Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:15

Oh dan was ik voor D gegaan

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:26

Zoals ik het lees hebben ze het zwaar; is een faillissement alleen af te voorkomen wanneer de klanten meer gaan betalen.

Als iedereen of in ieder geval de meerderheid van de klanten bereid is om meer te betalen, of dan maar over te stappen naar een andere aanbieder zijn ze (voorlopig) gered.
Wanneer een paar klanten niet meewerken is dat niet direct een probleem, maar als veel mensen niet meewerken gaat het niet goedkomen.

Het gunstigste voor jou is dus om optie D te kiezen, en hopen dat heel veel mensen voor optie A kiezen.
Aan de andere kant, te tarieven van optie A zijn nog steeds vrij gunstig, als je gokt op D en ze gaan failliet krijg je nergens deze tarieven aangeboden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:28

Ik heb mijn keuze al doorgegeven, kan niet meer wijzigen denk ik. Het blijft gokken.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:37

Vrees dat 99,9 procent voor D zal hebben gekozen. Advies: Zet je maandbedrag niet te hoog als je nu nog geld van ze zou krijgen stel ze vallen nu direct om, want dan kan je naar het geld fluiten. Beter dat je hun moet betalen nu dan andersom.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:38

Mijn maandbedrag zal veranderen maar naar wat weet ik nog niet. Kan ik nog niet zien. Moet dat gewoon even in de gaten houden. Geen idee of ik geld terug krijg eigenlijk...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:54

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:05

Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice van Essent. Mijn contract loopt in september af en die prijzen zijn nog niet bekend. Ik heb gevraagd of ze met de prijzen van deze maand naar mijn verbruik van deze maand (met mijn vaste contract) konden kijken zodat ik al een beetje en inschatting kon maken..

Deze maand met mijn vaste contract heb ik €32,- aan gas verbruikt en met de nieuwe prijzen ga ik naar de €200,- met mijn huidige verbruik :(

Toch niet normaal!? In juni zijn we ook bijna twee weken niet thuis geweest ivm vakantie en was het warm weer. Vind het zo rot :(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:25

Birgit__ schreef:
Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice van Essent. Mijn contract loopt in september af en die prijzen zijn nog niet bekend. Ik heb gevraagd of ze met de prijzen van deze maand naar mijn verbruik van deze maand (met mijn vaste contract) konden kijken zodat ik al een beetje en inschatting kon maken..

Deze maand met mijn vaste contract heb ik €32,- aan gas verbruikt en met de nieuwe prijzen ga ik naar de €200,- met mijn huidige verbruik :(

Toch niet normaal!? In juni zijn we ook bijna twee weken niet thuis geweest ivm vakantie en was het warm weer. Vind het zo rot :(

In Nederland is het standaard dat je je geschatte jaarverbruik in 12 gelijke delen betaald. Dat je in de zomer amper verbruikt, zegt niks over je winter verbruik. Daarvan betaal je in de zomer dus eigenlijk een deel van vooruit zodat je niet plotseling 4-5x zoveel betaald in de wintermaanden.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:31

Nou dat biedt wellicht nog wat perspectief.. Over anderhalve week kon ik als het goed is een nieuw aanbod verwachten. Nog even geduld en afwachten dus.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:51

Ik kreeg vandaag deze mail van Vattenfall. Opzich zo op het eerste gezicht 'goed nieuws'. Maar ik denk de hele tijd.. wat is het addertje? Zie ik iets over het hoofd? Waarom zouden ze dit doen? :')

Afbeelding

Edit:

Als het goed is zijn dit mijn tarieven.
Dan krijg ik toch veel meer terug per kwh dan ik betaal? Dat is toch niet logisch?

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:58

Ah jij hebt deze mail ook gehad. Ik had hem bij iemand anders ook al onder ogen gekregen. En me ook het hoofd over gebroken :? Maar ikkwam tot de conclusie. Levering heen is 33,6 cent terug is 16,8 cent. Even grof gerekend, dan betaal je wel meer dan je terugkrijgt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:12

De vraag is of je per jaar meer teruglevert dan je verbruikt (dus incl winter waarin ze minder opleveren). Anders maakt het niet uit want dan verrekenen ze het met je verbruik. Pas als je verbruik onder 0 komt is het aan de orde

Net mail van Eneco. Gas gaat van 1.67 naar 2,25 :\

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:13

Debbie schreef:
Ik kreeg vandaag deze mail van Vattenfall. Opzich zo op het eerste gezicht 'goed nieuws'. Maar ik denk de hele tijd.. wat is het addertje? Zie ik iets over het hoofd? Waarom zouden ze dit doen? :')

[ [url=m/irdA75.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit:

Dan krijg ik toch veel meer terug per kwh dan ik betaal? Dat is toch niet logisch?

