Kan het zwembad al op?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 11:48

Mijne staat ook al een tijdje, een beetje uit het lood maar hij lijkt er niks om te geven. Had er al plezier van maar echt relaxed erin liggen was er niet echt bij, woon op het platteland en weilanden om me heen en daar staat nog wel eens een koetje of een paardje, en daar horen natuurlijk dazen bij waar ik echt panisch voor ben, heb ongeveer 3 weken plezier van een beet

Ik heb gisteren een soort mega klamboe eromheen gebouwd
Afbeelding
Niet mijn beste werk maar ik kwam gisteren uit de nachtdienst en ben nu nog 3 dagen vrij en wilde het coût que coût af hebben. Zou het volgende keer netter doen maar volgende keer zou ik het zwembad ook netter neerzetten, tot die tijd voldoet het hopelijk

Zou er savonds ook niet in gedurfd hebben vanwege de muggen, dazen zie je nog een soort maar muggen niet echt, en ik ben daar licht allergisch voor dus ook daar heb ik dan wekenlang plezier van...

*Edit, iemand wilde het zwem elastiek bestellen, vooral doen, werkt fantastisch!

opisop_shop

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 12:39

Mooie oplossing, gelijk heb je!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 12:55

Slim, een reuze klamboe :j
Geen steekbeesten meer!

Hier al flink gebruik gemaakt van het zwembad! Heerlijk!
Binnenkort gaan we verhuizen, dys was de vraag of het kon blijven staan ivm foto's maken voor de verkoop van ons huis. Maar mag gelukkig blijven staan!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:08

Inmiddels staat het bad meer te staan dan we er plezier van hebben begin haast spijt te krijgen dat ik hem opgezet heb. Alleen de eerste week wat plezier van gehad en nu pas weer afgelopen zaterdag erin geweest toen het zo warm was, maar doordat de hele week maar rond de 20-22 graden was is water flink afgekoeld. En had ik het na 5min wel weer gezien :'). Deze en volgende week ziet er ook niet lekker uit met bijna elke dag regen voorspeld. Hopelijk snel zomer weer om er wel van te kunnen genieten.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:30

Hier wordt er ook niet zoveel gebruik van gemaakt de afgelopen tijd, maar ik ga er af en toe toch in. Al was het alleen maar omdat dat ding er nu eenmaal staat en dan zal ik er gebruik van maken ook :+ Duimen maar voor warmer weer ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:41

Mijn kleinkinderen en man gaan er wel vaak in.
Wij hebben vorige week het water verschoond.
Kleinkinderen worden vewl en goed ingesmeerd er lag een waas op het water.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:42

@ Roosje01, herkenbaar hoor. Zo heb ik ook wel eens een jaar gehad dat ik er hoog uit 2x in had gezeten. Dit jaar heb ik er gelukkig al iets meer in gezeten. Maar het blijft elk jaar wel weer een gok met wanneer zit ik um op, of sla ik een jaar over. Maar ik heb er tot nu toe zeker geen spijt dat ik um heb opgezet.

De laatste tijd heb ik wel zitten denken om te gaan kijken voor iets anders maar ik kom er niet zo uit.
Ik heb nu een bad van 3 x 2, ik vind het een heerlijk bad, maar eigenlijk vind ik um aan de grote kant.
Maar als ik ga kijken voor een maat kleiner, dan zijn ze automatisch ook gelijk een maat lager. Eigenlijk vind ik deze diepte/ water hoogte wel heel erg lekker. Ik heb ook al zitten denken om eens naar een opblaasbare jacuzzi te kijken, en ik had er zelfs al eentje op het oog. Maar ik vind ze toch behoorlijk duur, en als ik dan verhalen lees dat ze heel veel herrie maken, dan vind ik dat toch wel iets minder. Dus twijfel gewoon verder met wat of ik volgend jaar nu echt wil.
Dit bad gaat zeker niet weg hoor.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:20

Vorige jaar had ik hem niet staan ivm dat we heel juni weg waren, en jaar ervoor was dat jaar dat het in de zomer omsloeg en we 13 maanden lang regen kregen. Maar hou hoop dat we straks nog een goede na zomer krijgen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:47

Zonde als het bad zo weinig gebruikt wordt! Wij hebben een warmtepomp en een Sunny tent (en bubbeltjesfolie), dus hij blijft redelijk stabiel tussen de 34 en 36 graden. Vooral mijn man zit er behoorlijk regelmatig in.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 19:03

Oh dat is lekker warm! Heerlijk! Hier ook de jacuzzi op 37/38 graden dus ook bij minder goed weer kan ik er gewoon in als ik wil. Ik vind het vooral lekker als het buiten wel een beetje warm is zodat je niet staat te verpieteren als je nat het bad uit komt. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 20:50

Ik wil juist afkoelen in het zwembad. 36 graden vind ik echt te warm.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:11

Electra63 schreef:
Ik wil juist afkoelen in het zwembad. 36 graden vind ik echt te warm.

