Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:54

Kun je eigenlijk ook op Android telefoon instellen dat je bepaalde meldingen wel op mobiel krijgt, maar niet op horloge? Of moet je dan melding van die specifieke app volledig uitzetten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:09

Je kunt kiezen welke apps meldingen op je horloge d5oorgeven.
Volgens mij kun je niet van 1 app de ene melding wel en de andere niet naar je horloge door laten geven.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:46

Dat klinkt precies waar ik naar op zoek ben. :j

Waar kan ik dat vinden welke apps wel meldingen mogen geven op mijn horloge en welke geen meldingen mogen doorsturen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:12

Ah gevonden. Zit in de Garmin Connect app onder instellingen en dan meldingen. :D Ik ga eens een zooitje apps uitzetten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:37

Ik heb nav dit topic een hele poos terug een smartwatch gevonden.
Maar ik blijk een allergie te hebben. Nu is het vermoeden dat deze toch nikkel in het klokje bevat. Ik heb hier Garmin al over bericht, nog geen antwoord.

Maar wie weet een simpele smartwatch, dus meer een tracker voor stappen, slaap en hartslag zonder nikkel in de klok?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:06

Ik heb geprobeerd mijn Garmin Connect aan MapMyRun en Relive te koppelen zodat ik maar op 1 plek hoef te tracken. Had een wandeling met paard eerst als wandelen geregistreerd en toen omgezet naar paardrijden, maar lijkt er op dat hij die nog niet heeft gesynchroniseerd met MMR & RL. Hebben daar meer mensen last van? Zal morgen eens proberen iets als paardrijden te tracken en te kijken of het dan wel normaal synchroniseert met MMR & RL.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:11

Aanpassingen die je na het opslaan op je horloge doet, worden niet meer doorgegeven aan andere apps.

Dus als je iets als sport A trackt, komt het ook als sport A in de gekoppelde apps te staan.
Als je er daarna graag B van wil maken, zul je dat dus bij de gekoppelde apps ook handmatig moet3n doen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:14

Dan zal het vast daar aan gelegen hebben. Hij komt nu helemaal niet door dus kan het ook niet aanpassen in de andere apps. := De gewone wandelngen/fietsritjes komen wel door. Zal morgen een nieuw iets tracken onder paardrijden op mijn Garmin om te kijken of het dan wel normaal synchroniseert. #vingersgekruisd

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:21

Ook wel hilarisch. Je kunt je paarden toevoegen als uitrusting bij een activiteit om de verschillende afstanden per paard bij te kunnen houden. _O-

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 00:21

Jij kan er wel echt meer mee dan ik met de mijne haha! Wel leuk dat je verschillende kan tracken zo!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 07:07

Frel is soort van mijn eigen paard, want de eigenaresse woont in Turkije en ben jaar of 8 geleden begonnen met haar bij te rijden. Frel is lekker van haar pensioen aan het genieten, maar kan gelukkig vaak een van de andere paarden uit de kudde pakken voor buitenrit of om mee te lessen.

Als het goed is zit in jouw Garmin Connect app op je telefoon ook een onderdeel uitrusting waar je jouw paarden als overig op zou kunnen voeren. :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:50

Het lijkt er eigenlijk dus op dat paardrijden niet synchroniseert met andere apps. :( Als ik gewoon stukje fietsen of wandelen registreer zie ik dat bijna direct terug in MMR en Relive.

Heb maar even berichtje op FB gepost. Hopelijk kan iemand mij er mee helpen om ook paardrijden met de andere apps gesynct te krijgen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:25

Ik weet dat idd niet.. ik registreer het als overig en dat gaat volgens mij goed. Maar dan staat er wel overig idd..
Ik hoop dat ze gewoon eens met een goede paardrijden app komen voor de garmin. Bijv de equilab gewoon op het horloge, dat zou echt wel fijn zijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:49

En viel mij al op dat als je paardrijden kiest je niet met kleurtjes kan zien waar je sneller/langzamer reed. Dat zie je wel met wandelen en fietsen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 06:48

Ik ben erachter dat je de kleurtjes van sneller/langzamer van paardrijden niet in de app op je telefoon kunt zien, maar wel via je laptop/PC als je inlogt op de website.

