Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:52

Suzanne F. schreef:
Morrie schreef:
Ik heb kalkplekken op mijn tegels in de douche. Het zijn tegels met een anti sliplaag erop, volgens mijn man mag daar geen azijn of antikal op. Maar wat dan wel?

Zeggen dat je man zich niet met het huishouden moet bemoeien.

Veel makkelijker, hem de opdracht geven om het dan maar zelf weg te halen. :') Met een beetje geluk heb je dan op korte termijn een waterontharder en hoef je je er nooit meer druk om te maken!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:43

Ik heb gisteren dankzij jullie tips (spuitbus van kruidvat) de oven aangepakt <3 *\o/* waar ik eigenlijk al verschrikkelijk lang tegenaan aan het hikken was, was uiteindelijk binnen 30 minuten gepiept, waarvan er 10 minuten intrekken was en nog wat minuten voorverwarmen van de oven 8-) Helemaal blij nu!
Overigens is die pink stuf ook bijzonder prettig in de wasbak van het aanrecht. Jammer genoeg hadden ze hier bij de wibra of de big bazar geen sponsjes ofzo liggen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:42

Ik kwam op internet de tip tegen dat je ook zachte zeep/groene zeep kan gebruiken om zilver weer mooi te maken.

Ik heb een paar zilveren bedels /armbandjes uit mijn jeugd en een paar theelepeltjes. Vooral de armbandjes waren erg zwart geworden. Met enige scepsis heb ik alles zaterdag in een badje met zachte zeep gezet en nu net opgepoetst met een zachte spons. Het ligt op de foto net te drogen.
Afbeelding
*\o/* *\o/*
Heel tevreden over de verhouding inspanning <>resultaat :D

Morrie

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:51

Voor zilver heb ik zo’n potje met spul dat naar rotte eieren stinkt. Daar gooi ik het een minuut in, dan afspoelen en het is als nieuw

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:54

Zilver werkt het beste om een bakje met aluminiumfolie te doen, soda erin en dan kokend water eroverheen. Werkt als een tierelier. Het gaat bruisen en het zwart komt er zo vanaf.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 23:19

lieke2 schreef:
Ik heb gisteren dankzij jullie tips (spuitbus van kruidvat) de oven aangepakt <3 *\o/* waar ik eigenlijk al verschrikkelijk lang tegenaan aan het hikken was, was uiteindelijk binnen 30 minuten gepiept, waarvan er 10 minuten intrekken was en nog wat minuten voorverwarmen van de oven 8-) Helemaal blij nu!
Overigens is die pink stuf ook bijzonder prettig in de wasbak van het aanrecht. Jammer genoeg hadden ze hier bij de wibra of de big bazar geen sponsjes ofzo liggen.

Geen schade aan de oven zelf? Heb ik altijd schrik voor!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 06:41

Nee, geen schade. De magnetronfunctie werkt iig nog gewoon, oven nog niet nodig gehad ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 07:13

fetisje schreef:
lieke2 schreef:

Geen schade aan de oven zelf? Heb ik altijd schrik voor!

Als je schoonmaakmiddel gebruikt welke ervoor gemaakt is, kan er weinig mis

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:06

Roodvos schreef:
Ik kwam op internet de tip tegen dat je ook zachte zeep/groene zeep kan gebruiken om zilver weer mooi te maken.

Ik heb een paar zilveren bedels /armbandjes uit mijn jeugd en een paar theelepeltjes. Vooral de armbandjes waren erg zwart geworden. Met enige scepsis heb ik alles zaterdag in een badje met zachte zeep gezet en nu net opgepoetst met een zachte spons. Het ligt op de foto net te drogen.
[ [url=m/T2JQCr.jpg]Afbeelding[/url] ]
*\o/* *\o/*
Heel tevreden over de verhouding inspanning <>resultaat :D

Tandpasta werkt beter. Believe it or not.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:08

Hebben jullie ook tips voor het schoonmaken van een airfryer? Het gaat vooral om het mandje en eronder, hier zit veel vet. Vaatwastablet en baking soda heb ik al geprobeerd.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:23

Floko schreef:
Hebben jullie ook tips voor het schoonmaken van een airfryer? Het gaat vooral om het mandje en eronder, hier zit veel vet. Vaatwastablet en baking soda heb ik al geprobeerd.

Als je er 1 van de eerste lichting hebt -O- helpt volgens mij alleen een nieuwe kopen :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:55

lieke2 schreef:
Floko schreef:

Als je er 1 van de eerste lichting hebt -O- helpt volgens mij alleen een nieuwe kopen :')

precies, heb ik ook gedaan, degene die ik nu heb, kan ik veel gemakkelijker schoonmaken!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:06

Ik vind ze heel eenvoudig schoonmaken, heb er pas sinds kort een en met een sponsje, water en zeep is ie na iedere keer gebruiken zo weer schoon.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:36

PSvanLot schreef:
Ik vind ze heel eenvoudig schoonmaken, heb er pas sinds kort een en met een sponsje, water en zeep is ie na iedere keer gebruiken zo weer schoon.

