Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:52

Ik zag het net, deze is idd grijs, met heel lichtblauw.
Maar wel de zelfde stijl.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:47

pol013 schreef:
[ [url=m/Oq8u82.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo. Onze badkamer is ook zo goed als af.
Alles komt van x2o en tegelsinhuis.
Kosten ergens rond de 12.000/13.000 geloof ik. Dat is incl vloerverwarming en separaat toilet. We hebben de hele ruimte tot op het bot gestript vooraf. Incl uitgraven van de vloer. (Begane grond)
Sloopwerk, sleuven slijpen en verven hebben we zelf gedaan. De rest door een aannemer.

De oude badkamer was bijna 40 jaar oud. Dus was wel toe aan renovatie.

[ [url=m/7938cF.jpg]Afbeelding[/url] ]

De ruimte is 280 bij 265.

En inderdaad mét een stopcontact in de spiegelkast. Vervolgens kocht ik een tandenborstel die een haf jaar/ een jaar zonder opladen kan. Maar goed :+

Gaaf! Dit krijgen wij ook. Portugese tegels, muren wit en meubel van hout.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:59

Wie o wie kan helpen met de indeling van mijn toekomstige badkamer?
Het is een vrij ruime kamer, we willen een toilet, apart bad, douche en wasmeubel.
We willen het niet houden zoals huidige indeling, maar hoe dan wel..? Misschien hebben jullie ideeën?

Onderstaand de huidige indeling, de lengte is ongeveer 3m, tot op de cm precies weet ik het niet, maar iig 3meter.

Afbeelding

Voor de beeldvorming, zoals raam enz. Dit is de badkamer nu:

Afbeelding

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:02

Ik zou de deur evt de andere kant laten opdraaien. Verder kan je daar wel wat mee ja!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:54

Ook iets om rekening mee te houden; kan het toilet makkelijk verlegd qua riolering?

Wel een mooie grote ruimte! Dubbele wasbak zou ik zeker doen, dan een ruime inloopdouche (of met deur/gordijn, wat jullie prettig vinden ;) ).
Als ik zo een plattegrond moest noemen: Toilet meer richting bad (op de plek van de kachel), bad op dezelfde plek, inloopdouche vanaf bad-voeteneind naar voren met een muurtje (1-1.20m?) en dan direct links een lange dubbele wasbak. Evt kan je dan in de hoek daarnaast (op jouw plattegrond linksonder) een wasmand plaatsen, ook wel praktisch. Volgens mij zit dan alles erin :D.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:31

Sting schreef:
Ook iets om rekening mee te houden; kan het toilet makkelijk verlegd qua riolering?

Wel een mooie grote ruimte! Dubbele wasbak zou ik zeker doen, dan een ruime inloopdouche (of met deur/gordijn, wat jullie prettig vinden ;) ).
Als ik zo een plattegrond moest noemen: Toilet meer richting bad (op de plek van de kachel), bad op dezelfde plek, inloopdouche vanaf bad-voeteneind naar voren met een muurtje (1-1.20m?) en dan direct links een lange dubbele wasbak. Evt kan je dan in de hoek daarnaast (op jouw plattegrond linksonder) een wasmand plaatsen, ook wel praktisch. Volgens mij zit dan alles erin :D.

Ohhh dus de wastafel verplaatsen naar links van de deur bedoel je? daar kunnen we zeker wel een dubbele wasbak kwijt inderdaad! En dan is je inloop vanaf de deur de badkamer in ook vrij. :)*
Alleen hoe zit dat met de waterleiding? Kun je die ook vanaf het toilet pakken of hoe werkt dat?

Ik zie dit echt helemaal voor me!! Stom dat je zelf zoiets niet vooraf kan bedenken :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:40

Leidingwerk is geen probleem, dat kan overal vaak wel heen, alleen bij een toilet is het soms wat lastiger. Leuk dat je het direct voor je ziet!

Verwarming kan dan tussen deur en douche, of op de linker muur. Ik denk dat ik zou gaan voor de linker muur en dan bij de douche een haakje of rekje ofzo.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:04

Verwarming zat ik inderdaad ook te denken dan naast het toilet op de linkermuur.
Ik zal vorderingen/eindresultaat tzt hier wel posten :P

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:20

Als je toch een andere verwarming neemt, zo'n verticale waar je je handdoeken over te drogen kan hangen is superfijn!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:03

Inderdaad! Al vind ik die wel een ramp met schoonmaken, al die buisjes....

Wij nemen een infraroodverwarming aan het plafond, maar wij hebben dan ook totaal geen ruimte voor een fatsoenlijke verwarming :D.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:41

Sting schreef:

Dat dus! Wij hebben gekozen voor een plaat radiator. Kon je in verschillende kleuren krijgen. En daar kun je dan apart van die handdoekrekjes bij krijgen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:05

Scum schreef:
Sting schreef:

Dat dus! Wij hebben gekozen voor een plaat radiator. Kon je in verschillende kleuren krijgen. En daar kun je dan apart van die handdoekrekjes bij krijgen.

