Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:57

Oh die oude badkamer vind ik fantastisch! Om te zien... Niet om te gebruiken. :')

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:21

horsii schreef:
Ja die was 65000 onder de vraagprijs

Ze hadden niet een verkeerd bedrag aangeleverd, dat het €35.000,- erboven moest zijn?
Op de populairdere plekken in het noorden gaan soortgelijke woningen al voor dat geld of meer weg.
Dus als het wel klopt, is het echt een bizar bod inderdaad. := 8)7

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 22:35

Makelaar had nagebeld, het was serieus want meer had ze niet te besteden.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:38

Waarom je dan bij een woning gaat kijken die je dus niet kunt betalen is mij dan een raadsel. :+

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:48

@horsii Zoveel onder de vraagprijs |o

Hier weer 4 bezichtigingen gepland, 2 die incl overbieden haalbaar zouden moeten zijn maar klein en geen wasmachine aansluiting :? Ik wist niet dat dat bestond. Maar ik ga toch kijken en informeren hoe dat zo komt. Bij 1 zou het iig in de keuken kunnen denk ik.

Andere 2 als ze weer meer dan 30k overbieden niet maar de vraagprijs is technisch gezien binnen budget :')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:49

SdaphneS schreef:
Waarom je dan bij een woning gaat kijken die je dus niet kunt betalen is mij dan een raadsel. :+

Nee heb je en ja kun je krijgen. Heel simpel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 23:04

Ze heeft nu een bovenwoning in de straat gekocht begreep ik vd makelaar. 20m2 kleiner en geen tuin en dus wel binnen budget haha.
Hier is het voorlopige koopcontract opgesteld en verstuurd.
Wij hebben m al goedgekeurd.
Hopelijk vlot de definitieve. Maar kopers zijn denk ik afhankelijk van hun financieel adviseur ivm taalbarrière, adviseur deed ook bijstaan qua taal/ functioneerde als tolk
Wel grappig hij is even oud als mijn vriend en zij als mij.
Hebben ook een baby
Passen denk ik goed in de wijk

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 23:05

Duplo schreef:
@horsii Zoveel onder de vraagprijs |o

Hier weer 4 bezichtigingen gepland, 2 die incl overbieden haalbaar zouden moeten zijn maar klein en geen wasmachine aansluiting :? Ik wist niet dat dat bestond. Maar ik ga toch kijken en informeren hoe dat zo komt. Bij 1 zou het iig in de keuken kunnen denk ik.

Andere 2 als ze weer meer dan 30k overbieden niet maar de vraagprijs is technisch gezien binnen budget :')

Spannend, dan moet er toch iets lukken..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 23:05

Nou, in de huidige tijd is het toch een beetje zonde van de tijd die een makelaar daar dan insteekt.

Kijkt iemand van jullie toevallig ‘waar doen ze het van’ ? Ik vond het grappig om te horen dat het miljonairsstel nog overboden was. En toen bij het volgende huis maar meteen een ton overbood.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 23:10

Fitzroy schreef:
Nou, in de huidige tijd is het toch een beetje zonde van de tijd die een makelaar daar dan insteekt.

Kijkt iemand van jullie toevallig ‘waar doen ze het van’ ? Ik vond het grappig om te horen dat het miljonairsstel nog overboden was. En toen bij het volgende huis maar meteen een ton overbood.

Nog nooit gezien, binnenkort maar eens terug kijken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 02:14

Dat is wel heel ver eronder :+
Waarom ga je kijken en bieden in een categorie welke toch buiten je budget valt!
In deze prijsklasse/aanbod valt niet te onderhandelen.

Ik heb zelf wel 40k beneden de vraagprijs geboden :')
Maar dat was meer een biedspelletje om halverwege naar elkaar toe te komen. Wat gelukt is :D
Andere prijsklasse, enige koper en stond al 4,5 maand te koop.
Dat is een andere insteek dan ik kan het eigenlijk niet betalen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:23

Hopelijk toch een fijn bod gekregen met goede voorwaarden Horsii! Bizar zo ver onder de vraagprijs een bod zeg!

Komt vast goed Merino! Maar kan me goed voorstellen dat je er de zenuwen van krijgt!

listiglistje schreef:
Hier is de fotograaf gisteren geweest, heb de foto's al ontvangen :D
Heb hem zelf al op Facebook gezet, dus voor wie een leuke en fijne starterswoning in Eindhoven zoekt!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5080281072048221&id=100001991344438

Wat een mooi huis en wat ziet het er netjes uit zeg! Vind die blauwe kleur op je muren echt heel mooi, heb je misschien een naam/ralnummer ervan hahaha

listiglistje schreef:
Was nog een showroommodel :') kost eigenlijk 5000 nieuw
Maar hey ik moet oud worden in dat huis, dus moet er ook iedere dag met plezier tegenaan kunnen kijken :Y)

De country de luxe 160 breed 

Ik ben echt geen fan van hout in de badkamer, maar jeetje wat een prachtig meubel zeg! Die zal je vast veel plezier brengen :D

Alja schreef:
Wij gaan morgen ook een huis bezichtigen
We zijn de eerste en het is zonder makelaar dus ben benieuwd.
Ik benieuwd hoe de biedingen dan zouden verlopen?