Die oude van de eerste lichtingen krijg je echt niet schoon, hoe hard je ook je best doet -O- .
Wel goed te horen dat de nieuwere goed schoon te krijgen zijn :j
ik wacht gewoon tot het niet meer om aan te zien is én er een leuke aanbieding is, om dan een nieuwe te kopen. Aan de andere kant, nu wel lekker makkelijk, gewoon niet schoonmaken :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:53

lieke2 schreef:
PSvanLot schreef:

Die oude van de eerste lichtingen krijg je echt niet schoon, hoe hard je ook je best doet -O- .
Wel goed te horen dat de nieuwere goed schoon te krijgen zijn :j
ik wacht gewoon tot het niet meer om aan te zien is én er een leuke aanbieding is, om dan een nieuwe te kopen. Aan de andere kant, nu wel lekker makkelijk, gewoon niet schoonmaken :')

O das wel echt heel erg balen! Ik was bij de mijne heel erg verbaast hoe goed het ging. Wilde nooit aan zo'n lelijk ding, maar nu kregen we hem cadeau en toch maar gaan gebruiken. Fijn ding en straks kan hij mooi in de bijkeuken in de kast.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:41

chanicha schreef:
Oven moet je met de spuitbus van het Kruidvat doen, Formula dacht ik.
Dat is zulk goed spul!

Kan iemand mij vertellen wat ik vandaag fout heb gedaan?
Ik heb dit spul gehaald, oven voorverwarmd, gesprayd en 10min laten intrekken. Daarna afgedaan met een vochtige spons en doek.
Nu is er een soort witte waas ontstaan, je ziet ook allemaal witte spikkels alsof de spray er nog op zit..

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:45

Op wat voor soort ondergrond heb je die formula op gesprayd?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:47

Karin_deB schreef:
chanicha schreef:
Oven moet je met de spuitbus van het Kruidvat doen, Formula dacht ik.
Dat is zulk goed spul!

Kan iemand mij vertellen wat ik vandaag fout heb gedaan?
Ik heb dit spul gehaald, oven voorverwarmd, gesprayd en 10min laten intrekken. Daarna afgedaan met een vochtige spons en doek.
Nu is er een soort witte waas ontstaan, je ziet ook allemaal witte spikkels alsof de spray er nog op zit..

Nooit last van gehad, heel apart!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:54

lieke2 schreef:
Op wat voor soort ondergrond heb je die formula op gesprayd?

Het is een inbouw oven van roestvrij staal, een pelgrim OVM526RVS.

*edit, nou zie ik alleen net dat ik in plaats van de snel voorverwarmen knop per ongeluk de Aqua clean heb aangezet: "Door de hete stoom wordt de binnenzijde van de oven nat, waardoor u de oven eenvoudig kunt reinigen. Het Aqua Clean-programma duurt slechts 30 minuten."

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:06

Ik heb net mijn oven gedaan met die Kruidvat spuitfles. Jee wat slaat dat op je keel zeg! Wel leuk om te zien dat al je witte schuim zo bruin wordt na een minuut of 5. Werkt als een tierelier dat spul.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:31

Suzanne F. schreef:
Ik heb net mijn oven gedaan met die Kruidvat spuitfles. Jee wat slaat dat op je keel zeg! Wel leuk om te zien dat al je witte schuim zo bruin wordt na een minuut of 5. Werkt als een tierelier dat spul.

Ennn????

Er staat idd niet voor niks op goed luchten :') (zag ik ook pas na gebruik))

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:33

Dan sla ik die maar over, ik heb geen ramen in huis die open kunnen. _O- Ligt straks de hamster gestrekt :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:34

Froukje schreef:
Dan sla ik die maar over, ik heb geen ramen in huis die open kunnen. _O- Ligt straks de hamster gestrekt :=

Nou die kans bestaat whaha. Ik stikte zo wat in die lucht. Snap wel dat ie de oven goed schoon maakt whaha.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:35

Nah, is hier ook goed gekomen met enkel de ventilatieroosters open. Denk dat je met extra kaarsjes of de afzuigkap aan ook een eind zou komen ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:55

Meelezer meld zich ook eens :-)

Laatst in de wibra the paste en oxi powder van pink stuff meegenomen. En vandaag ook de badkamer foam en cream cleaner gevonden bij big bazar.

The paste werkt top, gootsteenafvoer blinkt weer en was echt vies bruin ook.

Gasfornuis is ook weer top! Moet wel zeggen dat vorige bewoner gasfornuis al flink gemolesteerd heeft met schuurmiddel ofzo dus ik hoef niet bang te zijn voor krassen zeg maar. Er zitten duidelijk wel korrels in voor schurende werking dus met een nieuw gasfornuis had ik het niet aangedurfd :-)