig aan en de airco voor onze dochter omdat het anders 40 graden is boven.

Sproeien gaan we dan maar mee stoppen. Dat houdt wel in minder gras, dus meer hooi stomen.

10.000 kwh jeetje wat enorm! Maar waarom neem je dan geen zonnepanelen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:33

Saul wat naar zeg! Er staan best veel tips in het topic al, misschien kan je nog een beetje winst daaruit halen? Maar het is niet leuk, nee.

Zonnepanelen zou met die hooistomer wel heel nuttig zijn maar mort je wel kunnen aanschaffen nu..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:35

Punt is dat wij misschien gaan verhuizen. Dit weten we al een paar jaar, dus daarom geen zonnepanelen laten leggen.

Denk ook niet dat het handig is nu alsnog te doen. Plan is, als alles door gaat. Rond maart volgend jaar te verhuizen.
Daar liggen al 24 zonnepanelen gelukkig. En kunnen er evt bij :=

Ik wil gaan kijken of ik ipv het hooi stomen mss toch maar weer nat kan maken.
Al was dat destijds niet genoeg. Dus vrees dat dat geen optie gaat zijn.
Maar we zijn een aantal jaar verder, dus kan het allicht proberen.

Ga het topic even goed doorspitten. Thanks +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:36

Saul schreef:
Spenk schreef:

Maar heel eerlijk? Dit is toch allemaal luxe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:37

Dat vind ik ook relaxed.....

Je gras sproeien... hooi stomen... airco aan... absoluut geen eerste levenbehoeften := zonder dat zal je waarschijnlijk op een vierde van je verbruik zitten en kost het je zo'n 60 euro per maand aan stroom.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:41

Oh wauw. Zoals ik al zei. Niet allemaal boos worden.

Ja mijn ponies zijn luxe. Maar ik vind het geen luxe dat ze normaal adem kunnen halen.

En ik vind het ook geen fijn idee als een baby en een 2,5 jarige in 40 graden liggen.

Zoals ik eerder al zei. Wij hebben het niet slecht. maar het bedrag x3 plus alle verhogingen op andere dingen dat wordt te veel.

En denk met mij voor heel veel Nederlanders.

Maargoed. Ik kan uiteraard ook de paarden naar de slacht doen. Want het is pure luxe dus ik mag niet klagen?

Maargoed laat maar. Ik twijfelde al te reageren. En had dit dus idd beter niet kunnen doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:44

Nee het is ook niet fijn. Kou lijden is ook niet fijn. Maar vroeger bestonden er geen hooistomers en was er ook geen airco. Daar kunnen we buiten. Hooi maakten we vroeger inderdaad nat in de kruiwagen. En airco was er niet, ik heb wat afgezien op mijn zolderkamer toen ik jong was. Ja was echt niet leuk.
Maar in de schulden komen door je luxe te willen blijven hanteren is helemaal niet leuk.
Het is geen eerste levensbehoefte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:45

Er zijn ook andere opties natuurlijk dan je hooi stomen. Maar je klaagt zelf dat je dit niet meer betalen kan dan moet je toch verder kijken?

Hier overigens een astma paard en inderdaad een hooistomer kost zóveel energie dat we die niet gekocht hebben dat is te duur nu. Maar die hebben we met andere maatregelen onder controle. Je kunt ook je hooi natmaken of voordroog geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:47

Nou ik snap wel dat het echt schrikken is, hoor.

Het gaat als het goed is wel afkoelen na morgen, dus airco minder nodig. En misschien werkt het natmaken nu wel idd!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:47

Ok mensen ik heb hier geen zin in. Om zo afgevallen te worden.

En zelfs bestookt te worden met pb’s. Ik weet zeker dat er mensen zijn die mij begrijpen. En ik ben echt niet zo’n aso als jullie mij neerzetten.

Wijze les weer. Gewoon niet meer reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:48

MyWishMax schreef:
Nou ik snap wel dat het echt schrikken is, hoor.

Het gaat als het goed is wel afkoelen na morgen, dus airco minder nodig. En misschien werkt het natmaken nu wel idd!

Dat zeker! Maar mensen zoals jij maken de afweging kan ik wel warm douchen en kan de verwarming uberhaupt nog aan.

Dat is toch van heel ander kaliber dan de hooistomer, sproeier en airco :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:49

Joh saul, is er ook grijs bij jou? Of alleen uitersten? Zoals Suzanne ook zegt, er zijn echt wel andere alternatieven, zoals vroeger..