Leuk Alja! Zelfde regio wel? Wat voor iets zoeken jullie?
Hier wel via makelaar maar geen andere gegadigden en alsnog 12k boven vraagprijs moeten eindigen, anders kregen we het echt niet :7 Maar het was het waard voor ons, droomhuis

Spannend Duplo! Duimen draaien, kijk je in verband met de situatie met je ex ook naar een korte overdracht of maakt dat niet zo uit?

Wij hebben in december 2020 gekocht, overdracht in september 2021, hebben een hypotheek voor 30 jaar met NHG waarvan 20 jaar rentevast op 1.28%, hopen in de tussentijd meer af te kunnen lossen en anders zien we het dan wel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:28

Wij kijken naar een vakantiehuisje
Wel in onze regio want we willen proberen de verhuur zelf in de hand te houden :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:35

65000 onder de vraagprijs... Tjah, dat is dromen hebben, maar er nog lange niet zijn. De gok kon ze nemen inderdaad. Maargoed, 235.000 vind ik ook erg veel geld in mijn up :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:52

Hier zijn de mannen eindelijk gearriveerd met de zonnepanelen *\%/* Zouden in februari al gekomen maar zijn 3x afgezegd.. Tot grote ergernis maarja wat doe je eraan. Die lui zitten allemaal vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:11

SdaphneS schreef:

hahah.
Wij hebben wel gekeken bij een huis 25K boven wat we konden lenen. Was een fantastisch, en heel apart huis. One of a kind. En wist dat we die 25K wel ergens vandaan konden halen in het allerergste geval :') . Voelde me heel schuldig tijdens de bezichtiging aangezien we wel 90% zeker wisten dat het extreem onverstandig zou zijn.

Dus als verstandige volwassenen ook geen bod uitgebracht.... :Y) Uiteindelijk bleek dat we het bedrag wel hadden kunnen lenen, maargoed... Dan hadden we alsnog niet kunnen overbieden :P . En nogmaals. Ik voelde me extreem schuldig dat ik de tijd van de makelaar verdeed en een bezichtigingsplek in beslag nam :') .

Beneden de vraagprijs bieden voor een huis dat niet langer dan een maand op funda staat vind ik in deze tijd wel heel dapper en overmoedig :D . Maar je moet wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:13

listiglistje schreef:
opisop_shop schreef:
Sodeju dat is dan ook een mega duur badkamermeubel hahaha

Was nog een showroommodel :') kost eigenlijk 5000 nieuw
Maar hey ik moet oud worden in dat huis, dus moet er ook iedere dag met plezier tegenaan kunnen kijken :Y)

De country de luxe 160 breed :D

[ [url=m/WPFzeP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FDVL3P.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d69jwb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens wordt de badkamer grondig gepimpd...is nu niet veel soeps, zacht uitgedrukt :+

[ [url=m/BoGKRO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r27Qho.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bad wordt gerenoveerd naar dit

[ [url=m/gaXAwU.jpg]Afbeelding[/url] ]

moooooiiiii!
En je huis uitgebreid bekeken op funda toen je hem hier postte, want droomhuis :D Maar die badkamer snap en snapte ik qua indeling nog steeds niets van. Ziet er uit als zo'n museumkamer van hoe mensen 50 jaar geleden leefden :') Lelijk vind ik het niet. Vooral... net iets te onconventioneel :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 10:37

Ja nu akkoord gegeven op een prima bod, wachten op het definitieve koopcontract

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 10:38

ingedebruijn schreef:
Hier zijn de mannen eindelijk gearriveerd met de zonnepanelen *\%/* Zouden in februari al gekomen maar zijn 3x afgezegd.. Tot grote ergernis maarja wat doe je eraan. Die lui zitten allemaal vol.

Fijn, eindelijk

Wij waren vast informeren voor dakkapel, minstens een half jaar..
Hopelijk kan een aanbouw dan sneller.
Zonder dakkapel kunnen we boven niet starten met de grote verbouwing.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 10:39

Listiglistje, leuk huis. Ben jr vast vlug kwijt.
Al is hier de markt aan het kelderen op starters woningen

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:54

ingedebruijn schreef:

Wat fijn! Wij zijn ook zo blij met onze zonnepanelen! Helemaal straks met de elektrische auto :j

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:34

@knabbelgirl, heeft wel voorkeur maar zolang een ik een 'einddatum' weet kan ik ook makkelijker naar een tijdelijke woonplek zoeken tot de overdracht.
Andere kant is dan ook mijn voordeel als het huis al leeg staat dat ik dus snel kan doorpakken en ze niet hoeven te wachten op verkoop eigen huis :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:45

Ik heb net de foto's binnen gekregen van ons huidige huis, het staat er mooi op :D Als het goed is gaat 'ie morgen online!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:54

Oh ik ben benieuwd !! Waar ga je heen weet je dat al?

En wil je het delen of liever niet ? :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:56

We hebben een huis in regio Oss gekocht :)F Dichter bij vrienden en schoonfamilie!