Zijn er nog meer mensen die het leuk vinden om de paardrijactiviteiten te delen via de Bokt Garmin Connect groep?

https://connect.garmin.com/modern/group/4217611

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:38

Ook eindelijk gelukt om een GPS route in te laden op mijn horloge en snap nu dat je een koers op kunt roepen als je een training/activiteit start. Heb denk alleen een verkeerd .gpx bestand gebruikt, want hij zei iets van dat er meer dan 50 punten waren en kon een route niet laden. De andere routes lijken wel te laden. Bij het inladen van route en kaart willen bekijken duurt het laden eigenlijk best wel lang, maar vooruit het lijkt iig te werken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:21

Badge/challenges voor paardrijden. :D

Afbeelding

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:48

Goedeavond, ik meld me hier even ondat ik een nieuwe smartwatch zoek.
Ik had eerst de samsung galaxy gear (1 denk ik) nu heb ik de galaxy fit 2 (3 jaar terug gratis bij de s20 fe.
Beide horloges hadden last aan t einde met opladen ook na nieuwe bandjes. Beide horloges gingen ongeveer 3 jaar mee. Op zich prima maar zoek nu een opvolger.
Wat ik belangrijk vind ik dat ik notificaties kan lezen, stappenteller en oproepen kan weigeren + berichten kan beantwoorden en uiteraard waterdicht dus ermee kunnen douchen want ik vergeet m af te doen _-:(
Liefst wil ik nu een wat meer horloge vorm ipv een rechthoekige.
Budget max €200,- ik heb altijd samsung telefoons gehad.
Wie kan mij adviseren? Welke wel welke niet?
Ik neig naar de samsung galaxy watch 4 40mm rose gold.
Mijn fit 2 gaat ongeveer 4 dagen mee denk ik?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:52

Ik heb een activiteit Cardio toegevoegd op mijn Garmin en die hernoemd naar Weidefitness. _O-

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:54

Bij mij zet hij bij cardio geen GPS aan, bij jou kennelijk wel, Bagheera?

Ik heb m op cardio staan tijdens m'n kickbokstraining.
Om m dan na afloop op de app om te zetten naar boksen (want kickboksen kan ik in de app ook niet vinden).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:56

Marije_jiplover schreef:
Bij mij zet hij bij cardio geen GPS aan, bij jou kennelijk wel, Bagheera?

Ik heb m op cardio staan tijdens m'n kickbokstraining.
Om m dan na afloop op de app om te zetten naar boksen (want kickboksen kan ik in de app ook niet vinden).

Aangezien het uitmesten in de wei gewoon buiten is heb ik de GPS aangezet van deze activiteit. :D Standaard staat GPS idd uit.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:09

Een vraagje, en ik denk dat dat hier het juiste topic is.

Ik wil een apple watch gaan kopen, maar degene die ik op het oog heb komt met een wit bandje. Nu loop ik veel bij de paarden en mijn huidige horloge wordt erg vies. Een wit bandje is dan erg besmettelijk. De bandjes van de apple watch zelf zijn zo'n 60 euro. Weet iemand of de goedkopere bandjes van andere websites ook zijn werk doen? Zijn deze net zo goed en zitten deze net zo stevig vast aan de apple watch als die van het eigen merk?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:11

Een applewatch heb ik niet, wel een Garmin met witte band. Even schoonmaken en weer door.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:29

Binkie_Eline schreef:
Een vraagje, en ik denk dat dat hier het juiste topic is.

Ik wil een apple watch gaan kopen, maar degene die ik op het oog heb komt met een wit bandje. Nu loop ik veel bij de paarden en mijn huidige horloge wordt erg vies. Een wit bandje is dan erg besmettelijk. De bandjes van de apple watch zelf zijn zo'n 60 euro. Weet iemand of de goedkopere bandjes van andere websites ook zijn werk doen? Zijn deze net zo goed en zitten deze net zo stevig vast aan de apple watch als die van het eigen merk?

Volgens dit artikel kun je de bandjes gemakkelijk zelf schoonmaken:
https://www.iculture.nl/tips/apple-watc ... hoonmaken/

Zelf heb ik een geweven sportbandje, die is nu € 44,00 bij A Mac

https://www.amac.nl/apple-watch-strap-4 ... sport-loop

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:36

Ik heb ze met black friday toen gekocht bij 2 verschillende sites en die zitten hartstikke goed.