Denk inderdaad dat we eerder voor platen gaan met een handdoekbeugel eromheen.
Ik vind die buizen ook een stofpoetsdrama :o

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:48

Van de week wezen kijken voor een nieuwe randloze toilet. Volgens de verkoper heb je bij deze toiletten wel kans dat er weleens waterdruppels over de rand komen. Dit ongeacht het merk. Wat zijn jullie ervaringen?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:07

Niello schreef:
Van de week wezen kijken voor een nieuwe randloze toilet. Volgens de verkoper heb je bij deze toiletten wel kans dat er weleens waterdruppels over de rand komen. Dit ongeacht het merk. Wat zijn jullie ervaringen?

Mijn schoonouders hebben een randloos toilet en vinden het vreselijk. Er ligt regelmatig een plas water onder. Zij zien er de meerwaarde niet van in (maar hebben er ook niet zelf voor gekozen, was al in de woning aanwezig).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:36

Ik heb er geen last van nog niks van spetters of natte plekken gehad

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:53

Ik kom dit topic na lange tijd meelezen ook binnenvallen. Wij zijn bezig met een grondige totaalrenovatie en de badkamer is nu bijna af (enkel kranen monteren, plintjes plaatsen en handdoekdroger aan de muur bevestigen).

Nu hebben we een ruime badkamer, maar wel schuin plafond. Wasmeubel hangt links, daarlangs wil ik graag wasmand(en) zetten en rechts van de ruimte zijn bad en douche.

We willen graag nog extra opbergruimte voor vooral de badhanddoeken. Hebben jullie tips ? Budget is max 800 euro, liefst gesloten kast ivm stof. Het huis is een oud boerderijtje en we zijn fan van een moderne landelijke stijl. Plaats voor het meubel zou dan onder het raam zijn.

Tips voor verlichting zijn ook welkom! (Enkel opbouw is mogelijk)

Alles komt van X2O en tegels zijn van Impermo

Afbeelding

Afbeelding

Ronde spiegel (karton is 100cm diameter, maar we gaan misschien groter)
Afbeelding

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:58

Niello schreef:

Bij mij totaal niet het geval. Heb een Geberit.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:16

ElSea schreef:
Niello schreef:

Bij mij totaal niet het geval. Heb een Geberit.

Ook wij hebben een Geberit en ook helemaal geen last van

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:10

@JlnG: Zou persoonlijk voor 2 ronde spiegels gaan. Niks zo vervelend als dat de spiegel niet boven de kraan hangt en je iedere keer er schuin voor moet gaan staan. En in dit geval zou 1 ronde spiegel wel lomp groot worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:14

Ik zou helemaal geen ronde spiegels doen maar een rechthoekige spiegel, eventueel een spiegelkast. Anders een mooie brede spiegel met led verlichting ofzo.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:17

Ik was er voor het gemak even vanuit gegaan dat ze zelf een voorkeur voor rond hadden :P

Wat betreft het kastje. Als het puur voor handdoeken is zou ik juist niet voor een gesloten optie kiezen.
Dan zit je weer met draaiende deurtjes die ruimte innemen. Plus het pakken van een handdoek is toch van een kwestie van gemak. Als je niet te veel handdoeken plaats krijg je ook geen last van stof :P

En als laatste kunnen handdoeken ook een stukje "aankleding" vormen..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 01:31

Ik heb totaal geen fantasie, dus durf niks te zeggen.

Heb in vorige huis een spiegelkast gehad en nu nog alleen een kleine spiegel, maar weet nog niet wat we gaan doen.

Ik bewaar handdoeken helemaal niet in de badkamer. Heb een grote kast met alle soorten handdoeken en beddengoed en pak daar gewoon uit. Alles wat we in de badkamer standaard gebruiken is daar, rest niet eigenlijk.

Toiletten ook nog niet uit. Ik zie gewoon het verschil echt niet. Mijn man wel, dus hij kiest maar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:55

JlnG, wij hebben precies dezelfde wastafelonderkast in bestelling staan. Levering staat nu op mei, en we hebben hem begin januari besteld := . Welke breedte heeft die van jullie?

Ook niet niet echt een idee wat voor spiegel(s) we willen, aangezien de plek waar de kast komt te hangen ook echt maar 120cm breed is. Dus het past net. Ik zat aan een grote rechthoekige te denken met afgeronde hoeken, maar die kan ik eigenlijk niet echt vinden in 100cm breed.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:04

Hier sinds kort een randloos toilet. Dat gaat qua water prima, maar ik vind de zitting 3x niks. Veel te smal. Het rondje is qua ronding prima, maar de breedte van de bril zelf is te smal. Dus daar hebben we nog discussie over. Liefst een verkorte versie, maar dan dus meer een bredere bril qua zitvlak.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:19

Bedankt al voor de input! 2 ronde spiegels is inderdaad nog een optie, er is in elk geval nog geen spiegel kocht. Spiegelkasten wil ik niet.

De handdoeken willen we sowieso op de badkamer bewaren. Deurtjes zijn het probleem niet, de badkamer is 10m2 groot, dus die deurtjes zullen zonder hinder open kunnen. Een open kast is ook een optie maar tot nu toe nog niets gevonden wat naar mijn zin is... :+

@Rinske, ons kastje is 135 cm breed.

En op de rest: wij hebben ook een randloos toilet, geen problemen met het water ! :D