[ [url=m/VSncVh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je betaalt 33ct en krijgt 16 terug. Dat is toch niet meer?
En waarom ze het doen? Omdat ze verplicht een redelijk tarief moeten bieden. Als de prijs van stroom omhoog gaat moeten ze je er als consument dus ook meer voor betalen. Maar het is dus de helft van wat ze jou in rekening brengen.
Maar nogmaals... Geldt alleen als je het verbruik van een heel jaar minus de opbrengsten van een heel jaar bekijkt. Als je dan in de min komt krijg je per kWh dat tarief.
Laatst bijgewerkt door manzano op 15-08-22 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:16

manzano schreef:
Net mail van Eneco. Gas gaat van 1.67 naar 2,25 :

Oh au, das niet grappig....ik zit op 0,82

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:21

fokfanaat schreef:
manzano schreef:
Net mail van Eneco. Gas gaat van 1.67 naar 2,25 :

Oh au, das niet grappig....ik zit op 0,82

Ja zo zuur!!! Baal enorm dat we vorig jaar niet hebben vast gezet na de verhuizing, maar wilden even verbruik aankijken om betere inschatting te kunnen maken welke leverancier dan interessant zou zijn. Super balen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:24

Dat is echt super ruk, vrijstaand scheelt al veel.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:45

manzano schreef:
Debbie schreef:

[ [url=m/irdA75.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit:

[ [url=m/VSncVh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je betaalt 33ct en krijgt 16 terug. Dat is toch niet meer?
En waarom ze het doen? Omdat ze verplicht een redelijk tarief moeten bieden. Als de prijs van stroom omhoog gaat moeten ze je er als consument dus ook meer voor betalen. Maar het is dus de helft van wat ze jou in rekening brengen.
Maar nogmaals... Geldt alleen als je het verbruik van een heel jaar minus de opbrengsten van een heel jaar bekijkt. Als je dan in de min komt krijg je per kWh dat tarief.

Zo goedemorgen :') Je hebt gelijk, mag ik de schuld aan de warmte geven?
Ik krijg inderdaad een stuk minder terug dan ik betaal. Dan zal het inderdaad niet zo spannend zijn, zie dat dit een mooi teruglever bedrag is vergeleken met andere leveranciers.

Of ik terug ga leveren weet ik nog niet. Ik wek veel meer op dan ik de afgelopen jaren heb gebruikt, maar wil dat eigenlijk inzetten om deels elektrisch te gaan verwarmen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:54

Je kunt ook doen wat een heleboel slimmerds nu doen, een tweede energiemeter aanvragen en daar de zonnepanelen aan hangen. Daarop variabel bij Eneco gaan zitten; krijg je 61 cent per kWh die je terug levert. Dan heb je je panelen snel terugverdiend!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:10

Choiix schreef:
Je kunt ook doen wat een heleboel slimmerds nu doen, een tweede energiemeter aanvragen en daar de zonnepanelen aan hangen. Daarop variabel bij Eneco gaan zitten; krijg je 61 cent per kWh die je terug levert. Dan heb je je panelen snel terugverdiend!

Hmmm.... dat kan idd best interessant zijn om eens uit te zoeken. We leveren heel veel terug.
Kan je dan ook met 2 contracten bij Eneco gaan zitten? Die hebben we namelijk al (en overstappen is eigenlijk geen optie omdat je dan de nog hogere tarieven in schiet).
Al moet ik zeggen dat nu met het verrekenen je in feite ook al 38ct per kwh terug krijgt. Dus moet eens uitrekenen hoeveel je dan moet terug leveren om die extra meter terug te verdienen (dat is 305 euro).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:14

Hou er maar rekening mee dat die hoge TL tarieven snel over zijn. Leveranciers beginnen al terug te krabbelen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:17

Ik ben heel blij dat ik afgelopen juli een jaar vast heb kunnen zetten. Maandbedrag op 185. Als ik nu af zou sluiten zou hij op 275 uitkomen. Hoe dan :=

Wel ook net de btw-teruggave van mijn zonnepanelen teruggekregen. Toch weer een 500 euro in het potje. Panelen doen zelf ook goed hun best, dus ik hoop dat ik daar nog een financieel voordeel uit kan halen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:22

Dolblij met m'n zonnepanelen en gasvrije woning. Voorspelling is voor nu precies 0 euro voor 2022, dus de investering terugverdienen gaat snel (vrijstaand pand uit 1914 helemaal verduurzaamd, de dame dit er tot 2019 woonde betaalde destijds al 300 euro per maand voor G/W/L := maar had nog gaskachels).

Juli 209 kWh verbruik en 686 kWh teruglevering.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:24

Storm schreef:
Hou er maar rekening mee dat die hoge TL tarieven snel over zijn. Leveranciers beginnen al terug te krabbelen.

Ja zou eigenlijk pas interessant zijn als je weer vaste contracten kan afsluiten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:37

Ik moet ook eens gaan bellen.. moeders tarief is omhoog gegaan (mensje is al 45jaar klant) en ze gaat 320 pm betalen... %)
(en ja, gaskachels :j Wel een klein huisje, misschien 60m2 ofzo)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:13

Cer schreef:
Ik moet ook eens gaan bellen.. moeders tarief is omhoog gegaan (mensje is al 45jaar klant) en ze gaat 320 pm betalen... %)
(en ja, gaskachels :j Wel een klein huisje, misschien 60m2 ofzo)

Kan ze in aanmerking komen voor de compensatie?