Ik ook, maar mijn man droomt van een jacuzzi en probeert dit gevoel met ons zwembadje te bereiken :+

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 18:08

Vanmiddag zat ik de 14 daagse weersverwachting eens te bekijken, en het ziet er niet echt naar uit dat het de komende tijd echt zwembad weer gaat worden :\ Ik zit er aan te denken om um misschien van de week maar op te ruimen, maar toch twijfel ik nog wel hoor. :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 19:28

Het is pas juli. Er kan nog van alles gebeuren in augustus en september. De mijne blijft voorlopig nog staan.

Gisteren van 2 weken vakantie thuis gekomen. Water ziet er niet verkeerd uit, heeeel klein beetje groenig. PH was wat laag, dus dat maak ik nu in orde en daarna wat chloor erbij. Hopelijk is het water dan weer helemaal helder.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 20:15

Met de verwachting voor de komende 2 weken is het al augustus.. heb ergens ook spijt dat al die moeite heb gedaan ben er pas 4x ingegaan. Waar mijn vriend vorige week nog dapper elke dag duik nam kiest die nu ook eieren voor zijn geld.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 22:49

Wij hebben het vandaag leeg gehaald en schoongemaakt.. nou hadden wij nu de kleine versie op staan niet die van 4 meter... het water was groen en hadden geen zin om er weer zoveel werk van te hebben... dan later maar weer vullen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 01:14

Hier ook al een paar keer geopperd om het zwembad af te breken maar hij staat uit de weg en we houden hoop. Augustus en september zijn mijn vakantiemaanden dus hopelijk krijgen we nog wel lekker wat zwemtijd in een fijne temp.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 12:04

Fijn om te lezen dat ik dan toch niet alleen ben met die twijfels. Op dit moment heb ik zo iets van komende week ga ik um maar opruimen, en als het dan als nog erg warm gaat worden, dan heb ik pech, en verkeerd gegokt. Maar wat of Froukje_J ook zegt, het is toch wel een werk om um schoon te houden, en dat gaat me langzaam aan een beetje tegen staan.
@Hutcherson, ik heb nu 2 weken vakantie, en de 14 daagse verwachting laat voor hier gemiddeld 23 graden zien.

@Froukje_J, wat is voor jullie een kleinere versie?? :o
Ik ben nu ook aan het rond kijken voor een maat kleiner, of misschien wel een opblaas jacuzzi...
ik heb nu een 3 x 2 staan en daar gaat toch wel zo'n 3800 liter water in.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 12:56

meniekske schreef:
Fijn om te lezen dat ik dan toch niet alleen ben met die twijfels. Op dit moment heb ik zo iets van komende week ga ik um maar opruimen, en als het dan als nog erg warm gaat worden, dan heb ik pech, en verkeerd gegokt. Maar wat of Froukje_J ook zegt, het is toch wel een werk om um schoon te houden, en dat gaat me langzaam aan een beetje tegen staan.
@Hutcherson, ik heb nu 2 weken vakantie, en de 14 daagse verwachting laat voor hier gemiddeld 23 graden zien.

@Froukje_J, wat is voor jullie een kleinere versie?? :o
Ik ben nu ook aan het rond kijken voor een maat kleiner, of misschien wel een opblaas jacuzzi...
ik heb nu een 3 x 2 staan en daar gaat toch wel zo'n 3800 liter water in.

O sorry zie dat ik het in pb heb gestuurd
Maar 221x150x43 zon 1000 liter water

Afbeelding

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 13:06

@ Froukje_J ik zag het, kan gebeuren. Je hebt een pb terug. :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 13:12

Persoonlijk vind ik er niet veel onderhoud aan.
Wij hebben een ronde 457 op 122.
Filterpomp met van die bollen en 1x in de 1 a 2 weken een grote chloortablet erin.
Meer doen we er niet aan :')

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 14:23

Ik heb um vanmorgen toch maar opgeruimd, ik was er wel een beetje klaar mee :o
De 14 daagse voorspelling laten hier ook een beetje het zelfde zien, dus dacht opruimen maar.
Het waait hier best wel dus dat hielp wel goed om alles weer droog en schoon in de schuur te krijgen.

Ik zit er wel aan serieus aan te denken om eens rustig rond te kijken voor een kleinere maat. Ik weet nog niet precies wat of ik wil, maar heb tijd zat.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:31

Ik wacht nog 2 weken als dan niet beter wordt dan mag die ook terug de doos in.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:34

Eind volgende week wordt het hier 28 graden zoals ik zie op de weersvoorspellingen
Ik heb nu vakantie: baal echt van dit weer!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 09:37

cocktailtime schreef:
Eind volgende week wordt het hier 28 graden zoals ik zie op de weersvoorspellingen
Ik heb nu vakantie: baal echt van dit weer!

Kan ik me voorstellen, als je nu vakantie hebt... Ik ben in ieder geval blij dat we iets hebben om naar uit te kijken. Met een beetje mazzel heb ik dan op mijn verjaardag in ieder geval goed weer :)