Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Je moet er goed je hoofd bij houden in ieder geval. De info die poes gaf kende ik inderdaad zelf ook, maar het is verbazend hoeveel mensen daar niet van op de hoogte zijn.
Ik vind wel dat ze de jeugd vanaf het middelbare onderwijs daarover mogen inlichten eerlijk gezegd. Nu komt het aardig vaak voor dat ze beginnen en dan met de mond open staan "hoezo ik heb geen recht op betaalde vakantie, ik heb wel al een reis geboekt". Er is wel jeugdvakantie maar daar zitten bepaalde voorwaarden aan... Maar daar weet ik amper wat vanNet zoals de stappen die gezet moeten worden als ze werkloos worden/zijn.
Varekaj schreef:Ik ben en blijf toch rondsnuffelen naar een andere job. Kwam gisteren wat tegen bij een bank, richting levensverzekeringen, waarvoor je een (para)medische bachelor moet hebben. Die heb ik, maar ik durf niet zo goed...
denice schreef:Bij de NCOI. Alles prima geregeld. We betalen de helft zelf en krijgen daar weer de helft van terug van de belastingdienst, dus het is te overzien. Moet jij alles zelf financieren?
idinn schreef:Ow woops.. ik zie dat in mijn bericht 9 cent staat. Maar dat moet ook 19 cent zijn
Faelynn schreef:alleen maar fijn je verhaal vanhuisuit![]()
Hier inderdaad ook niet in staat fulltime te werken, nouja, op zich wel, heb het ook wel een aantal jaar gedaan, maar ben hoog sensitief en al mijn energie ging in mijn werk zitten, mijn leven bestond uit werken, moe zijn eten en minstens 10 uur per nacht slapen, altijd zere spieren en nergens zin in. Een sociaal leven had ik absoluut niet en mijn paard was meer een moetje, maar had ik ook nooit puf voor, op die manier wil ik eigenlijk niet meer leven, dus ik hoop echt niet dat ik weer terug moet naar zo veel uur werken, wil uiteindelijk niet alleen maar leven om te werken, maar werken om te leven natuurlijk.![]()
Maar inderdaad, loon is bij mij helaas nog steeds laag, ben door de jaren heen inmiddels wel naar 11,50 bruto gegroeid, op dat loon moet ik in ieder geval minimaal 32 uur in de week aan inkomen hebben om het rond te trekken, die zondag was wel pittig, maar dekte zo'n groot deel dat zelfs studeren er naast nog een optie was betreft tijd en energie, zo iets ga ik gewoon niet meer vinden, was een gelukje deze baan, dat besef ik mij ook wel. Alleen beetje jammer dat het dan zo snel afgelopen iskan de werkgever niks aan doen overigens, die denkt wel fijn met mij mee en heeft mij al wat anders aangeboden voor door de weeks. Alleen ik weet niet of ik dat heel erg zie zitten, niet echt een functie die bij mij past en maar 6 uur werken per dienst op 100% natuurlijk, dan moet ik 4 van die dagen maken om 1 zondag te compenseren zegmaar, en daarnaast nog 2 extra dagen (kortere diensten) om aan de 32 uur te komen, dat is het niet echt waard.
Word even goed nadenken wat ik ga doen.
Zie nu vooral heel erg op tegen het weer vacatures zoeken en sollicitaties versturen. Loon zal ook eerst wel weer achteruit gaan, maar het zal toch een keer moeten.
Daarna dan maar hopen dat een studie er nog naast past, want dat is voor de toekomst uiteindelijk wel belangrijk, en ook weer goed voor een groei van salaris natuurlijk, met de diploma's die ik nu heb kan ik helaas vrij weinig, dus kom meer en deel uit bij ongeschoold werk.
Een B&B klinkt ook wel ontzettend leuk! Heb er nog wel eens aan zitten denken om mijn eigen huisje af en toe een paar dagen te verhuren voor extra inkomen, en dan even bij mijn moeder te slapen, maar vind dat toch lastig gezien je eigen huis (in mijn geval de inhoud helemaal nieuwbouw, nieuwe keuken, badkamer e.d. nog geen half jaar oud) zo persoonlijk is en ik er heel zuinig mee ben
Zou het verschrikkelijk vinden als iemand een kras maakt op mijn splinter nieuwe keukenkastjes bijvoorbeeld, dat is dan gelijk zo'n doem scenario
Citaat:11.50 bruto is inderdaad niet veel, mag ik vragen wat voor werk je deed/doet. Gelukkig heb je wat nieuws gevonden, is snel gegaan
Luxorvalkje schreef:Wow.
Dat maakt sparen wel lastig ja.
Ik heb een bijbaan (0-uren contract) bij een pretpark en daar krijg ik 11,00 euro per uur.
En dan doe ik niks anders dan beugels dicht doen, entree kaartjes controleren en friet bakken.
Oftewel, je hebt er geen opleiding voor nodig. Wel handig als je met mensen om kunt gaan.
Is dat echt normaal in jouw sector?
Als je fulltime werkt, en je bent 21+ hoor je € 10,91, € 10,34 of € 9,82 per uur te verdienen (minimum loon) bij respectievelijk een fulltime werkweek van 36, 38 of 40 uur.