Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Birgit__ schreef:Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice van Essent. Mijn contract loopt in september af en die prijzen zijn nog niet bekend. Ik heb gevraagd of ze met de prijzen van deze maand naar mijn verbruik van deze maand (met mijn vaste contract) konden kijken zodat ik al een beetje en inschatting kon maken..
Deze maand met mijn vaste contract heb ik €32,- aan gas verbruikt en met de nieuwe prijzen ga ik naar de €200,- met mijn huidige verbruik
Toch niet normaal!? In juni zijn we ook bijna twee weken niet thuis geweest ivm vakantie en was het warm weer. Vind het zo rot
Debbie schreef:Ik kreeg vandaag deze mail van Vattenfall. Opzich zo op het eerste gezicht 'goed nieuws'. Maar ik denk de hele tijd.. wat is het addertje? Zie ik iets over het hoofd? Waarom zouden ze dit doen?![]()
[ [url=m/irdA75.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit:
Als het goed is zijn dit mijn tarieven.
Dan krijg ik toch veel meer terug per kwh dan ik betaal? Dat is toch niet logisch?
[ [url=m/VSncVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
fokfanaat schreef:manzano schreef:Net mail van Eneco. Gas gaat van 1.67 naar 2,25
Oh au, das niet grappig....ik zit op 0,82
manzano schreef:Debbie schreef:Ik kreeg vandaag deze mail van Vattenfall. Opzich zo op het eerste gezicht 'goed nieuws'. Maar ik denk de hele tijd.. wat is het addertje? Zie ik iets over het hoofd? Waarom zouden ze dit doen?![]()
[ [url=m/irdA75.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit:
Als het goed is zijn dit mijn tarieven.
Dan krijg ik toch veel meer terug per kwh dan ik betaal? Dat is toch niet logisch?
[ [url=m/VSncVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je betaalt 33ct en krijgt 16 terug. Dat is toch niet meer?
En waarom ze het doen? Omdat ze verplicht een redelijk tarief moeten bieden. Als de prijs van stroom omhoog gaat moeten ze je er als consument dus ook meer voor betalen. Maar het is dus de helft van wat ze jou in rekening brengen.
Maar nogmaals... Geldt alleen als je het verbruik van een heel jaar minus de opbrengsten van een heel jaar bekijkt. Als je dan in de min komt krijg je per kWh dat tarief.
Choiix schreef:Je kunt ook doen wat een heleboel slimmerds nu doen, een tweede energiemeter aanvragen en daar de zonnepanelen aan hangen. Daarop variabel bij Eneco gaan zitten; krijg je 61 cent per kWh die je terug levert. Dan heb je je panelen snel terugverdiend!